Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Kommune- og fylkesvalg 2019 - Nyheter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kommune- og fylkesvalg 2019 - Nyheter

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/..._content=row-1

NRK-program prøvde å manipulere skolevalg med fake news
    I et halvt år har NRKs Folkeopplysningen spredt falske nyheter for å få ungdom ved Lillestrøm videregående skole til å stemme Senterpartiet i skolevalget.

Sv: Kommune- og Fylkes Valg 2019 - Nyheter

På Lillestrøm er det mange elever som skal stemme for alle første gang og NRK har nå gitt dem et veldig dårlig møte med hvordan demokratiet i Norge fungerer. Dette er et grovt uetisk, sier SU-leder Unneland.
    Alle ungdomspartiene bruker masse tid på å sørge for riktig informasjon til elevene. Det er rett og slett fullstendig hoderystende at rektor tillater at noen valser inn på skolen med manipulasjon og desinformasjon som formål, sier Skjevik-Aasberg i Unge Høyre til VG
    Ja det er synd, trist og leit at onde krefter i NRK kan finne på å tukle med et skolevalg, det er jo ingen ting i verden som tyder på at disse unge menneskene risikerer å bli utsatt for noe slikt ved virkelige valg, senere i livet...
    Aldri mer 13

Comment

Sv: Kommune- og Fylkes Valg 2019 - Nyheter

Blir vel krenking av noe... Som med "Jødesvin"-vitsen til NRK Satiriks (NRK VY)

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
      Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Comment

Sv: Kommune- og fylkesvalg 2019 - Nyheter

https://www.nrk.no/norge/folkeopplys...get-1.14688590

"Kritikken hagler"

Så folk er forbanna.

Comment

https://nrkbeta.no/2019/08/20/facebo...on-i-hongkong/

Det hadde uansett vært fælt om det skjedde i det virkelige liv!

Comment

https://www.nrk.no/ytring/etikken-ut...uet-1.14690040
            "Selv om resultatene kan være interessante kan man ikke kaste etikken på båten. Trekk programmet!"

https://www.nrk.no/ytring/nodvendig-...ing-1.14677907
            "Kritikken mot NRK blir smålig i lys av det trusselbildet vi ser i dag."

Comment

Må si jeg er ambivalent til saken. Ja, det er visse etiske grenser man ikke bør tråkke over, på den annen side er desinformasjon noe som foregår hele tiden, fra parter langt mer truende enn NRK, så det kan være positivt å få åpnet øynene til folk.
              Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Comment

Med tanke på alt grumset NRK som regel klarer å levere massene så er ikke dette så ille.

Å ikke sende programmet, det kan virkelig dra med seg konspirasjonsteorier.
                Død ved Kølle!
                Bla bla... Hybrid warfare is easy

Comment

Dette stiller i hvert fall store etiske spørsmål. Som rektor ved Universitetet i Bergen sier, noe slikt som dette er fullstendig forbudt og vil falle sammen i ethvert forskningsetikk-utvalg (og intet seriøst vitenskapelig tidsskrift ville publisert resultatene) hvis det hadde vært fremstilt som seriøs forskning som skulle publiseres. Man kan ikke under noen omstendighet i dag i noen som helst forskning bruke mennesker som forsøkspersoner uten at de har gitt sitt samtykke til å delta i eksperimentet.
                  At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Comment

Etter at UiB hoppa til køys med Folkerepublikken Kina tar jeg alle utspill omkring etikk og manipulasjon fra Dag Rune Olsen med en svært god klype salt.

Aldri mer 13

Comment

Valglovutvalget har spikra sammen en rapport, jeg leser den slik at ikke bare NRK har drevet påvirkningskampanjer under årets valg (men vi kaller det jo ikke påvirkningskampanjer når det er AP, H og FRP som fisker stemmer på Face).

Aftenposten har en sak (betalingsmur) du kan lese her.
                      Aldri mer 13

Comment

Working...
                      X