Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Alex96`s treningsdagbok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Sv: Alex96`s treningsdagbok

    Torsdag 30.06.2016
    Pga forkjølelse og dritt ble dagens langtur utsatt.. Gikk istedenfor en 1 mils tur i variert terreng med 37kg pakning. 1t etter turen valgte jeg å teste 7,5km m/21kg sekk etterfulgt av test i pullups/hang-ups og rygghev! 7,5 km testen ble gjort med konstant hold og sterk motvind hele veien. Kan egentlig si meg litt fornøyd med tiden ettersom dagsformen var så dårlig som den var og jeg hadde sterk motvind hele veien.. :P

    Resultatene ble:
    7,5km m/21kg sekk: 45:56
    Pullups/Hang-ups: 10 godkjente (utført i en ubehagelig bjelke)
    Rygghev: 25 godkjente reps (4-5 sec opp - utført på det hjemmelagde "apparatet")

    Uttøying

    Fredag 01.07.2016
    Pushups: 2x30 reps
    Pullups/hang-ups: 3xMax (12-8-7 godkjente reps)
    Biceps 21s m/stang: 3 set
    Knebøy: 2x15 reps
    Preacher curl: 2x15 reps
    Rygghev: 1x20 reps (4-5 sec opp - se video!
    Hammer curls: 2x15 reps
    Beinpress: 2x15 reps
    Situps: 2x35 reps
    Wall sit: 2x60 sec

    Uttøying

    NB!
    Alle Pullups/Hang-ups (Skulderbredde), Skrå situps, Pushups (Skulderbredde) og Rygghev/ups blir korrekt utført etter denne videoen: http://fallskjermjeger.no/fysisk.mp4

    Kommentér


      Sv: Alex96`s treningsdagbok

      Lørdag 02.07.2016 & søndag 03.07.2016
      Ingen trening disse dagene utenom en 5km joggetur på lørdagen pga familie besøk i Oslo og liten tid til å trene..

      Mandag 04.07.2016
      Pushups: 2x35 reps
      Pullups/hang-ups: 3xMax + ekstra sett (12-5-5-8 godkjente reps)
      Skrå benk: 2x15 reps
      Skrå rygghev: 1x20 reps pr side
      Pec Dec flyes: 3x15 reps
      Benkpress: 2x15 reps
      Knebøy: 4x5 reps <-- ny pers!
      Dips m/5kg: 4x6 reps

      Uttøying

      8km landeveisløp uten pakning

      Uttøying

      NB!
      Alle Pullups/Hang-ups (Skulderbredde), Skrå situps, Pushups (Skulderbredde) og Rygghev/ups blir korrekt utført etter denne videoen: http://fallskjermjeger.no/fysisk.mp4

      Tirsdag 05.07.2016
      Langtur idag! 4,2 mil med 30kg sekk iført M77 feltstøvler med med kun 4x10 min vannpauser. Turen gikk i variert terreng hvor de 2 første mila ble utført kun i fjell og stein terreng (tungt som faen, men morro!). De resterende 2,2 milene ble utført i skævven, steinstier, asfalt osv!

      Beste turen jeg har hatt til nå pga hadde masse energi igjen når vi var ferdige med turen og ingen knagsår!

      Uttøying

      NB!
      Alle Pullups/Hang-ups (Skulderbredde), Skrå situps, Pushups (Skulderbredde) og Rygghev/ups blir korrekt utført etter denne videoen: http://fallskjermjeger.no/fysisk.mp4

      Kommentér


        Sv: Alex96`s treningsdagbok

        Onsdag 06.07.2016

        Pullups/hang-ups (bredt grep): 3xMax + ekstra sett (12-8-5-8 godkjente reps)
        Pushups m/10kg: 2x30 reps
        Skulderpress: 2x15 reps
        Shrugs: 3x15 reps
        Markløft: 2x15 reps
        Stående militærpress: 2x15 reps
        Planke: 2x60 sec
        Rygghev: 1x20 korrekt trege reps (4-5 sec opp - se video!)

        Uttøying

        8km joggetur i variert terreng

        Uttøying

        Torsdag 07.07.2016

        7,8km joggetur/løpetur på grusveier og skogsveier. Tid ble 35.52

        Uttøying

        Fredag 08.07.2016

        Pushups: 2x35 reps
        Pullups/hang-ups: 3xMax + ekstra sett (8-8-8-10 godkjente reps)
        Biceps 21 m/stang: 3 set
        Knebøy: 4x5 reps <-- ny pers igjen!
        Hammer curls: 2x15 reps pr arm
        Rygghev: 1x20 korrekt trege reps (4-5 sec opp - se video!)
        Skrå situps: 2x45 reps
        Wall sit: 2x60 sec

        Uttøying

        7km joggetur i skog

        Uttøying

        NB!
        Alle Pullups/Hang-ups (Skulderbredde), Skrå situps, Pushups (Skulderbredde) og Rygghev/ups blir korrekt utført etter denne videoen: http://fallskjermjeger.no/fysisk.mp4

        Kommentér


          Sv: Alex96`s treningsdagbok

          Ser at du har større fokus på markløft fremfor knebøy. Noen grunn til det? I mitt hode vil vel knebøy ha større overføringsverdi til det å gå med sekk, ettersom du må stabilisere kjernen i en mer oppreist stilling enn markløft. Men du er sterk i mark, det skal du ha!

          Hvor mye ligger du på i knebøy?

          Kommentér


            Sv: Alex96`s treningsdagbok

            Markløft aktiverer flere muskelgrupper en knebøy, blant annet underarmer og rygg, i tillegg til beina.
            Det er og fordelaktig å ha sterke lår, både strekker og bøyer, men knebøy gir mest utbytte for knestrekker men ikke noe særlig i knebøyeren, noe markløft gjør.
            Your signature cannot be longer than 70 characters long.

            Kommentér


              Sv: Alex96`s treningsdagbok

              Solid svar, kommer nok til å bytte ut fokuset fra knebøy til markløft selv også, og erstatte de fleste knebøy-øktene til utfall

              Kommentér


                Sv: Alex96`s treningsdagbok

                Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
                Markløft aktiverer flere muskelgrupper en knebøy, blant annet underarmer og rygg, i tillegg til beina.
                Det er og fordelaktig å ha sterke lår, både strekker og bøyer, men knebøy gir mest utbytte for knestrekker men ikke noe særlig i knebøyeren, noe markløft gjør.
                Riktig det! I tillegg kan jeg også si at jeg føler at jeg får brukt kroppen mer på markløft fremfor knebøy, men knebøy er også på programmet!

                Søndag 10.07.2016
                Idag var siste skikkelige treningsøkt før opptaket! På programmet sto det test av 7km m/15kg sekk (7,8km i mitt tilfelle) +, max i pullups/hang-ups, Rygghev, Skrå situps på 2 min og pushups! Resultatene mine ble som følger:

                7,8km m/18kg sekk: 41:59
                Pullups/hang-ups: 12 godkjente
                Rygghev: 23 godkjente (filmer alltid øvelsen for å se at repetisjonene blir korrekt utført)
                Skrå situps på 2 min: 55 godkjente
                Pushups: 62 godkjente

                Uttøying

                Ble egentlig fornøyd med dagens resultater, sett bort ifra resultatet på pushups.. Hadde som mål å klare minimum 75 godkjente pushups, men når jeg kom på 62 begynte jeg å hoste som f**n av en eller annen grunn (mulig noe rusk i halsen..) så måtte stoppe for å få i meg noe vann.. :/

                Jæjæ, uansett deilig å endelig kunne si at jeg er klar for opptaket!

                NB!
                Alle Pullups/Hang-ups (Skulderbredde), Skrå situps, Pushups (Skulderbredde) og Rygghev/ups blir korrekt utført etter denne videoen: http://fallskjermjeger.no/fysisk.mp4

                PS! Om noen skulle lure, så trener jeg ikke bare fysisk styrke + kondisjon! Trener og gjør en god del div ting for å trene psyken også! Velger av forskjellige årsaker å ikke loggføre den psykiske og mentale delen her! Hvor mye kg jeg tar pr øvelse blir loggført i en bok, så vet dere det også :P

                Kommentér


                  Sv: Alex96`s treningsdagbok

                  Lykke til!

                  Kommentér


                    Sv: Alex96`s treningsdagbok

                    Opprinnelig skrevet av SlingS Vis post
                    Lykke til!
                    Takk takk!

                    Tirsdag 12.07.2016
                    Rolig joggetur på 7km ish

                    Uttøying

                    Kommentér


                      Sv: Alex96`s treningsdagbok

                      Lykke til! Aldri gi deg uansett hva du blir utsatt for!
                      Vær klar over at fred og frihet ikke er noen selvfølge. Det må du være villig til å stille opp for.
                      - Joachim Rønneberg

                      Kommentér


                        Sv: Alex96`s treningsdagbok

                        Lykke til, bit tenna sammen!
                        Your signature cannot be longer than 70 characters long.

                        Kommentér


                          Sv: Alex96`s treningsdagbok

                          Tusen takk! Da får jeg nok en gang takke for at dere har fulgt med på loggen og kommet med innspill i ny nå ne! Kommer til å gi ALT hele veien på opptaket! Uansett hvordan det går så blir det å søke Marinejeger eller Spesialjeger opptak neste år! Dukker nok opp på forumet her igjen etterhvert

                          Takk for meg for denne gang!

                          Kommentér


                            Sv: Alex96`s treningsdagbok

                            Hvordan gikk det?

                            Kommentér


                              Sv: Alex96`s treningsdagbok

                              Update plz?

                              Kommentér


                                Sv: Alex96`s treningsdagbok

                                Update!!

                                Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

                                Kommentér

                                Annonse i emne

                                Collapse

                                Donasjoner

                                Collapse
                                Working...
                                X