Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Gi opp befalsskolen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Gi opp befalsskolen

Har kommet inn i luft i 2018, prøvde å bytte 1. gangstjeneste, men fikk i svar at vedtaket ikke kan endres. Vurderer å søke befalsskole direkte, men fikk fryktelig dårlig på fysiske tester på sesjon. Kan jeg gi opp befalsskolen da? Vi snakker karakter 2 i styrke, 4 på utholdenhet, fikk 8 på teori.

Sv: Gi opp befalsskolen

Opprinnelig skrevet av Hali Vis post
    Har kommet inn i luft i 2018, prøvde å bytte 1. gangstjeneste, men fikk i svar at vedtaket ikke kan endres. Vurderer å søke befalsskole direkte, men fikk fryktelig dårlig på fysiske tester på sesjon. Kan jeg gi opp befalsskolen da? Vi snakker karakter 2 i styrke, 4 på utholdenhet, fikk 8 på teori.
    Det er nok noe mindre sjanse å komme med på opptak. Men så blir spørsmålet klarer du forbedre resultatet fra sesjon? Rent fysisk bør du være i bedre form enn 2 og 4 for å ha sjanse på å passere selve opptaket.
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Kommentér

Formen e på bedringens vei, så det skal nok gå bra. Fikk av ulike grunner ikke trent så mye i forkant av sesjon ��

Kommentér

Basert på teorikarakteren så kan jo forsvaret tenkes å være interessert i å få deg. Har du testet deg selv mot kravene på opptaket? Du bør klare alle minimumskravene med GOD margin når du eventuelt skal på opptaket.
        TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Kommentér

For øyeblikket er jeg ikke heeelt innafor. Det jeg sliter mest med er utholdenhet og styrke i overkropp. Var i veldig god form før, så håper det skal god fort å bygge det opp igjen, det er jo heldigvis en stund til opptak.

Kommentér

Hvis formen er vesentlig bedre på søknadstidspunktet enn den var ved sesjon, så er det vel mulig å opplyse dette i søknaden?

Jeg antar at dette ikke er en helt uvanlig situasjon.

Kommentér

Så det er faktisk mulig å gi tilleggsopplysninger på søknaden?

Kommentér

Ikke gi opp før du har søkt (og evt fått avslag).

Av nysgjerrighet:
                Hva slags tjeneste forsøkte du å bytte til? Hvilken befalsskole og hvilken linje kunne du eventuelt tenke deg?

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Hali Vis post
                  Så det er faktisk mulig å gi tilleggsopplysninger på søknaden?
                  Vet ikke - derav spørsmålstegnet i mitt innlegg - men det må vel være noen her som vet?

Etter min mening så burde det være det, og jeg blir overrasket om det ikke er det.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av krsvgr Vis post
                    Ikke gi opp før du har søkt (og evt fått avslag).

Av nysgjerrighet:
                    Hva slags tjeneste forsøkte du å bytte til? Hvilken befalsskole og hvilken linje kunne du eventuelt tenke deg?
                    Prøvde å bytte til Hæren med inntak i august, fortrinnsvis brigade nord med ingeniør eller 2. Bat

Ønsker operativ i Hærens befalsskole

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Niko Vis post
                      Vet ikke - derav spørsmålstegnet i mitt innlegg - men det må vel være noen her som vet?

Etter min mening så burde det være det, og jeg blir overrasket om det ikke er det.
                      Du har et poeng der, selv om det gjør det enkelt å lyve på seg ting, men det blir jo fort avdekket uansett.

Kommentér

Det går vel an å sende inn attester og annen tilleggsdokumentasjon hvis jeg husker rett. Det går kanskje an å få en gymlærer eller sesjonsoffiser til å bevitne fysisk form? Gjerne i form av de faktiske opptaksprøvene til BS

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentér

[QUOTE=krsvgr;1265798]Det går vel an å sende inn attester og annen tilleggsdokumentasjon hvis jeg husker rett. Det går kanskje an å få en gymlærer eller sesjonsoffiser til å bevitne fysisk form? Gjerne i form av de faktiske opptaksprøvene til BS

Akkurat, jeg er jo i HVU, så da kunne jeg kanskje fått befal til å kjøre testen og lage et dokument som bevitner at jeg har klart kravene...

Kommentér

Høres ut som en bra plan. Bare vær sikker på at du klarer kravene før du får dem til å bevitne det hele. Er ikke like tungtveiende med et dokument som sier at du "nesten" klarer kravet!

Hvis de er i en posisjon til å skrive noen form for tjenesteuttalelse, er sikkert det også verdt å legge ved.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentér

Bare som en liten apropos: Husk at det er kommet nye fysiske øvelser for utdanning og tjeneste i forsvaret:
                              https://forsvaret.no/karriere/krav/fysiske-krav
                              Ubique quo fas et gloria ducunt

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                              Working...
                              X