Støtt Milforum på Vipps #587 879

Fokus: Oman

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jaffar
    Trådstarter
    OR-6 Oversersjant

    • 2006
    • 12532

    Fokus: Oman

    Først nyheten om Sultanens død og hans etterfølger: Omans sultan Qaboos bin Said al Bu Said døde natt til lørdag, 79 år gammel. Bare timer senere ble fetteren Haitham bin Tariq al-Said utropt til etterfølger.

    [URL="https://www.itromso.no/ntb/uriks/2020/01/11/Oman-har-f%C3%A5tt-ny-sultan-20803703.ec...
    [HIDETEXT]Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet[/HIDETEXT]
    Last edited by jaffar; DTG 111527 Jan 20, 15:27.
    mathematical analysis does not matter in high risk decision making
  • jaffar
    Trådstarter
    OR-6 Oversersjant

    • 2006
    • 12532

    #2
    Bakgrunn Oman:

    Sultanatet Oman (arabisk: سلطنة عُمان‎, Salṭanat ʻUmān), er et arabisk land på [URL="http...
    [HIDETEXT]Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet[/HIDETEXT]
    mathematical analysis does not matter in high risk decision making

    Kommentér

    • Rittmester
      OF-2 Rittmester
      Pers.off. (S-1)


      Sponsor
      • 2006
      • 31533

      #3
      Denne ble postet på nyhetstråden for et par uker siden, og artikkelen er en grei bakgrunnslesing for situasjonen i landet.



      Sultanen av Oman ligger for døden, og det knytter seg stor usikkerhet til hva som skjer med landet etterpå:

      [URL]https://www.aftenposten.no/article/ap-e8wOPy.html[/U...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.
      Moderator

      Kommentér

      • Rittmester
        OF-2 Rittmester
        Pers.off. (S-1)


        Sponsor
        • 2006
        • 31533

        #4
        En liten personlig betraktning: Jeg har bodd i et av landene i regionen, og reist rundt i flere, og Oman var det desidert triveligste stedet. Folk var vennlige og imøtekommende, i motsetning til en del andre steder, hvor arabere i sine hvite dishdasher går rundt med nesen i sky og ser ned på alle fr...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.
        Moderator

        Kommentér

        • jaffar
          Trådstarter
          OR-6 Oversersjant

          • 2006
          • 12532

          #5
          Støttes. Jeg tok med meg familien til Oman for noen år siden i høstferien. En av de jeg har jobbet med er derifra, og det var på tide å treffes igjen.
          Det er et fantastisk land, med ørken, fjell, oaser og stort sett vennlige folk. Det er ikke for ingenting at Omanere omtales som 'The Gentlemen of Th...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          Last edited by jaffar; DTG 111617 Jan 20, 16:17.
          mathematical analysis does not matter in high risk decision making

          Kommentér

          • magskor
            OR-7 Flotiljemester

            • 2005
            • 3588

            #6
            For nokre år sidan under Tall Ship race var det eit omansk seglskip med, det var ein del av den omanske marinen. Eg var der som ein del av SHV si vaktstyrke i Måløy. Ein dag fant eg og ein frå Røde Kors ut av vi skulle ta oss ein runde for å sjå på dei foskjellige skutene. Eg i sommaruniform til SHV...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            Googleannonse

            Collapse

            Forumstruktur

            Collapse

            Working...