Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Alex96`s treningsdagbok

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Alex96`s treningsdagbok

Torsdag 30.06.2016
    Pga forkjølelse og dritt ble dagens langtur utsatt.. Gikk istedenfor en 1 mils tur i variert terreng med 37kg pakning. 1t etter turen valgte jeg å teste 7,5km m/21kg sekk etterfulgt av test i pullups/hang-ups og rygghev! 7,5 km testen ble gjort med konstant hold og sterk motvind hele veien. Kan egentlig si meg litt fornøyd med tiden ettersom dagsformen var så dårlig som den var og jeg hadde sterk motvind hele veien.. :P

Resultatene ble:
    7,5km m/21kg sekk: 45:56
    Pullups/Hang-ups: 10 godkjente (utført i en ubehagelig bjelke)
    Rygghev: 25 godkjente reps (4-5 sec opp - utført på det hjemmelagde "apparatet")

Uttøying

Fredag 01.07.2016
    Pushups: 2x30 reps
    Pullups/hang-ups: 3xMax (12-8-7 godkjente reps)
    Biceps 21s m/stang: 3 set
    Knebøy: 2x15 reps
    Preacher curl: 2x15 reps
    Rygghev: 1x20 reps (4-5 sec opp - se video!
    Hammer curls: 2x15 reps
    Beinpress: 2x15 reps
    Situps: 2x35 reps
    Wall sit: 2x60 sec

Uttøying

NB!
    Alle Pullups/Hang-ups (Skulderbredde), Skrå situps, Pushups (Skulderbredde) og Rygghev/ups blir korrekt utført etter denne videoen: http://fallskjermjeger.no/fysisk.mp4

Kommentér

Lørdag 02.07.2016 & søndag 03.07.2016
      Ingen trening disse dagene utenom en 5km joggetur på lørdagen pga familie besøk i Oslo og liten tid til å trene..

Mandag 04.07.2016
      Pushups: 2x35 reps
      Pullups/hang-ups: 3xMax + ekstra sett (12-5-5-8 godkjente reps)
      Skrå benk: 2x15 reps
      Skrå rygghev: 1x20 reps pr side
      Pec Dec flyes: 3x15 reps
      Benkpress: 2x15 reps
      Knebøy: 4x5 reps <-- ny pers!
      Dips m/5kg: 4x6 reps

Uttøying

8km landeveisløp uten pakning

Uttøying

NB!
      Alle Pullups/Hang-ups (Skulderbredde), Skrå situps, Pushups (Skulderbredde) og Rygghev/ups blir korrekt utført etter denne videoen: http://fallskjermjeger.no/fysisk.mp4

Tirsdag 05.07.2016
      Langtur idag! 4,2 mil med 30kg sekk iført M77 feltstøvler med med kun 4x10 min vannpauser. Turen gikk i variert terreng hvor de 2 første mila ble utført kun i fjell og stein terreng (tungt som faen, men morro!). De resterende 2,2 milene ble utført i skævven, steinstier, asfalt osv!

Beste turen jeg har hatt til nå pga hadde masse energi igjen når vi var ferdige med turen og ingen knagsår!

Uttøying

NB!

Kommentér

Onsdag 06.07.2016

Pullups/hang-ups (bredt grep): 3xMax + ekstra sett (12-8-5-8 godkjente reps)
        Pushups m/10kg: 2x30 reps
        Skulderpress: 2x15 reps
        Shrugs: 3x15 reps
        Markløft: 2x15 reps
        Stående militærpress: 2x15 reps
        Planke: 2x60 sec
        Rygghev: 1x20 korrekt trege reps (4-5 sec opp - se video!)

Uttøying

8km joggetur i variert terreng

Uttøying

Torsdag 07.07.2016

7,8km joggetur/løpetur på grusveier og skogsveier. Tid ble 35.52

Uttøying

Fredag 08.07.2016

Pushups: 2x35 reps
        Pullups/hang-ups: 3xMax + ekstra sett (8-8-8-10 godkjente reps)
        Biceps 21 m/stang: 3 set
        Knebøy: 4x5 reps <-- ny pers igjen!
        Hammer curls: 2x15 reps pr arm
        Rygghev: 1x20 korrekt trege reps (4-5 sec opp - se video!)
        Skrå situps: 2x45 reps
        Wall sit: 2x60 sec

Uttøying

7km joggetur i skog

Uttøying

NB!

Kommentér

Ser at du har større fokus på markløft fremfor knebøy. Noen grunn til det? I mitt hode vil vel knebøy ha større overføringsverdi til det å gå med sekk, ettersom du må stabilisere kjernen i en mer oppreist stilling enn markløft. Men du er sterk i mark, det skal du ha!

Hvor mye ligger du på i knebøy?

Kommentér

Markløft aktiverer flere muskelgrupper en knebøy, blant annet underarmer og rygg, i tillegg til beina.
            Det er og fordelaktig å ha sterke lår, både strekker og bøyer, men knebøy gir mest utbytte for knestrekker men ikke noe særlig i knebøyeren, noe markløft gjør.
            Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Solid svar, kommer nok til å bytte ut fokuset fra knebøy til markløft selv også, og erstatte de fleste knebøy-øktene til utfall

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
                Markløft aktiverer flere muskelgrupper en knebøy, blant annet underarmer og rygg, i tillegg til beina.
                Det er og fordelaktig å ha sterke lår, både strekker og bøyer, men knebøy gir mest utbytte for knestrekker men ikke noe særlig i knebøyeren, noe markløft gjør.
                Riktig det! I tillegg kan jeg også si at jeg føler at jeg får brukt kroppen mer på markløft fremfor knebøy, men knebøy er også på programmet!

Søndag 10.07.2016
                Idag var siste skikkelige treningsøkt før opptaket! På programmet sto det test av 7km m/15kg sekk (7,8km i mitt tilfelle) +, max i pullups/hang-ups, Rygghev, Skrå situps på 2 min og pushups! Resultatene mine ble som følger:

7,8km m/18kg sekk: 41:59
                Pullups/hang-ups: 12 godkjente
                Rygghev: 23 godkjente (filmer alltid øvelsen for å se at repetisjonene blir korrekt utført)
                Skrå situps på 2 min: 55 godkjente
                Pushups: 62 godkjente

Uttøying

Ble egentlig fornøyd med dagens resultater, sett bort ifra resultatet på pushups.. Hadde som mål å klare minimum 75 godkjente pushups, men når jeg kom på 62 begynte jeg å hoste som f**n av en eller annen grunn (mulig noe rusk i halsen..) så måtte stoppe for å få i meg noe vann.. :/

Jæjæ, uansett deilig å endelig kunne si at jeg er klar for opptaket!

NB!

PS! Om noen skulle lure, så trener jeg ikke bare fysisk styrke + kondisjon! Trener og gjør en god del div ting for å trene psyken også! Velger av forskjellige årsaker å ikke loggføre den psykiske og mentale delen her! Hvor mye kg jeg tar pr øvelse blir loggført i en bok, så vet dere det også :P

Kommentér

Lykke til!

Kommentér

Opprinnelig skrevet av SlingS Vis post
                    Lykke til!
                    Takk takk!

Tirsdag 12.07.2016
                    Rolig joggetur på 7km ish

Uttøying

Kommentér

Lykke til! Aldri gi deg uansett hva du blir utsatt for!
                      Vær klar over at fred og frihet ikke er noen selvfølge. Det må du være villig til å stille opp for.
                      - Joachim Rønneberg

Kommentér

Lykke til, bit tenna sammen!
                        Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Tusen takk! Da får jeg nok en gang takke for at dere har fulgt med på loggen og kommet med innspill i ny nå ne! Kommer til å gi ALT hele veien på opptaket! Uansett hvordan det går så blir det å søke Marinejeger eller Spesialjeger opptak neste år! Dukker nok opp på forumet her igjen etterhvert

Takk for meg for denne gang!

Kommentér

Hvordan gikk det?

Kommentér

Update plz?

Kommentér

Update!!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kommentér