Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

IS bruder og repratriering av disse.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: IS bruder og repratriering av disse.

https://www.nrk.no/norge/ud-mener-de...noe-1.14494055

UD mener det er for farlig å hente ut barna til IS-kvinnene: – Et påskudd for ikke å gjøre noe

Norsk Folkehjelp mener det er fullt mulig for norske myndigheter å hente ut de norske barna som er internert i Syria.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Comment

Kanskje, kanskje ikke. Men hvilken risiko skal redningsmannskapet utsette seg for? Det er helt sikkert mulig, men til hvilken pris (og da tenker jeg ikke de monetære kostnadene)?
      There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Comment

https://www.nrk.no/urix/eksperter-me...ere-1.14461342

Eksperter som har jobbet med å rehabilitere barnesoldater og barn i krig, tror barna som har vokst opp i IS kan bli ressurspersoner, dersom de blir møtt på rett måte.

Comment

Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
          https://www.nrk.no/norge/ud-mener-de...noe-1.14494055

UD mener det er for farlig å hente ut barna til IS-kvinnene: – Et påskudd for ikke å gjøre noe

Norsk Folkehjelp mener det er fullt mulig for norske myndigheter å hente ut de norske barna som er internert i Syria.

Her tenker jeg at da kan Norsk Folkehjelp gjøre sitt for å få disse ut av leirene og assistere de til nærmeste utenriksstasjon, så kan Staten gjøre sitt derifra. Eller?
          It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Comment

https://www.nrk.no/urix/reiser-til-s...-is-1.14505334

Svigerfaren til den norske IS-terroristen Michael Skråmo, vil om kort tid reise til Syria for å hente hjem de sju foreldreløse barnebarna sine.

Comment

Semirelevant:
              https://www.nrk.no/syriakrigerne-1.14511716

Artikkel om de Norske terroristene, de som reiste til Syria foe å verve seg.

Comment

For meg er det helt hinsides at vi har lover som forbyr sexkjøp, pedofili etc., men samtidig så skal vi være så «godhjertede» og barmhjertige, at vi helt seriøst tror at perverse skrullinger som tenner på steining, hive homofile ned fra høye bygninger, brenne folk levende eller det å se på at noen skjære strupen over på uskyldige gir de reisning, noen sinne skal passe inn i vårt samfunn.

Utopi.

Alkoholikere må slutte å drikke for å passe inn i vårt samfunn, og på samme måte må ekstreme muslimer slutte å være ekstreme. Så er spørsmålet om vi feks. orker økt skatt fordi vi skal kaste vekk masse penger på enda en haug med idioter med ekstreme meninger som selv ikke forstår sitt eget beste.

Comment

Opprinnelig skrevet av leserbrukernavn Vis post
                  For meg er det helt hinsides at vi har lover som forbyr sexkjøp, pedofili etc., men samtidig så skal vi være så «godhjertede» og barmhjertige, at vi helt seriøst tror at perverse skrullinger som tenner på steining, hive homofile ned fra høye bygninger, brenne folk levende eller det å se på at noen skjære strupen over på uskyldige gir de reisning, noen sinne skal passe inn i vårt samfunn.
                  Nå er jeg av den personlige mening at IS brudene og deres menn helt fint kunne ta livet av deg selv som beste utvei.
                  Nå er virkeligheten slik at de ikke gjør det.

For å ta sammenligningen med pedofili, fordi den ikke er helt gæærn.
                  En Nordmann reiser til et sted i verden uten fungerende stats-struktur og begår overgrep, noe av det også publisert.

Den lokale væpnede gruppen tar djevelen til fange, de har ikke noe justisvesen og eneste fengsler er forlatte villaer.
                  De kan ikke overlevere pedoen til myndighetene da de er troendes til å hyre han inn som statens voldtektsmann.
                  Man kan heller ikke sende han inn i den lokale flyktningeleiren da det bare blir nye jaktmarker for en overgriper.
                  Ingen av nabolandene kan ta imot, da de har for mye å gjøre med krig og flyktninger.

Så da er alternative for denne gruppen å slippe en pedo løs i ett lovløst samfunn, eller de kan spørre oss om vi kan ta hånd om vår statsborger som har påført deres samfunn så mye dritt.

Kommunistgeriljaen YPG, alliert med kristne grupper og arabisk milits, Under fellesbetegnelsen SDF har tatt tap på rundt 40 000.
                  Store deler av Syria øst for Eufrat er totalt ødelagt, både rent fysisk og i samfunnets sosiale fundament. Jo og Raqqa, en by på størrelse med Trondheim er jevnet med jorden.

Så at vi da skal overlate potensielle overgripere og forbrytere til våre allierte* når disse har mer enn nok med egne problemer er toppen av vestlig dobbeltmoral.

Våre borgere, på vår vakt, reiste til et annet sted i verden for å bedrive svineriene sine. Da er det vårt fordømte ansvar å ta disse bort fra sine ofre.
                  Om vi da kjører full pupp med å frata dem barn, bosette dem på steder hvor Kyrksæterøra fremstår som Oslo S. Tiltale dem etter det vi har av lovverk, og i siste instans sette dem i forvaring på livstid så er det en kostnad vi må ta.

*Ja rent teknisk er det supervanskelig å kalle disse for våre allierte om du tilhører den firkanta delen av befolkningen. Nå er det slik slik at vi er med i kampen mot IS og da er vi alliert med grupperinger vi ikke synes er så pene.
                  Død ved Kølle!
                  Bla bla... Hybrid warfare is easy

Comment

Moderatorkorpset minner om at Milforum har en religions-, kjønns-, og seksualitetsnøytral profil.
                    Holdninger og uttalelser som bryter med forumets profil blir notert og vil kunne føre til sanksjoner ovenfor brukeren.

Cwo - moderator
                    Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Comment

En del innlegg er slettet fra denne tråden. Back on track.

-Mod
                      Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Comment

Vokste opp som tyskerunge -ikke begå de samme feilene mot barna til IS-kvinnene.

Comment

https://www.nrk.no/norge/erna-solber...ere-1.14524041

Erna Solberg åpner for å hente hjem foreldreløse barn, som er i interneringsleire nord i Syria. Regjeringen samarbeider med andre europeiske land for å få det til.

Comment

https://www.nrk.no/norge/erna-solber...ere-1.14524041

Erna Solberg åpner for å hente hjem foreldreløse barn, som er i interneringsleire nord i Syria. Regjeringen samarbeider med andre europeiske land for å få det til.

Jeg må si at etter at jeg har lest den artikkelen, og det som var bakgrunn for den, dvs. denne i Aftenposten: Fem norske søsken alene i flyktningleir i Syria. Far er død. Mor er forsvunnet. synes jeg FrP går vel over grensen for hjerteløshet når jeg ser FrPs svar på dette: Amundsen: Uklokt og skuffende av Solberg å åpne for å hente barn av IS-krigere.

Når Amundsen og co mener at barn som norske (norske statsborgere er de) idioter og forbrytere har tatt med til "Den islamske staten" og som nå befinner seg foreldreløse i leirer under meget vanskelige forhold, bør vi helst se at de sulter ihjel der eller dør av sykdom, eller i hvert fall sørge for at de aldri kommer tilbake til Norge, tror jeg ikke det er så mange som følger dem. Hvis de kommer til Norge betyr det at "vi kan hente hjem barn som har vært gjennom terrortrening, og det er dypt problematisk". Vel, vi hentet hjem den sannsynlige morderen Joshua French. De barna det her gjelder var fra 1 til 7 år gamle.
                            At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Comment

Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
                              Jeg må si at etter at jeg har lest den artikkelen, og det som var bakgrunn for den, dvs. denne i Aftenposten: Fem norske søsken alene i flyktningleir i Syria. Far er død. Mor er forsvunnet. synes jeg FrP går vel over grensen for hjerteløshet når jeg ser FrPs svar på dette: Amundsen: Uklokt og skuffende av Solberg å åpne for å hente barn av IS-krigere.

Når Amundsen og co mener at barn som norske (norske statsborgere er de) idioter og forbrytere har tatt med til "Den islamske staten" og som nå befinner seg foreldreløse i leirer under meget vanskelige forhold, bør vi helst se at de sulter ihjel der eller dør av sykdom, eller i hvert fall sørge for at de aldri kommer tilbake til Norge, tror jeg ikke det er så mange som følger dem. Hvis de kommer til Norge betyr det at "vi kan hente hjem barn som har vært gjennom terrortrening, og det er dypt problematisk". Vel, vi hentet hjem den sannsynlige morderen Joshua French. De barna det her gjelder var fra 1 til 7 år gamle.
                              Er heilt einig med deg. Har sett så mange kommentere at desse har heilt sikkert fått terroropplæring og at dei har vore med på aktivt å hugge hovudet av folk så desse er så farlege å ta til Norge. Og viss vi tar dei til Norge så vil foreldra søke om familiegjenforening med ungane. Lure litt på korleis ein får familiegjenforening frå hinsidige. Og skulle foreldra leve og det er snakk om ein norsk statsborgar så treng han/ho ikkje søke om familiegjenforening.

Comment

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/..._content=row-3

SV går hardt ut mot Solberg og mener hun er for "soft" når det kommer til straffeforfølging av IS-krigerene.

Comment

Interessant kronikk:
                                  https://www.nrk.no/ytring/farlige-hensyn-1.14527695
                                  Tenk å være barn og din største ulempe er at moren din er i live.

Comment

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/..._content=row-3

SV går hardt ut mot Solberg og mener hun er for "soft" når det kommer til straffeforfølging av IS-krigerene.

For meg ser det ut til at SVs (eller Eides) egentlige intensjon er at de skal "hentes" til Norge, for så å få anledning til å bli værende her, etter å ha sonet sin straff (som antakelig vil være alt for kort) - så utspillet er egentlig ikke så overraskende.

Det viktigste er selvsagt å holde de unna Norge, som Solberg legger opp til.

Comment

Dette kommer til å bite oss i rumpa..,merk mine ord.
                                      Det at Solberg har signalisert at de ikke kommer til å bli straffeforfulgt er tannløshet av verste sort,vi forplikter oss å straffeforfølge krisforbrytere per internasjonale konvensjoner.
                                      Det kommer ikke til å sitte riktig godt hos våre hegemoniske overherrer(USA)..
                                      Snu det hvordan du vil men via soft power er vi et slags Amerikansk protektorat, dypt i den amerikanske influensesfære.
                                      Vi vil være vis om vi ikke terget på oss dem..

Comment

Opprinnelig skrevet av 11Bravo Vis post
                                        Det at Solberg har signalisert at de ikke kommer til å bli straffeforfulgt er tannløshet av verste sort,vi forplikter oss å straffeforfølge krisforbrytere per internasjonale konvensjoner.
                                        Snu det hvordan du vil men via soft power er vi et slags Amerikansk protektorat, dypt i den amerikanske influensesfære.
                                        Ehh hvor er det Erna har sagt dette?
                                        Død ved Kølle!

Comment

Jeg må inrømme jeg har blitt hoodwinked av propaganda,my bad.

Jeg leste en artikkel i VG i går der jeg fikk intrykk av overnevnte.

Nedenfor er ikke den,skal gi beskjed om jeg finner den,men tar I aller høyest grad selvkritikk for min uforsiktighet her.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/..._source=2GVXKl

Comment

Tidligere denne måneden var Aftenposten i flyktningleiren Al-Hol i Syria. Journalist Afshin Ismaeli lette etter fem norske barn. Etter å ha spurt seg frem finner han dem på en liten madrass hvor de leker sammen. Journalisten spør om de snakker norsk. «Ja, vi kan norsk, alle sammen», svarer barna.

Å høre barna snakke norsk midt i flyktningleiren med 80.000 innbyggere gjorde inntrykk på den erfarne krigsreporteren. Forholdene i leiren er dårlige. 100 barn har mistet livet de siste månedene. Denne uken har artikkelen om de fem søsknene satt fart i debatten om hva Norge bør gjøre med barna til fremmedkrigerne i Syria. Statsminister Erna Solberg kom umiddelbart på banen for å kommentere saken.

Hør Afshin Ismaeli fortelle om møtet med barna i podkasten Forklart
                                            Henting av foreldreløse barn burde være en no-brainer. Det er også veldig få av dem. Jeg ser at man er bekymret for familiegjenforeninger, men dersom både mor og far er døde, må de adopteres bort, og da blir de adoptivforeldrenes ansvar fullt og helt. Jeg klarer ikke å se at det da plutselig skal komme rennende folk fra hele den tredje verden for å kreve gjenforening.

Og når det gjelder barn hvor mor fortsatt er i live - dersom hun bevislig er norsk statsborger burde det også være en no-brainer. Hent henne og barna hjem til Norge, og still henne for retten dersom hun har begått noen forbrytelser. Så får Barnevernet vurdere om mor fortsatt er skikket til å ta hånd om barna.

Comment

Opprinnelig skrevet av 11Bravo Vis post

Når sa hun det? Det er i så fall sjokkerende, og fullstendig uakseptabelt!

Comment

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                                                Henting av foreldreløse barn burde være en no-brainer. Det er også veldig få av dem. Jeg ser at man er bekymret for familiegjenforeninger, men dersom både mor og far er døde, må de adopteres bort, og da blir de adoptivforeldrenes ansvar fullt og helt. Jeg klarer ikke å se at det da plutselig skal komme rennende folk fra hele den tredje verden for å kreve gjenforening.

Og når det gjelder barn hvor mor fortsatt er i live - dersom hun bevislig er norsk statsborger burde det også være en no-brainer. Hent henne og barna hjem til Norge, og still henne for retten dersom hun har begått noen forbrytelser. Så får Barnevernet vurdere om mor fortsatt er skikket til å ta hånd om barna.
                                                I hovedsak er jeg enig - men vi kan ikke se bort ifra at det kan dukke opp en kø av påståtte "mødre" til mindreårige barn som er hentet til Norge, hvor mor er "forsvunnet", og ikke erklært død. Disse kan selvsagt "sjekkes ut" av saken med DNA-testing, men så vidt jeg vet er dette fortsatt ikke billig?

Comment

Denne diskusjonen må jeg innrømme at jeg skjønner svært lite av. Og da snakker jeg ikke om Milforum, men den opphetede debatten hvor man kan få inntrykk av horder av IS-bruder og -barn vil invadere Norge og true hele vår sivilisasjon og eksistens.

Litt fakta:
                                                  - Totalt rundt 100 norske statsborgere skal ha sluttet seg til IS, iflg PST
                                                  - Også i følge PST skal det befinne seg rundt 40 barn i Syria:
                                                  Loven sier at barn som er født 1. september 2006 eller senere, og har norsk mor eller far, automatisk er norsk statsborger. Dette gjelder selv om barna er født i utlandet.
                                                  - 18 barn med norsk tilknytning (15 av dem har norsk statsborgerskap) befinner seg i flyktningeleiren Al Hawl, deriblant tolv foreldreløse
                                                  - Det skal finnes ytterligere rundt 20 barn på ukjente steder, da de fleste norske IS-kvinnene skal ha fått barn

https://www.nrk.no/norge/dette-er-ba...rne-1.14524488

Jeg sliter veldig med å se hvordan det vil true oss om vi henter disse hjem.

Hva barna angår, så er sikkert mange av dem traumatisert. Noen barn helt ned til fireårsalderen skal ha deltatt i drap. Vet ikke om det gjelder de norske, men de er uansett barn, og de skal ha hjelp. Om dette best skjer i fosterhjem eller sammen med mødrene, må mer kompetente personer finne ut av. Men selv uten spisskompetanse i barnepsykiatri kan jeg si at en flyktningeleir ikke er et bra sted for å rehabilitere dem - enn si at de skal overleve. Og hva antallet gjelder - sett at noen klarer å lure seg med på lasset, slik at vi får hjem 50 traumatiserte barn, og ikke 40? So effing what. Verden går fortsatt ikke under.

Mødrene? Tja. Mange av dem får sikkert mindre strenge straffer enn de hadde fortjent, og noen vil ganske sikkert slippe unna, fordi det norske rettsvesenet ikke klarer å bevise noe. Og noen vil sikkert få hjemmesoning med elektronisk lenke, fordi det vil være det beste for barna. Urettferdig? Mulig, men da må jeg bare få minne om prinsippet som norsk strafferett fortsatt følger, heldigvis: Det er bedre at ti skyldige går fri enn at én uskyldig dømmes.

Comment

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                                                    Så får Barnevernet vurdere om mor fortsatt er skikket til å ta hånd om barna.
                                                    Alternativt: la barnevernet vurdere om mor (eller far...) er skikket til å ta hånd om barna allerede FØR de tas fra moren og eventuelt hentes hit, alene, om mor ikke er skikket til å ta vare på det/dem. Kanskje en mer spiselig løsning for enkelte ute på ytre høyresiden, særlig om man mistenker vedkommende for krigsforbrytelser, men ikke klarer å bevise det.

Men om mor faktisk har norsk statsborgerskap og ikke har andre problemer med å reise hjem enn at hun har somlet bort (les: seremonielt brent på bål...) passet sitt, så holder jo ikke en slik manøver mor ute av landet i seg selv...

Comment

Dette er jo bare krem for slaske-høyre.
                                                      Alle de lettlurte idiotene leser bare på Facebook og blir sinna.
                                                      Så stemmer de fortsatt på slaske-høyre.
                                                      Død ved Kølle!

Comment

Norsk politikk er ganske "syk" om dagen, og det finnes ingen partier som kan stemmes på med god samvittighet. Det betyr selvsagt ikke at det ikke er forskjeller - men med det du (jeg egentlig) vil ha, så følger alltid en masse ting som du/jeg definitivt ikke vil ha.

For øvrig så leser jeg ikke en dritt på Facebook. Slike "sosiale medier" er utvilsomt en stor kilde til desinformasjon, og mye annet som er negativt.

Comment

Opprinnelig skrevet av Niko Vis post
                                                          Norsk politikk er ganske "syk" om dagen, og det finnes ingen partier som kan stemmes på med god samvittighet. Det betyr selvsagt ikke at det ikke er forskjeller - men med det du (jeg egentlig) vil ha, så følger alltid en masse ting som du/jeg definitivt ikke vil ha.

For øvrig så leser jeg ikke en dritt på Facebook. Slike "sosiale medier" er utvilsomt en stor kilde til desinformasjon, og mye annet som er negativt.
                                                          Jeg har mine mistanker om at det er større krefter at work her,nå mener jeg ikke Russland,selv om de er langt fra uskyldige.

Jeg sikter her til big data firms som Cambridge analytica,som bruker diverse valg som test cases for sofware pakker de selger.

Dette der et ganske komplisert tema,men om dere vil se en grei film som putter dette i sprog som vanlig menige kan lett forstå er HBO filmen "Brexit-an uncivil war" høyst å anbefale.

Comment

https://www.nrk.no/norge/kurdiske-my...ene-1.14528985

Lokale myndigheter vil ikke la norske IS-kvinner bli igjen, mens barna deres sendes til Norge. Dermed ryker Erna Solbergs plan.

Comment

Et viktig poeng:
                                                              45.000 barn på flukt fra sine hjem og som lever i leire i Irak mangler ID-dokumenter og kan bli statsløse, viser en*rapport*fra Flyktninghjelpen. Barn født i IS-styrte områder fikk fødselsattester fra gruppen som nå ikke anses som gyldige av staten.

Rapporten: https://www.nrc.no/resources/reports...ers-from-birth

Comment

Working...
                                                              X