Følg Milforum på Facebook, Instagram og Twitter!

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

AUF-leder fryktet statskupp

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvorvidt AUF-ledere blir statsministere avhenger av en lang rekke vurderinger. For EPs del kommer selvfølgelig 22. juli til å henge med han på godt og vondt, for resten av hans liv.

Jeg er enig med Bestefar og synes det er en påfallende interesse for å sette et negativt lys EPs handlinger. Det er ikke Rittmester alene om. Mønsteret i diskusjonen er så repeterende at vi egentlig kan reposte gamle innlegg. Eksempelvis:

Opprinnelig skrevet av Takkatt Vis post
    Hvor mange av våre mer eller mindre godt trenede polititjenestemenn og ledere i samme organisasjon, tok liknende forsiktighetsregler?

Svar: ALLE.
    Videre står det vel nå rimelig klart at Politiet oppfrodret EP til å være forsiktig og at landingsplassen ble valgt av en årsak. Kapteinen kjente mannen som eide nærmeste hus.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Takkatt Vis post
      Jeg er enig med Bestefar og synes det er en påfallende interesse for å sette et negativt lys EPs handlinger.
      Kvifor er det i så fall påfallande interesse for å setje negativt lys på EPs handlingar. Ein skal vere svært varsam med å trekke homofobkortet opp av lomma og påstå at den negative innstillinga til EP og hans handlingar har med homofobi å gjere, derfor så hevdar eg heller ikkje det.

Men eg tillet meg å stille spørsmål ved om ein av årsakane til negativiteten kan vere at Eskil Pedersen er open homofil og at det fins ein del som ikkje likar det og har problemer med at han er det. Derfor nyttar dei nå sjansen til å angripe han massivt.

Må sei eg synest det er dårleg gjort dersom ein er hardare mot ein homofil leiar av ein politisk ungdomsorganisasjon enn det ein ville vore mot ein heterofil leiar, berre fordi førstnemde er homofil.

Kommentér

• Jeg hadde ikke peiling, og bryr meg lite om det. Det har heller ikke vært tema, så la den ballen ligge død.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Safariland Vis post
          Jeg hadde ikke peiling, og bryr meg lite om det. Det har heller ikke vært tema, så la den ballen ligge død.
          At du ikkje hadde peiling seier kanskje berre litt om kor godt du følgjer med. Spøk til side, så stilte eg berre spørsmål rundt dette i forlengelsen av Takkatt sitt innlegg, der vedkomande gjev uttrykk for at ho/han synest det er ei påfallande interesse for å sette eit negativt lys på EPs handlingar.

Kommentér

• Å insinuere at kritikere av EPs handlemåte er homofobe er så langt opp på skalaen av hersketeknikker og avsporinger at jeg knapt har ord. Enda verre enn hitling.
            At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
              Å insinuere at kritikere av EPs handlemåte er homofobe er så langt opp på skalaen av hersketeknikker og avsporinger at jeg knapt har ord. Enda verre enn hitling.
              Dersom ein nå skal forfølge det sporet om at det eksisterar ei påfallande interesse for å sette eit negativt lys på EPs handlingar.
              Kva meiner i så fall du det kjem av? Eg skjønar at du i alle fall ikkje kjem til å svare homofobi, men du kan nå lufte dei teoriane du eventuelt måtte ha.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Mike20 Vis post
                Kvifor er det i så fall påfallande interesse for å setje negativt lys på EPs handlingar. Ein skal vere svært varsam med å trekke homofobkortet opp av lomma og påstå at den negative innstillinga til EP og hans handlingar har med homofobi å gjere, derfor så hevdar eg heller ikkje det.

Men eg tillet meg å stille spørsmål ved om ein av årsakane til negativiteten kan vere at Eskil Pedersen er open homofil og at det fins ein del som ikkje likar det og har problemer med at han er det. Derfor nyttar dei nå sjansen til å angripe han massivt.

Må sei eg synest det er dårleg gjort dersom ein er hardare mot ein homofil leiar av ein politisk ungdomsorganisasjon enn det ein ville vore mot ein heterofil leiar, berre fordi førstnemde er homofil.
                Ehh, det synes jeg ærlig talt er rimelig uinteressant. Da er det vel mer nærliggende å se på de fakta som finns om milforums politiske tyngdepunkt. I farten fant jeg bare denne, men synes å huske noe om en avstemning som viste politiske preferanser mer generelt.

http://milforum.net/threads/56396-Hv...rsvarspolitikk

Kommentér

Ehh, det synes jeg ærlig talt er rimelig uinteressant. Da er det vel mer nærliggende å se på de fakta som finns om milforums politiske tyngdepunkt. I farten fant jeg bare denne, men synes å huske noe om en avstemning som viste politiske preferanser mer generelt.

http://milforum.net/threads/56396-Hv...rsvarspolitikk
                  Du meiner at den påfallande interessa for å sette eit negativt lys på EPs handlingar, som du snakka om, skuldas at mange Milforum-brukarar som avga stemme i denne undersøkinga i 2008 sympatiserer med Høgre og Frp når det gjeld forsvarspolitikk?

Kommentér

• Første gang jeg hørte at han var homofil forøvrig. At forsvarsfolk er lener til høyre er vel ikke en større overraskelse enn at sosialklienter lener til venstre

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Operator Vis post
                      Første gang jeg hørte at han var homofil forøvrig. At forsvarsfolk er lener til høyre er vel ikke en større overraskelse enn at sosialklienter lener til venstre
                      Faktisk så er det vel ein del trygdemottakarar og sosialklientar som stemmer Frp.
                      Eg veit ikkje rektig kvifor, men dei finn vel noko dei likar der da.

Kommentér

• Joda, akkuratt som at det finnet noen "utskudd" på venstresiden som liker Forsvaret.

Kommentér

Joda, akkuratt som at det finnet noen "utskudd" på venstresiden som liker Forsvaret.
                          Du teiknar det ikkje veldig svart/kvitt her nå da. SV er i regjering med på det meste av militære operasjonar som omfattar norsk personell i Afghanistan.

Kommentér

• Hehe, tegner jeg det ikke svart/hvitt nok? :P

Selv om SV sitter i regjering så er det jo ganske tydelig hvor de står ideologisk i forhold til Forsvaret

Kommentér

Hehe, tegner jeg det ikke svart/hvitt nok? :P
                              Selv om SV sitter i regjering så er det jo ganske tydelig hvor de står ideologisk i forhold til Forsvaret
                              Synest vel kanskje du teikna biletet litt for svart/kvitt. At SV ideologisk sett har så mykje imot Forsvaret veit eg nå ikkje. Men, la gå. Tilbake til Eskil Pedersen.
                              Last edited by Mike20; DTG 020059B May 12, .

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Mike20 Vis post
                                Du meiner at den påfallande interessa for å sette eit negativt lys på EPs handlingar, som du snakka om, skuldas at mange Milforum-brukarar som avga stemme i denne undersøkinga i 2008 sympatiserer med Høgre og Frp når det gjeld forsvarspolitikk?
                                Nei, jeg mener, og det er ganske åpenbart, at et overveldigende flertall av de som har avgitt stemme i forhold til politiske avstemninger på milforum, støtter høyre og Frp når det gjelder forsvarspolitikk. Det er rimelig å anta at det også gjelder på et mer generelt plan siden forsvarpolitikk sannsynligvis er prioritert høyt hos deltagerne på forumet.
                                Siden EP tilhører det partiet som mange vil si har vært statsbærende i Norge etter krigen, men som bare fikk 7% oppslutning i avstemningen, er det også rimelig å anta at en majoritet på milforum tenderer til å legge mer negativt fokus på EP enn de ville gjort dersom FrpU eller UH hadde vært utsatt for samme attentat.
                                Så kan man jo spørre seg om hva det forteller dersom man skulle målt vurderingsevne ut i fra denne debatten.
                                Siden Bestefar har krysset i taket en gang tidligere, nøyer jeg meg med å slå fast at et sjeldent trekløver deler syn i denne saken:-) Uavhengig av politisk ståsted vil jeg tro.

Kommentér

• Nå går denne tråden i ring, som en bortkommen soldat uten holdepunkter og kompass.

No fear tok opp EPs legning ut av intet tidligere i denne tråden, og da trodde flere av oss at det var en "freudian slip" fra hans side, særlig siden det var han som kom med de verste karakteristikkene og anklagene mot EP. Men jeg tror ikke de andre debattantene her tenker på det, så det har ikke noe med saken å gjøre.
                                  Last edited by Tusseladd; DTG 020426B May 12, .

Kommentér

• Mike20:

<------------------Trådeema -- Mike20------------------>

Copy?

Kommentér

Nei, jeg mener, og det er ganske åpenbart, at et overveldigende flertall av de som har avgitt stemme i forhold til politiske avstemninger på milforum, støtter høyre og Frp når det gjelder forsvarspolitikk. Det er rimelig å anta at det også gjelder på et mer generelt plan siden forsvarpolitikk sannsynligvis er prioritert høyt hos deltagerne på forumet.
                                      Siden EP tilhører det partiet som mange vil si har vært statsbærende i Norge etter krigen, men som bare fikk 7% oppslutning i avstemningen, er det også rimelig å anta at en majoritet på milforum tenderer til å legge mer negativt fokus på EP enn de ville gjort dersom FrpU eller UH hadde vært utsatt for samme attentat.
                                      Så kan man jo spørre seg om hva det forteller dersom man skulle målt vurderingsevne ut i fra denne debatten.
                                      Siden Bestefar har krysset i taket en gang tidligere, nøyer jeg meg med å slå fast at et sjeldent trekløver deler syn i denne saken:-) Uavhengig av politisk ståsted vil jeg tro.
                                      Sjølv om Ap og H forsøker å framstille seg som hovudmotstandarar når det nærmar seg val, er dei to partia einige i mangt og mykje i norsk politikk. Så teorien om at ein påfallande negativitet mot EP skuldas partipolitiske preferanser er kanskje litt tynn. Ap og H står ikke så langt frå kvarandre. Men klart, AUF er nok noko raudare enn Ap.

Opprinnelig skrevet av AGR416 Vis post
                                      Mike20:

<------------------Trådeema -- Mike20------------------>

Copy?
                                      Er klar over at det har sklidd litt ut. Var derfor eg sa "tilbake til Eskil Pedersen" under meiningsutvekslinga om svart/kvitt-bilete og SV med Operator.

Kommentér

• At folk her kritiserer EP skyldes at han som leder og medmenneske ikke gjorde det mange av oss forventer av våre medmennesker når de prøves. Det har ingenting med farge eller sengekamerater å gjøre.

Å påstå at røde homoer er pingler er omtrent like ute på viddene som å påstå at politi og forsvar skulle begå statskupp i Norge.
                                        "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

• Igjen, Sofa, så brukes ordet leder som om det automatisk kvalifiserer noen til å ta i et tak når presset er som størst. Skal en Daglig leder på Rema kunne håndtere samme situasjon som en geværtroppssjef med KS utdannelse? Skal en avdelingsleder hos Gjensidige Forsikring kunne handle på lik måte som politiet ifm skadestedsledelse?

Alle vet godt at noen folk trår til, og gjør en innsats utover det som kunne foventes av en person i en slik situasjon. Lekmenn som gjør heltedåder. Disse menneskene er dessverre unntaket, selv om både du og jeg skulle ønske og sett at alle ville ofret seg selv for andre. Sånn funker ikke mennesker, og man kan derfor ikke ha forventninger etter den standarden.

Ser gjerne at du oversiktlig beskriver hva du mener han burde gjort, samt hva du forventer av mennesker som er ledere.

Gjør det, mens du setter deg inn i situasjonen de var i, og forutsetningene for valg av handlemåte:

-Flere av de på båten, inkludert EP, hadde sett folk bli skutt ELLER sett døde kamerater. Dette i en setting som i utgangspunktet var gjennomsyret med moro og god stemning -> dramatisk endring av situasjon

-"Politimannen" som skjøt disse Utøya-deltagerne, hadde varslet av flere var på vei -> hvor er det trygt?

-De ble oppfordret av politiet til å komme seg vekk og berge livet - fulgte politiets føringer

Ser gjerne at flere av de som kritiserer handlemåten EP, og resten av folket på båten valgte, oppsummerer hva de gjorde feil, og hva de burde ha gjort.

Sånn at vi slipper sitat-sniping'en som forekommer nå.

Kommentér

• Dette har jeg gjort tidligere i tråden, så det burde ikke være nødvendig å gjenta.
                                            "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

• Greit, da spør jeg deg:

Synes du Kongefamilien var feige i Aprildagene i 1940? Hadde de fått mer creds hos deg hvis de hadde latt seg ta til fange?

Hvis EP og båten hadde prøvd å plukke opp folk fra vannet, og ABB hadde skutt noen av de på båten, kanskje kapteinen eller EP, hadde de fått mer creds da?

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post
                                                Dette har jeg gjort tidligere i tråden, så det burde ikke være nødvendig å gjenta.
                                                Jo, det er nødvendig. Innlegget du skrev rett over AGR sitt er nemlig også i hovedsak en gjentagelse av det du har sagt tidligere (bare med en annen vinkling mot Mike). Og når du ikke kommenterer de punktene AGR har presentert fremstår den samlede presentasjonen din på denne siden som en ubegrunnet og innholdsløs gjentagelse av tidligere standpunkt. Jeg synes samtlige av EP-kritikerne her inne er meget flytende og ubestemte i sin kritikk. Mange klarer ikke å bestemme seg for hva det er EP kritiseres for (forlate Utøya? Ikke plukke opp folk i vannet? Ikke dra til kai umiddelbart? Dette er 3 forskjellige handlinger), det forventes et fullstendig rasjonelt handlemønster uten at man presenterer en god begrunnelse for hvorfor man ikke aksepterer slingringsmonn fra EP (ironisk nok aksepterer jo enkelte det i langt større grad fra profesjonelle), og i motsetning til holdningen i tråden som handler om kritikk av politi og sikkerhetspersonell er kritikken her utelukkende personlig. Når man snakker om politi og sikkerhetspersonell er man meget var for å kritisere enkeltpersoner, samtidig som man er opptatt av å undersøke hvordan man kan forbedre ting i fremtiden. Overført til denne tråden skulle vel det bety at man (dersom man først ER kritiker) var mest opptatt av hvordan politiske ungdomsparti kan sikre at de får ledere som kan håndtere slike situasjoner, gjennom selektering, trening, etc. Men det skjer ikke - selv om det etterspørres konkret hvilket grunnlag man har for å forvente annet handlemønster av en fullstendig utrent AUF-leder. Her snakker man bare om vage "forventninger til medmennesker" og lignende svada. Dette blir desto mer meningsløst når EP-kritikere til og med stiller strengere krav til ham enn til selekterte og trente politifolk - fullstendig uten begrunnelse. Den kritikken som rettes mot EP i denne tråden er av nøyaktig den samme typen Rittmester advarte mot i den andre tråden.

Sammenligningsgrunnlaget er også valgt fullstendig ukritisk. Man henviser stort sett bare til at folk har gjort andre ting som fungerte bedre, enten på Utøya eller andre steder, og siden EP ikke gjorde dette kan han klandres. Sett fra et slik ståsted finnes det grunnlag for å kritisere de aller fleste ungdommene på Utøya for måten de oppførte seg på den 22. juli.
                                                Det gjelder selv om det foreligger studier som viser at det er forskjell på hvordan folk reagerer - det er ikke det som danner grunnlaget for hva som skal være målestokken. Spm er ikke hvordan folk på Utøya generelt eller EP spesielt helt deskriptivt burde ha reagert. Det er det slike undersøkelser gir svar på, og veien derfra til en normativ målestokk for en AUF-leder i en slik situasjon er slett ikke så enkel som enkelte her gir uttrykk for.

Alternativt bygger man på en vag idé om hva man "forventer av andre medmennesker", en vag ide som overhodet ikke henger på greip med stemningen som råder i den andre tråden om 22. juli.
                                                Igjen; en argumentasjon som bygger på en så ukritisk sammenligning hadde blitt sablet ned om den hadde blitt forsøkt brukt på profesjonelle i den andre tråden. Men her er det altså greit.

Sett i lys av dette er det helt på sin plass å etterspørre et oppsummerende innlegg hvor man forklarer helt konkret hva man forventer av en person i den stillingen i en slik situasjon, og hvordan momentene AGR tar opp påvirker de forventningene.
                                                Last edited by Bestefar; DTG 022131B May 12, .
                                                Beidh a lá leo

Kommentér

• Her kommer det en enorm mengde oppgulp av det som har vært sagt tidligere. Jeg har vært 100% konsekvent på at jeg ville forvente av enhver leder å forstå at MS Thorbjørn (som er den eneste store båt som finnes på hele Tyrifjorden, og som dessuten er bygget med skuddsikre stålsider) ville være av stor verdi for enhver som ville forsøke forsøke å redde de som befant seg på Utøya, det være seg politi eller hvem som helst andre (jeg gjentar: hvem som helst andre, ikke nødvendigvis politiet), og at man derfor burde få denne båten til land slik at den var i sikkerhet, men samtidig nærmest mulig Utøya for bruk av politi eller andre redningsmannskaper. Det var ikke tilfelle når den ble tatt over en halv times seiling nordover (men langs den samme stranden der den samme veien gikk i strandkanten, slik at den ikke på noen måte var sikret for folk i bil) fra Utøya.

Men hvis jeg sier dette vil jeg jo kun anklages av Mike20 for å være homofob, så da er det liten vits i at jeg sier det. Bestefars argumenter kjenner vi fra mange andre debatter: i enhver sak gjentar han sine argumenter så lenge at motparten ikke gidder å gjenta sine enda en gang, og dermed innkasserer Bestafar seieren som den som hadde det siste ord.
                                                  At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Nå er jo milforum med sine utallige moderatorerer med befalserfaring, såvel som militære og eks-militære brukere en studie i hersketeknikk og stahet.

Kommentér

Her kommer det en enorm mengde oppgulp av det som har vært sagt tidligere. Jeg har vært 100% konsekvent på at jeg ville forvente av enhver leder å forstå at MS Thorbjørn (som er den eneste store båt som finnes på hele Tyrifjorden, og som dessuten er bygget med skuddsikre stålsider) ville være av stor verdi for enhver som ville forsøke forsøke å redde de som befant seg på Utøya, det være seg politi eller hvem som helst andre (jeg gjentar: hvem som helst andre, ikke nødvendigvis politiet), og at man derfor burde få denne båten til land slik at den var i sikkerhet, men samtidig nærmest mulig Utøya for bruk av politi eller andre redningsmannskaper. Det var ikke tilfelle når den ble tatt over en halv times seiling nordover (men langs den samme stranden der den samme veien gikk i strandkanten, slik at den ikke på noen måte var sikret for folk i bil) fra Utøya.

Men hvis jeg sier dette vil jeg jo kun anklages av Mike20 for å være homofob, så da er det liten vits i at jeg sier det. Bestefars argumenter kjenner vi fra mange andre debatter: i enhver sak gjentar han sine argumenter så lenge at motparten ikke gidder å gjenta sine enda en gang, og dermed innkasserer Bestafar seieren som den som hadde det siste ord.
                                                      Nøkkelordet her er vel dine forventinger, du kan vel således ikke forvente at vi andre skal være enig i den normative kraften som du legger i det?

In every system of morality, which I have hitherto met with, I have always remarked, that the author proceeds for some time in the ordinary ways of reasoning, and establishes the being of a God, or makes observations concerning human affairs; when all of a sudden I am surprised to find, that instead of the usual copulations of propositions, is, and is not, I meet with no proposition that is not connected with an ought, or an ought not. This change is imperceptible; but is however, of the last consequence. For as this ought, or ought not, expresses some new relation or affirmation, 'tis necessary that it should be observed and explained; and at the same time that a reason should be given; for what seems altogether inconceivable, how this new relation can be a deduction from others, which are entirely different from it
                                                      A treatise of Human Nature, David Hume, 1739.
                                                      Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

Her kommer det en enorm mengde oppgulp av det som har vært sagt tidligere. Jeg har vært 100% konsekvent på at jeg ville forvente av enhver leder å forstå at MS Thorbjørn (som er den eneste store båt som finnes på hele Tyrifjorden, og som dessuten er bygget med skuddsikre stålsider) ville være av stor verdi for enhver som ville forsøke forsøke å redde de som befant seg på Utøya, det være seg politi eller hvem som helst andre (jeg gjentar: hvem som helst andre, ikke nødvendigvis politiet), og at man derfor burde få denne båten til land slik at den var i sikkerhet, men samtidig nærmest mulig Utøya for bruk av politi eller andre redningsmannskaper. Det var ikke tilfelle når den ble tatt over en halv times seiling nordover (men langs den samme stranden der den samme veien gikk i strandkanten, slik at den ikke på noen måte var sikret for folk i bil) fra Utøya.
                                                        ...og igjen forventes det et fullstendig rasjonelt handlingsmønster, helt løsrevet fra det forhold at personene ombord på ferja hadde god grunn til å frykte at det ventet andre drapsmenn på dem på landsiden - det være seg ved kaia, og andre steder langs land.
                                                        Men av personen EP pratet med på telefonen, forventes det altså ingenting. Dersom dette var et forhold som var åpenbart for alle, så må jo det ha vært åpenbart for den personen også. Men det ferja ble bedt om å gjøre var å komme seg i sikkerhet, og fjorden kan utmerket godt ha fremstått som det mest sikre alternativet der og da.

Sutringa i siste del av innlegget ditt er det ikke noe vits i å ta stilling til, spesielt siden de har minst like stor gyldighet mot dine egne innlegg. Det er ikke et fnugg av nye bidrag i det siste innlegget ditt.
                                                        Og standpunktet ditt er slett ikke så konsekvent som du selv hevder.I det ene øyeblikket er du klar på at ferja burde tas over til kai. Når du så presenteres for problemet med at der kunne det godt vente andre drapsmenn, svarer du at man da kunne ta ferja til et annet sted langs vannkanten. Når du da presenteres for at drapsmenn som ankommer nødvendigvis må ha bil, er svaret at da kan man komme seg til den andre siden. Dette er forskjellige handlinger, altså vingler du fra svar til svar når du presenteres med de problemene personene i ferja var utsatt for.
                                                        Selvmotsigelsen når det gjelder dette tar du med deg også inn i dette innlegget - ferja anser du som både skuddsikker og "ikke sikret for folk i bil" i en og samme setning. Dersom ferja er skuddsikker og har høye nok kanter, er den da vitterlig sikret mot skyttere på land så lenge den er langt nok ute på vann til at den ikke kan nås, og det ikke er for stor høydeforskjell.

Ikke engang i lenestolen, med den fulle fordel av nesten ett års etterpåklokskap har du oversikt over hvilke problemer - reelle og tilsynelatende - slike valg medførte for personene ombord i ferja. Like fullt forlanger du et fullstendig rasjonelt handlemønster, som om handlingene skulle ha vært bedømt med dagens kunnskap om situasjonen.

Metoden du bruker her er forøvrig den samme furtinga du bruker hver gang du ikke får umiddelbart gjennomslag. Ingen gjennomslag i saken - begynn å argumenter mot personen istedet. Det er jo så mye enklere.
                                                        Last edited by Bestefar; DTG 022319B May 12, .
                                                        Beidh a lá leo

Kommentér

• Jeg sier jo at dette ikke er nytt, jeg sier bare at jeg tror jeg har vært konsekvent. Hvor sa jeg at MS Thorbjørn burde lagt til ved Utøya-kaia? Jeg mener jeg hele tiden kun har sagt at den burde lagt til land nærmere enn 1/2 times seiling nordover fra Utøya-kaia, fint om du kan påvise hvor jeg sa noe annet enn det. Og ut fra det du og andre skrev om å være i sikkerhet: hvorfor da på østsiden av Tyrifjorden, når vestsiden ville vært vanskeligere å nå for terrorister i f.eks. bil (som flere har sagt ville være en fare)?

Kommentér

Men hvis jeg sier dette vil jeg jo kun anklages av Mike20 for å være homofob, så da er det liten vits i at jeg sier det.
                                                            Det går nok bra, hvlt. Kva med at du i staden for å innta ei offerrolle forsøker å kome opp med ulike teoriar på kva som kan vere årsaken(e) til at det eksisterar ei påfallande interesse for å sette eit negativt lys på EPs handlingar, dersom ein da tek utgangspunkt i at det fins ei slik påfallande interesse.

Kommentér

• "Noen minutter unna" er en ganske annen angivelse enn mindre enn en halvtime. Med den hastigheten den ferja holder, er ikke det særlig langt unna. Og svaret på resten av innlegget har du jo fått før - i en slik situasjon er det helt naturlig at personene er mer paranoide enn normalt, spesielt når de har grunn til å tro at drapsmannen ikke er alene. Det er ingen grunn til å forvente fullstendig, 100% rasjonell atferd. Spesielt ikke når det gjelder å foreta kalde vurderinger av hvor nære potensielle drapsmenn de tør å gå i land, og spesielt ikke når de allerede har snakket med nødetaten, som bare har bedt dem om å komme seg i sikkerhet.
                                                              Last edited by Bestefar; DTG 022333B May 12, .
                                                              Beidh a lá leo

Kommentér

Fremhevede emner

Collapse

Veteranmeldingen 2020

Meld. St. 15 (2019–2020)

Også vi når det blir krevet — Veteraner i vår tid

Tilråding fra Forsvarsdepartementet 15. april 2020, godkjent i statsråd samme dag. (Regjeringen Solberg)

Melding til Stortinget

Meldingen oppsummerer de seneste ti årenes innsats for personell i internasjonale operasjoner for Norge, og peker ut veien for den framtidige...

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

COVID-19 virusutbrudd

En ny type coronavirus som nå sprer seg i Kina.

Det ble først oppdaget i midten av desember i millionbyen Wuhan i sentral-Kina. Viruset tilhører coronavirus-familien, men dette er en helt ny variant som ikke er oppdaget tidligere. Det finnes forskjellige typer coronavirus innenfor denne familien, men denne genetiske koden ligner mest på SARS av de vi kjenner til.
                                                              Mest sannsynlig...

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                                              NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Nyhetssaker: Veteraner

Starter en nyhetstråd for relevante nyheter for Veteraner. Innenlands som utenlands.

Åpent for alle å publisere det man finner interesseant.

Fokus - Etterretningstjenestens årlige vurdering

Etterretningstjenestens rapport kan lastes ned fra lenken til høyre på siden:
                                                              http://forsvaret.no/aktuelt/publisert/n ... pport.aspx

Rapporten dekker hovedpunktene:
                                                              Kode:
                                                                  Globale utviklingstrekk
                                                                  Nordområdene / Arktis
                                                                  Russland
                                                                  Afghanistan
                                                                  Pakistan
                                                                  Kina
                                                                  Midtøsten og Nord-Afrika
                                                                  Iran
                                                                  Sudan
                                                                  Somalia
                                                                  Terrorisme
                                                                  Spredning av
                                                              ...

Forsvarets veterantjeneste (FVT)

Forsvarsnett: Forsvaret vil ha veteransenter Katrine Gramshaug, SDV, 2007-06-06

– Forsvaret trenger et rekreasjonssenter for veteraner. Det er viktig at vi nå får på plass et fast sted hvor vi kan tilby tjenester til veteraner, sier forsvarssjef Sverre Diesen.

Av Katrine Gramshaug, Personell-, økonomi- og styringsstaben

http://www.mil.no/veteraner/start/aktue...

Donasjoner

Collapse
                                                              Working...
                                                              X