Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

FD: Regjeringen fortsetter moderniseringen av Heimevernet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• FD: Regjeringen fortsetter moderniseringen av Heimevernet

Regjeringen fortsetter moderniseringen av Heimevernet

-Heimevernet stiller opp på kort varsel når de blir spurt. Under koronakrisen har vi sett Heimevernet i aktivitet en rekke steder. De gjør en viktig jobb. Det skal vi legge til rette for at de kan fortsette med, sier forsvarsminister Frank Bakke-Jensen.

Les mer...

Semantikk er ikke enkelt. I hvertfall det å trenge gjennom politikernes nytale. Lurer på hva som ligger i følgende utsagn: "og påbegynte tiltak i hele landet skal utvikles videre.". Slik jeg har misstanke om handler det om å gjøre ferdig det man har startet på. Hvis det mot formodning handler om å utvikle noe utover det man tidligere har vedtatt og startet opp med blir jeg svært positivt overrasket.
    Si vis pacem, para bellum

Kommentér

Opprinnelig skrevet av gringo Vis post
      Semantikk er ikke enkelt. I hvertfall det å trenge gjennom politikernes nytale. Lurer på hva som ligger i følgende utsagn: "og påbegynte tiltak i hele landet skal utvikles videre.". Slik jeg har misstanke om handler det om å gjøre ferdig det man har startet på. Hvis det mot formodning handler om å utvikle noe utover det man tidligere har vedtatt og startet opp med blir jeg svært positivt overrasket.
      Jeg tror det beste vi kan håpe på, etter den pressemeldingen er at HV ikke økses allverdens mye mer. Når man leser pressemeldinger om hvor fint og flott det skal bli i hæren fremover og så ser på antallene og disponeringene som ligger til grunn ser jeg ikke hvorfor regjeringen skulle gå stille i dørene med HV. Membranuniform og beret til den gemene hop i områdestrukturen ville antageligvis blitt «Den største satsningen på Heimevernet siden opprettelsen av forsvarsgrenenen» innen svadageneratoren var ferdig med pressemeldingen.

Her spår jeg at HV har vist at de får penger nok som det er, og at omvæpning og innføringen av OR/OF-søylene fortsetter som planlagt.
      Aldri mer 13

Kommentér

Donasjoner

Collapse
      Working...
      X