Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fokus: Krigen mot IS

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
    Se innlegg #6456.
    Ooops
    -----------------

Det er forbudt og straffbart å:

1. Fremme terrortrusler
    2. Inngå i forbund som planlegger terror
    3. Bidra til finansiering
    4. Bedrive oppfordring, rekruttering og opplæring
    5. Medvirke til unndragning av straff for terrorhandlinger

Vi har imidlertid ikke et symbolforbud. Det kinkige spørsmålet er om vifting med en organisasjons flagg er bevis for noen av de nevnte punktene.

Har Tyskland symbolforbud?

Comment

Tyskland har vel delvis et symbolforbud, i hvert fall i forhold til nazistiske symboler. De kan vel kun vises om de inngår i en læringskontekst, om jeg ikke husker feil.

For øvrig skulle man jo tro at Veitrafikklovens paragraf 3 kunne ta hånd om disse gutta i bilen.
      Last edited by yamaha; DTG 241244A Sep 14, . Begrunnelse: konsonanter på tur.
      One of the universal rules of happiness is: always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual. -- (Terry Pratchett, Jingo)

Comment

Dem har visst det. Er på iPhone nå, men google "Germany bans IS" eller noe sånt. Hjemlet i samme loven som forbyr nazisymbolikk.
        Elite Som En Trensoldat

Comment

Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
          Tyskland har vel delvis et symbolforbud, i hvert fall i forhold til nazistiske symboler. De kan vel kun vises om de inngår i en læringskontekst, om jeg ikke husker feil.

For øvrig skulle man jo tro at Veitrafikklovens paragraf 3 kunne ta hånd om disse gutta i bilen.
          Ja, og selvfølgelig burde det prøves mot §185 om hatefulle ytringer. Her inngår symbolbruk.
          Mange nordmenn føler selvfølgelig avsky og frykt, men for flyktninger fra Syria må det føles temmelig ille.

Comment

ehh! §135!

Comment

Dette er ikke misforstått/mislykket integrering en gang, dette er skolebokeksempelet på apekatter med skjegg som har byttet ut nazi-korset med IS-flagget.

Håper barnehageonkelen Fabian Stang og resten av Løvebakken som styrer dette landet snart innser at fakkeltog mot denne gjengen er som å henge opp forbudsplakater mot insekter i et hus overspist av skadedyr i håp om at rottene skal ta hintet.
              Last edited by leserbrukernavn; DTG 242021A Sep 14, .

Comment

Vel, nettopp derfor er det viktig å svinge seg til litt større retoriske høyder enn du presterte i forrige innlegg. -Med mindre du ønsker havne i samme bås som de du kritiserer vel å merke.

Etter mitt syn er MMB ganske flink til å føre en direkte tale på dette forumet. Ditt bidrag hører dessverre hjemme blant eksemplene med usedvanlig dårlig metaforbruk.

Comment

Gidder du å ta deg bryet med å utdype?

Comment

Det burde være elementært. Omtale av andre mennesker som aper og skadedyr er en nazistisk paradegren. Hvis du ønsker å markere avsky og avstand til en inhuman bevegelse, bør du holde deg for god til sammenlikninger som setter deg selv på samme lave nivå.

Comment

Opprinnelig skrevet av Takkatt Vis post
                      Det burde være elementært. Omtale av andre mennesker som aper og skadedyr er en nazistisk paradegren. Hvis du ønsker å markere avsky og avstand til en inhuman bevegelse, bør du holde deg for god til sammenlikninger som setter deg selv på samme lave nivå.
                      QFT.
                      "Gjør Ret, Frygt Intet"

Comment

Vi trenger ikke omtale de som noe som helst.

Vi trenger bare å utrydde de.
                        two to the heart, one to the mind...

Comment

Opprinnelig skrevet av dobrodan Vis post
                          Vi trenger ikke omtale de som noe som helst.

Vi trenger bare å utrydde de.
                          Tja, hvis du vil utrydde de, så har du vel egentlig ikke et problem med at de vil utrydde deg?

Gjør bare det du vil skal kunne være en alminnelig lov osv.
                          One of the universal rules of happiness is: always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual. -- (Terry Pratchett, Jingo)

Comment

Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
                            Tja, hvis du vil utrydde de, så har du vel egentlig ikke et problem med at de vil utrydde deg?

Gjør bare det du vil skal kunne være en alminnelig lov osv.
                            Du er jammen dyp du.

Comment

Om jeg også skal være dyp:

Siden de vil utrydde meg, deg(?), og alle andre som ikke har den rette troen, eller kan brukes som sex-slaver, så har de vel egentlig ikke et problem med at jeg vil utrydde de?

Comment

Jo, dersom du ønsker å bli sett på som et sivilisert menneske.
                                Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Comment

Ja, da skal jeg vel gjøre slik siviliserte mennesker gjør:

Se på at andre mennesker blir slaktet for fote og ødelagt av noen vanskapninger som selv har valgt veien sin. Og ikke gjøre annet enn å spise kanapeer og drikke sjampis, mens man sørger for å sende ulltepper og mat til de som blir drept og skjendet, slik at de i alle fall er mette og varme når de blir drept.

Såkallede "siviliserte mennesker" gjør meg kvalm. De ser på seg selv som mer verdt enn alle som mener noe annerledes enn dem selv.

Comment

Det har vel ikke noe med om man synes det er "et problem" eller ikke?
                                    For min del har jeg ikke et problem med at Daesh vil utrydde meg. Det har jeg forsont meg med for lenge siden;
                                    Jeg er (på papiret ihvertfall, siden jeg ennå ikke har giddet å melde meg ut av statskirken) en kristen. Minuspoeng til meg.
                                    Jeg er vel strengt tatt en agnostiker som ikke bekjenner meg til noen av "bokas religioner". Ihvertfall minuspoeng til meg.
                                    Jeg har ikke noe imot sex utenfor ekteskap. Minuspoeng til meg.
                                    Jeg har ikke noe problem med at en del folk her i verden er homofile. Minuspoeng til meg.
                                    Jeg har ikke noe imot alkohol, film, TV, musikk, dans, smiling og andre gøyale ting. Minuspoeng til meg.
                                    Og jeg synes enhver idiot (for dem er skikkelig forbanna idioter, dem der i Daesh) som tar sin (hellige) bok - uansett religion eller politisk ideologi - så seriøst og bokstavelig at dem er villige til å drepe alle som ikke er enige med dem burde gies dårlige dager - i forhold til tid og sted.

Får Daesh tak i meg er jeg allerede en død mann, ergo koker dette ned til et spørsmål om overlevelse for min del - og forsåvidt alle andres del som står på feil side av Daesh sitt syn på ting og globale ambisjoner.
                                    Sant, mordertokt etter folk med svarte flagg på Grønland flyr ikke (men det gjør en innstramming av - og faktisk håndhevelse av loven, i den hensikt å virkelig gjøre livet surt for enhver Daesh-tilhenger i Norge), men at de der skjeggebusene fandens nukes nedi Syria og Irak om dagen ikke bare synes jeg er greit - jeg applauderer det og synes det er helt storveis. Ta hånd om problemet der nede før problemet kommer til Vesten. Og om det vil si at samtlige norske syriafarere/Daesh-terrorister - eller øvrige og samtlige fremmedkrigere nedi der - blir drept enten av kurdisk peshmerga, Assad sine regjeringsstyrker eller amerikanske droner, Tomahawk-missiler eller jagerfly er jeg fullstendig likeglad med i forhold til dette. Jo færre av disse folka som kommer tilbake til Europa, jo bedre.

Hvis folk vil kalle meg usivilisert og "ikke noe bedre enn dem" fordi jeg ønsker død over de der terroristene, så javel, lykke til med den ganske søkte sammenligningen.
                                    Elite Som En Trensoldat

Comment

Opprinnelig skrevet av MMB Vis post
                                      Det har vel ikke noe med om man synes det er "et problem" eller ikke?
                                      For min del har jeg ikke et problem med at Daesh vil utrydde meg. Det har jeg forsont meg med for lenge siden;
                                      Jeg er (på papiret ihvertfall, siden jeg ennå ikke har giddet å melde meg ut av statskirken) en kristen. Minuspoeng til meg.
                                      Jeg er vel strengt tatt en agnostiker som ikke bekjenner meg til noen av "bokas religioner". Ihvertfall minuspoeng til meg.
                                      Jeg har ikke noe imot sex utenfor ekteskap. Minuspoeng til meg.
                                      Jeg har ikke noe problem med at en del folk her i verden er homofile. Minuspoeng til meg.
                                      Jeg har ikke noe imot alkohol, film, TV, musikk, dans, smiling og andre gøyale ting. Minuspoeng til meg.
                                      Og jeg synes enhver idiot (for dem er skikkelig forbanna idioter, dem der i Daesh) som tar sin (hellige) bok - uansett religion eller politisk ideologi - så seriøst og bokstavelig at dem er villige til å drepe alle som ikke er enige med dem burde gies dårlige dager - i forhold til tid og sted.

Får Daesh tak i meg er jeg allerede en død mann, ergo koker dette ned til et spørsmål om overlevelse for min del - og forsåvidt alle andres del som står på feil side av Daesh sitt syn på ting og globale ambisjoner.
                                      Sant, mordertokt etter folk med svarte flagg på Grønland flyr ikke (men det gjør en innstramming av - og faktisk håndhevelse av loven, i den hensikt å virkelig gjøre livet surt for enhver Daesh-tilhenger i Norge), men at de der skjeggebusene fandens nukes nedi Syria og Irak om dagen ikke bare synes jeg er greit - jeg applauderer det og synes det er helt storveis. Ta hånd om problemet der nede før problemet kommer til Vesten. Og om det vil si at samtlige norske syriafarere/Daesh-terrorister - eller øvrige og samtlige fremmedkrigere nedi der - blir drept enten av kurdisk peshmerga, Assad sine regjeringsstyrker eller amerikanske droner, Tomahawk-missiler eller jagerfly er jeg fullstendig likeglad med i forhold til dette. Jo færre av disse folka som kommer tilbake til Europa, jo bedre.

Hvis folk vil kalle meg usivilisert og "ikke noe bedre enn dem" fordi jeg ønsker død over de der terroristene, så javel, lykke til med den ganske søkte sammenligningen.

Bra som vanlig !. Noe av grunnen til at ting har gått så langt som det har gjort er jo faktisk redsel for å være politisk ukorrekte. Det å sette jævlig hardt mot hardt mot "mennesker" holder på som IS skulle bare mangle. mulig man burde kalt de for waffen i-ss.
                                      Når folk med norsk statsborgerskap er med på å utføre forbrytelser mot menneskeheten gjør det meg svert trist at den ytterste straffen for landsforederi ble fjernet i 79. Er store likheter med de gutta der og visse elementer, for eks Henry Rinnan.
                                      Last edited by Pedersen; DTG 260122A Sep 14, .

Comment

En annen ting... Jeg får litt sånn feelingen av at egentlig innerst inne, så er folk gjerne enig i det f.eks. jeg skriver over, men at gruppedynamikken her på forumet og det samfunnet - spesielt her i Norge - forventer at man skal si og mene sånn utad offentlig fører til at folk omtrent kryper over hverandre for å komme til og "blåse ut" det politisk korrekte mantraet i tilfellet her; "Du er usivilisert som ønsker død over andre mennesker!", "Det er dårlige holdninger å si at IS er dårlige mennesker!", "Vold avler vold/løser ingenting!"-
                                        Forskjellen her er vel at jeg egentlig ikke bryr meg så fryktelig mye om hva folk måtte mene om meg - spesielt her på forumet.
                                        Elite Som En Trensoldat

Comment

Det er dårlig stil og ta livet av dem i Norge. I Syria/Irak har de entret slagmarken og blir fritt vilt. Så lenge vi ikke driver og stiller ut avkappede hoder er vi ganske langt fra deres nivå.

Comment

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                                            Jo, dersom du ønsker å bli sett på som et sivilisert menneske.
                                            Det der var altfor enkelt fra deg, Rittmester. Daesh har gått så langt utenfor reservatet at de bryter faktisk med alt som har ett snev av mennesklighet. Det de holder på med overgår det meste av faenskap vi har sett de siste 70 årene. Hvis den siviliserte løsningen er å sitte - nok en gang - på hendene mens vi febrilsk konkurrerer om å fordømme handlingene og panisk søke diplomatiske løsninger, så foretrekker jeg å ikke være sivilisert.

IS(IL)/Daesh, gale hunder, spiller ingen rolle. De må utryddes.
                                            Last edited by jaffar; DTG 261404A Sep 14, .
                                            It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Comment

Nå tror jeg vi snakker fullstendig forbi hverandre. I likhet med MMB og jaffar applauderer jeg at vi nå bomber livskiten ut av IS, og så gjerne at også Norge bidro skarpere.

Imidlertid startet dette med et innlegg om Fabian Stang, ordfører i Oslo, og "apekatter", noe jeg tolket dithen at man oppfordret til vold mot norske IS-sympatisører i Norge. Det er ikke OK. Det er faktisk heller ikke OK å dehumanisere fiendene sine. Dersom vi tar IS-krigere til fange skal de behandles på samme måte som andre krigsfanger, og ikke "utryddes".
                                              Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Comment

Vi trenger ikke prøve å fange dem. Det er fordelen med flyangrep, vanskelig å ta fanger med fly..

Comment

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                                                  Nå tror jeg vi snakker fullstendig forbi hverandre. I likhet med MMB og jaffar applauderer jeg at vi nå bomber livskiten ut av IS, og så gjerne at også Norge bidro skarpere.

Imidlertid startet dette med et innlegg om Fabian Stang, ordfører i Oslo, og "apekatter", noe jeg tolket dithen at man oppfordret til vold mot norske IS-sympatisører i Norge. Det er ikke OK. Det er faktisk heller ikke OK å dehumanisere fiendene sine. Dersom vi tar IS-krigere til fange skal de behandles på samme måte som andre krigsfanger, og ikke "utryddes".
                                                  Dette innlegget stille eg meg helt bak.

Comment

Opprinnelig skrevet av MMB Vis post
                                                    En annen ting... Jeg får litt sånn feelingen av at egentlig innerst inne, så er folk gjerne enig i det f.eks. jeg skriver over, men at gruppedynamikken her på forumet og det samfunnet - spesielt her i Norge - forventer at man skal si og mene sånn utad offentlig fører til at folk omtrent kryper over hverandre for å komme til og "blåse ut" det politisk korrekte mantraet i tilfellet her; "Du er usivilisert som ønsker død over andre mennesker!", "Det er dårlige holdninger å si at IS er dårlige mennesker!", "Vold avler vold/løser ingenting!"-
                                                    Forskjellen her er vel at jeg egentlig ikke bryr meg så fryktelig mye om hva folk måtte mene om meg - spesielt her på forumet.
                                                    Uten å skulle mene for mye om hva andre mener og tenker, så kan jeg i hvert fall snakke for meg selv.

Det som interesserer meg i denne saken er egentlig to forhold. Det ene går på (de)humanisering av fiender, den andre går egentlig på hvordan midtøsten fungerer.

For å ta det med dehumanisering først. Vi snakker gjerne om å oppføre oss som siviliserte mennesker, men den kjedelige sannheten er vel at de fleste av oss er i stand til å være usiviliserte, dvs ikke bare drepe andre mennesker, men være særdeles grusom og brutal. Dette går jo egentlig ikke bare på drap, man kan jo lure på hva som går igjennom hodet på en person som kidnapper dattera si, gjemmer henne i en kjeller og voldtar henne daglig. En annen nærliggende debatt her kan jo faktisk være abort, og det interresante med abortsaken er at ordene forandrer jo mening alt etter som hvilken side av bordet du sitter på.

Her har man jo, i parantes bemerket, en filosof som heter Peter Singer, og som har skrevet blant annet at det er jo ingenting i veien for å ta en abort fram til barnet er to år gammelt, det det hele koker ned til er jo hvilke egenskaper vi legger til grunn for en slik avgjørelse.

Man kan jo saktens påstå at sivilisasjon bare er et skall som vi bruker når det passer oss.

Men for ikke å spore helt av, jeg kan godt skjønne grunnene til at vi bomber IS(eller hva de nå kaller seg i dag), men selv om skurken er verdens verste person, så er han fortsatt et menneske. Jeg mener bare at vi ikke må miste det av syne, om vi har lyst til å faktisk finne en løsning på hva som skjer.

Fordi, dette er jo det som fasinerer meg med midtøsten, vesten kommer inn og bomber/invaderer/støtter mer eller mindre tvilsomme diktaturer, også blir man overrasket når det plutselig, fem år etterpå, dukker opp en gjeng som roper død over vesten.

For all del, bomb gjerne IS, men det hadde jo vært hyggelig om vi for en gangs skyld hadde klart å løse et problem uten å skape 10 nye, eller bare skyve det tilbake under teppet.

For øvrig, angående PK:
                                                    Det er jo et begrep uten mening som sådan, og jo mer en bruker dette begrepet jo mer tappet for mening og troverdighet blir det. PK-kortet blir litt som rasismekortet, folk har en tendens til å bruke det gjerne når argumentene ellers er dårlig.
                                                    Så etterhvert får en et litt sånn ryggmarksrefleks mot hele begrepet

Hvis noen føler at Norge er blitt for PK, så se på stutumene som har kommentert saker i nettavisene, eller se på facebook-gruppene hvor helt enorme mengder hat er postet det siste døgnet. Hva som går igjennom hodene på folk som på en søndag poster"Jævla svartskaller!" på åpne Facebook-grupper skjønner jeg ikke, men jeg synes ihvertfall den folkelige elendigheta som kommer til syne er langt mer truende enn PK-eliten på Twitter.

Comment

Regeringskilde: Danmark sender F-16-jagere til kamp mod Islamisk Stat

http://politiken.dk/udland/fokus_int...islamisk-stat/
                                                      Odd objects attract fire. You are odd.

Comment

DK sender syv F-16.

http://politiken.dk/udland/fokus_int...-bombe-i-irak/
                                                        Odd objects attract fire. You are odd.

Comment

Nei, unge dame! Slikt kan du ikke mene. De må behandles humant og alt det der...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is...es/a/23304034/
                                                          It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Comment

http://www.tv2.no/2014/09/26/nyheter...k-stat/6055378

Putin & co slutter seg til kampen mot IS
                                                            Ubique quo fas et gloria ducunt

Comment

Opprinnelig skrevet av jaffar Vis post
                                                              Nei, unge dame! Slikt kan du ikke mene. De må behandles humant og alt det der...

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/is...es/a/23304034/
                                                              Hadde nokon drepe far min så hadde nok eg og meint det same.

Comment

Working...
                                                              X