Følg Milforum på Facebook, Instagram og Twitter!

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

AUF-leder fryktet statskupp

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opprinnelig skrevet av MGhøyre Vis post
    Uten videre kommentar, eller hva jeg mener, men denne er kanskje verd å lese...
    http://www.aftenbladet.no/meninger/k...s-3029437.html
    Nei.

Bortsett fra for å få et inntrykk av hvor bortreist Svein Egil Omdal egentlig er.
    two to the heart, one to the mind...

Kommentér

• Jo, den er helt klart verdt å lese.
      Det er nok noen debatter som bør våges, så det skrangler litt innledningsvis. Resten er jeg helt enig i. Ledere bringes alltid i sikkerhet først, og hvem blant oss kan si med sikkerhet hvordan de ville reagert i en slik situasjon. Det er jo umulig å sette seg inn i den. Når det er sagt synes jeg Eskil Pedersen er en ekstremt lite karismatisk type, og jeg begynner å lure på om det kan være mer av kjernen i "debatten"/drittpakken enn hvordan han opptrådte på Utøya. En enkel måte å senke en leder kanskje ikke alle er enige om?
      Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

• Det er forskjell på å utøve lederskap, og på å være apatisk.

Den eneste lederen på båten den dagen var skipperen. Og han prioriterte feil.
        two to the heart, one to the mind...

Kommentér

• Her er en annen fra samme avis, aktuell denne også i denne debatten, selv om den omhandler Jens.
          http://www.aftenbladet.no/meninger/k...k-3029971.html

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av dobrodan Vis post
            Det er forskjell på å utøve lederskap, og på å være apatisk.

Hoi, det var harde ord fra en selvutnevnt generalfeltmarsalk i sofakriging.
            jeg foreslår at du leser igjennom denne tråden, og hvis du enda mener det du sier her, så bør du vel kunne legge fram et godt bevis for at det finnes bare en type leder. Eller sagt på en annen måte, ville Drillo ha fungert som sjef for FSK, siden han er sjef for landslaget?
            Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

• "Politisk kvalme og feig debattstil"
              http://www.aftenposten.no/meninger/P...ment-653042778

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av No fear Vis post
                "Bjørn (20) overlevde 22. juli-terroren, vil ikke anbefale andre å kritisere AUF-ledelsen:
                Utøya-overlevende beskriver AUF som sekt"
                Bjørn (20) var visst ikke engang aktiv i AUF i lang tid før 22. juli 2011, og skal til og med ha bodd i utlandet.

Syns jeg har møtt den holdningen her inne også fra visse deltagere...
                Hvilken holdning?

"Eskil Pedersen vraket av sine egne"
                Jeg trodde dette handlet om at Pedersen ikke bodde i Porsgrunn og at han derfor ikke ønsket/fikklov å stille der. Eller noe slikt.

Åh ja, det er legitimt nå å diskutere dette nå... Velkommen etter!
                Hvorfor er det legitimt å diskutere om utrente sivile ofre taklet en terroraksjon eller ikke?

Det er jo uansett håpløst siden Pedersen hverken var ansvarlig for Utøya-arrangementet eller leder på fergen de brukte. Dessuten fikk de beskjed fra politiet om at de måtte komme seg i sikkerhet. Pedersens handlinger blir derfor irrelevante.
                Last edited by milvar; DTG 210135B Sep 12, .

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av dobrodan Vis post
                  Nei.
                  Hvorfor ikke? Har du noen motargumenter?

Opprinnelig skrevet av dobrodan Vis post
                  Gjorde han virkelig det?

Som sjef på båten hadde han et ansvar for sine passasjerer. Hvis han hadde dratt tilbake til Utøya el.l. hadde han vel brutt loven, for etter loven skal ikke kapteinen på en båt sette passasjerene sine i fare.

I tillegg fikk de flere beskjeder fra politiet om å komme seg i sikkerhet.

Du mener det var galt at han prioriterte å følge loven, og følge politiets pålegg?

Opprinnelig skrevet av No fear Vis post
                  "Politisk kvalme og feig debattstil"
                  http://www.aftenposten.no/meninger/P...ment-653042778
                  Bombe at den høyrevridde dama der mener dette. Det bærer preg av politisk demagogeri.

Det som er "kvalmt og feigt" er måten ulike personer og grupper har dukket opp med angrep mot Pedersen akkurat nå, like etter at de samme personene og gruppene viste stor misnøye i offentligheten over at de ikke fikk bestemme hva som skulle skje med Utøya...

Kommentér

• Det er greit å kritisere Pedersen for holdningene i forkant av 22. Juli, og handlingene i etterkant. Jeg mener det ikke er greit å kritisere det faktum at han prøvde å overleve 22. Juli, da han ikke kan forventes å gjøre annet.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Safariland Vis post
                      Det er greit å kritisere Pedersen for holdningene i forkant av 22. Juli, og handlingene i etterkant. Jeg mener det ikke er greit å kritisere det faktum at han prøvde å overleve 22. Juli, da han ikke kan forventes å gjøre annet.
                      Der er jeg jaggumeg helt enig med deg! Uttalelsene om statskupp fra politi og forsvar tyder på et litt spesielt tankegods, og ikke alt han har sagt og gjort ifbm 2207 i etterkant har vært helt heldig, men debatten om hva han burde gjort og ikke gjort under angrepet på utøya mener jeg vi med fordel kan la ligge.
                      Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Kommentér

• Hvorfor skal den debatten ligge? Slik jeg har forstått det er Mellings klienter pårørende og overlevende, hvorfor skal man ta større hensyn til AUF lederen enn disse? Dette har ulmet lenge under overflaten, flere ulike AUFere har hevdet i media at de har blitt oppringt av sentrale folk og bedt om å holde kjeft.

Hvordan tror du de overlevende og pårørende føler seg når det bli brukt ord som hestkuk, idioter, hold kjeft, jeg blir kvalm osv, hvorfor er Eskil sine følelser viktigere enn disse?
                        "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Kommentér

• Vi lever i et samfunn med ytringsfrihet, og jeg er helt enig i at det er legitimt å diskutere Eskil Pedersens (og andres) handlinger både før, under og etter 22 juli. Om vi skal gidde å fortsette med dette på en tråd som allerede har over 500 innlegg om temaet er en annen sak.
                          Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

• Vi har ytringsfrihet, så selvfølgelig står folk fritt til å kritisere ham alt de makter. Like mye står jeg fritt til å mene det er en idiotisk ting å gjøre, og anmode dem om å la være.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av isak Vis post
                              Hvorfor skal den debatten ligge? Slik jeg har forstått det er Mellings klienter pårørende og overlevende, hvorfor skal man ta større hensyn til AUF lederen enn disse? Dette har ulmet lenge under overflaten, flere ulike AUFere har hevdet i media at de har blitt oppringt av sentrale folk og bedt om å holde kjeft.

Hvordan tror du de overlevende og pårørende føler seg når det bli brukt ord som hestkuk, idioter, hold kjeft, jeg blir kvalm osv, hvorfor er Eskil sine følelser viktigere enn disse?
                              Jeg har ikke kalt dem noe som helst. Det er også en betydelig forskjell på å kritisere folk for hva de sier og gjør et år etter ulykken, og for å anklage dem for å ha sviktet mens angrepet pågikk.

Kommentér

• Nå regner jeg med Melling og hans klienter ikke bryr seg så mye om at du mener de bør la være men det er kanskje ikke noe vi bør bruke mer tid på her.

Jeg har heller ikke påstått at du har kalt dem noe som helst, de uttrykkene jeg nevnte er ting som har blitt sagt av div personer i media.
                                Last edited by isak; DTG 210942B Sep 12, .

Kommentér

• Jeg tror det er ganske få innlegg på dette forumet som har særlig stor virkning på folk som ikke selv er aktive her, men det hindrer oss da vitterlig ikke i å diskutere både hendelser og individer utenfor forumets sfære, så jeg skjønner virkelig ikke hva det er slags poeng du prøver å få fram.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                                    Vi lever i et samfunn med ytringsfrihet, og jeg er helt enig i at det er legitimt å diskutere Eskil Pedersens (og andres) handlinger både før, under og etter 22 juli. Om vi skal gidde å fortsette med dette på en tråd som allerede har over 500 innlegg om temaet er en annen sak.
                                    Det er vel mer spennende å diskutere debatten om debatten? Hvordan enkelte høyt på strå har oppført seg i media om de som har stilt spørsmål? Virker som det har vært mye spill i kulissene.

Kommentér

• Dersom man først skal kritisere ham for handlinger 22/7, så må det iallfall tilstrebes å holde det på et noenlunde saklig nivå. Hendelser han ikke er herre over mener jeg at han ikke kan lastes for.

Jeg er ingen fanboy, og personlig har jeg svært lite til overs for Pedersen. Men det har veldig lite med at han rømte fra øya 22/7, og mer med holdninger i forkant, og uttalelser og tilsynelatende holdning i etterkant.

Kommentér

• @Isak:

Hva mener du om EP sine handlinger under 22.07?

Hva mener du han burde utrettet? Hva var det realistisk at han kunne utrettet? Hadde det vært bedre om han ble drept?

Jeg synes han er en ufordragelig type, en Jens klone, men å "ta" han for 22.juli blir søkt.....

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av isak Vis post
                                          Hvorfor skal den debatten ligge? Slik jeg har forstått det er Mellings klienter pårørende og overlevende, hvorfor skal man ta større hensyn til AUF lederen enn disse?
                                          Hvordan tar man større hensyn til Pedersen enn til disse?

Dette har ulmet lenge under overflaten, flere ulike AUFere har hevdet i media at de har blitt oppringt av sentrale folk og bedt om å holde kjeft.
                                          Holde kjeft om hva? Og hvilke AUFere er det?

Det er ikke de overlevende og pårørende som blir kalt disse tingene, men det profesjonelle IRL-trollet Meling.

Forresten: Er det ikke snodig at Meling og klientene hans ikke kom på banen før etter at de tapte avstemningen om Utøyas fremtid? Og at en av Pedersens kritikere som har gått ut i media selv først og fremst bruker Utøyas fremtid som kritikk mot Pedersen, og flukten fra Utøya blir bare noe ekstra som henges på for å diskreditere Pedersen fordi hans syn vant frem i avstemningen?

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av AGR416 Vis post
                                            @Isak:

Hva mener du om EP sine handlinger under 22.07?

Hva mener du han burde utrettet? Hva var det realistisk at han kunne utrettet? Hadde det vært bedre om han ble drept?

Jeg synes han er en ufordragelig type, en Jens klone, men å "ta" han for 22.juli blir søkt.....
                                            Jeg er ikke lenger så opptatt hva EP gjorde eller ikke gjorde den 22 07, jeg er mer opptatt av debatten om debatten, hvorfor Mullah Melling sine klienter som er overlevende eller pårørende etter 22 07 blir så dårlig behandlet av AP/AUF bare fordi de stiller spørsmål ved EP sine handlinger.

Men jeg kan likevel si litt om hva jeg tenker, ikke dermed sagt at det er riktig. Synes det har kommet mye forskjellige versjoner, fakta om det som skjedde ved ujevne mellomrom, så ting jeg har sagt for en stund siden kan være forandret pga andre fakta. Men jeg tror kanskje jeg skal si hva tror jeg ville ha forventet av EP og MS Torbjørn hvis jeg hadde hatt noen av mine barn på den øya. Mine synspunkter er jo selvfølgelig preget av mine personlige erfaringer og min bakgrunn.

Så vidt jeg har forstått ble EP styrt av en eller flere av sine rådgivere den dagen, han ble oppringt å fikk beskjed om å forlate huset, han fikk beskjed om å løpe til båten, han fikk beskjed om å legge seg ned osv. Han gjorde som han fikk beskjed om hele tiden, vel og bra, men han var tross alt 27 år ikke en ungdom men en voksen kar, han er øverste leder for en nasjonal ungdomsorganisajon. Greit han ikke er utdannet til kriser, men her virker det som det var rådgiveren hans som var leder ikke han, rådgiveren viste lederskap. Det er helt naturlig og menneskelig å rømme/evakuere øya også for EP, han burde ikke vært igjen på øya, han burde heller ikke blitt drept, siden du spurte.

Det var en kaptein på MS Torbjørn, han var heller ikke en ungdom men var i sjokk over å ha sett sin kone bli skutt, likevel var han istand til å føre båten, han fikk de andre til å legge seg ned osv, han viste lederskap der. Datteren hans var igjen på øya og han ville ikke forlate farvannet rundt øya, men noen motiverte han til å gjøre det, noen fikk også han til å slå av sambandet med de som var igjen på øya?? Ikke et eneste sted har jeg lest noe om at EP tok ansvar til noe som helst. Etter hva jeg har lest i media så var det andre ombord som var i kontakt med politiet, EP var opptatt med å ringe sine mektige venner i regjeringen. Burde ikke han som øverste leder prøvd å vise litt ansvar der, ta kontroll, ta ledelse, ikke bare bli fortalt hva han skulle gjøre? Han og kapteinen var jo voksne, mens de andre ombord var ungdommer? Jeg forventer ikke at EP eller noen andre ombord burde vært noen task force som rykket inn for å ordne opp. Men at de hadde framstått som de to mest erfarne av de som var ombord.

De spørsmål jeg stiller meg er hvorfor dro de så langt unna? Hvorfor prøvde ikke de som de frivillge å plukke opp svømmere? Hvis det ikke var mulig hvorfor droppet de ikke flytevester, de var vel pålagt å ha flytevester til det antall passasjerer båten er registert for. Vi vet de fikk beskjed fra politiet om å komme seg unna, men vi vet også at andre ignorerte slike ordre for å berge liv. Ble det formidlet godt nok til politiet hva slags båt de hadde og hva denne kunne brukes til?

Som sagt det EP gjorde er vel helt menneskelig og naturlig, men vi burde vel som et minimum forvente at han tok lexelsen og ikke hans rådgiver, han som leder burde vært mer synlig på hva de gjorde, stått fram å forsvart det de gjorde og forklart hvorfor de gjorde som de gjorde. I stedet ble det lagt lokk på MS Torbjørn og folk ble nærmest truet til taushet av sentrale folk i AP/Auf systemet, sågar fra stortingetstalerstol.

EP viste seg som et vanlig menneske denne dagen men ikke som en leder av en nasjonal organisasjon. Det er nå min mening.

Kommentér

• Tråden begynte egentlig men det mest interessante etter min mening - antagelsen om at dette var et kupp fra politi/forsvar. Dette viser et politisk tankegods og en virkelighetsoppfatning som er så fjern at det nærmest mer er mat for psykiatrien enn for politiske verdier.

Jeg er ikke særlig imponert over handlingsmønsteret ellers heller. Men i forhold til ambisjonene om å bli en politisk maktperson går min bekymring først og fremst på dette.
                                              "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

• Jeg er enig i at man kan si mye om EP sin atferd før og etter. Jeg synes som sagt at han er en ufordragelig type, selv til å være politiker. Fremstår fryktelig selvgod. Jeg tror det er disse trekkene som kommer til å ødelegge hans politiske karriere.

Tankegodset snakker vel for seg selv. Det er tydeligvis ikke underskudd på sølvfolie i AUF.

Jeg er heller ingen stor fan av AP.

Det jeg derimot finner merkelig er at man skal på død og liv ta han for at han dro fra Utøya i MS Thorbjørn. Ta han gjerne på politiske holdninger, spørsmål og feilgrep, men å dømme han på grunn av handlinger som ble utført over et par timer 22 juli bli for dumt. Det er lang vei mellom å være en "leder"; administrere, organisere, forvalte, delegere, og det å drive med operativt lederskap som det forventes her.

Se på bakgrunnen til Pedersen; påbegynt bachelor-studium i statsvitenskap.

That's it. Han har ingen formell lederutdannelse. Vervet som AUF leder er et resultat av et valg, ikke en søknad som baserer seg på formalkompetanse. En frontfigur som AUF tydeligvis mener klarer å formidle budskapet til AUF på en god måte. Akkurat som ministerposter i regjeringen. De har rådgivere som styrer uttalelser i stor grad, slik at ministeren skal fremstå som troverdig.Hvorvidt dette er tilfellet er jo en helt annen diskusjon.

Bør det være noe man ser på, formell lederutdannelse hos politikere? Tja. Jeg tror det blir vanskelig da politikk først og fremst dreier seg om idealer, verdier og prinsipper. Leder-begrepet er vel og noe utvannet i dagens samfunn. Dagens politikere har jo og totalt endret betydningen av ansvar.

Jeg har masse ledererfaring, men tror (vet) at jeg hadde blitt en dårlig politiker.

Forventninger må stå i stil med forutsetninger.

Kommentér

• Om man ikke kunne forvente noe som helst lederskap fra en som leder en stor nasjonal organisasjon tror jeg man er på ville veier, jeg forventet ikke at han skulle bli igjen på øya, forventet ikke at han skulle lede angrepet mot terroristen. Jeg forventet ikke at han bare gjorde som han fikk beskjed om. Han kunne vist ansvar, tatt kontroll over situasjon sammen med kapteinen. De kunne brukt sambandet til å trøste de som var på øya samt fått informasjon ikke bare slått det av. De kunne vært mer pådrivere mor politi og helse om båten og dens kapasiteter. Mye lederskap går på å være tilgjengelig for de du leder, stille opp ikke bare være et offer på lik linje med de andre under deg. Han kunne gått ut dagene etter å forklart hva de gjorde og hvorfor, kanskje det hadde tatt brodden av mye av de diskusjonene som kom etterhvert.men det virket som alle steiner skulle snus i 2207 saken, men EP og MS Torbjørn skulle ties og fredes.

Hvis det er slik at AP og AUF mener at ingen ting ang MS Torbjørn er noe man skal stille spm med, hvorfor forsvarer de ikke handlingene med fakta og informasjon isted for skjellsord?
                                                  Last edited by isak; DTG 221326B Sep 12, . Begrunnelse: Leif

Kommentér

• Enig med de to siste innleggene til Isak her. Jeg er heller ikke ute etter å ta Eskil Pedersen fordi jeg ikke liker trynet eller politikken hans, men synes ærlig talt man kan kreve noe mer av en leder enn det han utviste 22 juli. Denne diskusjonen har gått side opp og side ned, så jeg skal ikke tvære dette ytterligere ut her. Jeg er for øvrig også enig med AGR 416; det er andre aspekter ved Pedersen som kommer til å stoppe hans karriere som toppolitiker.

Kommentér

• Tilbake on topic: Som Sofakriger sier - det som var utgangspunktet for denne tråden, og som er langt mer skremmende om en politiker er feig, er det tankegodset som tydeligvis var fremtredende hos mange i AUF (og kanskje fortsatt er det). Å tro at norsk politi eller PST, med eller uten støtte fra Mossad, vil bedrive statskupp i 2011 er så fullstendig far out at jeg håper eksponentene for dette tankegodset aldri får makt over så mye som en barnehage.

Kommentér

• Spørsmål på siden av debatten-
                                                        Kan noen anbefale litteratur for en som vil øke forståelsen for det ideologiske tankegodset som befinner seg på venstresidens periferi? Jeg håper da på noe mer lettlest enn Das Kapital etc.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                                                          Tilbake on topic: Som Sofakriger sier - det som var utgangspunktet for denne tråden, og som er langt mer skremmende om en politiker er feig, er det tankegodset som tydeligvis var fremtredende hos mange i AUF (og kanskje fortsatt er det). Å tro at norsk politi eller PST, med eller uten støtte fra Mossad, vil bedrive statskupp i 2011 er så fullstendig far out at jeg håper eksponentene for dette tankegodset aldri får makt over så mye som en barnehage.
                                                          Hvordan man handler er vel også et resultat av tankegods, når flere ungdommer er samlet slik som på båten er det vel naturlig at de girer opp hverandre og tankene flyr litt vilt, det er vel nettopp da EP kunne scoret voksenpoeng samt vært leder med å få de ned på bakken igjen.

Det ville vel kanskje vært mer naturlig at noen i regjeringskvartalet hadde tenkt tanken om statskupp, men såvidt jeg har sett er det ingen, uten at jeg vet det 100%. Alle tenkte terror med en gang.
                                                          Last edited by isak; DTG 221349B Sep 12, .

Kommentér

• Here we go again

Opprinnelig skrevet av isak Vis post
                                                            Etter hva jeg har lest i media så var det andre ombord som var i kontakt med politiet,....
                                                            Du har ikkje lese godt nok. Sjekk ein gong til.

EP var opptatt med å ringe sine mektige venner i regjeringen.
                                                            Dette er feil og du kjem her med usannheter.

http://www.dagbladet.no/2012/04/27/n...ivik/21344774/

EP ringde til politiet frå MS Thorbjørn få minutt etter at han var ombord i ferga. Han fortalde politiet at han saman med nokre få andre var ombord i ein båt, men at det var fleire hundre att på øya. Politiet sa at EP og resten av folka ombord måtte kome seg i sikkerhet. Dette "pålegget" frå politiet si side vart gjentatt ikkje mindre enn tre gonger.

Burde ikke han som øverste leder prøvd å vise litt ansvar der, ta kontroll, ta ledelse, ikke bare bli fortalt hva han skulle gjøre?
                                                            Du meiner at han skulle trossa ordreren frå politiet?

Kommentér

• Usannheter? Jeg refererte til ting jeg har lest, i denne artikkelen ser man jo tydelig at han blir styrt av noen andre, snakker med en tredje persom samtidig som politiet. Dette viser vel tydeligere enn noe annet at han ikke er en leder type. Så takk for denne oppdateringen. Du har fått meg til å bli sikrere i min sak. Det har stått i media at kaptein ringte andre ringte. Det har også stått at han ringte sine venner i Regjeringen fra båten, blandt annet Huitfelt om jeg ikke husker feil.
                                                              Last edited by isak; DTG 221631B Sep 12, .

Kommentér

Fremhevede emner

Collapse

Veteranmeldingen 2020

Meld. St. 15 (2019–2020)

Også vi når det blir krevet — Veteraner i vår tid

Tilråding fra Forsvarsdepartementet 15. april 2020, godkjent i statsråd samme dag. (Regjeringen Solberg)

Melding til Stortinget

Meldingen oppsummerer de seneste ti årenes innsats for personell i internasjonale operasjoner for Norge, og peker ut veien for den framtidige...

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

COVID-19 virusutbrudd

En ny type coronavirus som nå sprer seg i Kina.

Det ble først oppdaget i midten av desember i millionbyen Wuhan i sentral-Kina. Viruset tilhører coronavirus-familien, men dette er en helt ny variant som ikke er oppdaget tidligere. Det finnes forskjellige typer coronavirus innenfor denne familien, men denne genetiske koden ligner mest på SARS av de vi kjenner til.
                                                              Mest sannsynlig...

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                                              NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Nyhetssaker: Veteraner

Starter en nyhetstråd for relevante nyheter for Veteraner. Innenlands som utenlands.

Åpent for alle å publisere det man finner interesseant.

Fokus - Etterretningstjenestens årlige vurdering

Etterretningstjenestens rapport kan lastes ned fra lenken til høyre på siden:
                                                              http://forsvaret.no/aktuelt/publisert/n ... pport.aspx

Rapporten dekker hovedpunktene:
                                                              Kode:
                                                                  Globale utviklingstrekk
                                                                  Nordområdene / Arktis
                                                                  Russland
                                                                  Afghanistan
                                                                  Pakistan
                                                                  Kina
                                                                  Midtøsten og Nord-Afrika
                                                                  Iran
                                                                  Sudan
                                                                  Somalia
                                                                  Terrorisme
                                                                  Spredning av
                                                              ...

Forsvarets veterantjeneste (FVT)

Forsvarsnett: Forsvaret vil ha veteransenter Katrine Gramshaug, SDV, 2007-06-06

– Forsvaret trenger et rekreasjonssenter for veteraner. Det er viktig at vi nå får på plass et fast sted hvor vi kan tilby tjenester til veteraner, sier forsvarssjef Sverre Diesen.

Av Katrine Gramshaug, Personell-, økonomi- og styringsstaben

http://www.mil.no/veteraner/start/aktue...

Donasjoner

Collapse
                                                              Working...
                                                              X