Globalt toppbanner

Collapse

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Militære ferdighetsmerker

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Click image for larger version

Name:	Screenshot_20201016-214900_Chrome.jpg
Views:	107
Size:	95,6 KB
ID:	1038253

Kommentér

Dette er hentet fra nettsidene til forsvaret i dag, så får vi ser hva de blir når de er endret.

Kommentér

Les innlegg #2 i denne tråden.
        At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
          Jeg skulle gjerne sett disse statuttene i sin helhet, ikke bare tre setninger klippet ut av kontekst. Er det noen begrensninger, f eks at disse bare gjelder under førstegangstjenesten? Eller erstatter de gamle regler totalt?
          Der fikk jeg endelig sett disse berømte statuttene. Det ingen har nevnt, er at det utdeles diverse stjerner og ekeløv, som jeg antar de som har tatt dem etter gamle regler vil kunne få.
          Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av IamOrjan Vis post
            Dette er hentet fra nettsidene til forsvaret i dag, så får vi ser hva de blir når de er endret.
            Iverksettelsesskrivet gir også tilbakevirkende kraft, forøvrig.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post

Der fikk jeg endelig sett disse berømte statuttene. Det ingen har nevnt, er at det utdeles diverse stjerner og ekeløv, som jeg antar de som har tatt dem etter gamle regler vil kunne få.
              Stemmer. Man vil kunne opparbeide seg bling på båndstripen over mange år. Så i bunn og grunn har de snudd rundt på det slik at man først får medalje og deretter bling ut over flere år, i stedet for bling først og så medalje etter x antall år.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av navara Vis post
                Hvor mange tror du kommer til å skaffe seg den medaljen etter 25 år tror du? Tviler på at det antallet er så stort at det blir noe reelt problem.
                Og om de så gjorde, hvilket "problem" ville det reellt bli??

Kommentér

Opprinnelig skrevet av LVGRP99 Vis post
                  Og om de så gjorde, hvilket "problem" ville det reellt bli??
                  Nja, det er ikke noe med båndstriper som er viktig nok at det kan verdiges med navnet problem, men hvis man skal ha dem synes jeg vedtektene kan skrives slik at mulige fjollerier forhindres, for det krever jo ikke mer innsats enn en velskrevet setning eller to det heller.

Kommentér

Donasjoner

Collapse
                  Working...
                  X