Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Vernepliktig etterretningsanalytiker

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vernepliktig etterretningsanalytiker

Hei, lurer bare på om noen har noe info om denne tjenesten. Vurderer å søke, men er usikker.

Sv: Vernepliktig etterretningsanalytiker

Du henviser til denne: https://forsvaret.no/karriere/forste...ingsanalytiker .

Så vidt jeg vet er det et nytt tilbud, men fagfeltet er svært spennende.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Kommentér

Artig. Det har etter hva jeg vet ikke vært noe lignende siden etterretnings-UB-kursene for borti 20 år siden. Mulig Kdo_Under: vet noe om dem.

Dette er nok ikke tjenesten for deg som drømmer om å svinge deg rundt i trærne, skyte og herje. Du kommer til å sitte mye inne, knote med diverse dataverktøy og skrive. Det passer nok best for den som trives med litt hodebry.

Det er rimelig klart fra teksten at dette primært er en rekrutteringsvei inn til tjeneste som vervet analytiker. Du bør ha tenkt over om det er noe du kan tenke deg før du møter på FOS om du søker og kommer inn.
      "En undervannsbåt er ikke en sykkel -"
      - Dmitrij Boltenkov

Kommentér

Det var ikke intellektuelt utfordrende for 20 år siden.
        Tror jeg hadde søkt å få litt møkk under neglene i en annen stilling først.
        Det er viktig å ha en følelse for hva som faktisk observeres.

Hva forsvaret tenker med denne stilling klarer jeg ikke helt å forstå.
        Med mindre man ønsker billige og villige Ops-ass.
        Død ved Kølle!
        Bla bla... Hybrid warfare is easy

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Kdo_Under Vis post
          Det er viktig å ha en følelse for hva som faktisk observeres.
          Dette kan ikke understrekes nok. Jeg har det fra kilder jeg anser som sikre, at det bl.a. i Afghanistan har gått med mye unødvendige sivile liv som følge av en del analytikere (IKKE norske, IKKE i norsk teig og IKKE under norsk ledelse), altså folk som får betalt for å skjønne seg på hva som foregår, som har sittet i sanntid, fulgt med på en video-feed, og gitt tommel opp eller ned på våpenslipp, og der disse bokstavelig talt ikke har hatt snøring på normal pattern of life, skikker og normer i de arenaer dem har hatt makt over liv og død, fordi dem ikke har tjenestegjort et eneste minutt på bakken i de områder dem er satt til å fungere i / mene noe om - men som tross alt gikk ut som beste elev på analytikerutdanningen i sitt respektive land...

Eksempelvis far i huset som står opp klokken 0430, før soloppgang, på sommerstid for å gå til uthuset for å gjøre unna morgenpisset og hente redskaper, fordi han deretter skal ut på gjordet sitt og bruke timene fram til det blir for varmt i solsteiken til å drive med landbruk. Hvis man ikke selv har sett og erfart dette fra bakkenivået, så er jo veien unektelig kort for å helle trekke den slutning at dette er snakk om en terrorist som går til lageret sitt (i sitt eget hus da FFS...) for å hente den der IEDen han deretter skal ut og grave ned. Og dermed tilintetgjøres han, og gjerne resten av familien med, fordi det er jo ikke alltid like enkelt å se forskjellen på en spade+bøtte på den ene siden, og en IED på den annen, gjennom et termisk kamera i fugleperspektiv.
          Elite Som En Trensoldat

Kommentér

Forsvaret tenker nok at dette er en kjapp og billig løsning til å utdanne personell i et år for så å ansette de som vervet og fortsette utdanningen. De setter da krav for vervet om forskjellige kurs som en kun får i kombinasjon med førstegangstjenesten. (My guess)
            Det er antagelig en god vei å gå om en er i god form og har gode teoretiske evner, og ønsker å konkurere seg inn til videreutdanning som etteretningsanalytiker.
            Etteretning er et meget interessant fagfelt og dette er noe du enten velger for det ene året, eller for en livslang karriere.
            Lykke til!

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
            Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
              Forsvaret tenker nok at dette er en kjapp og billig løsning til å utdanne personell i et år for så å ansette de som vervet og fortsette utdanningen. De setter da krav for vervet om forskjellige kurs som en kun får i kombinasjon med førstegangstjenesten. (My guess)
              Det er antagelig en god vei å gå om en er i god form og har gode teoretiske evner, og ønsker å konkurere seg inn til videreutdanning som etteretningsanalytiker.
              Etteretning er et meget interessant fagfelt og dette er noe du enten velger for det ene året, eller for en livslang karriere.
              Lykke til!

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
              Det som er viktig er at de som kommer ifra det sivile er klar over at dette dreier seg om glorifisert kontortjeneste.

Det blir ikke utlevert hverken smoking, eller safaridress til noen innen dette løpet.
              Død ved Kølle!
              Bla bla... Hybrid warfare is easy

Kommentér

Som Hulkinator: sier,så er nok dette ren verving,og man vil nok bli spurt ganske tidlig om man er interessert i å fortsette som vervet analytiker.
                Svarer man da at man heller vil trekke på gaten enn å jobbe i nord,så ryker nok den muligheten.
                When in doubt,empty your magazine.

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
                Working...
                X