Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Logg personlige rekorder (ref trening)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Max oksygen-opptak test på tredemølle:
    77 VO2/kg
    Lungekapasitet:
    5,093 L/min
    Høyeste RQ verdi:
    1,07 (produserer svært lite melkesyre, og tar opp mye oksygen på max intensitet)
    Maxpuls:
    181

Tid:
    06:30 min

Svært fornøyd, skal opp i 80 etter vinteren...

Kommentér

Ok, her er mine personlige rekorder:

situps: 200 + et eller annet...
      pushups: 36 eller noe
      hangups (overtak): 13
      3000 meter: 11,57 hvis jeg husker riktig..

Det var rekorden min på de basice opptaksprøvene for BS.

Så utenom disse prøvene:

3- mila med ca 13 eller 14 kg sekk: 3 timer, ett minutt
      undervannsvømming i 25m basseng: 37 meter.

dette var mens jeg var inne.. idag er jeg dessverre ikke på det nivået, hehe.

Kommentér

45 sit - ups : 1:21

Kommentér

Stoltzekleiven opp:
          under 10 minutter.

Kommentér

Imponerende, hva er det rekorden er på? 8 min ++?
            Må også si at jeg er imponert over 3000 meteren din på 9:54min? Trener du på en spesiell måte? Har du noen tips? Kanskje jeg kan komme med noen tips til deg så du klarer flere pushups hehe

Kommentér

Ja rekorden er på 08.13 (Jon Tvedt). Jeg trener faktisk med han om vinteren...
              Vil du ha noen tips? Nå er jeg så trøtt at jeg ikke gidder å komme med noen tips, men i morgen kanskje!
              God natt

Kommentér

Ja, er alltids greit å utveksle erfaringer, kanskje kan man forbedre treningen for og få bedre utbytte. Så har du noen råd eller tips om hvordan du trener/synes er effektivt og fungerer, del det med oss.

Kommentér

3000 meter: 9.31

Kommentér

Alder: 18år gammel, født i 90.
                    Høyde: 1,75m
                    Vekt: 75kg

Jeg søker Marinejeger-opptak Juli 2010
                    ( utsetter førstegangstjenesten 1år grunnet skole )

Løping 3000m: 10.30

Svømming 400: 07.33

Push-Ups m/skulderbredde: 67

Chins / Hang-Ups m/skulderbredde: 17

Sit-Ups : har ikke kjørt den testen til MJK men er godt over kravet.

Gåing: har aldri tatt noen test men trener gåing på grus og skogstier 2 ganger per uke på følgende måte:
                    20km med 25kg sekk4 timer

Benkpress: 80kg-21reps. Har ikke testet maks på leeenge men tipper ca 115kg på 1RM.

-Jeg kjører 3 økter løping
                    - 5 styrke økter
                    - svømming jeg å få til 1-2 ganger
                    kjører 5 styrkeøkter

Kommentér

• Tok en liten test i dag...

Vekt: 80 kg
                      Høyde: 181 cm
                      Alder: 17 år

40 pushups (bryst i bakken og armer i skulderbredde)
                      80 situps på 2 min (ikke flettede fingre og annethvert kne/albue)
                      7 hangups (deadhang, overgrep og rette bein)
                      17 dips (mindre enn 90* i albueledd)

Sist jeg løp 3000m løp jeg på 12.15.... (må jobbes med)
                      Strong reasons make strong actions.

Kommentér

• Min VO2MAX før jeg nå begynner på kondisjonstrening etter langt skadeavbrekk: 51
                        155 165 162 157 146 154 151 115

Kommentér

• 3000M: 12:00 min
                          Hang-ups: 17
                          Push-ups: 42 i tiende klasse, har ikke tatt maks siden.
                          [i]Soldater respekterer de tause, de forakter den snakkesalige[/i]
                          -Romersk General

Kommentér

• En stund siden jeg har vært her nå. Er 16 nå og satser på og bli fallsjerm jeger. Går på idretts linje så har god tid til trening.

Mine personlige rekorder

Push ups 45

Sit ups har ikke fått tesa skikkelig men regner med rundt 60 på 2 min

Hang ups 20 *Stolt* men er ikke så stor da =P

3000 meter under 12 blank begynner og nærme meg 11.00

Dips 12.

Rygghevninger 30

Kommentér

• nettopp blitt 18, ca 1,80 og rundt 80kg

markløft 205kg (før sommeren)
                              benkpress 5x107,5kg
                              kebøy 170kg (før sommeren)
                              vending + push-press 80kg (før sommeren)
                              har slutta med vekttrening for en god stund siden

50 pushups
                              17 hang-ups, (lenge siden, alle var nokk ikke godkjent etter militær stil, men var i god hang-upsform på det tidspunktet) ligger nå sikkert bare på rundt 10
                              sit-ups rundt 70 på 2 min
                              dips 31 (ikke den med føttene på benk) er en stund siden. klarer kansje 20 nå
                              har gått ned veldig mye på styrke etter jeg slutta, men satser på å gå ned litt i vekt og øke utholdenheta og seigheta med sekken

har også noen ok utholdenhetsrekorder, men jeg er ikke helt sikker på hvor langt det er innover de jeg springer. formen er ikke helt på topp, men det skal gjøres noe med utover vinteren/våren

lykke til med treninga alle

Kommentér

• sprang senest i dag ca 2 mil på 1 time og 50 minutter

Kommentér

• 400m svømming: 07.50
                                  push-ups: 45
                                  hang-ups: 11
                                  3000m: 12.30 mye å hente her.
                                  sit-ups: 55
                                  800m løping: 02.15

Kommentér

• Pushups : 50
                                    Chins : 12
                                    Dips : 23
                                    Situps : usikker.
                                    3000m : 13:10 for 4 år siden
                                    biiptest : 2 på level 10 - nylig.
                                    Ligger litt bak på kondisjonen, klarer styrkekravene til FJ(skal inn i 2010) ganske lett.
                                    Mer testing vil bli gjort det kommende året(2009)
                                    Half of getting what u want, is knowing what u have to give up to get it!

Kommentér

• Pushups : 50
                                      Pull-ups: 10
                                      Dips : 30
                                      Situps på 2 min: har ikke testet.

Så var det kondisen.. sliter veldig med den for tiden.
                                      for 2 år siden sprang jeg 3000 på 10.43, men når jeg tok cooperstesten i september 2008 fikk jeg 12 runder. altså 3000 meter på 12 minutt. Det synker å synker, men forhåpentligvis kommer det til å ta seg opp igjen etter MJK programmet og et par gerilja kardio

Kommentér

• Alt utført på militært vis

43 pushups
                                        83 situps på 2 min
                                        9 hangups (overtak)
                                        10 hangups (undertak)
                                        17 dips

400m svømming på 10.50
                                        3 mil med 7kg camelback i til tider kupert terreng på 2t 54 min
                                        3000m 12.16 (halvt år siden)

95kg benkpress
                                        Strong reasons make strong actions.

Kommentér

• oppdaterer 2 mils rekorden. 1 time og 26 minutter

Kommentér

• Slo to personlige rekorder i dag.
                                            16 hangups, milspec
                                            70kg i benkpress. egenvekt + 17
                                            Say Islam is peaceful, or I'll hack you to death with an axe!

Kommentér

• Pushup: 35
                                              Situps: 60
                                              Pullups med overtak: 10
                                              3000: 13:10, vet det er dårlig men har aldri prøvd ordentlig, skal prøve nå på torsdag
                                              Undervanns: 50 meter

Har enda 19 uker ca. å forbedre det på
                                              I am error!!

Kommentér

• En spørsmål forresten, når en går treningsturer med sekk, 1mil++ med 20-30kg, bør en da vurdere å skifte fra ludvig til reconpack? Bruker ludvig nå og kjenner det noe grønnjævlig :P Har ikke akkurat lyst på belastningsskader heller...
                                                I am error!!

Kommentér

• Hei, Tenkte jeg kunne slenge mine rekorder her. Er for tiden under meget målrettet trening, så resultatene er bare midlertidlige..

5000m: 21.28 i fjord høst
                                                  Pushups: Ca. 40
                                                  Pullups: 3 (men forrige uke kunne jeg ikke gjøre en eneste militergodkjent)
                                                  Dips: 12
                                                  Max/Min Puls: 42/202
                                                  Situps, 3000m har jeg ikke sjekket enda.
                                                  Ellers så har jeg nok å ta av, når det gjelder kropp hvertfall; 90 kg fordelt på 180cm.. Men det skal nok bort i løpet av sommer og høst

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av Fransaman
                                                    Hei, bra du er i full gang med treningen.! Men syntes det virker høyst usansynlig at du klarer 40 smale (kasse til bakke) pushups (militær måten) men bare 3 smale hangups? Hangups bør du klare en god del av hvis du klarer 40pushups.
                                                    "Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid"

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av oorah
                                                      Opprinnelig skrevet av Fransaman
                                                      Hei, bra du er i full gang med treningen.! Men syntes det virker høyst usansynlig at du klarer 40 smale (kasse til bakke) pushups (militær måten) men bare 3 smale hangups? Hangups bør du klare en god del av hvis du klarer 40pushups.
                                                      Det mest usaklige innlegget som finnes på forumet nå tror jeg. Hvorfor bør han klare det? Hvis jeg tar 100 armhevinger bør jeg da ta mye sit-ups? Hang-ups og armhevinger bruker heeelt forskjellige muskler. Han kunne tatt 1000 armhevinger men ikke klart 2 hang-ups engang. Kommer alt an på hvordan du er bygd.

Kommentér

• Opprinnelig skrevet av MSperre
                                                        Opprinnelig skrevet av oorah
                                                        Opprinnelig skrevet av Fransaman
                                                        Det mest usaklige innlegget som finnes på forumet nå tror jeg. Hvorfor bør han klare det? Hvis jeg tar 100 armhevinger bør jeg da ta mye sit-ups? Hang-ups og armhevinger bruker heeelt forskjellige muskler. Han kunne tatt 1000 armhevinger men ikke klart 2 hang-ups engang. Kommer alt an på hvordan du er bygd.
                                                        Sier meg enig her, tåpelig innlegg. For å bli god i hangups, må man trene mye hangups, det finnes ingen snarvei, som for eksempel å trene mye pushups.

Kommentér

• Joda, men da har man trent rimelig ubalansert. Tipper det var det som var poenget hans

Kommentér

• Hey! Takk for positive svar.
                                                            Det som en kanskje må legge merke til, er at jeg gjør det rimelig godt på pushup-siden og dips siden. I tillegg til dette tok jeg å testet meg selv i dag(igjen), og klarte 4 pullups. Så det betyr at jeg har multiplisert antallet pullups med fire på bare to uker.
                                                            Det lager dag mening at jeg har noe grunnleggende musklatur liggende å koke i armer og skuldre, det gjør at resultatene mine kanskje eksploderer de første ukene, for så å ta litt lengre tid før det går opp igjen.
                                                            Ellers så vet jeg ikke om dere så det, men så veier jeg ca. 90kg; hvorav masse av det består av cola og mcdonald's. Så jeg og tyngdekraften krangler litt av og til...

Men vil bare si at mottoet mitt for treningen er; "Gaining or maintaing?" Kommer alltid opp i hodet når jeg ser på den store bakken, det siste settet med pushups, og om jeg skal spise den posen med french fries

Kommentér

• Benk : 97,5 (egenvekt +20)
                                                              Situps : 80ish på 2min.
                                                              Pushups : 35
                                                              pullups :11
                                                              Alt i stil á la army, selvfølgelig. Må nok fokusere på pushups og gå inn m77ene, så er jeg i mål!

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Fremhevede emner

Collapse

Minedykker

Minedykkerkommandoen (MDK) er Norges største eksplosivrydderavdeling. Operatørene på MDK er spesialtrente dykkere som er utdannet til å uskadeliggjøre alle typer eksplosiver. Oppstart av neste minedykkerkurs blir sommeren 2020.

Den generelle søknadsfristen for både vernepliktige og øvrig personell er 15. april 2020.

Les mer: https://forsvaret.no/minedykker...

Forsvarets spesialstyrker rekrutterer

Bli en del av spesialstyrkene

Forsvarets spesialstyrker består av spesielt utvalgt personell som er i stand til å gjennomføre ukonvensjonelle og krevende operasjoner i alle slags omgivelser.Forsvarets spesialkommando og Marinejegerkommandoen har tidligere tilhørt henholdsvis Hæren og Sjøforsvaret og er nå samlet i én felles driftsenhet, ledet av Forsvarets Spesialstyrker Stab (FSST) i...

Roller i Geværlaget

Mulig jeg er dårlig på å lete, men jeg syns nå tross alt jeg har prøvd...

Hvor finner man en oversikt over hvilke roller hver enkelt soldat i geværlaget har?
                                                              Som; hvem bærer M72, Sankit, Samband, osv osv..
                                                              Nyere materiell fra Hæren og til dels også HV er i stor grad basert på LMG/Minimi, og da blir jo alt bare rot for et lag med MG

Sikkerhetsloven

(Illustrasjonsfoto: Denne posten er ikke gradert.)

Vi fikk ny sikkerhetslov 1.januar 2019: https://www.nsm.stat.no/publikasjone....-januar-2019/

Det ble utgitt en serie veileder utover høsten i fjor: https://www.nsm.stat.no/publikasjone.../veiledninger/...

Varsler flere øvingsdøgn for soldater i Heimevernet

Generalmajor Elisabeth Michelsen bruker sitt økte budsjett til å øke antall øvingsdøgn, både for mannskap og befal, dvs. seks øvingsdøgn for mannskap og ni for befal.

Håper dette er starten på noe vedvarende.

https://www.bt.no/innenriks/i/VbMPp3...-i-heimevernet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet

UD 2-1 Forsvarets sikkerhetsbestemmelser for landmilitær virksomhet har kommet ut med en ny utgave:

https://forsvaret.no/fakta_/ForsvaretDocuments/UD%202-1%20(norsk).pdf

...

Mentorordning i Heimevernet

Hei,

Jeg står i stilling som troppssjef i Heimevernet. Min militære bakgrunn har jeg fra Befalsskolen for Feltartilleriet med påfølgende tjeneste som kanonkommandør. 13 år etter at jeg leverte inn vinklene ble jeg kalt inn til Heimevernet, kledd opp og satt i stilling som NK tropp i et ungt og uerfarent Heimevernsområde. Året etter ble jeg troppssjef og startet på kursrekka, og siden...

Troppssersjant

Hei!

Blitt tildelt troppssjersant, har fått info om dette.
                                                              Jeg er også sersjant, tatt lagfører kurs og grunnkurs lederskap, men hvordan blir nå mtp implementering av det nye OR systemet, noen som vet dette? Forblir jeg sersjant?

NSM: Årlig risikovurdering

Ole Gunnar Onsøien
                                                              NTB scanpix

– Betydelig risiko for spionasje, sabotasje og terror

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) med ny, nedslående vurdering av IKT-trusselbildet i Norge.

– Både store og små virksomheter i offentlig og privat sektor er utsatt. Den grunnleggende sikkerheten er ikke på plass, sier direktør Kjetil Nilsen i Nasjonal sikkerhetsmyndighet...

Donasjoner

Collapse
                                                              Working...
                                                              X