Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Terror mot #Prideweek

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Terror mot #Prideweek

Opprinnelig skrevet av AGR416 Vis post
    Har jeg sagt at det er noen unnskyldning?

Er fullt klar over at det er mange kristne organisasjoner som har forkastelige verdisyn.

Det sagt, så er det ikke mange kristne organisasjoner som per dags dato holder på med det samme som Daesh og deres tilhengere.
    Heldigvis er det få kristne grupper som driv med terror slik Daesh, men dei finnes. Er ei i Uganda som ikkje er alt for ulik.

Kommentér

Men det beskriver ikke kristendommen som et hele, like lite som denne hendelsen beskriver islam.
      "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

Westboro baptist er vel kjent for å være mer en advokatbedrift som provoserer frem vold for så å saksøke?

Kommentér

Jeg synes Frank Rossavik har et informativt stykke i Aftenposten nå: Voldelige ekstremisters tankesett.

Der er det bingo: Ingenting forener ekstreme islamister, fascister og nazister så sterkt som hatet mot den homoseksuelle mannen. Homsen vekker vemmelse og truer renheten til landet, folket eller trosretningen ekstremisten vil beskytte.

Forskerne ramser – også med støtte i eldre forskning – opp en rekke ideologiske likheter mellom islamistiske krigere og ekstremister på ytre høyre fløy: Nostalgi for en tapt fortid, preferanse for orden og hierarki, manisk opptatthet av grenser mellom ulike identiteter.

....

Hva verdier angår, mener Gambetta og Hertog likhetene er så sterke at man nærmest kan snakke om «tvillinger adskilt ved fødselen»: Antimodernisme, motstand mot kulturell dekadens, strevet for renhet (religiøs, rasebetinget, nasjonal), sans for ikonografi og ulike typer overtro og konspirasjonsteorier.
          At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

"Kevin West, a regular at Pulse nightclub, said Omar Mateen messaged him on and off for a year before the shooting using the gay chat and dating app Jack’d."

http://www.latimes.com/nation/la-na-...nap-story.html

Spørs om ISIS kommer å angre på at man har sagt at han var en ISIS-krigere.

Har skal også ha sagt seg støtte ulike ekstremist organisasjoner som er fiender til ISIS som Al-Nusra og Hezbollah (sic!).
            Minsk, det nye Utopia

Kommentér

Aftenposten benytter sjansen til å utnytte terroren for å skrive en liten antivåpen-sak: http://www.aftenposten.no/norge/Vape...e-398913b.html
              "Excellence leads to not being Force-choked"

Kommentér

Det er sjelden jeg er enig med Egon, men her er jeg det:
                http://www.itromso.no/meninger/2016/...»-12890394.ece
                Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

Håper dette er sant: http://www.techly.com.au/2016/06/16/...anly-possible/
                  At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av lukman Vis post
                    "Kevin West, a regular at Pulse nightclub, said Omar Mateen messaged him on and off for a year before the shooting using the gay chat and dating app Jack’d."

http://www.latimes.com/nation/la-na-...nap-story.html
                    Synest dette er ganske så uforståeleg. Skjønar ikkje kvifor han angreip, skaut og drepte så mange homoar dersom sjølv var bifil/homofil. Og at massakren skjedde på homonattklubben kor han sjølv skal ha vanka.

Godt mogleg han levde i eit krysspress mellom heterofili, homofili og religion. Men utifrå vitneutsegn kan det verke som Omar Mateen ikkje var særleg diskret dei gongene han gjesta Pulse. Det finst mange andre måtar å møte likesinna likekjønna på, som er mykje meir diskret, enn å gå på homonattklubb.

Skjønar heller ikkje korleis han kunne bli så radikalisert at vart IS-sympatisør.

I går offentleggjorde FBI deilar av lydopptaka frå samtalene Mateen hadde med nødsentralen 911. Der kjem det fram at han i samtalene med 911 mellom anna sverga truskap til IS og den rivaliserande Nusrafronten.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Mike20 Vis post
                      Synest dette er ganske så uforståeleg. Skjønar ikkje kvifor han angreip, skaut og drepte så mange homoar dersom sjølv var bifil/homofil. Og at massakren skjedde på homonattklubben kor han sjølv skal ha vanka.

Godt mogleg han levde i eit krysspress mellom heterofili, homofili og religion. Men utifrå vitneutsegn kan det verke som Omar Mateen ikkje var særleg diskret dei gongene han gjesta Pulse. Det finst mange andre måtar å møte likesinna likekjønna på, som er mykje meir diskret, enn å gå på homonattklubb.

Skjønar heller ikkje korleis han kunne bli så radikalisert at vart IS-sympatisør.

I går offentleggjorde FBI deilar av lydopptaka frå samtalene Mateen hadde med nødsentralen 911. Der kjem det fram at han i samtalene med 911 mellom anna sverga truskap til IS og den rivaliserande Nusrafronten.
                      Ikke spesielt ukjent at folk slites mellom det omgivelsene forventer og det de selv føler på. Man kan bare nevne diverse pastorer/senatorer/meningsytrere i statene som etter mange år med offentlig homofobi blir tatt med buksene nede (bokstavelig talt). Krysspresset mellom samfunn/omgivelser og indre følelser er dessverre en alt for vanlig dødsårsak via selvmord.

Troskap til IS kan nok tolkes som et desperat forsøk på å ta avstand fra tidligere synder. Han forsøker å bli å blidgjøre Gud og få forlatelse for tidligere synder ved å utrydde det som fikk ham på syndige tanker. Litt sånn: "Se, jeg er iallefall ikke homofil for jeg dreper dem!".
                      TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Kommentér

Behring Breivik valgte en litt annen -isme, men hvem vet hva som egentlig lå bak hatet hans?
                        Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

https://www.almasdarnews.com/article...mass-murderer/

I linken er det link til en ISIS-propagandafilm om Orlando. Dem er vist nok ikke så nøye på hvem "Kalifatets løve" egentligen var, og hans motiver.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Minsk, det nye Utopia

Kommentér

Opprinnelig skrevet av aquila Vis post
                            Ikke spesielt ukjent at folk slites mellom det omgivelsene forventer og det de selv føler på. Man kan bare nevne diverse pastorer/senatorer/meningsytrere i statene som etter mange år med offentlig homofobi blir tatt med buksene nede (bokstavelig talt).
                            Dette har du heilt rett i, og det finst mange døme på tilsvarande også frå andre land enn USA. Kan ikkje seie eg synest dette heller er særleg forståeleg, for å seie det slik.

Krysspresset mellom samfunn/omgivelser og indre følelser er dessverre en alt for vanlig dødsårsak via selvmord.
                            Det er ikkje bra.

Troskap til IS kan nok tolkes som et desperat forsøk på å ta avstand fra tidligere synder. Han forsøker å bli å blidgjøre Gud og få forlatelse for tidligere synder ved å utrydde det som fikk ham på syndige tanker. Litt sånn: "Se, jeg er iallefall ikke homofil for jeg dreper dem!".
                            Dersom dette er årsaken/motivet til massakren så synest eg det er så nedrig at det nesten ikkje finst ord. Han oppsøkte ein utestad og eit miljø for å leve ut sine kjensler, kor det verkar som han vart godt motteke og inkludert.
                            Og svaret på denne mottakinga er å drepe og skade desse folka i eit omfang som vel er den verste i USAs historie.

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                            Behring Breivik valgte en litt annen -isme, men hvem vet hva som egentlig lå bak hatet hans?
                            Trur ikkje han er noko anna, eller meir, enn heterofil. Politiet i Oslo etterforska dette. Er kjend med at ein open homofil i hovudstaden var inne til eit langt politiavhøyr, fordi politiet på eit tidspunkt under etterforskinga trudde han kunne ha vore Breiviks hemmelege elskar. Men dette kom det ingenting ut av.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Fremhevede emner

Collapse

Forsvarets spesialstyrker rekrutterer

Bli en del av spesialstyrkene

Forsvarets spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som er i stand til å gjennomføre ukonvensjonelle og krevende operasjoner i alle slags omgivelser.Forsvarets spesialkommando og Marinejegerkommandoen har tidligere tilhørt henholdsvis Hæren og Sjøforsvaret og er nå samlet i én felles driftsenhet, ledet av Forsvarets Spesialstyrker Stab (FSST) i...

Roller i Geværlaget

Mulig jeg er dårlig på å lete, men jeg syns nå tross alt jeg har prøvd...

Hvor finner man en oversikt over hvilke roller hver enkelt soldat i geværlaget har?
                            Som; hvem bærer M72, Sankit, Samband, osv osv..
                            Nyere materiell fra Hæren og til dels også HV er i stor grad basert på LMG/Minimi, og da blir jo alt bare rot for et lag med MG

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Generalmajor Elisabeth Michelsen bruker sitt økte budsjett til å øke antall øvingsdøgn, både for mannskap og befal, dvs. seks øvingsdøgn for mannskap og ni for befal.

Håper dette er starten på noe vedvarende.

https://www.bt.no/innenriks/i/VbMPp3...-i-heimevernet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Mentorordning i Heimevernet

Hei,

Jeg står i stilling som troppssjef i Heimevernet. Min militære bakgrunn har jeg fra Befalsskolen for Feltartilleriet med påfølgende tjeneste som kanonkommandør. 13 år etter at jeg leverte inn vinklene ble jeg kalt inn til Heimevernet, kledd opp og satt i stilling som NK tropp i et ungt og uerfarent Heimevernsområde. Året etter ble jeg troppssjef og startet på kursrekka, og siden...

Informasjon: Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Forsvaret tilbyr flere utdannelsesretninger som alle fører frem til en bachelor, og gir rett til yrkestilsetting som offiser.

For tiden dreier det seg om disse:

- Militær logistikk
                            - Marineingeniør maskin
                            - Marineingeniør elektro
                            - Marineingeniør våpensystemer, elektronikk og data
                            -...

Troppssersjant

Hei!

Blitt tildelt troppssjersant, har fått info om dette.
                            Jeg er også sersjant, tatt lagfører kurs og grunnkurs lederskap, men hvordan blir nå mtp implementering av det nye OR systemet, noen som vet dette? Forblir jeg sersjant?

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                            NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Donasjoner

Collapse
                            Working...
                            X