Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Kommentarer: HV-Bladets innhold

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Kommentarer: HV-Bladets innhold

Siste nummer av HV-bladet:
    https://forsvaret.no/hv/ForsvaretDoc...rPEWspxE23d0U0

Dessverre har ikke redaksjonen klart å følge den oppadgående trenden som ble påbegynt for et par år siden. Sakte men sikkert har bladet gått tilbake til start; et menighetsblad med gladkristent preg, kun for GIHV og spesielt interesserte. 6 sider med litt interessant stoff (som man kunne gjort så veldig mye mer ut av) s. 42-45 og s.54-55.
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Kommentér

Savnet en artikkel om feriepengesaken.
      Men mulig de ønsker at den skal få for mye oppmerksomhet.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Cardking Vis post
        Savnet en artikkel om feriepengesaken.
        Men mulig de ønsker at den skal få for mye oppmerksomhet.
        Den er ikke rettskraftig før i Januar en gang sist jeg hørte noe.
        - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Opprinnelig skrevet av essal Vis post
          Den er ikke rettskraftig før i Januar en gang sist jeg hørte noe.
          Ble ikke anket ?

Kommentér

Det er det jeg mener, at det fortsatt er en mulighet for å anke dommen og ta den til høyesterett. Derfor er det ingen vits å skrive om det i HV bladet, fordi det kan ende opp med at ingen har krav på feriepenger og denne krigeren kan sitte igjen med en svimlende sum for å dekke saksomkostningene.
            - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Skal først opp lagmannsretten om det blir anket.
              Ankefristen er vel på en måned fra dom i tingretten, og den tid er vel allerede gått så vidt jeg vet.

Kommentér

Må innrømme dette bladet var dørgende kjedelig, og skuffet. Gjorde bladet unna på fem minutter. Fortsatt for mye persongallerier, men sikkert hyggelig for den det gjelder. Primusartikkelen var bare halvveis gjennomført. Det var verken en test eller viste hvordan den skulle brukes. Det sto heller ikke noe om at den har eller kommer til å erstatte optimus i HV-Norge. Sivilforsvarets anbefalinger ville jeg ikke lese, dette er jo et militært tidsskrift for h......, man har jo ære. Fra spøk til side, teamet har vært kjørt i den sivile verden for en god stund siden, så det antar jeg de fleste beredskapsinteresserte har fått med seg. Ellers er jeg enig med pioff over at dette blir et menighetsblad for de gladkristne i den indre krets på Elverum. Bladet gjorde jo en omfattende markedsundersøkelse for litt siden, kan ikke de brukes til noe? I kommunikasjonsarbeid er det avgjørende å ha en forestilling om hvem målgruppen er, og det virker som om det begynner å svikte. Målgruppen burde være den interesserte HV-soldaten.
                Si vis pacem, para bellum

Kommentér

Burde vi kanskje organisere oss litt på Milforum og forfatte en saklig tilbakemelding til redaksjonen?
                  *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Kommentér

https://forsvaret.no/hv/aktuelt/heimevernsbladet

Heimevernsbladets mål er å vise hvor viktig Heimevernet er for Norge, og gjennom det øke motivasjonen hos hver enkelt HV-soldat
                    Redaktør Siv I. Brænd tar etter sigende svært gjerne i mot tips og tilbakemeldinger på epost siv.brand@hvbladet.no. Jeg hadde personlig satt umåtelig pris på det om enkelte her inne kunne tatt (sikkert ubetalt) jobb som faste skribenter!
                    Aldri mer 13

Kommentér

1. utgave av HV-bladet er nå ute og det var jammen sørgelige greier. 3 sider med en svært overfladisk oversikt over noen stridsdriller. Men resten var tilbake til de fullstendig uinteressante artiklene hvis format egentlig hører hjemme i et menighetsblad. De 2 siste utgavene av HV-bladet har efter min mening vært en katastrofe. Veldig trist da vi så et par utgaver som faktisk inneholdt mye bra.

https://forsvaret.no/hv/ForsvaretDoc...1-19%20web.pdf
                      There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Kommentér

• Kommentarer: HV-Bladets innhold

Skytterlinje MG venstre med geværgjeng fra venstre: lagfører, gevsold 1, gevsold 2, gevsold 3 og gevsold 4 er annerledes enn for 20-40 år siden. Da skulle rekkefølgen fra V til H for geværsoldatene alltid være 4,3,1,2 og lagfører mellommann 3 og 1. Grunnen var at lagfører alltid skulle ha de som var væpnet med nærpanservåpen (M72)(geværsoldatene 1 og 3) nær seg og ha direkte kontroll over dem. En annen sak: jeg trodde også HV nå gikk over til to LMG (Minimi) pr lag?
                        At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Det er stort sett bare jeger som har minimi,har ikke hørt at noe om at Innsatstroppene skal få de med det første.
                          When in doubt,empty your magazine.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av mailman Vis post
                            Det er stort sett bare jeger som har minimi,har ikke hørt at noe om at Innsatstroppene skal få de med det første.
                            Jeg er ganske sikker på at dette ikke stemmer for alle distrikter. Tror våre tropper har minimi i større eller mindre grad. Regner med at essal: har bedre oversikt.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                            Working...
                            X