Globalt banner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Kan en med Dansk førstegangs tjeneste komme i Heimevernet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kan en med Dansk førstegangs tjeneste komme i Heimevernet ?

Hei. Jeg lure på om en dansker kan søke seg inn i det Norske heimevernet frivillig når en har avtjent sin førstegangs tjeneste i Danmerk ?

Skal jo sefølgelig ligge til at alle krav er oppfyldt. Men holder det med den Danske værneplikt

Kommentér

Er du norsk statsborger?
      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Ja det har jeg blitt. Men var dansk soldat

Kommentér

Regner med at det skulle være OK, ta kontakt med HV-distrikt.
          At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Jeg har gjort det og de jobber med det i Harmar men bare luter om noen viste det har

Kommentér

Jeg var på HV-kurs for en del år siden med en som hadde avtjent førstegangstjeneste i Danmark (ikke i Norge) og som tjenestegjorde i HV. Så det har vært mulig før. Men eftersom det er den lokale heimevernsnemden på Hamar som skal uttale seg, så kan neppe noen av oss her svare på om du blir tatt inn.
              There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Kommentér

Takk for svar pioff. Jeg vet ikke hvorfor jeg ble vider sendt fra Oslo til Hamar men tipper det er et kontor som ta seg av de spørsmål for jeg ville nok havne i HV-02 området

Jeg var bare nyskerig på om noen hadde de erfaringer som du har

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                Working...
                X