Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Kalt inn til (Fos) Hærens befalsskole forvaltningslinje, hva går det ut på?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kalt inn til (Fos) Hærens befalsskole forvaltningslinje, hva går det ut på?

Fikk brev i dag om at jeg hadde blitt kalt inn til Fos, til min store forferdelse så jeg at jeg var kalt inn til opptak til Hærens befalskole forvaltningslinje. Da jeg søkte meg inn til befalskolen ville jeg inn på operativ utdanning ikke en linje der man sitter inne på et kontor hele dagen. Jeg lurer på hva en befal som har gått forvaltningslinjen driver med, sitter de på et kontor hele dagen eller er de også ute i felten og leder et lag?

Sv: Kalt inn til (Fos) Hærens befalsskole forvaltningslinje, hva går det ut på?

Om du søkte på en mer operativ del av befalsskolen men havnet på forvaltning ville jeg ringt 03003. Står en god del om forvaltning på forsvaret.no, men blir en mer administrativ enn opperativ linje.

Kommentér

Samtlige befalselever gjennomgår den samme grunnutdanningen helt til fokuset skifter over til den siste delen - linjevalg, der det spisses mot den jobben du skal gjøre ute i avdeling. Etter utdanningsåret skal du ut i ett års praksis som pliktsersjant i fagfeltet ditt.
      Dersom du ikke søkte forvaltning i det hele tatt, så bør du jo ringe og få det oppklart.

Ellers kan du lese litt her: https://forsvaret.no/karriere/utdann...le/forvaltning

Det er ikke så ille som alle skal ha det til, vi kan b.la lese følgende: "Forvaltningslinjen tilbyr spesialisering innen to ulike fagretninger:

Ammunisjon

Her får du mulighet til å spesialisere deg innen ammunisjonsforvaltning. Du vil blant annet lære teknisk oppbygning og virkemåten til ammunisjon, sikker håndtering, lagring og transport av eksplosiver, regnskapsføring av ammunisjon og praktisk sprengningstjeneste for destruering av udetonert ammunisjon i skytefelt. Etter endt utdanning vil du være i stand til å praktisere ammunisjonsforvaltning, samt utdanne soldater innenfor ammunisjonstjeneste."
      Last edited by jaffar; DTG 141627A May 15, .
      It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Kommentér

Sett med sivile øynen vil forvaltningslinjen fremstå som en gavepakke til CV.
        Minsk, det nye Utopia

Kommentér

De fleste sersjantene som uteksamineres fra forvaltningslinjen havner i Brigade Nord sine bataljoner eller i HMKG (Garden) og grensevakten på GSV. Det er operativ tjeneste, men innen understøttelse av operasjoner i stedet for å "løpe i første linje". Man har soldater som man må lede både i garnison og i felt. Noen av sersjantene havner i mer kontorrelaterte jobber i FLO og andre avdelinger.
          Den felles forvaltningslinjen på krigsskolene er den det nå er vanskeligst å komme inn på. De som går ut derfra er svært ettertraktet i det sivile såvel som internt i Forsvaret.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
          Working...
          X