Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hva er ISAF? og hvordan blir jeg dt? og et par flere spørsmål

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hva er ISAF? og hvordan blir jeg dt? og et par flere spørsmål

Har noen spørmål. Hva er ISAF styrker og hvordan blir jeg det?
    Og hvis du skal kjøre for eksempel en humvee eller panservogn, er det en egen jobb? Eller kan alle vanlige soldater kjøre dem hvis dem har "lappen" i de kjøretøyene.
    Jeg tipper at ISAF har noe med utenlandstjeneste å gjøre, og det er det jeg er intresert i, så lurer på hvor jeg da skal søke førstegangstjeneste. Tenker mest bakke, er ikke intresert i Luft eller sjø. Går 1. år nå bygg og anlegg VGS.

Humvee: Igjen, søk litt rundt på forumet før du poster alt for mye.

Innen du er ferdig med din førstegangstjeneste er ISAF (i Afghanistan) nedlagt, så det du eventuelt bør sikte deg inn på er tjeneste som vervet soldat eller befal i en avdeling som Telemark bataljon eller andre avdelinger, og så delta på utenlandstjeneste når det blir aktuelt. Hvilken type kjøretøy du eventuelt får kjøre avhenger av hvilken tjenestestilling du får.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Humvee Vis post
      Har noen spørmål. Hva er ISAF styrker og hvordan blir jeg det?
      Og hvis du skal kjøre for eksempel en humvee eller panservogn, er det en egen jobb? Eller kan alle vanlige soldater kjøre dem hvis dem har "lappen" i de kjøretøyene.
      Jeg tipper at ISAF har noe med utenlandstjeneste å gjøre, og det er det jeg er intresert i, så lurer på hvor jeg da skal søke førstegangstjeneste. Tenker mest bakke, er ikke intresert i Luft eller sjø. Går 1. år nå bygg og anlegg VGS.
      Forst og fremst, så har ikke Norge Humvee..
      Om du ønsker å bli vognfører, enten i førstegangstjeneste eller som vervet, så er dette en egen jobb, ja.

http://forsvaret.no/verneplikt/mulig...skadronen.aspx
      Ubique quo fas et gloria ducunt

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
      Working...
      X