Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Visum til Kina og min fremtid i forsvaret

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Visum til Kina og min fremtid i forsvaret

Jeg skal på skoletur til Kina og må da naturligvis søke om visum. Fra høsten 2018 krever Kina at man møter opp på ambasaden og gir fra seg både fingeravtrykk og blir irisskannet. I selve søknaden må man gi fra seg både adresse, fødselsnummer, informasjon om familien osv. Jeg lurer da på om det at Kina får all den informasjonen om meg kan ha noe å si for en eventuell fremtid for meg i forsvaret?

Sv: Visum til Kina og min fremtid i forsvaret

Ingen reisedestinasjoner vil ha en påvirkning på din fremtid i forsvaret. God tur!
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Kommentér

Var selv i Kina før innrykk. Dette begynner riktignok å bli noen år siden, men det har ikke vært et spørsmål så langt i karrieren.

Kommentér

Har selv gjennomført regelmessige jobbreiser til Kina og andre ikke fult «vestlig demokratiske» land. Fremdeles ingen kommentarer fra NSM over de snart 20 år jeg har hatt klarering fra de.

Ha en fin tur :-)

Kommentér

Rene ferieturer / skoleturer vil nok ikke telle negativt på noen sikkerhetsklarering, korte opphold skal heller ikke opplyses på blanketten ved søknad om sikkerhetsklarering. Uavhengig av Forsvaret er det under opphold lurt å tenke over hva du har med deg av elektronikk, og hva du logger på fra Kina (på egne eller andres utstyr).
          TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Kommentér

"Korte opphold" som nevnt i forrige innlegg er definert til inntil 3 måneder, til opplysning. (punkt 11.5 i skjemaet)

Kommentér

Ikke finn på noe tull så du havner i politiets søkelys, så går det helt fint.
              mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

Bare husk at i det øyeblikket du går av flyet så må du regne med at mobilen og pc'en din er hacket (nei, jeg tuller ikke). Så nakenselfies og dumme partybilder bør du fjerne før du drar. Reinstaller dem gjerne når du kommer hjem.
                There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Kommentér

Eller ta med en 3310 og en helt ren PC.
                  When in doubt,empty your magazine.

Kommentér

Takk for gode råd. Skal vurdere å gå til innkjøp av en 3310 eller en tilsvarende simpel mobil.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av pioff Vis post
                      Bare husk at i det øyeblikket du går av flyet så må du regne med at mobilen og pc'en din er hacket (nei, jeg tuller ikke). Så nakenselfies og dumme partybilder bør du fjerne før du drar. Reinstaller dem gjerne når du kommer hjem.
                      I det øyeblikk du går inn på ambassaden for å få visumet, tenker jeg vi sier.
                      Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                      Working...
                      X