Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

False flag, konspirasjonsteorier.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• False flag, konspirasjonsteorier.

Som vanlig etter store hendelser kommer det en del sprøyt opp, teorier om at myndigheter selv står bak, at de skjuler noe, at ting ikke har hendt osv. De finner bilder, filmer som de konstruerer de mest fantastiske teorier ut fra, de finner likesinnede og ting tar helt av i forskjellige retninger. Hvis noen prøver å motbevise dem kommer beskyldinger om retusjering av bilder, redigering av filmer, planting av bevis osv.

Nyhetspeilet som nok veldig få tar seriøst har dette, ukjente soldater fjerner lunter fra regjeringskvartalet, bombekrateret er lget i ettertid osv
    http://www.nyhetsspeilet.no/2012/11/22-juli-avslort/

Det finnes div annet der ute på youtube, forumer og div hjemmesider hvor "noen" påstår de har avslørt et eller annet.

Noen tanker om dette temaet?
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Etter å ha tilbragt litt for mye tid på diverse forum rundt omkring så har jeg fått en temmelig god wacko-alarm, og den er spesielt sensitiv for konspirasjonsteoretikere. Jeg har ennå ikke hørt en eneste av dem si noe som minner om fornuftig, og at noe står på nyhetsspeilet er i seg selv en indikator på at det er beviselig feil, eller ekstremt usannsynlig og flåsete.

Du har jo for eksempel dette bildet her i en artikkel om "kynisk maktelite" (http://www.nyhetsspeilet.no/2009/01/...ite-i-norge/):

Med bildetekst: "En illustrasjon av Svalbard Global Seed Bank. Hvor dypt stikker hullet?"
    Og til det er det vel bare å svare: "så langt:"

Deres artikler om 2207 kan jeg ikke fatte at ha noen hensikt å lese. Bare svada, som alt annet på siden.
    Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Kommentér

Idioter finnes over alt. Det tenker jeg om denne saken.
      - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Opprinnelig skrevet av isak Vis post

Nyhetspeilet som nok veldig få tar seriøst har dette, ukjente soldater fjerner lunter fra regjeringskvartalet, bombekrateret er lget i ettertid osv
        http://www.nyhetsspeilet.no/2012/11/22-juli-avslort/

Det finnes div annet der ute på youtube, forumer og div hjemmesider hvor "noen" påstår de har avslørt et eller annet.

Noen tanker om dette temaet?

I Himmelens navn, det der var så latterlig at jeg nesten blir sint.

Kommentér

Ah, stor underholdning!
          Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

Nesten alt av innholdet på Nyhetsspeilet.no hører vel strengt tatt hjemme i "Tråden om ting som er morsomme og som får meg til å le".

Kommentér

Men er dette ment som humor eller ei? Ut fra kommentarene på det stykket virker set som noen fleiper, mens andre tar deg på fullt alvor.

Kommentér

Det er ikke ment som humor. Det er en del mennesker der ute som har slike ting som hobby, og enkelte nærmest som religion. Jeg tror ikke det er noen på nyhetsspeilet som mener dette er humor.
                Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Kommentér

For de av dere som er interessert:
                  http://www.nyhetsspeilet.no/2012/11/...-etter-krigen/
                  Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

Ja, det var en del av livet mitt jeg aldri får tilbake og som ikke har noen nytteverdi.

Det er mange tullinger i Norge
                    mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

http://www.dagbladet.no/2012/11/23/n...berg/24483126/

Og dette:

http://www.dagbladet.no/2012/11/23/n...batt/24498401/
                      Last edited by Frost; DTG 302352B Nov 12, .
                      ...we few, we happy few, we band of brothers

Kommentér

Skjønner jo at dette er gærne folk som aldri gir seg, men disse teoriene dør jo aldri reg Elvis, månelandingen, Kennedy, 9.11 osv. Det er jo mange som tror på deler av disse teoriene, folk som virker oppegående. Ja, ja virker sprøtt men kanskje det er noe i det likevel har jeg hørt fra flere.

Kommentér

Skjønner jo at dette er gærne folk som aldri gir seg, men disse teoriene dør jo aldri reg Elvis, månelandingen, Kennedy, 9.11 osv. Det er jo mange som tror på deler av disse teoriene, folk som virker oppegående. Ja, ja virker sprøtt men kanskje det er noe i det likevel har jeg hørt fra flere.
                          Mener du at siden " det kanskje er noe i det" og fordi "mange" tror på det, så kan de ha rett og ett overveldende normalt flertall ta feil?
                          mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

Det har vært linket til Nyhetsspeilet en del ganger og jeg har alltid trodd at det var humoristisk ment av de bak nettsiden. Langeland har jeg lest litt av og de bøkene synes jeg ikke er det spor morsomme:

For de av dere som er interessert:
                            http://www.nyhetsspeilet.no/2012/11/...-etter-krigen/
                            DYT-DYYYYYT-DYT

Kommentér

Legg forøvrig merke til at formuleringene er såpass løse, at det kan vinkles til å gjelde alle, alt etter hvem som er i vinden som "hovedorganisasjonen"...

Kommentér

Når man først er inne på sånt. - http://www.dagbladet.no/2012/12/12/t...nder/24799342/

Kommentér

Enda mer fra tinfoilgutta http://www.nyhetsspeilet.no/2013/12/...enya-og-norge/

Kommentér

Blir nesten sjuk av å lese den nettsida.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Fremhevede emner

Collapse

Forsvarets spesialstyrker rekrutterer

Bli en del av spesialstyrkene

Forsvarets spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som er i stand til å gjennomføre ukonvensjonelle og krevende operasjoner i alle slags omgivelser.Forsvarets spesialkommando og Marinejegerkommandoen har tidligere tilhørt henholdsvis Hæren og Sjøforsvaret og er nå samlet i én felles driftsenhet, ledet av Forsvarets Spesialstyrker Stab (FSST) i...

Roller i Geværlaget

Mulig jeg er dårlig på å lete, men jeg syns nå tross alt jeg har prøvd...

Hvor finner man en oversikt over hvilke roller hver enkelt soldat i geværlaget har?
                                    Som; hvem bærer M72, Sankit, Samband, osv osv..
                                    Nyere materiell fra Hæren og til dels også HV er i stor grad basert på LMG/Minimi, og da blir jo alt bare rot for et lag med MG

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Generalmajor Elisabeth Michelsen bruker sitt økte budsjett til å øke antall øvingsdøgn, både for mannskap og befal, dvs. seks øvingsdøgn for mannskap og ni for befal.

Håper dette er starten på noe vedvarende.

https://www.bt.no/innenriks/i/VbMPp3...-i-heimevernet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Mentorordning i Heimevernet

Hei,

Jeg står i stilling som troppssjef i Heimevernet. Min militære bakgrunn har jeg fra Befalsskolen for Feltartilleriet med påfølgende tjeneste som kanonkommandør. 13 år etter at jeg leverte inn vinklene ble jeg kalt inn til Heimevernet, kledd opp og satt i stilling som NK tropp i et ungt og uerfarent Heimevernsområde. Året etter ble jeg troppssjef og startet på kursrekka, og siden...

Informasjon: Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Forsvaret tilbyr flere utdannelsesretninger som alle fører frem til en bachelor, og gir rett til yrkestilsetting som offiser.

For tiden dreier det seg om disse:

- Militær logistikk
                                    - Marineingeniør maskin
                                    - Marineingeniør elektro
                                    - Marineingeniør våpensystemer, elektronikk og data
                                    -...

Troppssersjant

Hei!

Blitt tildelt troppssjersant, har fått info om dette.
                                    Jeg er også sersjant, tatt lagfører kurs og grunnkurs lederskap, men hvordan blir nå mtp implementering av det nye OR systemet, noen som vet dette? Forblir jeg sersjant?

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                    NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Donasjoner

Collapse
                                    Working...
                                    X