Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Arfan Bhattis jihad

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Arfan Bhattis jihad

Arfan Bhatti med AK 47 i grenseområdet mellom pakistan og Afghanistan

http://www.dagbladet.no/2012/11/07/n...sjon/24239447/

Click image for larger version

Name:	729x.jpg
Views:	1
Size:	65,4 KB
ID:	864236

Hvilket våpen er det maskingeværet til høyre?

Kommentér

PKM tror jeg.
      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

>Geriljakrig med joggesko og kjole

Jepp, han ser ut til å være klar for norske klimatiske forhold.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Forsvarte Vis post
          >Geriljakrig med joggesko og kjole

Jepp, han ser ut til å være klar for norske klimatiske forhold.
          Det der er bare dumt. Mener du at Taliban, Al Qaida, Haqqani og andre er uniformerte med det siste hotte utstyret?
          It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Kommentér

Dessuten er det en kameez han har på seg. Standard bekledning i de traktene der

Kommentér

Mente egentlig kjortel, gikk litt fort i svingene.

og nei, det tror jeg definitivt ikke. Men han som kommer fra et I-land land burde jo vite såpass at han hadde skaffet seg bedre utrustning..?

Kommentér

Mente egentlig kjortel, gikk litt fort i svingene.

og nei, det tror jeg definitivt ikke. Men han som kommer fra et I-land land burde jo vite såpass at han hadde skaffet seg bedre utrustning..?
                For da stikker han seg ikke ut i fjellet? Som eneste med OMFGSEALDELTADEVGRU-platecarrier...

Kommentér

Shalwar er så løst at det gir et godt luftlag mellom hud og ytterlaget for å skaffe varme på en kald vintersdag.
                  Shalwar er så løst at det gir god lufting og ventilasjon, og dermed kjøling, på en varm sommersdag.

Dette er klær som er perfeksjonert gjennom flere hundre, om ikke tusener av år for bruk i de traktene der. Det er ikke noe noob-ass bullshit folk går med fordi dem ikke eier bedre. Og forøvrig er afghanere og øvrige folk i de traktene der fætte harde folk, både hva angår fysisk form og robusthet opp imot elementene. Skal man le av dem, så skal det ihvertfall ikke være fordi at dem ikke går i full goretex!!! dress og har de nyeste og hotteste fjellstøvlene.
                  Elite Som En Trensoldat

Kommentér

så du mener fjellsko skiller seg mer ut enn sølvjoggesko?

Det jeg først mente var at jeg ikke helt skjønner vitsen med å lære seg en masse teknikker fra disse strøkene, når de mest sannsynlig er ganske ubrukelige i Norge uansett. Eneste må vel være å mekke eksplosiver.

Uansett ble jeg bare temmelig provosert når jeg så ham stå å posere med våpen sammen med barn. Det gir ham automatisk null respekt.
                    Last edited by Forsvarte; DTG 071943A Nov 12, .

Kommentér

Fjellsko er det flere av slasken som bruker. Og det er ikke uvanlig at det er nettopp på dette koalisjonsstyrkene klarer å skille vanlige sivile og/eller tidollar-Taliban fra seriøse fightere. Tommelfingerregelen er at om man i en landsby ser noen som bruker skikkelige (fjell)sko, så er det på tide å begynne å være på vakt...
                      Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Og ditto forsåvidt også med nyere tur- og joggesko på afghanere også. Normen der nede er enten altfor store sandaler og flipflops på sommeren, og utgamle mokkasiner eller sjøstøvler på vinteren. Selv i 30 minus.
                        Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Det er ikke noe magiske trylleteknikker å lære seg. Geriljateknikk- og doktrine er ganske grunnleggende.

Sjekk her: http://www.marxists.org/reference/ar...rilla-warfare/

Og her
                          http://www.amazon.com/gp/aw/d/0803270755?pd=1

Hvis du tror at tid i treningsleire og på slagmarken er bortkasta

Kommentér

Geriljakrig er jo veldig effektivt, så klart. Men hvordan vil det hjelpe ham om han skulle f.eks. brukt det i Norge? Jeg er enig i at alt av urban geriljakrig og terrorisme kan være relevant for ham, men å hjorte rundt i skauteig tror jeg de gutta der er relativt dårlig trent til, og kommer aldri til å bli god på.

Kommentér

Nei....bare bortkasta å lære seg IED-TTP'er, complex attacks og hvordan man planlegger og finanserer celler og anslag...

Forøvrig ser det lite urbant ut i de fjella der..

Gerilja er ikke begrenset til by- og bynære strøk.

Kommentér

Tror du de takler norsk terreng bedre enn norske styrker i Norge da?
                                Nå kommer jeg med en bastant påstand jeg ikke kan underbygge, men jeg tror seriøst de ikke har særlig mye peiling på strid i norsk klima. Derfor ville jeg anta de holdt seg til sentrale strøk, som f.eks. Oslo/Akershus.

Jeg er jo helt enig i at de sikkert lærer masse "nyttig" ang. IED-mekking og finansiering, men jeg kjøper ikke helt den stridsbiten.

Kommentér

Tror du de takler norsk terreng bedre enn norske styrker i Norge da?
                                  Nå kommer jeg med en bastant påstand jeg ikke kan underbygge, men jeg tror seriøst de ikke har særlig mye peiling på strid i norsk klima. Derfor ville jeg anta de holdt seg til sentrale strøk, som f.eks. Oslo/Akershus.

Jeg er jo helt enig i at de sikkert lærer masse "nyttig" ang. IED-mekking og finansiering, men jeg kjøper ikke helt den stridsbiten.
                                  De håndterer geriljastrid bedre enn konvensjonelle styrker, uansett. Det er det som er hele poenget med gerilja.

Klimatisk sett, så tror jeg at en fjellkriger fra de fjellområdene der takler norske fjell og daler godt nok.

IED-systemet er mer enn mekking og finansiering. Tror du de skaffer seg erfaring der for å angripe 2bn??

Neppe...

Kommentér

Forsvarte, hvis du skal henge deg opp i terreng og vegetasjon;
                                    Først, google følgende: Kunar, Nuristan, Chitral
                                    Deretter, så kan du se slike dokumentarer som Restrepo, den der til han norske journalisten som ble tatt til fange og Dispatches - Meeting The Taliban.

Med det håper jeg du revurderer det du sier med skauterreng. Det er ikke manko på trær og skog i Afghanistan og Pakistan for å si det slik, spesielt ikke i grenseområdene mellom disse to landene.
                                    Jeg er egentlig universalt uenig med deg. Terrenget i Afghanistan er på mange måter nøyaktig slik som Norge, bare med en del mindre vegetasjon, sånn jevnt over.

Deretter, min påstand, som jeg anser som nokså kvalifisert på bakgrunn av personlig erfaring: En afghansk vinter er hardere enn en norsk en. Ditto at terrenget er mer utilgivelig enn det man finner i Norge. Det høyeste fjellet i Afghanistan er noe slikt som 7000-og-noe meter høyt, og normen i de områdene vi snakker om ligger vel på et gjennomsnitt på mellom 1500-3000m. Nå vet jeg ikke med deg, men det høyeste jeg har jobbet på er rundt 3500m høyde. For en som ikke er vant med slike høyder er dette slitsomt for å si det mildt. I Norge har man den luksus at stort sett hele landet ligger langt lavere enn hva Afghanistan gjør. Og dette har mye å si på lufttettheten, og dermed hvor mye luft man får i seg per innpust. Høres kanskje ut som bagatellmessige peanuts, men i praksis har det mye å si. Jeg kjenner andre som har jobbet langt høyere enn meg der nede, dem hadde det ikke lett dem heller, på tross av deres fysiske form.

Så var det dette med temperatur. Kommer man litt opp i høyden midtvinters i Afghanistan (som vil si mellom Januar og Mars, sånn 'ish) så kryper temperaturen fint ned i -30 til -40, og med metervis med snø. Om sommeren på samme stedet vil man opp til rundt 2000-3000m høyde fint kunne få temperaturer som ligger på 40-50 grader i solen. Og jo lavere man går jo høyere blir tempen, helt opp i 60-70 pluss i solen i lavereliggende strøk er ikke urealistisk på en skikelig jævelsk dag.

Sett folk som er vant til å sloss under slike klimatiske og geografiske forhold i Norge, og de hadde sett på dette som den rene luksus. Og skogsterreng er jeg temmelig sikker på at dem hadde sett på som en bonus framfor en utfordring, da med unntak kanskje av det som går på navigering, men dette er en relativt smal vanesak å få på G IMHO.
                                    Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Ikke for å trampe deg helt ned, men for folk som ikke har vært der borte og jobbet, så er det en sånn utrolig vanlig og lett sak i avskrive Afghanistan som en piece of piss å ha med å gjøre fordi at man har hatt førstegangstjenesten i beinharde Norge. Det er så typisk norsk å tro at vi "eier og er verdensmestere" på alt som går på slossing i fjellterreng og i kulden. Sånn er det altså ikke, på tross av hva enkelte folk i Forsvaret gjerne tror og vil ha det til.

Litt på samme måte som at folk som ikke har peil tror at disse "bajsehusene" der nede bare er å blåse over ende med pusten sin, for ikke å snakke om å simpelthen gjennomhulle med geværild.
                                      Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Opprinnelig skrevet av jcvold Vis post
                                        [ATTACH=CONFIG]707[/ATTACH]

Hvilket våpen er det maskingeværet til høyre?
                                        Blånissene kommer!
                                        Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Innleggene i denne tråden er flyttet fra nyhetstråden.

Kommentér

Takk

Kommentér

Løper vi disse apekattenes ærend her? Nå har Harouf Bhatti jammen meg fått sin egen tråd og....

Kommentér

Det kuleste de vet er jo å bli omtalt som superskumle terrorister. Lurer på om jeg skal tilby meg å dokumentere det når de er med i kampene der nede (det fordrer selvsagt at de deltar). Jeg har en snikende mistanke om at de hadde takket nei fordi det var skummelt.

Kommentér

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10106710

Kommentér

Fra Twitter:

"Islamisten Arfan Bhatti er meldt savnet i Pakistan etter å ha unnlatt å sende meldekort til NAV hver 14. dag."

Kommentér

Noen burde lete etter han!

Med Hellfire festet under magen.
                                                      - Don't confuse enthusiasm with capability

Kommentér

Opprinnelig skrevet av essal Vis post
                                                        Noen burde lete etter han!

Med Hellfire festet under magen.
                                                        Kanskje han befinner seg ved et gassanlegg i Algerie.
                                                        Død over ulven!

Kommentér

Kanskje han har tatt seg en tur til Casa del JDAM
                                                          Det er faan meg på tide å BITRE... Bitre, bitre. bitre

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
                                                            Fra Twitter:

"Islamisten Arfan Bhatti er meldt savnet i Pakistan etter å ha unnlatt å sende meldekort til NAV hver 14. dag."
                                                            Dette er kvalmt.
                                                            Dona Ferrea

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                                                            Working...
                                                            X