Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Logg personlige rekorder (ref trening)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvis det stemmer at du løper 3500 meter på 9,46 er du i den absolutte eliten av norske juniorløpere (19 år og yngre). Den norske juniorrekorden på 3000 meter er 7,58. Løper du 3500 meter på 9,46, tilsvarer det 3000 meter på 8,22 med samme fart, en som klarer 3500 på 9,46 vil sannsynligvis løpe 3000 litt fortere enn det, 8,10 eller bedre.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Har økt egen 5RM i kroppshevinger med påhengsvekter fra rundt 5 kg til ca 15+ kg ila. ca to måneder. Ikke verst for min del.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
        Hvis det stemmer at du løper 3500 meter på 9,46 er du i den absolutte eliten av norske juniorløpere (19 år og yngre). Den norske juniorrekorden på 3000 meter er 7,58. Løper du 3500 meter på 9,46, tilsvarer det 3000 meter på 8,22 med samme fart, en som klarer 3500 på 9,46 vil sannsynligvis løpe 3000 litt fortere enn det, 8,10 eller bedre.
        Nice, trener jo hver dag. skal prøve å slå den rekorden på 7,58.

Kommentér

• Men hvor er da sammenhengen med at du løper 10 km på så mye som 60 min? Rimer ikke helt... (men det er sikkert en logisk forklaring) Stå på!

Kommentér

• verdensrekorden er på 7,20,67.(3000m)
            Død over ulven!

Kommentér

• Jeg må bare innrømme at jeg er temmelig skeptisk til at noen oppnår slike tider (på 3000, ikke 10000) hvis de ikke er aktive friidrettsutøvere på høyeste nivå. Her er det ikke bare snakk om kondis, men i stor grad også løpeteknikk som man neppe får uten å trene aktivt med en brukbar friidrettstrener. Rekordene er selvfølgelig på bane og under temmelig ideelle forhold.

For å ta noen 3000-meter (uten hinder) tall (fra Norges Friidrettsforbund):

Norsk bestenotering for 15-åringer: 8:33.8, satt av John Backe-Bogstad (IF Minerva) i 1976
              Norsk bestenotering for 16-åringer: 8:25.8, satt av Henrik Ingebrigtsen (Sandnes IL) i 2007
              Norsk bestenotering for 17-åringer: 8:12.1, satt av Sondre Nordstad Moen (Strindheim IL) i 2008
              Norsk bestenotering for 18-åringer: 8:08.7, satt av Henrik Ingebrigtsen (Sandnes IL) i 2009

Norsk rekord for menn junior 19: 7:58.15, satt av Henrik Ingebrigtsen (Sandnes IL) i Oslo, 19/5-2010
              Norsk rekord for menn junior 22: 7:42.05, satt av Marius Bakken (IL Runar) i Florø, 8/6-2000
              Norsk rekord for menn senior: 7:40.77, satt av Marius Bakken (IL Runar) i Brussel, 24/8-2001
              At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av snosokk Vis post
                Men hvor er da sammenhengen med at du løper 10 km på så mye som 60 min? Rimer ikke helt... (men det er sikkert en logisk forklaring) Stå på!
                De 10.000 m var i oppover bakke, ca 25-30 grader.
                Last edited by loliap; DTG 022030B Dec 11, .

Kommentér

• Satan det var bratt! Da er det jo imponerende med en time, mellom 4200 og 5000 meter stigning. Hvor løp du?

Kommentér

• jeg klarer ikke dy meg.

Click image for larger version

Name:	425755a3-7cf8-8613.jpg
Views:	1
Size:	40,0 KB
ID:	863990
                    blåkledt

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av snosokk Vis post
                      Satan det var bratt! Da er det jo imponerende med en time, mellom 4200 og 5000 meter stigning. Hvor løp du?
                      Opp LOLlerudbakken vil jeg tro....
                      "Gjør Ret, Frygt Intet"

Kommentér

• Beklager, sa feil, det var 90 grader jeg skulle komme frem til

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av loliap Vis post
                          Beklager, sa feil, det var 90 grader jeg skulle komme frem til
                          Beklager, jeg skjønner ikke hva du vil fram til, jeg mener bare at flere av testresultatene dine ikke korrelerer.

Kommentér

• Mine rekorder:

- 3000meter: 13.02
                            - Situps: 46
                            - Pushups: 1

Japp! Her blir det hardtrening ved pushups det neste halvåret

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av 75C Vis post
                              Mine rekorder:

- 3000meter: 13.02
                              - Situps: 46
                              - Pushups: 1

Japp! Her blir det hardtrening ved pushups det neste halvåret
                              Hang ups da?
                              ;-)

Her: http://hundredpushups.com/
                              mathematical analysis does not matter in high risk decision making

Kommentér

• Mine perser:
                                3000m, 9.48
                                5000m, 19.22, nå skal det sies at denne 5000m var helt jævlig. 2500m nedover, så 2500 oppover. Fallskjermjegeropptak :P
                                8km, 25 kg pakning, 38.51
                                Push-ups, 44
                                Hang-ups, 16

Må bare jobbe med kroppsstyrken så blir det opptak forhåpentligvis(hvis kroppen holder) til sommeren FSK here I come!
                                Last edited by Joey; DTG 191536B Dec 11, .

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av jaffar Vis post
                                  Hang ups da?
                                  ;-)

Her: http://hundredpushups.com/

Nei, hang ups snakker vi ikke om enda før til våren

Kommentér

• 3km løpingen, er den i lendt eller ulendt terreng?

Kommentér

• Push-ups: 60
                                      Sit-ups i et moderat temop: 180
                                      Hang-ups: 10
                                      3000m: 10,30 min

Kommentér

• Her er resultater til MJK, måtte desverre ta det en dag eg var sjuk sidan det var einaste dagen eg hadde tilgang til symjebasseng.. Opptak i år.

Pushups: 55
                                        Situps(2min): 62
                                        Hangups: 10

5km(9 kilo, 2 for mykje..): 26:27
                                        400 m symjing(under 10 min): 8:50
                                        25 m under vatn: bestått

Kommentér

• Bumper litt i denne tråden og kommer med noen egne perser. BUMP!
                                          Løping:
                                          60 meter- 7.9
                                          1.6 km- 4.40
                                          2.6 km- 9.50
                                          Alle løpetestene er gjort på våren, 2011, før jeg fikk en belastningsskade som jeg fremdeles sliter med. Derfor har jeg dessverre ikke hatt sjansen til å gjøre nye tester.

Styrke:
                                          Push-ups- 60 (militært korrekt)
                                          Sit-ups- 121 på 2 min.
                                          (Har ikke prøvd hangups)

Svømming:
                                          400 meter fri teknikk- 8 min.
                                          Undervannssvømming: ca. 30 meter

Bare for å skryte
                                          Holde pusten- 3 min og 10 sek
                                          Holde pusten under vann (uten å svømme)- 2 min 30 sek

Kommentér

• 30 min svømming: 2080m eller no.
                                            400m svømming: 6.08 min

Jeg har ikke helt tatt ordentlige tester på styrke, til nå har jeg ikke vært så opptatt av det.

Kommentér

• Oj, oj!
                                              Driver du med svømming?

Kommentér

• Jepp

Kommentér

• Jeg veier 79,3kg og løfta 120kg i markløft i dag!
                                                  Jeg løfta 125kg for et år siden, men da veide jeg ca 90kg
                                                  Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

• Er ganske tung og sterk men jobber så godt jeg kan med push ups, sit ups, pull ups og dips sammen med løping.
                                                    Veier 96 kg og er 187 cm høy.

Benkpress: 115kg
                                                    Pull ups: 11
                                                    Push Ups: 50
                                                    Sit ups (2 min): 90

Løpe rekorder har jeg ikke notert enda

Kommentér

• Veier rundt 62-63kg og er 179 høy.
                                                      Er dette ei bra vekt i forhold til høyden min?

3000 m - 09:58
                                                      Push-ups - 32 - 33
                                                      Pull-ups - 2-3

Mål:
                                                      Push-ups - 60 - 70
                                                      Pull-ups -15-20

Er dette mulig på 7-8 måneder?

Jeg blir imponert av de som klarer 90-100 push-ups her inne?
                                                      Hvor lenge og hvordan har de trent får å oppnå det?

Kommentér

• Driver ofte marsjtrening med sekk, så også igår.

Jf Endomondo.com sin GPS-trackersoftware (og den er fishy hva antall meter over havet angår, bare så det er nevnt) så hadde jeg topphastighet på 220.3km/t ved ett tilfelle påvei nedover fra Sinsen mot byen.

Setter en femmer på at ditt marsjtempo ikke er som mitt.

Ellers går det bra.
                                                        Shaking the ground with the force of a thousand guns

Kommentér

• Push: 51
                                                          Situps: 102
                                                          Hangups: 21

3000m: 11:04

400m: 48s

Dette er en stund siden, sier ifra når det slås (i nær framtid)

Kommentér

• Er du svømmer? den tiden er veldig bra!

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Army Vis post
                                                              Er du svømmer? den tiden er veldig bra!
                                                              Med tanke på at verdensrekorden er 5:36 hadde det vært ganske bra, ja.
                                                              I dette tilfellet er det løping.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Fremhevede emner

Collapse

Minedykker

Minedykkerkommandoen (MDK) er Norges største eksplosivrydderavdeling. Operatørene på MDK er spesialtrente dykkere som er utdannet til å uskadeliggjøre alle typer eksplosiver. Oppstart av neste minedykkerkurs blir sommeren 2020.

Den generelle søknadsfristen for både vernepliktige og øvrig personell er 15. april 2020.

Les mer: https://forsvaret.no/minedykker...

Forsvarets spesialstyrker rekrutterer

Bli en del av spesialstyrkene

Forsvarets spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som er i stand til å gjennomføre ukonvensjonelle og krevende operasjoner i alle slags omgivelser.Forsvarets spesialkommando og Marinejegerkommandoen har tidligere tilhørt henholdsvis Hæren og Sjøforsvaret og er nå samlet i én felles driftsenhet, ledet av Forsvarets Spesialstyrker Stab (FSST) i...

Roller i Geværlaget

Mulig jeg er dårlig på å lete, men jeg syns nå tross alt jeg har prøvd...

Hvor finner man en oversikt over hvilke roller hver enkelt soldat i geværlaget har?
                                                              Som; hvem bærer M72, Sankit, Samband, osv osv..
                                                              Nyere materiell fra Hæren og til dels også HV er i stor grad basert på LMG/Minimi, og da blir jo alt bare rot for et lag med MG

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Generalmajor Elisabeth Michelsen bruker sitt økte budsjett til å øke antall øvingsdøgn, både for mannskap og befal, dvs. seks øvingsdøgn for mannskap og ni for befal.

Håper dette er starten på noe vedvarende.

https://www.bt.no/innenriks/i/VbMPp3...-i-heimevernet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Mentorordning i Heimevernet

Hei,

Jeg står i stilling som troppssjef i Heimevernet. Min militære bakgrunn har jeg fra Befalsskolen for Feltartilleriet med påfølgende tjeneste som kanonkommandør. 13 år etter at jeg leverte inn vinklene ble jeg kalt inn til Heimevernet, kledd opp og satt i stilling som NK tropp i et ungt og uerfarent Heimevernsområde. Året etter ble jeg troppssjef og startet på kursrekka, og siden...

Troppssersjant

Hei!

Blitt tildelt troppssjersant, har fått info om dette.
                                                              Jeg er også sersjant, tatt lagfører kurs og grunnkurs lederskap, men hvordan blir nå mtp implementering av det nye OR systemet, noen som vet dette? Forblir jeg sersjant?

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                                              NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Donasjoner

Collapse
                                                              Working...
                                                              X