Kunngjøring

Collapse

Info

Problemer med innlogging.
See more
See less

Marinejeger - Marinejegerkommandoen rekrutterer!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hei!

Noen få spm, Har det noensinne vært jenter i MJK?
    Jeg har søkt på MJK i 08, og la oss si at jeg hadde klart bare 35 pushups, og evnt 5 hangups på opptaket, vil jeg da ikke komme med?

Comment

Opprinnelig skrevet av quaile
      Hei!

Noen få spm, Har det noensinne vært jenter i MJK?
      Jeg har søkt på MJK i 08, og la oss si at jeg hadde klart bare 35 pushups, og evnt 5 hangups på opptaket, vil jeg da ikke komme med?

Det finnes kvinner på MJK, men ingen av dem er marinejegere (MJ) eller spesialbåtoperatører (SBO). De jobber innenfor stab og støtte.

Når det gjelder opptaksprøvene på både MJ- og SBO-kurset, er de minstekrav vi setter for å kontrollere at søkerne er i stand til å møte det fysisk og psykisk krevende kurset de står foran.
      Dersom kandidatene ikke består disse opptaksprøvene, vil de ikke tas med videre i kurset. Dette gjelder selvsagt både kvinner og menn.
      MARINEJEGERKOMMANDOEN

Comment

Takk for svar. Da er det bare å iverksette trening!

Comment

Fallskjermjeger først eller rett på marinejeger?

Hei

Jeg er en gutt på 19 år som vurderer om jeg skal søke marinejeger eller fallskjermejeger neste sommer. Jeg klarer kravene til begge deler med god margin.

Dette blir jo førstegangstjenesten min, så jeg lurer på om det er lurt med ett år ute og skaffe litt erfaring før du prøver deg som marinejeger, eller er det bare å kjøre på med en gang?

Hva slags andre fordeler\ulemper har du hvis du søker marinejeger som førstegangstjeneste i forhold til de eldre og mer rutinerte gutta?

Håper på gode svar!

Comment

heisann!
            var på sesjon for noen måneder tilbake og fikk 9 på alt, og 7på IQ og syn
            jeg bruker til vanlig linser og er lett nærsynt med -1 på begge øynene , jeg kunne lese linjene på synstesten og fikk først 9, men siden jeg faktisk bruker linser på vanlig basis ble jeg satt ned til 7.
            Jeg er kjapp til å ta på linsene og har ingen problemer med dem til vanlig.
            jeg har søkt på mj og blitt oppskrevet til opptaksprøven. Når synet mitt stabiliserer seg skal jeg ta laser.

Mitt spørsmål til dere er: er det at jeg bruker linser en hindring for å fullføre førstegangs mj-kurset?
            finnes det noen regler for dette?

mvh
            forhåpentligvis kommende mj

Comment

Heisann, to ting:

- Fikk 9 på sesjon, men da jeg var hos optiker nylig fikk jeg beskjed om at jeg har -0.5 på det ene øyet og -0.25 på det andre (tilsvarer OD/OS = 0.9). Må jeg til med laser før jeg slipper til
              MJ-kurset? Noen måte jeg kan teste meg igjen slik dere tester folk sånn at jeg vet? (hvordan tester dere)

- Tenker meg å ha en vanlig førstegangstjeneste før jeg stiller til MJ-kurs av diverse grunner. En av tingene jeg ser på er Saniteten i Hæren, pga kvalifikasjonene man der kan få. Er dette nødvendig, eller kan jeg få tilsvarende kurs og kvalifikasjoner hos dere (PHTLS, ambulansefag, o.l) - tenker da på jobb senere i livet. Også, tror du jeg vil bli helt utav form under en "vanlig" førstegangstjeneste eller kan det være en vel så god forberedelse til MJ-kurs?

Fortsatt God Jul
              As you wish.

Comment

Hei.
                om ein før i 10-13 års alderen har vert med psykolog på behandling der får att ein var engstelig og hadde litt problemer. Vill det ha noke og si får opptak til marinejeger? kan ein ikkje bli det pga det?
                Og når eg var rundt 12-14 år var med konfliktråd får og ha laget ein liten skogbrann da vi lekte med fyrstikker om sommeren, har det noke og seie og? da det heile var ein ulykke?
                takker får svar..

Comment

Opprinnelig skrevet av Karstein
                  heisann!
                  var på sesjon for noen måneder tilbake og fikk 9 på alt, og 7på IQ og syn
                  jeg bruker til vanlig linser og er lett nærsynt med -1 på begge øynene , jeg kunne lese linjene på synstesten og fikk først 9, men siden jeg faktisk bruker linser på vanlig basis ble jeg satt ned til 7.
                  Jeg er kjapp til å ta på linsene og har ingen problemer med dem til vanlig.
                  jeg har søkt på mj og blitt oppskrevet til opptaksprøven. Når synet mitt stabiliserer seg skal jeg ta laser.

Mitt spørsmål til dere er: er det at jeg bruker linser en hindring for å fullføre førstegangs mj-kurset?
                  finnes det noen regler for dette?

mvh
                  forhåpentligvis kommende mj
                  Hei

Det kreves normalt 9 i syn på MJ-opptak, dvs at man leser det som står på synstavlen uten linser. Det spiller ingen rolle hvor raskt man får på seg linsene; du ville kjapt funnet ut at du ikke klarer det raskt nok likevel.
                  Dersom du får tatt laseroperasjon før opptaket skal du være reddet, så vi får håpe at synet stabiliserer seg eller at legen sier at det er mulig å gjennomføre operasjon.
                  MARINEJEGERKOMMANDOEN

Comment

Hei, prøver igjen.

Jeg er en gutt på 19 år som vurderer om jeg skal søke marinejeger eller fallskjermejeger neste sommer. Jeg klarer kravene til begge deler med god margin.

Dette blir jo førstegangstjenesten min, så jeg lurer på om det er lurt med ett år ute og skaffe litt erfaring før du prøver deg som marinejeger, eller er det bare å kjøre på med en gang?

Hva slags andre fordeler\ulemper har du hvis du søker marinejeger som førstegangstjeneste i forhold til de eldre og mer rutinerte gutta?

Håper på gode svar!

Comment

Opprinnelig skrevet av PF
                      Heisann, to ting:

- Fikk 9 på sesjon, men da jeg var hos optiker nylig fikk jeg beskjed om at jeg har -0.5 på det ene øyet og -0.25 på det andre (tilsvarer OD/OS = 0.9). Må jeg til med laser før jeg slipper til
                      MJ-kurset? Noen måte jeg kan teste meg igjen slik dere tester folk sånn at jeg vet? (hvordan tester dere)

- Tenker meg å ha en vanlig førstegangstjeneste før jeg stiller til MJ-kurs av diverse grunner. En av tingene jeg ser på er Saniteten i Hæren, pga kvalifikasjonene man der kan få. Er dette nødvendig, eller kan jeg få tilsvarende kurs og kvalifikasjoner hos dere (PHTLS, ambulansefag, o.l) - tenker da på jobb senere i livet. Også, tror du jeg vil bli helt utav form under en "vanlig" førstegangstjeneste eller kan det være en vel så god forberedelse til MJ-kurs?
                      Hei

Testen du skal gjennom på opptaket vil jeg anta er tilsvarende den du hadde på sesjon (synstavle på fem meters avstand). Dersom du har fått 9 på sesjon vil jeg tro at det skal gå greit på opptaket. Det er vanskelig å anbefale laserkorreksjon så lenge du har fått 9 på sesjon.

Det å velge sanitetstjeneste før MJ-kurset er ikke en dum idé. Du vil få grundig utdannelse dersom du blir såkalt "Medic" (sanitetsmann) som MJ-operatør, men sanitet er jo et fag som man aldri kan bli utlært på, så jo bedre grunnlag den enkelte har, desto bedre. Jeg vil også anbefale tjeneste som kystjeger før MJ-kurset. Her får man både hard og relevant grunntrening, samt at sanitetsferdigheter prioriteres høyt på hver eneste kystjeger.
                      Mht sivile kvalifikasjoner har vi medics på forskjellige nivåer, der høyeste nivå er den som er "skvadronsmedic". Han har gjennomført ett og et halvt års kurs i USA sammen med de amerikanske spesialstyrkene og har godkjent høyeste nivå for dem (såkalt 18D). Han er også godkjent "Paramedic" i det sivile i USA.
                      Jeg er litt usikker på hvordan vårt utdanningsregime vil kunne konverteres til det sivile slik det er i dag, siden ingen har gjort det etter at fagbrev ambulanse ble innført. Vi kjører folk gjennom kurs som PHTLS, men den daglige treningen er mye mer rettet mot krigstraumer enn det de sivile kursene er.
                      MARINEJEGERKOMMANDOEN

Comment

Opprinnelig skrevet av Stai
                        Hei, prøver igjen.

Håper på gode svar!
                        Hei

Det er vanskelig å svare alle som spør nettopp det spørsmålet du stiller på samme måte. Noen begynner førstegangstjenesten med å komme seg på MJ-kurset med én gang, mens andre trenger kanskje et år på å forberede seg mentalt og/eller fysisk. Det kan være mange fordeler med å allerede ha gjennomført militærtjeneste. Siden det er mange nye inntrykk vil det i mange tilfeller være hensiktsmessig å kjenne til en del av disiplinene man går gjennom. På den andre siden vil instruktørene være klar over at det er en forskjell på startsituasjonen til den enkelte, og vurderer progresjonen deretter. Man får ingen bonus av å ha lang tjeneste fra før. Da forventer vi at du kan det man skal kunne på ditt nivå! For begge kategorier er verden ganske enkel: ikke gi opp! Da kommer man som regel langt.

Den enkelte må gjøre seg opp en vurdering basert på egen magefølelse. Dersom du føler at du trenger å komme inn i den militære hverdagen før du starter kurset bør du vente et år. Dersom du kun tenker på opptaket og ikke er motivert for noe annet, bør du søke deg på kurset snarest.

Your call!
                        MARINEJEGERKOMMANDOEN

Comment

Opprinnelig skrevet av power
                          Hei.
                          om ein før i 10-13 års alderen har vert med psykolog på behandling der får att ein var engstelig og hadde litt problemer. Vill det ha noke og si får opptak til marinejeger? kan ein ikkje bli det pga det?
                          Og når eg var rundt 12-14 år var med konfliktråd får og ha laget ein liten skogbrann da vi lekte med fyrstikker om sommeren, har det noke og seie og? da det heile var ein ulykke?
                          takker får svar..
                          Hei

Den enkeltes søknad vil bli nøye behandlet på flere plan, bl.a det medisinske/psykologiske. Dersom du har hatt behandling hos psykolog i alderen 10-13 år skal dette ikke ha innvirkning på din søknad med mindre det er problemer som er vedvarende/fremtredende i dag. Dersom du opplever at du fortsatt er "engstelig" på noen som helst måte, vil jeg advare mot å søke marinejegerkurs. Der kan man lett havne i situajoner hvor engstelse ikke er til stor hjelp.

Skogbrannsaken står neppe i rullebladet ditt, da det skjedde før du nådde kriminell lavalder.
                          MARINEJEGERKOMMANDOEN

Comment

hei! jeg er en gutt på 17 som lurer egentlig på en del ting, siden jeg vil veldig gjerne bli marinejeger! derfor stiller jeg alle spørsmålene på en gang!

1. i det grunnleggende treningsprogrammet, så står det pace på mandager i starten. tolker at dette er fem min med spurt, siden pace betyr fart. men om det er noe annet, så hadde det vært bra med en rettelse!
                            det står løping på treningsprogrammet. full spurt i et par mil er vel rimelig vanskelig, så blir vel litt rolig løping. har pulsklokke, så om dere har noen anbefalinger på hvor pulsen min skal ligge, så hadde det også vært fint.
                            siden det står 27 km/uke osv på mandager, så skal man tydeligvis ikke jogge da?

på styrketrening i det grunnleggende treningsprogrammet, så står det

Styrketrening
                            Uke 1 Tirsdag Torsdag Søndag
                            4x15 push-ups 4x20 sit-ups 3x3 pull-ups
                            Uke 2 Tirsdag Torsdag Søndag
                            5x20 push-ups 5x20 sit-ups 3x3 pull-ups

er vel alle disse pushupsene, situpsene og pullupsene på en dag, ikke pushups bare en gang i uka. ganske innlysende, men better safe than sorry

2. går på kickboxing, så det blir mye trening i uka, selv uten treningsprogrammet deres. mange fotballspillere i klassen sier ofte at de har kamp på kvelden, og derfor er de nødt til å ta det rolig og helst ikke jogge. egentlig er vel dette bare slapt, men sjangsen for å bli overtrent hvis jeg jogger og tar styrkeøvelsene som er i treningsprogrammet, og går på kickboxingtreninga etterpå, er vel ganske liten?

3. har skaffet meg et par M-77 støvler, og de er så å si gått inn. men jeg har hørt fra ett familiemedlem som tar utdannelsen i militæret, at disse støvlene blir utslitt i underkant av et år. er jeg nødt til å forberede meg på å skaffe meg noen par til?

4. er egentlig rimelig avhengig av musikk, noe dere kanskje ikke ser på som en fordel? burde jeg slutte å høre på musikk mens jeg jogger, eller har det lite å si? for jeg tviler på at mp3en får være med under kurset deres.

5. selv om jeg alltid har hatt lyst til å bli marinejeger, så har jeg egentlig planene klare på hva jeg vil jobbe som. siden marinejegerkurset er såpass omfattende og langt, tviler jeg på at man er ferdig etter et år. har hørt rykter om noen kontrakter om videre jobb som marinejeger, men vet ikke hvordan disse fungerer. kunne du gitt meg en liten briefing?

det var det, og dere kommer nok til å se meg sommeren 09!

Comment

mjk opptakskrav. bud/s

Søkte litt rundt på internett om de forskjellige spesialstyrkene og fant denne siden hvor en eldre Navy seal svarte på spørsmål. "Top 10 Things You Need to Know Before You Go to BUD/S ". Der sto det at ingen navy seal ville anbefale å prøve seg hvis du ikke greide det det står under her.

500 yds swim - under 9:00
                              Pushups - 100 in 2:00
                              Situps - 100 in 2:00
                              Pullups - 20+
                              1.5 mile run - under 9:00 in boots and pants.

Herre.. greier over minimumskravene til mjk, men dette er jo langt inn i skauen. er dette virkelig nødvendig?

Comment

Opprinnelig skrevet av SanderKittelsen
                                hei! jeg er en gutt på 17 som lurer egentlig på en del ting, siden jeg vil veldig gjerne bli marinejeger! derfor stiller jeg alle spørsmålene på en gang!

1. i det grunnleggende treningsprogrammet, så står det pace på mandager i starten. tolker at dette er fem min med spurt, siden pace betyr fart. men om det er noe annet, så hadde det vært bra med en rettelse!
                                det står løping på treningsprogrammet. full spurt i et par mil er vel rimelig vanskelig, så blir vel litt rolig løping. har pulsklokke, så om dere har noen anbefalinger på hvor pulsen min skal ligge, så hadde det også vært fint.
                                siden det står 27 km/uke osv på mandager, så skal man tydeligvis ikke jogge da?

på styrketrening i det grunnleggende treningsprogrammet, så står det

Styrketrening
                                Uke 1 Tirsdag Torsdag Søndag
                                4x15 push-ups 4x20 sit-ups 3x3 pull-ups
                                Uke 2 Tirsdag Torsdag Søndag
                                5x20 push-ups 5x20 sit-ups 3x3 pull-ups

er vel alle disse pushupsene, situpsene og pullupsene på en dag, ikke pushups bare en gang i uka. ganske innlysende, men better safe than sorry

2. går på kickboxing, så det blir mye trening i uka, selv uten treningsprogrammet deres. mange fotballspillere i klassen sier ofte at de har kamp på kvelden, og derfor er de nødt til å ta det rolig og helst ikke jogge. egentlig er vel dette bare slapt, men sjangsen for å bli overtrent hvis jeg jogger og tar styrkeøvelsene som er i treningsprogrammet, og går på kickboxingtreninga etterpå, er vel ganske liten?

3. har skaffet meg et par M-77 støvler, og de er så å si gått inn. men jeg har hørt fra ett familiemedlem som tar utdannelsen i militæret, at disse støvlene blir utslitt i underkant av et år. er jeg nødt til å forberede meg på å skaffe meg noen par til?

4. er egentlig rimelig avhengig av musikk, noe dere kanskje ikke ser på som en fordel? burde jeg slutte å høre på musikk mens jeg jogger, eller har det lite å si? for jeg tviler på at mp3en får være med under kurset deres.

5. selv om jeg alltid har hatt lyst til å bli marinejeger, så har jeg egentlig planene klare på hva jeg vil jobbe som. siden marinejegerkurset er såpass omfattende og langt, tviler jeg på at man er ferdig etter et år. har hørt rykter om noen kontrakter om videre jobb som marinejeger, men vet ikke hvordan disse fungerer. kunne du gitt meg en liten briefing?

det var det, og dere kommer nok til å se meg sommeren 09!
                                1. Med pace tenker vi en fast hastighet - finn en hastighet som du klarer å holde i den tiden som er angitt. Dette krever selvfølgelig at du kjører en oppvarming først.
                                Når det gjelder puls, så er det individuelt. Poenget med løpingen er ikke å utvikle seg til noen maraton-løper, men heller å styrke evnen til å tåle langvarige påkjenninger - derfor trenger du ikke å presse pulsen veldig høyt (ingen grunn til å ligge på 85% hele tiden). Les litt generelt om treningsteori, så finner du riktig nivå. Det største poenget fra vår side er å få kilometerne i beina og unngå å utvikle belastningsskader.
                                Når det gjelder styrketreningen, så er meningen å ta alle øvelsene hver dag.

2. Det beste rådet med tanke på overtrening er å ta progresjonen forsiktig. Føler du at du ikke klarer å restituere deg, så kan det være smart å kutte ut noe.

3. Man kan slite ut et par M-77 på et år, men det forutsetter antagelig at du bruker de på asfalt hver dag. Jeg ville heller ha startet opptaket med et par skikkelig slitte støvler enn et par som var nesten nye. Regn minimum 20 mil som innkjøring av et par nye støvler.

4. Musikk: har aldri opplevd noen som har hatt problemer med å yte fordi de savnet mp3-spilleren sin. Ser ikke på dette som noe problem.

5. Det første året gir deg en god introduksjon og all verdens forutsetning for å vurdere om du har lyst til å fortsette videre. Du kan lese mye om dette på www.marinejeger.no - du vil også finne en del dersom du leser gjennom hele denne tråden.
                                MARINEJEGERKOMMANDOEN

Comment

• Filter
                                • Tid
                                • Show
                                • New Topics
                                Clear All
                                new posts
                                No content found
                                Show More

• Filter
                                • Tid
                                • Show
                                • New Topics
                                Clear All
                                new posts
                                Please log in to your account to view your subscribed posts.
                                Underforum Tråder Innlegg Nyeste innlegg
                                Oppstillingsplassen
                                Tekniske driftsmeldinger
                                Tekniske driftsmeldinger.
                                Tråder: 8 Innlegg: 649
                                Nyeste innlegg: Milforum: Driftsmeldinger
                                8 649
                                Kunngjøringer fra ledelsen
                                Kunngjøringer og informasjon fra forumledelsen.
                                Tråder: 15 Innlegg: 1.086
                                Nyeste innlegg: Meldinger til/fra S-1
                                15 1.086
                                yamaha
                                Meldinger til/fra S-1
                                av yamaha
                                Kommentarer fra rekkene
                                Stedet for korte spørsmål og kommentarer om forumet. Faglige diskusjoner tar vi på andre tråder under fagforumene.
                                Tråder: 3 Innlegg: 446
                                Nyeste innlegg: Feilmeldinger
                                3 446
                                SlakaBall
                                Feilmeldinger
                                Fagforum S-1: Personell & administrasjon
                                S-1 1. Førstegangstjeneste, opptak og trening
                                Rekruttering, opptak og trening til førstegangstjeneste. Livet som vernepliktig etter førstegangstjenesten.
                                Tråder: 2.454 Innlegg: 41.994
                                Nyeste innlegg: Livet i tjeneste
                                2.454 41.994
                                Rittmester
                                Livet i tjeneste
                                Underforum:
                                Treningsdagbøker (11/1.130)
                                S-1 2. Utdanning og tjeneste
                                Utdanning og tjeneste som offiser, befal og spesialist, herunder diskusjoner rundt OMT (Ordning for Militært Tilsatte).
                                Tråder: 65 Innlegg: 2.858
                                65 2.858
                                Underforum:
                                S-1 3. Ledige stillinger innen totalforsvaret
                                Se annonseringer av ledige stillinger i Forsvaret, Politiet, NSM, Sivilforsvaret og andre forsvars- og sikkerhetsrelaterte næringer.
                                Tråder: 30 Innlegg: 492
                                30 492
                                S-1 4. Utnevnelser, utmerkelser og administrative forhold
                                Alt om utnevnelser, utmerkelser og annet administrativt.
                                Tråder: 8 Innlegg: 283
                                8 283
                                Fagforum S-2: Etterretning & sikkerhet
                                S-2 1. Generelle nyheter.
                                Her følger vi det generelle nyhetsbilde, hovedsaklig sikkerhets og militærrelaterte temaer, verden over.
                                Tråder: 1.054 Innlegg: 33.827
                                Nyeste innlegg: Interessante nyhetslinker
                                1.054 33.827
                                S-2 2. Etterretning
                                Følg utviklingen i ulike deler av verden, regioner, land og konfliktområder.
                                Underinndeling og innhold er tilpasset Etterretningstjenestens fokusområder.
                                Tråder: 395 Innlegg: 28.350
                                395 28.350
                                Underforum:
                                Tema: Russland (58/6.882)
                                Tema: Asia (102/4.213)
                                S-2 3. Sikkerhet
                                Terrorisme, spionasje, sabotasje, subversjon og organisert kriminalitet.
                                Underinndeling og innhold er tilpasset PSTs trusselvurderinger.
                                Tråder: 59 Innlegg: 5.302
                                59 5.302
                                Underforum:
                                22.juli 2011 (32/4.562)
                                S-2 4. Nyhetsfeed
                                Automatiske nyhetsfeeder. NB! Slettes automatisk etter en tid, så diskusjoner bør føres videre på andre tråder.
                                Tråder: 204 Innlegg: 259
                                204 259
                                Fagforum S-3: Operasjoner & avdelinger
                                S-3 1. Forsvarets avdelinger, øvelser og operasjoner
                                Forsvarets ulike forsvarsgrener, våpengrener og avdelinger.
                                Tråder: 2.549 Innlegg: 62.548
                                2.549 62.548
                                Underforum:
                                Hæren (41/1.518)
                                Sjøforsvaret (36/1.959)
                                Luftforsvaret (62/1.285)
                                Heimevernet (564/17.508)
                                S-3 2. Totalforsvaret
                                Diskuter totalforsvaret unntatt Forsvaret, herunder Sivilforsvaret, Redningstjenesten og Politiet.
                                Tråder: 584 Innlegg: 19.529
                                Nyeste innlegg: Rettssaken mot Erik Jensen
                                584 19.529
                                Underforum:
                                Politiet (235/12.996)
                                S-3 3. Ledelse
                                Diskuter ledelse, strategi, operasjonskunst og taktikk.
                                Tråder: 9 Innlegg: 177
                                Nyeste innlegg: Ledelse
                                9 177
                                Rittmester
                                Ledelse
                                S-3 4. Militære fag og stridsteknikk
                                Stridsteknikk, skyting, feltarbeider, sprengning, vintertjeneste og andre militære fag.
                                Tråder: 21 Innlegg: 2.270
                                Nyeste innlegg: Den store PI-tråden
                                21 2.270
                                pioff
                                Den store PI-tråden
                                av pioff
                                Fagforum S-4: Logistikk & materiell
                                S-4 1. Kjøretøy, fartøy og fly
                                Alt om militære kjøretøy, fartøy og flymaskiner.
                                Tråder: 109 Innlegg: 10.277
                                109 10.277
                                S-4 4. Forsvarets anskaffelser, annet materiell
                                Analyser og diskusjoner om ulike anskaffelser av militært materiell til Forsvaret i Norge, samt generelle diskusjoner rundt materiell som ikke er dekket andre plasser.
                                Tråder: 65 Innlegg: 827
                                65 827
                                Underforum:
                                Landsystemer (28/624)
                                Sjøsystemer (4/5)
                                Luftsystemer (6/41)
                                INI-systemer (23/128)
                                Fagforum S-5: Planer & policy
                                S-5 1. Forsvarsbudsjett, planer og doktriner
                                Forsvarsbudsjett og langtidsplaner, doktriner og militærmakt. Debatt rundt politiske føringer for Forsvaret, samt Forsvarets egne strategier og planer.
                                Tråder: 93 Innlegg: 6.070
                                93 6.070
                                S-5 3. Militærhistorie
                                Her diskuterer vi norsk og internasjonal militærhistorie, avdelingstradisjoner og militaria.
                                Tråder: 411 Innlegg: 10.511
                                Nyeste innlegg: David Fletcher's Tank Chats
                                411 10.511
                                Underforum:
                                S-5 4. Veteranforum
                                Informasjon om veteraner og reservister og aktiviteter landet rundt. FN-tjeneste, NATO-Veteraner, NROF etc.
                                Tråder: 89 Innlegg: 1.564
                                Nyeste innlegg: Team Rubicon.
                                89 1.564
                                magskor
                                Team Rubicon.
                                av magskor
                                Fagforum S-6: Samband & IKT
                                S-6 1. Fagforum Samband
                                Dette formet skal være for alle innlegg om sambandsmidler, relaterte systemer, erfaringer, utdanning, avdelinger og historikk samles. Tråden vil være ugradert, noe som er en selvfølge på dette forumet.
                                Tråder: 119 Innlegg: 1.706
                                Nyeste innlegg: Alternativ til kontorkasse
                                119 1.706
                                Underforum:
                                01 Fagområder (16/297)
                                02 Felttriks (23/301)
                                S-6 2. Tekniske forum
                                Her diskuterer vi tekniske saker innenfor IKT og data, som ikke er dekket av fagforum samband.
                                Tråder: 170 Innlegg: 3.017
                                170 3.017
                                Markedsplassen
                                Kjøp og salg
                                Her kjøper og selger du utstyr. Kun for privatpersoner.
                                Buy and sell kit. Non-commercial use only.
                                Tråder: 537 Innlegg: 2.182
                                537 2.182
                                Milforums testarena
                                Tester med terningkast på forskjellige typer utstyr. Det forutsettes at tester ikke har noen tilknytning til produsent eller forhandler av utstyret.
                                Tråder: 3 Innlegg: 16
                                3 16
                                Bedriftspresentasjoner
                                Bedrifter som mener de har noe å tilby Milforums lesere, enten i form av produkter eller jobb, kan her legge inn en tråd med informasjon og relevante lenker.
                                Tråder: 2 Innlegg: 2
                                2 2
                                Working...
                                X