Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Nye lovendringer.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nye lovendringer.

Hvilke lovendringer bør på plass for å sikre følgende viktige saker?

1 - Sikre at ABB blir sittende innesperret på livstid uten mulighet til frifinnelse/prøveløslatelse, uansett utfall om tilregnelighet.

2 - Sikre at Utøyaterroren mot Arbeiderbevegelsen blir skolepensum på lik linje som Holocaust

3 - Sikre at kritikk av AP/LO herunder bruk av symboler som kan assosieres til 22/7-2011 blir forbudt

4 - Sikre at ingen høyrevridde personer tjener penger på bøker/filmer om hendelsene 22/7-2011 slik at vi får et korrekt bilde av det som skjedde og ikke politisk misbruk

Jeg synes også det var utidig av LO å leie inn en kjendispsykiater for å konstatere at ABB er tilregnelig og samtidig går Helseministeren ut med en ny lov der det ville være mer optimalt med den første sakkyndige rapporten. her burde sentralstyret snakke litt sammen før de handler. Men gjort er gjort.

Det der er et av de dummeste spørsmålene jeg har lest her på forumet, noensinne. Er du journalist?
    Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Herr Brun Vis post
      Det der er et av de dummeste spørsmålene jeg har lest her på forumet, noensinne. Er du journalist?
      Mener du at alle journalister som inbefattes med dette emnet er venstreorienterte korttenkte individer med tunnelsyn og liten respekt for meninger som ikke har rot i Marxist/Leninisme eller sosialliberalisme?

Kommentér

Nei, jeg mener at journalister er eksperter på ledende spørsmål. Og "hvilke lovendringer bør på plass for å sikre følgende viktige saker" er et skoleeksempel på et ledende spørsmål. Om man svarer på det, så sier man seg de facto enig i at lovendringene "bør på plass" og at sakene er viktige. Og det er bare tull.

En person uten tydelig politisk agenda ville spurt "hvis man vil gjennomføre følgende saker, hvilke lovendringer må gjøres?", og det er et spørsmål jeg kunne vurdert å svare på, om jeg visste nok om dagens regelverk og effekten av lover. Det gjør jeg ikke. Mest sannsynlig ville du selvfølgelig stort sett fått svar som sier at målene dine er helt idiotiske.
        Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Kommentér

Hovedinnleggets punkter er latterlige..
          Bumpibump TM

Kommentér

x2. Nei, de er triste, er de.
            Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Herr Brun, ahh ser nyansen i beskrivelsen din. Jeg går for din variant der spørsmålet bør omstilles

Kommentér

Opprinnelig skrevet av PoseFant Vis post
                Hvilke lovendringer bør på plass for å sikre følgende viktige saker?
                ...
                blablabla
                Før du utreder hvorfor sakene dine er viktige, får du neppe noen gode svar. Konsekvensene av eventuelle lovendringer sier du heller ingenting om. Men jeg kan jo gjøre et forsøk på å svare på spørsmålene dine som jeg best klarer: HÆH?

Kommentér

1. Hvis abb noen sinne slipper ut av fengsel (noe han neppe vil), blir han uansett tatt av dage på dagen. Noe som er like greit.

3. Mulig har misforstått denne, og jeg skal ikke spørre hvordan i alle dager du kom på et slikt spørsmål. Mener du eventuell kritikk av eventuelle symboler som har noe med 22. juli å gjøre, tatt i bruk av AP eller LO burde bli forbudt? Og dermed innskrenke ytringsfriheten i landet betydelig?
                  Igjen: Underlige spørsmål her og jeg skjønner ikke helt vitsen med å stille dem.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Trolljegern Vis post
                    1. Hvis abb noen sinne slipper ut av fengsel (noe han neppe vil), blir han uansett tatt av dage på dagen. Noe som er like greit.

3. Mulig har misforstått denne, og jeg skal ikke spørre hvordan i alle dager du kom på et slikt spørsmål. Mener du eventuell kritikk av eventuelle symboler som har noe med 22. juli å gjøre, tatt i bruk av AP eller LO burde bli forbudt? Og dermed innskrenke ytringsfriheten i landet betydelig?
                    Igjen: Underlige spørsmål her og jeg skjønner ikke helt vitsen med å stille dem.
                    1- Ja både for å skåne samfunnet for ABB og for å skåne ABB for samfunnet slik dumbeskriver.

3- Tenker på symboler som feks solkorset som assosieres til tempelridderordenen og bruk av kritikk i politisk sammenheng der man henviser til denne saken, dvs man bruker Utøya saken som politisk pressmiddel mot Arbeiderpartiet i fremtiden.

Kommentér

For å få på plass de endringene du ønsker bør Norge endre kategori fra et demokrati til en totalitær stat. Å sammenlikne Utøya med holocaust er ganske drøyt. Og å ønske og forby kritikk mot AP/LO (hvor kom egentlig LO inn?) er helt fjernt.
                      All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av M72 Vis post
                        For å få på plass de endringene du ønsker bør Norge endre kategori fra et demokrati til en totalitær stat. Å sammenlikne Utøya med holocaust er ganske drøyt. Og å ønske og forby kritikk mot AP/LO (hvor kom egentlig LO inn?) er helt fjernt.
                        Det er allerede flere verdidebatter som går på akkurat dette, nemlig at AUF sammenligner Utøya terroren med Holocaust der de i begge tilfeller ble drept mennesker basert på deres meninger. Men nå gikk ikke debatten på hvorvidt AUF har rett eller ikke til å bruke denne sammenligningen, men om man bør sikre erfaringene til fremtidige generasjoner ved å ta dette inn i skolepensum.

Jeg tok med LO på grunn av de politiske føringene AP har fått i denne saken, blant annet i forbindelse med et lovendringaforslag med tilbakevirkende kraft og innleie av nye sakkyndige der man burde snakket bedre sammen før dette kom ut i pressen da disse handlingene sammen motstrider hverandre.

Kommentér

Holocaust var Nazi-Tysklands drap på jøder, det var en etnisk rensing og ikke begrunnet i meninger.

Det er ikke LOs oppgave å komme med politiske føringer, det har vi politikere til. At du mener at sakskyndige på forhånd skal bli enige om hva de skal konkludere med er nesten litt komisk.
                          All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

Nei, det er trist.
                            Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

Dette er kanskje en av de mest fordummende trådene jeg har sett.
                              "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

Jeg velger å tro at det første innlegget i tråden var ment ironisk. Evt trollish.
                                Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                                  Jeg velger å tro at det første innlegget i tråden var ment ironisk. Evt trollish.
                                  Etter å ha lest over tråden enda en gang, basert på hvordan trådstarter ordlegger seg, så ender jeg på ditt siste forslag.
                                  Click image for larger version

Name:	Don%u002527t%20feed%20the%20troll.jpg
Views:	1
Size:	28,5 KB
ID:	864131

Kommentér

*Avslørt*

Forøvrig sendt rapport til moderator om at tråden kan være støtende. Er et hårfint tema dette her.
                                    Men jeg fikk mine 10 minutters oppmerksomhet som nub på forumet

Kommentér

Opprinnelig skrevet av PoseFant Vis post
                                      *Avslørt*

Forøvrig sendt rapport til moderator om at tråden kan være støtende. Er et hårfint tema dette her.
                                      Men jeg fikk mine 10 minutters oppmerksomhet som nub på forumet
                                      Jeg har sett hvordan du ordlegger deg i andre tråder på forumet, og der fremstår du som alt annet enn et 13 år gammelt troll. Jeg kan selvsagt ta feil, men mitt inntrykk er at du er en journalist som fisker etter store oppslag, og måten du gjør det på er helt på trynet. Hvor vil du egentlig med alle disse bokstavene du setter sammen her på forumet?

Kommentér

Opprinnelig skrevet av holmiz Vis post
                                        Jeg har sett hvordan du ordlegger deg i andre tråder på forumet, og der fremstår du som alt annet enn et 13 år gammelt troll. Jeg kan selvsagt ta feil, men mitt inntrykk er at du er en journalist som fisker etter store oppslag, og måten du gjør det på er helt på trynet. Hvor vil du egentlig med alle disse bokstavene du setter sammen her på forumet?
                                        Denne tråden er ikke representabel, er jo trolling som nevnt.
                                        De andre kan vi diskutere der om du har noe på hjertet

Kommentér

Hva andre på Milforum synes, vet jeg ikke, men jeg synes i hver fall at 22. juli ikke er et passende emne for trolling.
                                          Det er bare ikke morsomt.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Fremhevede emner

Collapse

Forsvarets spesialstyrker rekrutterer

Bli en del av spesialstyrkene

Forsvarets spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som er i stand til å gjennomføre ukonvensjonelle og krevende operasjoner i alle slags omgivelser.Forsvarets spesialkommando og Marinejegerkommandoen har tidligere tilhørt henholdsvis Hæren og Sjøforsvaret og er nå samlet i én felles driftsenhet, ledet av Forsvarets Spesialstyrker Stab (FSST) i...

Roller i Geværlaget

Mulig jeg er dårlig på å lete, men jeg syns nå tross alt jeg har prøvd...

Hvor finner man en oversikt over hvilke roller hver enkelt soldat i geværlaget har?
                                          Som; hvem bærer M72, Sankit, Samband, osv osv..
                                          Nyere materiell fra Hæren og til dels også HV er i stor grad basert på LMG/Minimi, og da blir jo alt bare rot for et lag med MG

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Generalmajor Elisabeth Michelsen bruker sitt økte budsjett til å øke antall øvingsdøgn, både for mannskap og befal, dvs. seks øvingsdøgn for mannskap og ni for befal.

Håper dette er starten på noe vedvarende.

https://www.bt.no/innenriks/i/VbMPp3...-i-heimevernet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Mentorordning i Heimevernet

Hei,

Jeg står i stilling som troppssjef i Heimevernet. Min militære bakgrunn har jeg fra Befalsskolen for Feltartilleriet med påfølgende tjeneste som kanonkommandør. 13 år etter at jeg leverte inn vinklene ble jeg kalt inn til Heimevernet, kledd opp og satt i stilling som NK tropp i et ungt og uerfarent Heimevernsområde. Året etter ble jeg troppssjef og startet på kursrekka, og siden...

Informasjon: Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Forsvaret tilbyr flere utdannelsesretninger som alle fører frem til en bachelor, og gir rett til yrkestilsetting som offiser.

For tiden dreier det seg om disse:

- Militær logistikk
                                          - Marineingeniør maskin
                                          - Marineingeniør elektro
                                          - Marineingeniør våpensystemer, elektronikk og data
                                          -...

Troppssersjant

Hei!

Blitt tildelt troppssjersant, har fått info om dette.
                                          Jeg er også sersjant, tatt lagfører kurs og grunnkurs lederskap, men hvordan blir nå mtp implementering av det nye OR systemet, noen som vet dette? Forblir jeg sersjant?

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                          NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Donasjoner

Collapse
                                          Working...
                                          X