Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fokus: Storbritannia - Politikk og nyheter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Fokus: Storbritannia - Politikk og nyheter

| ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ ̄ |
    | TROIKA |
    | ALWAYS |
    | WINS |
    | ______|
    (\__/) ||
    (•ㅅ•) ||
    /   づ
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Kommentér

Hva skjedde nå?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
      Odd objects attract fire. You are odd.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
        Hva skjedde nå?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
        Brexit deal: What just happened?

BBC leser milforum og har svar i artikkelen.
        TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Kommentér

• Det er parlamentsvalg på øya i dag. Det kan jo bli spennende.

BBC har en artikkel om valget og når vi kan forvente å få et resultat!
          https://www.bbc.com/news/election-2019-50672511
          Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

• I dagens anledning:
            Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Kommentér

• Johnson får rent flertall – Corbyn trekker seg

De konservative får rent flertall i parlamentet i Storbritannia. Statsminister Boris Johnson kaller valget historisk. Labour-leder Jeremy Corbyn varsler at han vil gå av som partileder.

https://www.nrk.no/urix/johnson-far-...sk_-1.14821159
              Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

• Det skotske nasjonalistpartiet SNP gjorde bortimot rent bord i Skottland, og partileder Nicola Sturgeon har lovet å sende en anmodning om en ny folkeavstemning om skotsk uavhengighet før jul. De konservative har hele tiden vært avvisende til en ny folkeavstemning så kort tid etter den forrige, så det ligger an til økt polarisering om saken.

The SNP makes big gains across Scotland, winning 47 seats and defeating Liberal Democrat leader Jo Swinson.
                "En undervannsbåt er ikke en sykkel -"
                - Dmitrij Boltenkov

Kommentér

• Slik som verden er nå, blir jeg ikke forundret om det neste NATO-oppdraget blir fredsbevarende sikring av grensa mellom England og Skottland.
                  Just when you'd think they were more malignant than ever Hell could be, they could occasionally show more grace than Heaven ever dreamed of. Often the same individual was involved. It was this freewill thing, of course. It was a bugger.

Kommentér

• I det minste så slapp vi en Assadist i nummer 10.
                    Død ved Kølle!
                    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
                      Slik som verden er nå, blir jeg ikke forundret om det neste NATO-oppdraget blir fredsbevarende sikring av grensa mellom England og Skottland.
                      Nuvel..
                      mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av jaffar Vis post

Nuvel..
                        Ta det med ro, jeg tar en for laget og tar den deployeringen.
                        Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Kommentér

• "Brexit bill" passerer det siste hinderet: https://www.theguardian.com/politics/2020/jan/22/government-condemned-for-rejecting-lords-child-refugee-dubs-amendment

The legislation is expected to gain royal assent within days (...)

Kommentér

• Brexit i dag!

The Guardian har laget et sammendrag av veien hit:

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Fremhevede emner

Collapse

Forsvarets spesialstyrker rekrutterer

Bli en del av spesialstyrkene

Forsvarets spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som er i stand til å gjennomføre ukonvensjonelle og krevende operasjoner i alle slags omgivelser.Forsvarets spesialkommando og Marinejegerkommandoen har tidligere tilhørt henholdsvis Hæren og Sjøforsvaret og er nå samlet i én felles driftsenhet, ledet av Forsvarets Spesialstyrker Stab (FSST) i...

Roller i Geværlaget

Mulig jeg er dårlig på å lete, men jeg syns nå tross alt jeg har prøvd...

Hvor finner man en oversikt over hvilke roller hver enkelt soldat i geværlaget har?
                            Som; hvem bærer M72, Sankit, Samband, osv osv..
                            Nyere materiell fra Hæren og til dels også HV er i stor grad basert på LMG/Minimi, og da blir jo alt bare rot for et lag med MG

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Generalmajor Elisabeth Michelsen bruker sitt økte budsjett til å øke antall øvingsdøgn, både for mannskap og befal, dvs. seks øvingsdøgn for mannskap og ni for befal.

Håper dette er starten på noe vedvarende.

https://www.bt.no/innenriks/i/VbMPp3...-i-heimevernet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Mentorordning i Heimevernet

Hei,

Jeg står i stilling som troppssjef i Heimevernet. Min militære bakgrunn har jeg fra Befalsskolen for Feltartilleriet med påfølgende tjeneste som kanonkommandør. 13 år etter at jeg leverte inn vinklene ble jeg kalt inn til Heimevernet, kledd opp og satt i stilling som NK tropp i et ungt og uerfarent Heimevernsområde. Året etter ble jeg troppssjef og startet på kursrekka, og siden...

Informasjon: Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Militære studier med fordypning i ledelse (bachelor)

Forsvaret tilbyr flere utdannelsesretninger som alle fører frem til en bachelor, og gir rett til yrkestilsetting som offiser.

For tiden dreier det seg om disse:

- Militær logistikk
                            - Marineingeniør maskin
                            - Marineingeniør elektro
                            - Marineingeniør våpensystemer, elektronikk og data
                            -...

Troppssersjant

Hei!

Blitt tildelt troppssjersant, har fått info om dette.
                            Jeg er også sersjant, tatt lagfører kurs og grunnkurs lederskap, men hvordan blir nå mtp implementering av det nye OR systemet, noen som vet dette? Forblir jeg sersjant?

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                            NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Donasjoner

Collapse
                            Working...
                            X