Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

22. Juli Rettssaken

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Det er en forklaringsmodel, men hvordan kan vi vite hvor korrekt den er? Akkurat hvordan hvor sikre kunde de første sakskyndige være på at det var en vrangforestilling?
    Minsk, det nye Utopia

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
      Dog registerer jeg at media har fått igjennom agendaen.
      Den fjerde statsmakt vinner igjen. Absolutt makt, null ansvar.

Personlig aner jeg ikke om Breivik er tilregnelig eller ikke, og det er lite som kunne interessert meg mindre. Han havner bak lås og slå uansett. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så mye krangling om dette.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av milvar Vis post
        Seriøst? Tilregnelighetsspørsmålet er ikke noe media har presset frem, ei heller den andre rapporten.

Kommentér

• Det at den første rapporten ble lekket i media, og offentlig debatt som følge av det, tror jeg hjalp på beslutningen om å få en rapport nr to. Hverken forsvaret eller anklager var for en ekstra rapport.

Det at to rettspsykiatriske rapporter konkluderer så ulikt viser hvor liten vekt man bør legge på slike i rettslige sammenhenger.
          All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av milvar Vis post

Personlig aner jeg ikke om Breivik er tilregnelig eller ikke, og det er lite som kunne interessert meg mindre. Han havner bak lås og slå uansett. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så mye krangling om dette.
            Jeg synes heller du skal snu spørsmålet: Hvorfor har vi ikke hatt større oppmerksomhet om rettpsykiaternes innflytelse i rettsvesenet før nå?

For Breivik er ikke den praktiske forskjellen så stor. Men for rettsprinsippene er det viktig. For offer, pårørende og gjerningsmenn har forskjellen vært stor. Gjerningsmenn i tildels grove saker har frisknet påfallende raskt og blitt sluppet ut i samfunnet mye tidligere via psykisk helsevern enn dersom de hadde blitt straffedømt.

Kommentér

• Dommen blir rettskraftig fra midnatt: http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...er-ikke-dommen
              Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

• Da blir det vel pause i minst ti år, så får vi håpe media er edruelig i å ikke gjøre mer kjendis av denne barnemorderen.
                "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                Working...
                X