Støtt Milforum på Vipps #587 879

Fremmedlegionen

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    Trådstarter
    RESERVEBEFAL
    • 2012
    • 219

    Opprinnelig skrevet av KJ
    Besøkte faren til en kamerat av meg i sør-afrika sommeren 2010. Han skrøyt av den dagen han og en gjeng andre hadde marsjert ut porten og dessertert. Som bevis hadde han en vin flaske og "UD 2-1" fra legionen til utstilling i stua.

    Men vil det da være nok at han mellomlander i Fr...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • KJ
      RESERVEBEFAL
      • 2007
      • 1504

      Opprinnelig skrevet av Max
      En gammel mann fra Sør Afrika? Jeg tviler på det.
      Føler egentlig jeg blei litt skuffa....
      [/QUOTE]
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

      Kommentér

      • AGR416
        OR-6 Oversersjant


        • 2013
        • 3685

        Er vel med Legionen som det er med alle andre "myteomspunnede" avdelinger, mange wannabes som prøver å imponere. Det går med de uinvidde, det går ikke med de som vet.

        Svært få som prøver å "pose" som vanlige soldater....
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        It's not about surviving, it's about winning.

        Kommentér

        • Azrael
          RESERVIST
          • 2011
          • 87

          Først, takk for en spennende og informativ tråd Max!

          Du nevnte litt at du hadde jobbet ved siden av amerikanske styrker i gulfen. Ble nyskjerrig på hvor godt Legionen samarbeider med andre styrker? Brukes Legionen mest til selvstendig oppdragsløsning, eller er det ofte man jobber tett med andre ...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Max
            Trådstarter
            RESERVEBEFAL
            • 2012
            • 219

            Så fort jobben går over skvadron/kompani nivå så gjør det franske organisasjons systement at det ganske naturlig blir sammarbeid med andre enheter enn Legionen. Det byr ikke på problemer, og for Legionen fungerer det bra og jeg har inntrykk om at andre enheter liker bra å jobbe med Legionen.
            På inte...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • milvar
              RESERVEBEFAL
              • 2010
              • 923

              Opprinnelig skrevet av Max
              [ATTACH=CONFIG]797[/ATTACH]
              Er dette bare et generisk bilde, eller er det noen du kjenner (eller deg selv)?...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

              Kommentér

              • milvar
                RESERVEBEFAL
                • 2010
                • 923

                Opprinnelig skrevet av Max
                Vi tilbrakte mange måneder i den Saudiske ørkenen sammen med våre Amerikanske kollegaer før vi tilslutt angrep Irak (akkurat det får bli en annen historie) og jeg må inrømme at det var meget tilfredstillende å se hvor mye enklere våre liv var enn for de stakkars Amerikanerne.[/QUO...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Max
                  Trådstarter
                  RESERVEBEFAL
                  • 2012
                  • 219

                  Opprinnelig skrevet av milvar
                  Er dette bare et generisk bilde, eller er det noen du kjenner (eller deg selv)?
                  Det er meg i midten...
                  [/QUOTE]
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Telefonoperatør
                    RESERVEBEFAL
                    • 2012
                    • 126

                    Har hørt prat om at Legionen ikke vil ha dem som er "lynende intelligente" men naturligvis ikke vil ha dem som er stokk dumme, slik at de velger de som faller rundt normalen. Stemmer det? Kan man selekteres vekk på bakgrunn av å være smart?

                    Høres kanskje ut som et rart spørsmål, men jeg ble fortal...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • Max
                      Trådstarter
                      RESERVEBEFAL
                      • 2012
                      • 219

                      Opprinnelig skrevet av Telefonoperatør
                      Har hørt prat om at Legionen ikke vil ha dem som er "lynende intelligente" men naturligvis ikke vil ha dem som er stokk dumme, slik at de velger de som faller rundt normalen. Stemmer det? Kan man selekteres vekk på bakgrunn av å være smart?

                      Høres kanskje ut som et ra...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • Max
                        Trådstarter
                        RESERVEBEFAL
                        • 2012
                        • 219

                        Adjudant og Adjudant/Chef (en Gull eller sølvstripe med rød tråd i midten):
                        Man må være innehaver av et infanteri troppsjefkurs samt troppsjefkurs innenfor sin personlige spesialitet for å bli forfremmet til disse grandene. Vanligvis finner man bare to av disse i hvert kompani. En trop...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                        Attached Files

                        Kommentér

                        • Max
                          Trådstarter
                          RESERVEBEFAL
                          • 2012
                          • 219

                          Click image for larger version

Name:	PM_1REC_4ESC.jpg
Views:	1
Size:	39,9 KB
ID:	864323

                          Jeg tillater meg å legge inn et lite bilde av en av mine kamerater i over 20 år.
                          Ubevæpnet sikkerhetsrådgiver, Paul Morgan var en forhenværende Brigadier/Chef fra 1REC og bland de første som ble drept under gissel dramaet i Amenas i Algerie.

                          I en situvasjon som denne ha...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                          Kommentér

                          • Max
                            Trådstarter
                            RESERVEBEFAL
                            • 2012
                            • 219

                            Opprinnelig skrevet av milvar
                            Kunne vært interessant å høre mer om dette.
                            Fremmedlegionens deltagelse i det vi ofte kaller Gulf War 1 (1990-91) var en av de største operasjonene for Legionen på slutten av det 20 århundre.
                            Frankrike satte inn i denne operasjoen sin 6 lett pansrede divisjon (6 DLB...
                            [/QUOTE]
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                            Attached Files

                            Kommentér

                            • isak
                              RESERVEBEFAL
                              • 2005
                              • 10799

                              Opprinnelig skrevet av Max
                              [ATTACH=CONFIG]859[/ATTACH]

                              Jeg tillater meg å legge inn et lite bilde av en av mine kamerater i over 20 år.
                              Ubevæpnet sikkerhetsrådgiver, Paul Morgan var en forhenværende Brigadier/Chef fra 1REC og bland de første som ble drept under gissel dramaet i Amenas i Algerie.

                              I en situ...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                              "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

                              Kommentér

                              • Max
                                Trådstarter
                                RESERVEBEFAL
                                • 2012
                                • 219

                                Bad news

                                Første KIA fra 2REP i Mali
                                En Stabsersjant fra 2REP’s spesial avdeling

                                http://www.defense.gouv.fr/operation...oldat-francais...
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                Kommentér

                                • lukman

                                  RESERVEBEFAL
                                  • 2005
                                  • 6251

                                  Fremmedlegionen

                                  "The lads are chuffed that he didn't go down without putting up a fight."

                                  http://www.telegraph.co.uk/news/worl...on-to-die.html...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                  Minsk, det nye Utopia

                                  Kommentér

                                  • daniel25
                                    PENSJONIST
                                    • 2013
                                    • 1

                                    hei jeg har tenkt å prøve å komme inn og skal ta fransk kurs så fort som mulig jeg har en krimminel bakgrunn fra jeg var 17 og kommer ikke inn i norge og lurte på om du kunne skrive noen tips på hvordan man kommer seg inn i legionen eller om det er mulig jeg er i relativ god form hva er sjansen vis ...
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                    Kommentér

                                    • Max
                                      Trådstarter
                                      RESERVEBEFAL
                                      • 2012
                                      • 219

                                      Det å komme inn skulle ikke være så forferdelig vanskelig for en ung man i høvelig godt fysisk form. Det som er vanskelig er å finne sin rette plass og bli akseptert i systemet.

                                      Det finnes rekruterings kontorer over hele Frankrike (16 tror jeg), men det er i min mening både hensiktsløst og borkaste...
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                      Last edited by Max; DTG 112056 Mar 13, 20:56.

                                      Kommentér

                                      • Takkatt
                                        • 2007
                                        • 1873

                                        Fremmedlegionen har jo bred erfaring med tunge våpen på relativt lette kjøretøyer.
                                        Kan du si noe generelt om denne erfaringen og hvordan man ser på en slik kapasitet i forhold til en mekanisert enhet?...
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        • Max
                                          Trådstarter
                                          RESERVEBEFAL
                                          • 2012
                                          • 219

                                          Opprinnelig skrevet av Takkatt
                                          Fremmedlegionen har jo bred erfaring med tunge våpen på relativt lette kjøretøyer.
                                          Kan du si noe generelt om denne erfaringen og hvordan man ser på en slik kapasitet i forhold til en mekanisert enhet?
                                          Jeg er ikke 100% sikker på at jeg vet hva du mener med mekanisert e...
                                          [/QUOTE]
                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                          Kommentér

                                          • Iron-heart-86
                                            PENSJONIST
                                            • 2013
                                            • 7

                                            Jeg tenkte å prøve meg på legionen. Lurte på om du kunne belyse litt om IQ testen. Og hvor mye vann og høyde fobi-tester vil det eventuelt være.

                                            Hvordan er det med arbeidsmuligheter etter en lengre periode i legionen? Privat sikkerhet etc....
                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                            Kommentér

                                            • jaffar
                                              OR-6 Oversersjant

                                              • 2006
                                              • 12532

                                              Re: Fremmedlegionen

                                              Opprinnelig skrevet av Iron-heart-86
                                              Jeg tenkte å prøve meg på legionen. Lurte på om du kunne belyse litt om IQ testen. Og hvor mye vann og høyde fobi-tester vil det eventuelt være.

                                              Hvordan er det med arbeidsmuligheter etter en lengre periode i legionen? Privat sikkerhet etc.[/QUOTE...
                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                              mathematical analysis does not matter in high risk decision making

                                              Kommentér

                                              • Max
                                                Trådstarter
                                                RESERVEBEFAL
                                                • 2012
                                                • 219

                                                IQ testen er ikke noe å grue seg for. Den begynnner lett (med tannhjul og dominoer) og blir vanskeligere og vanskeligere til du ikke klarer mer.
                                                Du får et resultat imellom 0 og 20 og jeg har sett mange saftige idioter bestå den prøven.
                                                For en normal ung norsk mann så skulle dette ikke by på et prob...
                                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                Kommentér

                                                • Iron-heart-86
                                                  PENSJONIST
                                                  • 2013
                                                  • 7

                                                  Takk for bra svar. Det setter jeg pris på.


                                                  Hvor store sjanser er det for å få oppleve strid og hvilke enheter er mest brukt? Kan man bli for gammel og hvor går grensen?



                                                  Hva med uenigheter som leder til slåssing forventes det at man tar igjen som i et Sør Amerikansk fengsel?


                                                  Den sos...
                                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                                  Last edited by Iron-heart-86; DTG 242315 Apr 13, 23:15.

                                                  Kommentér

                                                  • Telefonoperatør
                                                    RESERVEBEFAL
                                                    • 2012
                                                    • 126

                                                    Er amerikanske sikkerhetsselskaper kjent for å ta inn ex-Legionærer? Forøvrig nysgjerrig på hvilke selskaper som er bare "tull", og hvorfor de er det. Jeg vil gjette at de selskapene som er seriøse kanskje ikke ønsker masse pressedekning?...
                                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                    Kommentér

                                                    • Max
                                                      Trådstarter
                                                      RESERVEBEFAL
                                                      • 2012
                                                      • 219

                                                      Opprinnelig skrevet av Iron-heart-86
                                                      Takk for bra svar. Det setter jeg pris på.


                                                      Hvor store sjanser er det for å få oppleve strid og hvilke enheter er mest brukt? Kan man bli for gammel og hvor går grensen?



                                                      Hva med uenigheter som leder til slåssing forventes det at man tar igjen som i et Sør Amerikansk...
                                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                      Kommentér

                                                      • Max
                                                        Trådstarter
                                                        RESERVEBEFAL
                                                        • 2012
                                                        • 219

                                                        Det finnes massevis av ex-legionnærer i ameikanske sikkerhetsselakaper akkurat som i britiske og franske og jeg tror ikke det er noen spesiell trend i den ene eller den andre veien.
                                                        Med tulleselskaper så mener jeg spesielt det vi ofte kaller PMC (Privat Military Company). Med lite seriøse folk og me...
                                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                        Kommentér

                                                        • Iron-heart-86
                                                          PENSJONIST
                                                          • 2013
                                                          • 7

                                                          Er de fysiske kravene deres noe jeg må klare idet jeg går inn døra deres eller er det noe de vil trene oss på en periode før vi blir testet?

                                                          Vil du si at fransk er lurt å ha i bagen på forhånd, fra et kurs f eks?

                                                          Har de noen fasiliteter som man kan benytte på fritiden? Bibliotek feks. Liker å les...
                                                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                          Kommentér

                                                          • Monod
                                                            RESERVIST
                                                            • 2010
                                                            • 9

                                                            Takk for en interessant tråd Max. Det er alltid gøy med litt informasjon fra innsiden, spesielt fra miljøer som er svært myteomspunnede.
                                                            Har du lest boken Mine fem år som legionær? I så fall hva er dine tanker om hvordan legionen fremstilles? Nå har vel vedkommende riktignok erfaring fra en ...
                                                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                            Kommentér

                                                            • Max
                                                              Trådstarter
                                                              RESERVEBEFAL
                                                              • 2012
                                                              • 219

                                                              Selvfølgelig må du klare kravene den dagen du verver deg, du må være istand til det hvor som helst og når som helst. Dette er minmums krav som der for å eliminere de aller verste. Det tar bare noen få dager før du blir testet og det er helt utelukket å drive med noen trening før de fysiske testene.
                                                              ...
                                                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                                              Kommentér

                                                              Googleannonse

                                                              Collapse

                                                              Forumstruktur

                                                              Collapse

                                                              Working...