Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sliter med push ups

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sliter med push ups

Heisann, jeg sliter veldig med push ups, og trenger tips til å øke antall reps, jeg finner mange måter som rett og slett ikke funker for meg, så hvordan trener dere for å øke antall reps? Og hvor lang tid brukte dere på å nå dette tallet?
    Klarer nå 30, ideelt sett vil jeg opp på 55-60 innen et halvt år.

Sv: Sliter med push ups

Kjør en økt med 4-5 sett med 25-30 push hver dag,så går det stort sett rett vei.
    Forøvrig så er det ingenting her i verden som krever at du klarer 55-60 push,så du kaster egentlig bort tid du bør bruke på helt andre ting.
    When in doubt,empty your magazine.

Kommentér

Dette er mest med tanke på mjk kravene, jeg vet de er 45 reps, men tanken er at jeg ikke ønsker i bli helt kjørt etter den runden med push ups, og evt alt annet som involverer disse musklene på et opptak, derfor ønsker jeg å ligge i hvertfall 10 reps over kravet. Men takk for innspill, tar for såvidt 30 push hver dag jeg våkner.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Milboy1 Vis post
        Dette er mest med tanke på mjk kravene, jeg vet de er 45 reps, men tanken er at jeg ikke ønsker i bli helt kjørt etter den runden med push ups, og evt alt annet som involverer disse musklene på et opptak, derfor ønsker jeg å ligge i hvertfall 10 reps over kravet. Men takk for innspill, tar for såvidt 30 push hver dag jeg våkner.
        Treningsprogrammene til MJK ligger greit tilgjengelig med litt google fu.
        Bok har de også gitt ut:
        https://www.norli.no/tren-som-en-elitesoldat
        https://www.side3.no/trening/tren-so...ektivt-4396117

Kommentér

Følger mjk programmet til punkt og prikke, men er for noen uker siden så sluttet jeg å få progresjon i push ups, derav dette innlegget

Kommentér

Det punktet kommer uansett hva du trener,men det er bare å fortsette så kommer progresjonen.
            Husk at de fysiske kravene er ikke opptaket,det er noe du må klare for å få starte på opptaket.
            Klarer du 45 med overskudd,så er du der,du får ingen premie for å kaste bort enegi på å ta 10 til.
            Den energien trenger du til andre ting :-)

Kommentér

Dette vet jeg, men jeg tenker at dette er jo minstekrav, så det vil jo klart være en fordel å klare kravene med god margin, jeg vet at etter de fysiske kravene er gjennomført og bestått, så er det kun hodet det går på

Kommentér

Dersom du ikke trives med MJK programmet kan du prøve:
                Ta en makstest av pushups.
                Deretter tar du 2*80% hver morgen og hver kveld.
                Ta en retest hver 14 dag for kalibrering av maks antall.
                Dvs at hvis du tar 30 pushups, så blir 80% av det 24 pushups. Ta 2*24 pushups hver morgen og kveld i to uker, ta deretter en retest. (Denne dagen tar du kun retest) Juster antall etter hvordan du ligger ann i løypa. Kan kombineres med situps.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
                Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Jeg husker jeg sleit voldsomt med å bikke min personlige «max». I løpet av de første måneder, skøyt antallet for hver uke, men det stagnerte fra og med 2.mnd. Jeg forsøkte å øke mengden trening, men hjalp ikke stort. Det som derimot gjorde utslag, var å trene opp muskulaturen rundt. De mindre gruppene. Jeg brukte en stol med justerbar høyde, tok pushups med knær på stol, deretter motsatt osv. Dette kombinert med det ordinære opplegget følgelig.
                  Merkelig greier, men det funka. Hang-ups gjør forøvrig underverker for push også
                  ...Daeshbags

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Oldemordi Vis post
                    Merkelig greier, men det funka.
                    Det kan jo rett og slett være at kroppen er så smart at den ikke lar én muskel bli vesentlig større enn "naboen". Hvis man hadde kunnet ta én muskel og gjøre gigantisk, mens den som i mange reele situasjoner vil risikere å ta like mye belastning ved f.eks et løft ikke fikk noe trening, ville man jo ganske sikkert risikert å skade den utrente idet lasta "faller over" på den.
                    (Mulig dette høres mer logisk ut i hodet mitt enn jeg greier å forklare men :P )
                    Hadde jeg hatt peiling kunne jeg sikkert kommet med bedre eksempler....

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                    Working...
                    X