Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Dårlig syn. Laser operasjon?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Fant ut av det selv Takk for link

Comment

Tør en drømme om muligheter for å gi øyet egenskaper som zooming på langt avstand, nattsyn, infrarød osv...
      http://www.aftenposten.no/viten/article1649476.ece

Comment

KRJ, hvis du har vært i Tyrkia nå, hva er erfaringen din med dette opplegget? Jeg må innrømme jeg er litt skeptisk til å dra til Tyrkia for å operere..

Comment

Helt enig med Twominds, det virker litt "insh'allah" der nede, sånn hva de driver med generellt i det landet...

De får bygd om biler iht diverse EU-normer og de er med i NATO. Så langt er jeg med.

Men øya mine ? Nja, skeptisk...

Shed some light, folkens !

Comment

Opprinnelig skrevet av KRJ
            Opprinnelig skrevet av andeynor
            Noen som vet hvor mye laseroperasjoner ligger på nå om dagen? Fortsatt mellom 20-25 000?
            14.900 i tyrkia:

http://www.lasiksyn.no/

jeg reiser med dem snart, kan gi mer info om dem da men hittil virker de seriøse
            Hadde ALDRI tatt sjangsen. Du sparer kanskje noen tusen lapper men kan det virkelig kompansere for synet ditt? Nei, betal noen høvdinger ekstra og du kan føle deg sikker.

Comment

Tok PRK hos norsk synskirurgi i Trondheim på fredag. Enkelt arbeid. Anbefaler Norsk snyskirurig hvis du tenker på laser

Comment

Opprinnelig skrevet av TorgeirN
                Tok PRK hos norsk synskirurgi i Trondheim på fredag. Enkelt arbeid. Anbefaler Norsk snyskirurig hvis du tenker på laser
                Gratulerer. Har hørt at PRK'en er helt jævlig. Hva synes du?

Comment

Takk. Kjente ingenting under operasjonen utenom at det luktet litt svidd fra øynene og kontoen til foreldrene mine. Natta etterpå var et helvete. Jeg og en kamerat som også tok PRK lå og hadde det vondt, var utrolig lysky og øynene var såre. Var som å være snøblind x3. Kjørte på med smertestillende men det hjalp ikke så mye. Virket som jeg sov bare 2-3 timer, vi hørte jaggu noen som hadde seg i naborommet og ;/ eller det var noen som såg på tv med litt for høy lyd :P

Ble bedre og bedre og etter 3-4 dager var det nesten helt bra, ser bare litt uklart og disig nå. Skal bli helt bra om 2 uker ca.

Comment

Noen vet om det å ha stabilt syn i 1-2 år er policy hos bare noen få klinikker, eller hos alle??

Comment

tror det er litt forskjellig med policyene, også i der jeg var i Tyrkia, men de forstår seg på situasjonen din, og lar deg ta uannsett.

Var der i november i fjor, og det var absolutt noe å anbefale! halv pris i forhold til norske priser, + ferie på kjøpet. bare husk å være med på guida tur ETTER laseren, så får man med seg så mye mere ^^ (evt alt er bare tåke.)
                      Det som var skikkelig bra på denne turen, var at det var en gruppereise, og folk bodde med hverandre, og alle hadde en romkamerat, så det ble sånn at man passa på hverandre.
                      og man hadde sjekk dagen etter operasjonen.

mange jeg kjenner (Les: alle) har spurt meg hvordan jeg turte å dra til tyrkia for dette, men nedi tyrkia var alle sånn "jeg skjønner ikke hvordan de tør å gjøre det i norge". omtrent alle der hadde venner som har tatt laser i norge, og de kunne melde om mye rart. kunnskapene og erfaringene var mye større i Tyrkia etter mine oppfattelser. men så klart, de tar jo dobbelt så mange laseroperasjoner dagen liksom :P
                      Dessuten er tyrkia ledende land og pionerer innen laserkirurgi.

Høres ut som snikreklame, jeg vet, men jeg har ingenting å si på dem.
                      (kanskje bortsett fra litt surr i fellesplanlegginga.

+ Check out wavefront aka "Supermannsyn". jeg har aldri sett så bra før iallefall.

www.lasikreise.no

Comment

Tja... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på dine påstander om Tyrkia.

Uten at jeg vil virke frekk, så syntes jeg du skal ta en generell undersøkelse av Tyrkia som nasjon.

Tyrkia har vel kun vært ledende innen brudd av menneskerettigheter, sensur av media, overvåkning av politiske parti, samt generell undertrykkelse av minoriteter i sitt eget land. Ja, og selvfølgelig tilslutt; stort sett på kant med EU i enhver felleseuropeisk sak.

Snodig at Tyrkia er med i NATO, men de blir jo aldri medlem av EU - merkelig...

Ellers syntes jeg det var fint for din del av det gikk greit med laseroperasjonen i Tyrkia - ledende innen laseroperasjoner? - Neppe!

Comment

Har faktisk hørt flere som har sakt akkurat det samme som poeng, uten at jeg har noe å komme med angående det. Har vurdert laser selv, og jeg er vel mer enn skeptisk på å dra til tyrkia for å gjøre det.

Comment

Opprinnelig skrevet av Bart Simpson
                            Tja... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagere på dine påstander om Tyrkia.

Uten at jeg vil virke frekk, så syntes jeg du skal ta en generell undersøkelse av Tyrkia som nasjon.

Tyrkia har vel kun vært ledende innen brudd av menneskerettigheter, sensur av media, overvåkning av politiske parti, samt generell undertrykkelse av minoriteter i sitt eget land. Ja, og selvfølgelig tilslutt; stort sett på kant med EU i enhver felleseuropeisk sak.

Snodig at Tyrkia er med i NATO, men de blir jo aldri medlem av EU - merkelig...

Ellers syntes jeg det var fint for din del av det gikk greit med laseroperasjonen i Tyrkia - ledende innen laseroperasjoner? - Neppe!
                            samma det greiene med tyrkia, billig laser operasjon jo!!

er ikke akkurat slik at det stryker med armenere når nordmenn får fiksa synet sitt der nede for halv pris

ps: jeg har også tatt laser i tyrkia, og kan bare anbefale det - standarden var mye høyere der enn hva det er på norske offentlige sykehus

Comment

Opprinnelig skrevet av KRJ
                              ps: jeg har også tatt laser i tyrkia, og kan bare anbefale det - standarden var mye høyere der enn hva det er på norske offentlige sykehus
                              Jeg har tatt laser i Norge, og kan bare anbefale det - standarden var mye høyere der enn hva det er på norske offentlige sykehus.
                              Uansett om det er Tyrkia, Norge eller annet land, dette skyldes at det er en privat klinikk. Ikke bland epler og bananer.

Ang. laseroperasjon generelt. Både jeg, min far og en av mine brødre tok LASIK-operasjon i Trondheim, på www.brillefri.no , og vi var alle tre meget godt fornøyd. Minst fornøyd var min far, som pga alder må bruke lesebriller etter å ha kvittet seg med -6 eller deromkring. Helt naturlig dette, men infoen om det på forhånd var litt dårlig.

Mine to andre brødre har tatt operasjon på klinikker i Oslo, også de var fornøyde etter det jeg har skjønt. Min eldste bror klaget over tørrhet på øynene i noen måneder etterpå, men dette tror jeg er en individuell sak. Min yngste bror tok en annen type operasjon som var mer smertefull og hvor de behandlet bare ett øye om gangen (pga. smertene). Han tok denne fordi han er såpass ung ennå, og om synet fortsetter å forandre seg så kan han ta en operasjon til.

Comment

En kamerat av meg tok en 100% vellykka laser operasjon i Tyrkia.
                                Han reiste ned med faren sin velsignelse, som er dokter.

Virker som om mange er påvirka av reklamekampanjen til Europeiske Reiseforsikring som har gått en del på tv tidlegare, om kva ein kan forvente seg av helsetjenester i utlandet.

En skal reise ganske langt før den utførte kvaliteten på helsetjenester virkelig blir dårligare. Men det som stort sett skremmer oss med en gong vi reiser ut av landet er usikkerhet om kva som skjer eller ikkje. Med det meinar eg kommunikasjonsproblem.

Reiser en til dømes til Tyrkia er nok helsetjenestene utført av dokterar med samme kunnskap og dyktighet som her.

Men ver sikker på at alle kan snakke eit språk du forstår. Og at du sjølv også kan gjere deg forstått. Det er ikkje alle tider det er mottakar som har forstått feil kva en prøver å forklare.

Comment

Nå har ikke jeg lest hva alle andre har skrevet før meg, men kan jo dele min erfaring.

Min drøm er å bli fallskjermjeger. På sesjon fikk jeg karakter 6. Jeg har ikke hatt stabilt syn lenge, men siden drømmen er å bli jeger tok jeg operasjonen nå før jula 2006. Man har ikke noe å tape på det, i hverstefall må man ta en ny operasjon senere, eventuelt begynne med briller/ linser igjenn.

Fikk forresten brev fra vpv i går, de har godkjent laseroperasjonen min, og synet mitt har nå karakter 9

Comment

Grattis, du er en som ikke bare drømmer men som også handler! Lykke til.

Comment

Opprinnelig skrevet av TorgeirN
                                      Noen som veit hvor mye - / + man kan ha for å få karakter 9?

Skal på forhåndsundersøkelse til laseroprasjon den 2. januar
                                      Er det noe som vet?

Comment

Vist man har ikke et alt for dårlig syn, men ikke bra nok syn til å komme inn som mjk er laser-oprasjon garantert vellykket da?

Comment

Opprinnelig skrevet av JAJ
                                          Vist man har ikke et alt for dårlig syn, men ikke bra nok syn til å komme inn som mjk er laser-oprasjon garantert vellykket da?
                                          Mener du om laser operasjon alltid er vellykket ?

I tilfelle - nei. Alle operasjoner innebærer en viss risiko. Feks at korreksjonen blir feil eller i verste tilfelle betennelser etc som medfører blindhet.

Comment

Formulerte meg litt dårlig. Men det var det jeg mente sofakriger. Skal inn til synstest om ikke så lenge og tror/håper at det ikke blir nødvendig med laseroprasjon.

Comment

Det er helt avhengig av hva du har som mål, men laseroperasjon har ingen garantier selv om metodene er veldig gode etterhvert. Karakteren 9 tilsvarer vel ingen avvik.

Comment

Opprinnelig skrevet av twominds
                                                Karakteren 9 tilsvarer vel ingen avvik.
                                                Når det gjelder synsundersøkelsen ved sesjon og diverse opptak (med unntak av LFS) så er den begrenset til måling av synsstyrke og fargesyn, etter det jeg har erfart. En slik undersøkelse vil ikke nødvendigvis påvise avvik som ikke berører disse to egenskapene.

Comment

Opprinnelig skrevet av JAJ
                                                  Formulerte meg litt dårlig. Men det var det jeg mente sofakriger. Skal inn til synstest om ikke så lenge og tror/håper at det ikke blir nødvendig med laseroprasjon.
                                                  Bare 60% av de som ønsker laseroprasjon har tilstrekkelig grunnlag (Tykke hornhinner) til å kunne få utført oprasjonen.

Comment

Working...
                                                  X