Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hva innebærer det å være offiser?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Hva innebærer det å være offiser?

Som jeg leser dem mener de at offiserer skal ha en "offisers-master" fra en krigsskole:

KOL mener at Forsvarets utdanningsordning må organiseres etter en fakultetsmodell der lærerkrefter og fagplanene på befals- og krigsskole etc, samordnes på en slik måte at faginnholdet er sammenhengende og komplekst nok til å akkrediteres på masternivå.
    "En undervannsbåt er ikke en sykkel -"
    - Dmitrij Boltenkov

Kommentér

Da er jeg med, og det høres jo fornuftig ut!
      Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Det synes jeg er fornuftig. BS + KS har jo til nå totalt vært 5 år uansett

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentér

Utdanning er kostbart og et felt forsvare ønsker å spare penger. Er det en mulighet å gjøre KS kursbasert slik at offiseren må kvalifiseres for hvert kurs. Jeg vet ikke hvor mange som går KS og hvor mange som slutter etter KS. Men hvis 20% slutter etter KS så har forsvare betalt utdanning for offiserer som ikke er i forsvare etter pliktårene, men hvis de jobbet og gikk kurs så kunne utdanningen bli ganske bra. Offiseren får praktisert i faget mens de studerer. Jeg skjønner at KS ikke er et kveldskurs men en ganske krevende utdanning, men andre modeller kan gi effekter som ville vert positive.
          Trenger bare litt flaks, så går det godt

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Lille Arne Vis post
            Kol med innspill om fremtidig offisersutdanning: http://kol.no/kols-grunnleggende-inn...nningsordning/

De fortsetter å kjøre på med at offiserer bør ha en mastergrad.
            "Det bør legges til rette for at personell som allerede har en relevant bachelor når de begynner på en krigsskole, uteksamineres på masternivå."

Har vanskelig å helt se hvordan dem har tenkt seg dette i praksis, hvis dem ikke tenker på helt spesielle personal. Syns det er mye tanker og lite praktisk hvordan KOL ser for seg at det skal fungere i virkeligheten.

Sent from my iPhone using Tapatalk
            Minsk, det nye Utopia

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
            Working...
            X