Kunngjøring

Collapse

Info

Problemer med innlogging/registering er løst, og e-post sendt til de berørte.
See more
See less

Arfan Bhattis jihad

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Dette får Arfan Bhatti i Nav-stønad

Han får 9.400 kroner fra Nav i brutto per måned, eller 3.450 kroner i netto for to uker. Han har en basisytelse på 313 kroner per dag, og reisetillegg på 32 kroner per dag. Pengene utbetales annenhver uke til Bhattis konto.
    Da håper jeg dette ikke lenger tas fra skattepengene mine. Reisetillegget, var det for å besøke Taliban?
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Comment

Dagbladet: Profetens Ummah: Krever at Norge legger press på Pakistan for å finne Bhatti
      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Comment

Nå ble vel NAV informert om problemstillingen i november, så mon tro om de ikke har kuttet støtten. De pleier å være raske til å kaste seg rundt når støtte kan inndras. Så får vi også tro det kommer/har kommet en anmeldelse. Noe annet ville i hvert fall folkets tillitt til NAV (ytterligere) på prøve.

Bhatti har fikk for øvrig diagnosen dyssosial/antisosial personlighetsforstyrrelse, bedre kjent som psykopati, allerede tilbake i 2001. Med prognosen til den pasientgruppen i bakhodet, er det kanskje like greit hvis han forblir savnet...
        Ved kølle skal ondt fordrives!

Comment

Flott ide. De kan jo trykke opp slike postere for lettere å finne ham:
          Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Comment

Det er sikkert mange som er lei seg nå...

Comment

EBE er sikkert på vei for å løse saken.
              One of the universal rules of happiness is: always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual. -- (Terry Pratchett, Jingo)

Comment

krysser fingrene for at Mr.Drone finner han før UD
                Dette er en irriterende signatur

Comment

Dagbladet: - Støtter terror mot nordmenn i utlandet, men er de første til å rope om hjelp fra Norge

Comment

Ganske patetisk gjeng, de groupiesene hans. Egentlig ganske interessant at de nå faktisk forlanger at den norske stat skal bidra til å prøve å finne en av kompisene deres, og ikke bare fordi det er utrolig hyklersk. Wannabe-terrorister vil ha staten til å presse Pakistan til å finne enda en wannabe-terrorist som er i et område han åpenbart reiste til for å lære å bli terrorist? Jeg ser bare for meg scener fra Four Lions når jeg leser om de gutta der.

Får stikke innom polet imorgen og kjøpe en flaske god whisky....som skal sprettes hvis de finner dauskrotten hans et eller annet sted. Krysser fingra for at han ikke bare gjemmer seg.
                    Beidh a lá leo

Comment

De lokale har vel knerta fyren, etter at de ble klar over hvilken P*KK han er.
                      Død ved Kølle!
                      Bla bla... Hybrid warfare is easy

Comment

Arfan Bhattis jihad

Syns jeg så i en nyhetsartikkel at han hadde slettet/deaktivert facebook-profilen sin? Kan jo tenkes at han er gått i dekning eller på ferie til Guantanamo eller noe?
                        *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Comment

Ut av fare for å høres godt over norm konspiratorisk ut her nå, så burde det være verdens smaleste sak å få sånne fjols som det der drept i sånne områder, uten noe som helst måte å spore dette tilbake til land-X sine myndigheter.
                          Det er jo ikke til å skuffe under en stol at den gemene hop av lokale i de der trakter er særs enkle, som for all del ikke må forveksles med dumme, mennesker; Dem er godt fornøyd og tilfreds med livet så lenge Allah er glad, avlingene går i orden, geitene ikke dør av sult og sykdom og døtrene bringer inn en god sum med brudepenger.
                          Det er heller ikke til å skuffe under stolen det at rykter spres kjapt og ikke har noe videre problem med å bli tatt som Guds sannhet der borte, ref det som skjer hver føkkings gang en lokal mullah bringer nyheter til sin flokk om at amerikanske soldater har spist en koran til middag, eller verre.
                          Da bør det også være en relativ smal sak å få plantet informasjon om at utlending-X, på tross av skjegglengde og antall ganger i sekundet han sier bismillah, i realiteten er en spion for vesten/USA, som er ute etter å identifisere og designere mål/HVTs for amerikanske droner og SOF-strikes. Problem afviklet.
                          Elite Som En Trensoldat

Comment

Har null tålmodighet for den bermen han kommer fra. Kaste driten rett på bålet..
                            Dette er en irriterende signatur

Comment

Arfan Bhattis jihad the dead terorist: silence i kill you! jeg bare begynte å le og tenkte på Achmed the dead terrorist en stand up som gikk rundt på nettet for noen år siden
                              Trenger bare litt flaks, så går det godt

Comment

Alle hjerter gleder seg. Bare å håpe at de aldri finner skurken, så blir vi både kvitt problemet, og vi slipper at han ender opp som martyr.
                                Sleep is for the weak
                                Caffeine is my sacrament
                                ...are those spiders real?

Comment

Bare for å sjekke, om de ikke finner han, er det da ikke like stor sjanse for at han blir en martyr?

Det beste for å buste all cred, ref amerikanske predikanter, måtte vel være å finne ham med buksa nede på en homsebar i soho med en whisky i neven?
                                  One of the universal rules of happiness is: always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual. -- (Terry Pratchett, Jingo)

Comment

Alle roper heng ham, men hva har han gjort , eller er det bare heng ham for sine uttalelser. Det kan vere greit å huske selv hvilke verdier som er vært å stå for selv om det er fristende å la han gå planken. I mine øyner er hanen landsforræderen og burde behandles som en og dømmes som en.
                                    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Comment

Re: Arfan Bhattis jihad

Hva har han gjort? Hva tror du grunnen er til at han fiser rundt med AK i grensetraktene?

Han bidrar aktivt til terrororganisasjoner. Om han deltar aktivt, med penger eller annen støtte, så bryter han uansett en drøss med lover og regler, både skrevne og uskrevne. Han vil drepe oss.

Å sitte og late som at man er overrasket over at følelser tar overhånd her, og at noen ønsker ham død, blir bare påtatt.
                                      It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Comment

At følelser tar overhånd når spørsmålet er et menneskes liv er ikke akseptabelt. Ikke tale om. Bhatti er først og fremst en løk. En skikkelig dust. Som alle andre nordmenn som drar til et annet land underkaster han seg de land han besøker sine rettssystem og lover. Som alle andre nordmenn har hans familie rett til å melde ham savnet og forvente at utenrikstjenesten gjør samme innsats for å finne ham som andre savnede i utlandet (dette er forøvrig svært lite).
                                        "Gjør Ret, Frygt Intet"

Comment

At følelser tar overhånd når spørsmålet er et menneskes liv er ikke akseptabelt. Ikke tale om.
                                          Så man skal være følelsesløse maskiner i alt man gjør? En noget urealistisk ambisjon. Mennesket har følelser Sofa. Man kan bli sint, glad, lei seg etc. Hvis man mangler disse følelsene, så sitter man gjerne med samme diagnose som Bhatti selv.

Videre, ytringsfrihet....et fint prinsipp, som Bhatti og kompisene hans aktivt prøver å begrense til fordel for seg selv.

Løk? Dust? Han er en terrorist, beviselig. Trenger ikke male over hva han har gjort. Det er klart uten noe tvil, at Bhatti har valgt en sti som strider mot våre verdier og normer. Da får han akseptere konsekvensene. Hvis det medfører at han har tatt kvelden, synd trist leit. Jeg mister ikke noe søvn av den grunn.

Og at han får spalteplass gjør bare at hans sak får mere PR. Hvor mye spalteplass får "vanlige" nordmenn som forsvinner?
                                          It's not about surviving, it's about winning.

Comment

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig.

Bhatti er en løk, dust, slask, kjeltring - you name it. Dersom jeg får høre at man har funnet hans råtnende skrott i fjellstrøkene i Waziristan, kommer jeg nok til å markere det med en god Laphroaig og tenke på de ISAF-soldatene den tosken aldri får drept. Jeg kommer nok også til å sovne med et smil om munnen den kvelden.

Juridisk sett har Sofakriger selvsagt rett. Bhatti er bevislig en kjeltring, og har vært dømt for det flere ganger. Men dermed har han også sonet for sine forbrytelser, så om han skal straffes må det være for noe han ikke allerede er dømt for. Og hva har han egentlig gjort, bortsett fra å anlegge et ukledelig skjegg og stikkende øyne? Han har deltatt på noen demonstrasjoner, som ikke er ulovlig, og han er neppe hjernen bak Profetens Ummah. Det er ikke ulovlig å posere med en kalash og en PKM (selv om han kanskje kunne påtales for brudd på våpenloven). Det er ikke ulovlig å si at han hater ISAF og norske soldater, og håper at de dør (det ville kunne vært ulovlig å oppfordre andre til å drepe norske soldater, men det kan jeg ikke se at han har gjort). Det er ikke ulovlig å dra til Pakistan, og det er ikke ulovlig å heve støtte fra NAV.

Vi kan som privatpersoner ønske at svinet dør en langsom død, men rettsstaten Norge har faktisk plikt til å hjelpe familien hans med å finne ham, og det bør vi være stolte av.

Comment

AGR416, nå krangler du for å krangle. Som soldat, offiser og menneske kan og skal du selvsagt føle. Men dine handlinger skal styres av lov og rett. Så du kan mislike og til og med hate drittsekker, men du kan ikke nekte dem samme rettigheter som alle andre. Da har du sunket til deres nivå.
                                              "Gjør Ret, Frygt Intet"

Comment

Hvem snakker om å nekte noe? De må gjerne etterlyse han og whatnot.

Det jeg kommenterte var din påstand om at følelser ikke må ta overhånd når det er snakk om menneskeliv. Å tro at det ikke skjer, er urealistisk. Det er fullt mulig å ta livet av en fiende innenfor lov og rett, selv om man der og da er forbanna.

Ser dog ikke sammenhengen mellom det scenariet, og det at noen krysser fingrene for at Bhatti har tatt kvelden. Og det må videre være lov til å påpeke hvor hykleriske disse fjolsene er i deres uttalelser vs deres forventinger, re det norske samfunn.

Comment

Og hva har han egentlig gjort, bortsett fra å anlegge et ukledelig skjegg og stikkende øyne? Han har deltatt på noen demonstrasjoner, som ikke er ulovlig, og han er neppe hjernen bak Profetens Ummah. Det er ikke ulovlig å posere med en kalash og en PKM (selv om han kanskje kunne påtales for brudd på våpenloven). Det er ikke ulovlig å si at han hater ISAF og norske soldater, og håper at de dør (det ville kunne vært ulovlig å oppfordre andre til å drepe norske soldater, men det kan jeg ikke se at han har gjort). Det er ikke ulovlig å dra til Pakistan, og det er ikke ulovlig å heve støtte fra NAV.
                                                  Nja....min vurdering basert på den infoen som finnes heller mot at det er sannsynlig eller høyt sannsynlig at han ihvertfall ikke er på ferie....;-)

Comment

er sikkert en sånn event-ferie....??

Back on topic, så tror jeg den mediaomtalen denne saken har fått, har bidratt til at flere har fått øynene opp for gjengen Profetens Ummah og co, og de uttalelsene som kommer fra den kanten. Personlig synes jeg det er flott at disse luringene har satt seg såpass inn i Norsk lov at de kan hevde rettigheter i den og samtidig drite seg godt ut i media. Måten Dagbladet vinklet det på i nettavisen sin i går, var bare gull i mine øyne.

Et annet aspekt, de har jo han advokaten Elden.. Han må jo få lønn for jobben sin og siden disse luringene er subsidiert fra NAV med en liten sum i måneden, så vil jeg anta og tro at de er innenfor grensen for fri rettshjelp? Kanskje noen med bedre kunnskaper om dette kan belyse litt av dette, men spørsmålet mitt er; Får de dekket en så profilert advokat via fri rettshjelp-saken, blir det gjort pro-bono for publisitet, eller klarer de å stable disse pengene på bordet selv?

Comment

Han er trolig tatt av pakistansk etterretning
                                                      .Personer som står Bhatti nær er redd noe alvorlig kan ha skjedd.

http://www.dagbladet.no/2013/01/25/n...ning/25429700/
                                                      It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Comment

Opprinnelig skrevet av jaffar Vis post
                                                        Han er trolig tatt av pakistansk etterretning
                                                        .Personer som står Bhatti nær er redd noe alvorlig kan ha skjedd.

http://www.dagbladet.no/2013/01/25/n...ning/25429700/
                                                        Hvis det er tilfellet, vil han da ikke være blant sine egne, på en måte....?

(jada, tillater meg litt spøking på en fredda, Admins får fjerne om det er upassene)

Comment

Opprinnelig skrevet av AGR416 Vis post
                                                          Nja....min vurdering basert på den infoen som finnes heller mot at det er sannsynlig eller høyt sannsynlig at han ihvertfall ikke er på ferie....;-)
                                                          Det tror jo ikke jeg heller. Men en ting er å tro, en annen å kunne bevise at han har gjort noe straffbart, på en slik måte at det holder i norsk rett.

Comment

Opprinnelig skrevet av onkel smerte Vis post
                                                            Får de dekket en så profilert advokat via fri rettshjelp-saken, blir det gjort pro-bono for publisitet, eller klarer de å stable disse pengene på bordet selv?
                                                            Hvor profilert advokaten er er lite relevant, fri rettshjelp betales etter faste satser uavhengig av hvem advokaten er. Eldens selskap er heller ikke så dyrt - 1500-2500 kr pluss mva. er ikke uvanlig pris for advokattjenester.
                                                            Would you, Quintus? Would I?

Comment

T.o.m jeg har "kundeforhold" til firmaet Elden greit med et "svært hus i ryggen" når man trenger advokathjelp :-)
                                                              "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Comment

• Filter
                                                              • Tid
                                                              • Show
                                                              • New Topics
                                                              Clear All
                                                              new posts
                                                              No content found
                                                              Show More

• Filter
                                                              • Tid
                                                              • Show
                                                              • New Topics
                                                              Clear All
                                                              new posts
                                                              Please log in to your account to view your subscribed posts.
                                                              Underforum Tråder Innlegg Nyeste innlegg
                                                              Oppstillingsplassen
                                                              Tekniske driftsmeldinger
                                                              Tekniske driftsmeldinger.
                                                              Tråder: 8 Innlegg: 655
                                                              Nyeste innlegg: Milforum: Driftsmeldinger
                                                              8 655
                                                              Kunngjøringer fra ledelsen
                                                              Kunngjøringer og informasjon fra forumledelsen.
                                                              Tråder: 15 Innlegg: 1.086
                                                              Nyeste innlegg: Meldinger til/fra S-1
                                                              15 1.086
                                                              Kommentarer fra rekkene
                                                              Stedet for korte spørsmål og kommentarer om forumet. Faglige diskusjoner tar vi på andre tråder under fagforumene.
                                                              Tråder: 3 Innlegg: 450
                                                              Nyeste innlegg: NYE BRUKERE - POST HER!
                                                              3 450
                                                              Fagforum S-1: Personell & administrasjon
                                                              S-1 1. Førstegangstjeneste, opptak og trening
                                                              Rekruttering, opptak og trening til førstegangstjeneste. Livet som vernepliktig etter førstegangstjenesten.
                                                              Tråder: 2.453 Innlegg: 41.955
                                                              Nyeste innlegg: Livet i tjeneste
                                                              2.453 41.955
                                                              Rittmester
                                                              Livet i tjeneste
                                                              Underforum:
                                                              Treningsdagbøker (11/1.130)
                                                              S-1 2. Utdanning og tjeneste
                                                              Utdanning og tjeneste som offiser, befal og spesialist, herunder diskusjoner rundt OMT (Ordning for Militært Tilsatte).
                                                              Tråder: 66 Innlegg: 2.900
                                                              Nyeste innlegg: Luftforsvarets flygeskole
                                                              66 2.900
                                                              Underforum:
                                                              S-1 3. Ledige stillinger innen totalforsvaret
                                                              Se annonseringer av ledige stillinger i Forsvaret, Politiet, NSM, Sivilforsvaret og andre forsvars- og sikkerhetsrelaterte næringer.
                                                              Tråder: 30 Innlegg: 492
                                                              30 492
                                                              S-1 4. Utnevnelser, utmerkelser og administrative forhold
                                                              Alt om utnevnelser, utmerkelser og annet administrativt.
                                                              Tråder: 8 Innlegg: 283
                                                              8 283
                                                              Fagforum S-2: Etterretning & sikkerhet
                                                              S-2 1. Generelle nyheter.
                                                              Her følger vi det generelle nyhetsbilde, hovedsaklig sikkerhets og militærrelaterte temaer, verden over.
                                                              Tråder: 1.054 Innlegg: 33.843
                                                              1.054 33.843
                                                              S-2 2. Etterretning
                                                              Følg utviklingen i ulike deler av verden, regioner, land og konfliktområder.
                                                              Underinndeling og innhold er tilpasset Etterretningstjenestens fokusområder.
                                                              Tråder: 395 Innlegg: 28.351
                                                              395 28.351
                                                              Underforum:
                                                              Tema: Russland (58/6.883)
                                                              Tema: Asia (102/4.213)
                                                              S-2 3. Sikkerhet
                                                              Terrorisme, spionasje, sabotasje, subversjon og organisert kriminalitet.
                                                              Underinndeling og innhold er tilpasset PSTs trusselvurderinger.
                                                              Tråder: 59 Innlegg: 5.302
                                                              59 5.302
                                                              Underforum:
                                                              22.juli 2011 (32/4.562)
                                                              S-2 4. Nyhetsfeed
                                                              Automatiske nyhetsfeeder. NB! Slettes automatisk etter en tid, så diskusjoner bør føres videre på andre tråder.
                                                              Tråder: 209 Innlegg: 264
                                                              209 264
                                                              Fagforum S-3: Operasjoner & avdelinger
                                                              S-3 1. Forsvarets avdelinger, øvelser og operasjoner
                                                              Forsvarets ulike forsvarsgrener, våpengrener og avdelinger.
                                                              Tråder: 2.549 Innlegg: 62.550
                                                              Nyeste innlegg: FN Mali: Operasjon MINUSMA
                                                              2.549 62.550
                                                              Underforum:
                                                              Hæren (41/1.518)
                                                              Sjøforsvaret (36/1.959)
                                                              Luftforsvaret (62/1.285)
                                                              Heimevernet (564/17.509)
                                                              S-3 2. Totalforsvaret
                                                              Diskuter totalforsvaret unntatt Forsvaret, herunder Sivilforsvaret, Redningstjenesten og Politiet.
                                                              Tråder: 584 Innlegg: 19.529
                                                              Nyeste innlegg: Rettssaken mot Erik Jensen
                                                              584 19.529
                                                              Underforum:
                                                              Politiet (235/12.996)
                                                              S-3 3. Ledelse
                                                              Diskuter ledelse, strategi, operasjonskunst og taktikk.
                                                              Tråder: 9 Innlegg: 179
                                                              Nyeste innlegg: Ledelse
                                                              9 179
                                                              93A
                                                              Ledelse
                                                              av 93A
                                                              S-3 4. Militære fag og stridsteknikk
                                                              Stridsteknikk, skyting, feltarbeider, sprengning, vintertjeneste og andre militære fag.
                                                              Tråder: 21 Innlegg: 2.271
                                                              Nyeste innlegg: Den store PI-tråden
                                                              21 2.271
                                                              Fagforum S-4: Logistikk & materiell
                                                              S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
                                                              Alt om militære kjøretøy, fartøy og flymaskiner.
                                                              Tråder: 109 Innlegg: 10.281
                                                              109 10.281
                                                              S-4 4. Forsvarets anskaffelser, annet materiell
                                                              Analyser og diskusjoner om ulike anskaffelser av militært materiell til Forsvaret i Norge, samt generelle diskusjoner rundt materiell som ikke er dekket andre plasser.
                                                              Tråder: 65 Innlegg: 827
                                                              65 827
                                                              Underforum:
                                                              Landsystemer (28/624)
                                                              Sjøsystemer (4/5)
                                                              Luftsystemer (6/41)
                                                              INI-systemer (23/128)
                                                              Fagforum S-5: Planer & policy
                                                              S-5 1. Forsvarsbudsjett, planer og doktriner
                                                              Forsvarsbudsjett og langtidsplaner, doktriner og militærmakt. Debatt rundt politiske føringer for Forsvaret, samt Forsvarets egne strategier og planer.
                                                              Tråder: 93 Innlegg: 6.070
                                                              93 6.070
                                                              S-5 3. Militærhistorie
                                                              Her diskuterer vi norsk og internasjonal militærhistorie, avdelingstradisjoner og militaria.
                                                              Tråder: 411 Innlegg: 10.512
                                                              411 10.512
                                                              Underforum:
                                                              S-5 4. Veteranforum
                                                              Informasjon om veteraner og reservister og aktiviteter landet rundt. FN-tjeneste, NATO-Veteraner, NROF etc.
                                                              Tråder: 89 Innlegg: 1.564
                                                              Nyeste innlegg: Team Rubicon.
                                                              89 1.564
                                                              magskor
                                                              Team Rubicon.
                                                              av magskor
                                                              Fagforum S-6: Samband & IKT
                                                              S-6 1. Fagforum Samband
                                                              Dette formet skal være for alle innlegg om sambandsmidler, relaterte systemer, erfaringer, utdanning, avdelinger og historikk samles. Tråden vil være ugradert, noe som er en selvfølge på dette forumet.
                                                              Tråder: 119 Innlegg: 1.706
                                                              Nyeste innlegg: Alternativ til kontorkasse
                                                              119 1.706
                                                              Underforum:
                                                              01 Fagområder (16/297)
                                                              02 Felttriks (23/301)
                                                              S-6 2. Tekniske forum
                                                              Her diskuterer vi tekniske saker innenfor IKT og data, som ikke er dekket av fagforum samband.
                                                              Tråder: 170 Innlegg: 3.017
                                                              170 3.017
                                                              Markedsplassen
                                                              Kjøp og salg
                                                              Her kjøper og selger du utstyr. Kun for privatpersoner.
                                                              Buy and sell kit. Non-commercial use only.
                                                              Tråder: 537 Innlegg: 2.182
                                                              537 2.182
                                                              Milforums testarena
                                                              Tester med terningkast på forskjellige typer utstyr. Det forutsettes at tester ikke har noen tilknytning til produsent eller forhandler av utstyret.
                                                              Tråder: 3 Innlegg: 16
                                                              3 16
                                                              Bedriftspresentasjoner
                                                              Bedrifter som mener de har noe å tilby Milforums lesere, enten i form av produkter eller jobb, kan her legge inn en tråd med informasjon og relevante lenker.
                                                              Tråder: 2 Innlegg: 2
                                                              2 2
                                                              Working...
                                                              X