Støtt Milforum på Vipps #587 879

Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WaffleVictor
    Trådstarter
    RESERVIST
    • 2018
    • 4

    Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

    Hei, jeg er helt ny til dette forumet, så beklager hvis dette har blitt spurt før, eller hvis jeg bryter noe regler ved forumet.

    Kort introduksjon:
    22 år gammal bachelorstudent, kom aldri gjennom sesjon del 1 på grunn av medisinske problemer (er frisk nå).
    Ønsker å utforske muligheter i Forsvaret, ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • Lille Arne
    OR-8* Kommandérsersjant
    Sjefssersjant



    • 2005
    • 11756

    #2
    Sv: Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

    Du er klar over at søknadsfristen for i år gikk ut 15. April?

    Ingen bachelorstudier har krav til gjennomført førstegangstjeneste lenger ("ledelse og landmakt" er det som før ble kalt krigsskolen). Språk- o...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    “overestimation of a foe leads to misallocation of resources or missed opportunities. Underestimation of a foe, as Russia is discovering, leads to catastrophe.” - Chris Dougherty
    Administrator

    Kommentér

    • WaffleVictor
      Trådstarter
      RESERVIST
      • 2018
      • 4

      #3
      Sv: Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

      Ja, er klar over at fristen gikk ut da. Tenkte å søke til neste år - når min nåværende bachelorgrad er fullført. Så sjansene mine for å en gang få denne "omkampen" er ganske minimale? Antar at det er mange s...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Joppe
        Reservebefal
        RESERVEBEFAL
        • 2010
        • 136

        #4
        Sv: Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

        Tidligere var det slik at kjennelse som tjenesteudyktig på medisinsk grunnlag kunne påklages. Jeg er usikker på hvordan dette fungerer med dagens todelte sesjonssystem (hvis kjennelsen kom som resultat av de...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • WaffleVictor
          Trådstarter
          RESERVIST
          • 2018
          • 4

          #5
          Sv: Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

          Så burde jeg isåfall sende en klage til FPVS før jeg sender inn en søknad for utdanning, eller kanskje jeg skal vedlegge dokumentasjon ved søknad? FPVS slår meg som noe som brukes for førstegangstjeneste, ek...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • 93A
            OF-3 Major
            NK


            Sponsor
            • 2014
            • 5620

            #6
            Sv: Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

            Jeg synes at du bør ringe FPVS og forklare situasjonen så får du en avklaring. Hva utfallet blir kan kun de svare på. Det kan være råd om å gjøre noe annet, det kan være innkalling til del 2 osv.

            Kon...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
            Svolten og tyst, samband fyst
            Administrator

            Kommentér

            • Lille Arne
              OR-8* Kommandérsersjant
              Sjefssersjant



              • 2005
              • 11756

              #7
              Sv: Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

              Opprinnelig skrevet av WaffleVictor
              Så burde jeg isåfall sende en klage til FPVS før jeg sender inn en søknad for utdanning, eller kanskje jeg skal vedlegge dokumentasjon ved søknad? FPVS slår meg som noe som brukes...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              “overestimation of a foe leads to misallocation of resources or missed opportunities. Underestimation of a foe, as Russia is discovering, leads to catastrophe.” - Chris Dougherty
              Administrator

              Kommentér

              • Joppe
                Reservebefal
                RESERVEBEFAL
                • 2010
                • 136

                #8
                Sv: Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

                Det må skje i riktig rekkefølge. Du må først bli tjenestedyktig, deretter kan du eventuelt søke førstegangstjeneste, utdanning eller annen tjeneste. Du vil ikke bli vurdert dersom du ikke er klassifisert som...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • WaffleVictor
                  Trådstarter
                  RESERVIST
                  • 2018
                  • 4

                  #9
                  Sv: Spørsmål angående utdanning i forsvaret uten fullført førstegangstjeneste (og sesjon)

                  Ok! Takk for hjelpen, folkens! Da skaffer jeg denne dokumentasjonen og kontakter FPVS så snart som mulig!...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  Googleannonse

                  Collapse

                  Forumstruktur

                  Collapse

                  Working...