Kunngjøring

Collapse

Info

Problemer med innlogging/registering er løst, og e-post sendt til de berørte.
See more
See less

Falske soldater, falske veteraner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nei ingen av de der to klovnene har noensinne hatt noe med miljøet på Rena å gjøre, hverken det ene eller andre.

Knai tjenestegjorde jeg som sagt med i Kabul i 2005, som del av Stormesk3. Han var sanitetssoldat dengang, og sånn der standard tolv måneder fgtj og seks måneder ute-dude. Han var i motsatt tropp fra meg, så jeg kjenner ham ikke personlig. Var visst ikke helt all verden til soldat heller, skal jeg tro på folk jeg egentlig er tilbøyelig til å tro på.
    Standard sånn der kjempenorsk "small dick pynte på kaken og CVen sin mindreverdighetskomplekser"-opplegg med å beskrive seg selv med helt borti natten teite ord og uttrykk som "CQB expert" (etter noen dager på skytebanen med nærstrid) og "arctic warrior training", som har "extensive crisis management" og "combat leadership experience" fra en "storm platoon" - han var som sagt menig i en kjemperolig kontingent i Kabul.

Når det gjelder dem begge to, så er miljøet i FSK veldig klar over at disse to idiotene finnes, at dem har stilt opp i det der hjerneskadde programmet sitt, og at dem er tidenes internett toughguys på FB mm.
    Forøvrig, Googler man Tomas Markussen dukker det opp en VG-artikkel "om han der nordmannen" som slo seg opp og slo igjennom som kjendis i Hollywood.
    Han kan bruse med fjærene sine alt han orker, ref den tiraden over, men han er fortsatt bare en fraud og fake. Løken der ass...
    Last edited by MMB; DTG 012302A Jul 14, .
    Elite Som En Trensoldat

Comment

http://www.cbc.ca/m/news/politics/re...says-1.2833025
      Uthevningene er mine:
      Opprinnelig skrevet av CBC
      The Department of National Defence says Franck Gervais, a man who claimed to be a decorated soldier during Tuesday's Remembrance Day ceremony at the National War Memorial in Ottawa, is not a member of the Canadian Forces.

After seeing Gervais speaking as a "sergeant" on television, a number of veterans and soldiers called CBC to question his status as a soldier.

It is an offence for someone who is not serving in the military to wear a current military uniform.

"Falsely impersonating a Canadian Armed Forces member is an issue to be taken seriously and is covered under Section 419 of the Criminal Code of Canada," a spokesperson for the Defence Department said in an emailed statement.

"Such activities are a disservice to the proud men and women of the Canadian Armed Forces, who earn the right to wear their uniforms through their hard work and the sacrifices they make for our country."

CBC News spoke with Gervais's wife, and she declined to comment. CBC has not been able to reach Gervais.

The CBC issued a statement Wednesday about the event: "During CBC's extensive coverage of Remembrance Day commemorations in Ottawa, we interviewed many veterans and serving members of the Canadian Forces. These included one man who had been standing among a group of uniformed personnel. To civilian eyes, he appeared to be an authentic soldier," the statement said.

"We have since learned that he was not, that his uniform was not correct, and that he was wearing medals he had not earned. All this was drawn to our attention by veterans and serving members, who were understandably angry at seeing this counterfeit soldier. We regret this, and are following up to learn more about the man."

Warning signs?

CBC News asked Jake Flanders of the Airborne Regiment Association of Canada to review the tape from Tuesday's interview.

Flanders said a number of "red flags" jumped out at him, such as Gervais's facial hair, the red sash he wore across his uniform and his maroon beret.

"The red flags are, first off, his facial hair. In the military, you're not allowed to have a beard like that."

Flanders said that for someone claiming to be a "sergeant," Gervais wore his red sash the wrong way, while the maroon beret he wore is traditionally reserved for soldiers serving in parachute units.

"I can tell you that all sorts of people, ex-airborne people and military jumpers, were all over Facebook saying, 'Does anybody know this guy?' And there are just too many... symbols that he's faking it.

"But the thing that really irks me about him is he has a medal for bravery on," Flanders said.

"It's all wrong."

'Somebody should investigate': Fantino

Veterans Affairs Minister Julian Fantino said he had no knowledge of a man posing as a soldier but expressed concern when CBC News approached him for comment.

Fantino, who was the commissioner of the Ontario Provincial Police before jumping into politics, said he has seen similar incidents in his previous line of work.

"We've seen people pretending to be police officers in my career," he said.

"It's unfortunate that anybody would pass themselves off as a veteran when they're not — wearing medals that they're not entitled to."

Asked what could be done about the incident, Fantino said someone should investigate.

"I would suspect that somebody should investigate and pursue the issue. But I have no knowledge of it."
      På tide å innføre noe lignende lovverk her til lands eller? Og da mener jeg ikke for å ta han der stolte ex-militære som hiver på seg en gammel M75-jakke kjøpt på et overskuddslager som "dagens antrekk" til butikken. Han har jeg vel og merke ingen problemer med. Det er sånne der full-on thundercunt walts og de der airsofterne jeg har ganske seriøse issues med...
      Elite Som En Trensoldat

Comment

Forøvrig: https://www.facebook.com/pages/The-W...579581?fref=ts
        En av de beste pages på hele Facebook.
        Elite Som En Trensoldat

Comment

Sjå guten som va med på Ultimate Warrior xD

Comment

Opprinnelig skrevet av Hunter Vis post
            Sjå guten som va med på Ultimate Warrior xD
            Burde bli en lov mot det der i Norge... Hadde det ikke vert for at jeg er så f... ubrukelig i å skrive på engelsk hadde jeg laget et fint skriv om han Dassen der på den Walter Mitty siden....
            Skam!!!

Comment

Usikker på om valen er nevnt her, men han fortjener en plass her han og - tror jeg, om noen kan bekrefte eller avkrefte om han har vært med på alt det han hevder på FB.

https://www.facebook.com/kristian.va...8115594&type=3

interessant at USMC uniformen er i skapet hans i thailand og
              https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...41049849_o.jpg

Comment

Opprinnelig skrevet av permac Vis post
                Usikker på om valen er nevnt her, men han fortjener en plass her han og - tror jeg, om noen kan bekrefte eller avkrefte om han har vært med på alt det han hevder på FB.

https://www.facebook.com/kristian.va...8115594&type=3

interessant at USMC uniformen er i skapet hans i thailand og
                https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...41049849_o.jpg
                I USA er det straffbart å bære Uniform og medaljer man ikke har rett til. Ser noen av "flydropp" bildene er tagget grensejakobselv. Trur RGV ville klikket hvis det ble utført fdropp der! Hehe.

Comment

For de som trenger litt underholdning på youtube så søk opp Don Shipley brukernavn Buds131. Han tar SEAL walts.
                  "Gjør Ret, Frygt Intet"

Comment

Unnskyld, men her ble jeg veldig usikker.
                    Er de bildene ekte og på Kristian Valens ekte Facebook profil?
                    Skal det være reelt at han er major i FSK og har tjenestegjort i Afghanistan og Sarajevo?
                    "The shitter was full" - Eddie

Comment

Jeg skal høre litt rundtom hva dealen er med de der bildene til Valen. IIRC så mener jeg at han er en av få her i landet som har status som våpensamler, samt at han er reserveoffiser (usikker på spesifikk tjenestebakgrunn). Men han har aldri tjenestegjort direkte i spesialkommandoen.
                      Forøvrig mener jeg at Kristian Valen er en litt slitsom fyr...

EDIT: Det ene Afghanistanbildet på profilen der er fra PRT Meymaneh. Hvis han har vært nedi der, så er det for å opptre som komikeren Kristian Valen. Da er det nærliggende å tro at han har vært innom der hvor FSK holder til i Kabul også og hatt show for dem. Og kanskje fått en coin (og fotoshoot) av dem som takk for oppmøtet og hjelpen.

EDIT2: Når jeg tar en faktisk titt igjennom alle bildene, så glem det, de bildene der av ham i uniform og kit er bare bøff og spinn, og kunne like gjerne vært noe ett eller annet "milsim"-fjols hadde laget og lagt ut. Ikke-standard utstyrskombinasjoner og andre smådetails som er nokså telltale.
                      Som sagt; Mulig han har fått tilgang til en C-130 og hatt et profesjonelt fotocrew på plass for å få lage til bildene, men der stopper det. Er jeg nærmest 100% sikker på.

Føkkings walt han der Valen altså. Hadde han bare hatt anstendigheten til å skrive rett ut at bildene der var staget, så skulle jeg ha kalt ham en mindre tulling.
                      Last edited by MMB; DTG 250913A Nov 14, .
                      Elite Som En Trensoldat

Comment

Jeg kunne ikke la dette ligge. Jeg undersøkt litt mer om dette. Trukket i de trådene jeg har tilgjengelig :-)

Valen er som du sier @MMB en Føkkings Walt!
                        Vi snakker om en våpen og militær "gal" type som forsøker å skryte på seg ting han overhode ikke har noen befatning med.

For det første bare for å få skrinlagt den: Valen har ingenting med FSK å gjøre. Hvor de bildene er fra aner jeg ikke, men jeg tipper som @MMB også sa at han sikkert har vært i Camp for å underholde og fått ståpi** av å kunne få besøke guttene på FSK med tilhørende fotoshoot.

Valen har gjennomført førstegangstjeneste som sanitet i Luftforsvaret!

Alt annet er skryt og jug.

Har også undersøkt NROF og finner ikke noen oppføring der heller. Mulig han har kommet seg gjennom et UB eller noe slikt så han fikk to vinkler.

For en jæv*a taper!
                        "The shitter was full" - Eddie

Comment

Må jo ikke glemme at han skjøt istykker sitt eget dusjkabinett med MP5 (?)
                          Odd objects attract fire. You are odd.

Comment

Valen var våpensamler ja. Og var såvidt meg bekjent fortsatt samler etter den berømmelige episoden, noe han ikke hadde fått lov til om han hadde gått så galmann som mediene la opp til. Kan dog virke som at han leverte inn lisensen og solgte samlingen senere.

Forøvrig burde han ha anstendighet nok til å merke liksombildene som nettopp det. Greit han er medietryne, men det fritar ikke for, men heller skjerper ansvaret for å ikke bløffe om slikt.
                            Last edited by Safariland; DTG 251451A Nov 14, . Begrunnelse: Fakta..

Comment

Kjendiser lever jo i en litt annen verden enn oss andre. Ikke for å unnskylde posering, alle vet hvor mye jeg hater posører.

Blir jo samme sak når Tom Cruise og hu der doia jeg ikke husker navnet på, uttalte at filminnspilling var som å være soldat og kjendislivet var som å være i krigen...
                              It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Comment

Facepalm.
                                Odd objects attract fire. You are odd.

Comment

Syns det er litt morsomt at de fleste bildene til Valen er tatt på flymuseet på Gardermoen XD

Comment

Denne går sin seiersgang på Facebook om dagen. Good job!
                                    Elite Som En Trensoldat

Comment

...
                                      Elite Som En Trensoldat

Comment

*smerte er midlertidig, ære varer evig*

Comment

Opprinnelig skrevet av onkel smerte Vis post
                                          The walt platoon oO

Comment

Fucken douchenozzle...
                                            It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Comment

Det virker som om det er mye usikkerhet rund lovligheten av å gå i uniform uten hjemmel.
                                              Det skal det jo ikke være!

Uhjemlet bæring av uniform er straffbart og fremgår av Alminnelig borgerlig straffelov, § 328 pkt 1:
                                              ”Med bøter eller fengsel inntil 3 måneder straffes den som uhjemlet offentlig bærer eller
                                              lar noen i sin tjeneste bære den for en offentlig tjenestemann foreskrevne drakt eller
                                              andre kjennetegn på et offentlig tjenesteforhold, eller drakt eller kjennetegn, som lett
                                              kan forveksles med disse."
                                              Om politiet faktisk gjør noe med dette vites ikke, men etter 22.juli mener jeg at de burde være motivert for å ta tak i slik.
                                              Her trenger jeg innspill fra noen med MP/Politi utdanning.
                                              Hva skal man gjøre om man f.eks. møter folk i uniform som ikke er i tjeneste eller har noen annen hjemmel for å bruke den? Er dette noe MP er interessert i å anmelde?

Comment

Fant et intervju som er gjort av han som filmet spradebassen på kjøpesenteret:
                                                http://www.funker530.com/combat-vet-...nal-spotlight/
                                                *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Comment

Opprinnelig skrevet av Jarngreipr Vis post
                                                  Det virker som om det er mye usikkerhet rund lovligheten av å gå i uniform uten hjemmel.
                                                  Det skal det jo ikke være!

Om politiet faktisk gjør noe med dette vites ikke, men etter 22.juli mener jeg at de burde være motivert for å ta tak i slik.
                                                  Her trenger jeg innspill fra noen med MP/Politi utdanning.
                                                  Hva skal man gjøre om man f.eks. møter folk i uniform som ikke er i tjeneste eller har noen annen hjemmel for å bruke den? Er dette noe MP er interessert i å anmelde?
                                                  Dette vil vel i praksis si at airsoftere som kler seg opp i norske uniformer bryter loven da?
                                                  Ubique quo fas et gloria ducunt

Comment

Ikke så lenge de bare bruker uniformen på et lukket spilleområde. Om de reiser til og fra i uniform bryter de loven ("...offentlig bærer...")

Som nevnt har jeg inntrykk av at dette ikke er noe politi og påtale bryr seg om så lenge ikke uniformen blir misbrukt til skaffe seg fordeler, skremme folk, lure seg innpå medlemmer av politiske ungdomsorganisasjoner etc. Det må vel også være hensikten. Jeg tror ikke loven er ment å beskytte militære/politi/groupies mot å få følelsene sine såret av at løkruller kler seg ut i uniformer de "ikke har fortjent."
                                                    "En undervannsbåt er ikke en sykkel -"
                                                    - Dmitrij Boltenkov

Comment

Å kle seg i kamo-klær er jo ikke ulovlig. Men å ha en rekke identitetsmerker er tviiiilsomt.
                                                      Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

Comment

I USA har det forresten blitt lovlig å kle seg ut som soldat i det offentlige rom, har deres høyesterett (USAs egentlig lovgivende myndighet) bestemt. Det er "ytringsfrihet" sier de. Det blir først ulovlig hvis man bruker det til å lure til seg penger. I Canada derimot er det fremdeles ulovlig, og der har flere av disse løkene nylig blitt tiltalt.

Comment

Nå ja. Første forsøk presisering stolen valor ble forkastet. Ny kommer.
                                                          "Gjør Ret, Frygt Intet"

Comment

Ny feil følger som NK brukte å si - viktigste grunnen til å vinne president- og senatsvalget der borte er jo at man får fylle høyesterett med kandidater fra eget parti som kan "tolke" inn nye rettigheter og begrensninger i grunnloven. Slik blir det når det er lettere å politisere høyesterett enn å endre grunnloven.

Comment

"Catch me if you can" sier karen som har figurert i noen saker i denne tråden... Det håper jeg da inderlig at noen gjør også.

http://popularmilitary.com/valor-thief-catch-can/
                                                              Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Comment

• Filter
                                                              • Tid
                                                              • Show
                                                              • New Topics
                                                              Clear All
                                                              new posts
                                                              No content found
                                                              Show More

• Filter
                                                              • Tid
                                                              • Show
                                                              • New Topics
                                                              Clear All
                                                              new posts
                                                              Please log in to your account to view your subscribed posts.
                                                              Underforum Tråder Innlegg Nyeste innlegg
                                                              Oppstillingsplassen
                                                              Tekniske driftsmeldinger
                                                              Tekniske driftsmeldinger.
                                                              Tråder: 8 Innlegg: 654
                                                              Nyeste innlegg: Milforum: Driftsmeldinger
                                                              8 654
                                                              Kunngjøringer fra ledelsen
                                                              Kunngjøringer og informasjon fra forumledelsen.
                                                              Tråder: 15 Innlegg: 1.086
                                                              Nyeste innlegg: Meldinger til/fra S-1
                                                              15 1.086
                                                              Kommentarer fra rekkene
                                                              Stedet for korte spørsmål og kommentarer om forumet. Faglige diskusjoner tar vi på andre tråder under fagforumene.
                                                              Tråder: 3 Innlegg: 450
                                                              Nyeste innlegg: NYE BRUKERE - POST HER!
                                                              3 450
                                                              Fagforum S-1: Personell & administrasjon
                                                              S-1 1. Førstegangstjeneste, opptak og trening
                                                              Rekruttering, opptak og trening til førstegangstjeneste. Livet som vernepliktig etter førstegangstjenesten.
                                                              Tråder: 2.453 Innlegg: 41.955
                                                              Nyeste innlegg: Livet i tjeneste
                                                              2.453 41.955
                                                              Rittmester
                                                              Livet i tjeneste
                                                              Underforum:
                                                              Treningsdagbøker (11/1.130)
                                                              S-1 2. Utdanning og tjeneste
                                                              Utdanning og tjeneste som offiser, befal og spesialist, herunder diskusjoner rundt OMT (Ordning for Militært Tilsatte).
                                                              Tråder: 66 Innlegg: 2.900
                                                              Nyeste innlegg: Luftforsvarets flygeskole
                                                              66 2.900
                                                              Underforum:
                                                              S-1 3. Ledige stillinger innen totalforsvaret
                                                              Se annonseringer av ledige stillinger i Forsvaret, Politiet, NSM, Sivilforsvaret og andre forsvars- og sikkerhetsrelaterte næringer.
                                                              Tråder: 30 Innlegg: 492
                                                              30 492
                                                              S-1 4. Utnevnelser, utmerkelser og administrative forhold
                                                              Alt om utnevnelser, utmerkelser og annet administrativt.
                                                              Tråder: 8 Innlegg: 283
                                                              8 283
                                                              Fagforum S-2: Etterretning & sikkerhet
                                                              S-2 1. Generelle nyheter.
                                                              Her følger vi det generelle nyhetsbilde, hovedsaklig sikkerhets og militærrelaterte temaer, verden over.
                                                              Tråder: 1.054 Innlegg: 33.842
                                                              1.054 33.842
                                                              S-2 2. Etterretning
                                                              Følg utviklingen i ulike deler av verden, regioner, land og konfliktområder.
                                                              Underinndeling og innhold er tilpasset Etterretningstjenestens fokusområder.
                                                              Tråder: 395 Innlegg: 28.350
                                                              395 28.350
                                                              Underforum:
                                                              Tema: Russland (58/6.882)
                                                              Tema: Asia (102/4.213)
                                                              S-2 3. Sikkerhet
                                                              Terrorisme, spionasje, sabotasje, subversjon og organisert kriminalitet.
                                                              Underinndeling og innhold er tilpasset PSTs trusselvurderinger.
                                                              Tråder: 59 Innlegg: 5.302
                                                              59 5.302
                                                              Underforum:
                                                              22.juli 2011 (32/4.562)
                                                              S-2 4. Nyhetsfeed
                                                              Automatiske nyhetsfeeder. NB! Slettes automatisk etter en tid, så diskusjoner bør føres videre på andre tråder.
                                                              Tråder: 206 Innlegg: 261
                                                              206 261
                                                              Fagforum S-3: Operasjoner & avdelinger
                                                              S-3 1. Forsvarets avdelinger, øvelser og operasjoner
                                                              Forsvarets ulike forsvarsgrener, våpengrener og avdelinger.
                                                              Tråder: 2.549 Innlegg: 62.550
                                                              Nyeste innlegg: FN Mali: Operasjon MINUSMA
                                                              2.549 62.550
                                                              93A
                                                              FN Mali: Operasjon MINUSMA
                                                              av 93A
                                                              Underforum:
                                                              Hæren (41/1.518)
                                                              Sjøforsvaret (36/1.959)
                                                              Luftforsvaret (62/1.285)
                                                              Heimevernet (564/17.509)
                                                              S-3 2. Totalforsvaret
                                                              Diskuter totalforsvaret unntatt Forsvaret, herunder Sivilforsvaret, Redningstjenesten og Politiet.
                                                              Tråder: 584 Innlegg: 19.529
                                                              Nyeste innlegg: Rettssaken mot Erik Jensen
                                                              584 19.529
                                                              Underforum:
                                                              Politiet (235/12.996)
                                                              S-3 3. Ledelse
                                                              Diskuter ledelse, strategi, operasjonskunst og taktikk.
                                                              Tråder: 9 Innlegg: 179
                                                              Nyeste innlegg: Ledelse
                                                              9 179
                                                              93A
                                                              Ledelse
                                                              av 93A
                                                              S-3 4. Militære fag og stridsteknikk
                                                              Stridsteknikk, skyting, feltarbeider, sprengning, vintertjeneste og andre militære fag.
                                                              Tråder: 21 Innlegg: 2.271
                                                              Nyeste innlegg: Den store PI-tråden
                                                              21 2.271
                                                              pioff
                                                              Den store PI-tråden
                                                              av pioff
                                                              Fagforum S-4: Logistikk & materiell
                                                              S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
                                                              Alt om militære kjøretøy, fartøy og flymaskiner.
                                                              Tråder: 109 Innlegg: 10.281
                                                              109 10.281
                                                              S-4 4. Forsvarets anskaffelser, annet materiell
                                                              Analyser og diskusjoner om ulike anskaffelser av militært materiell til Forsvaret i Norge, samt generelle diskusjoner rundt materiell som ikke er dekket andre plasser.
                                                              Tråder: 65 Innlegg: 827
                                                              65 827
                                                              Underforum:
                                                              Landsystemer (28/624)
                                                              Sjøsystemer (4/5)
                                                              Luftsystemer (6/41)
                                                              INI-systemer (23/128)
                                                              Fagforum S-5: Planer & policy
                                                              S-5 1. Forsvarsbudsjett, planer og doktriner
                                                              Forsvarsbudsjett og langtidsplaner, doktriner og militærmakt. Debatt rundt politiske føringer for Forsvaret, samt Forsvarets egne strategier og planer.
                                                              Tråder: 93 Innlegg: 6.070
                                                              93 6.070
                                                              S-5 3. Militærhistorie
                                                              Her diskuterer vi norsk og internasjonal militærhistorie, avdelingstradisjoner og militaria.
                                                              Tråder: 411 Innlegg: 10.512
                                                              411 10.512
                                                              Underforum:
                                                              S-5 4. Veteranforum
                                                              Informasjon om veteraner og reservister og aktiviteter landet rundt. FN-tjeneste, NATO-Veteraner, NROF etc.
                                                              Tråder: 89 Innlegg: 1.564
                                                              Nyeste innlegg: Team Rubicon.
                                                              89 1.564
                                                              magskor
                                                              Team Rubicon.
                                                              av magskor
                                                              Fagforum S-6: Samband & IKT
                                                              S-6 1. Fagforum Samband
                                                              Dette formet skal være for alle innlegg om sambandsmidler, relaterte systemer, erfaringer, utdanning, avdelinger og historikk samles. Tråden vil være ugradert, noe som er en selvfølge på dette forumet.
                                                              Tråder: 119 Innlegg: 1.706
                                                              Nyeste innlegg: Alternativ til kontorkasse
                                                              119 1.706
                                                              Underforum:
                                                              01 Fagområder (16/297)
                                                              02 Felttriks (23/301)
                                                              S-6 2. Tekniske forum
                                                              Her diskuterer vi tekniske saker innenfor IKT og data, som ikke er dekket av fagforum samband.
                                                              Tråder: 170 Innlegg: 3.017
                                                              170 3.017
                                                              Markedsplassen
                                                              Kjøp og salg
                                                              Her kjøper og selger du utstyr. Kun for privatpersoner.
                                                              Buy and sell kit. Non-commercial use only.
                                                              Tråder: 537 Innlegg: 2.182
                                                              537 2.182
                                                              Milforums testarena
                                                              Tester med terningkast på forskjellige typer utstyr. Det forutsettes at tester ikke har noen tilknytning til produsent eller forhandler av utstyret.
                                                              Tråder: 3 Innlegg: 16
                                                              3 16
                                                              Bedriftspresentasjoner
                                                              Bedrifter som mener de har noe å tilby Milforums lesere, enten i form av produkter eller jobb, kan her legge inn en tråd med informasjon og relevante lenker.
                                                              Tråder: 2 Innlegg: 2
                                                              2 2
                                                              Working...
                                                              X