Milrab - gears you there

Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Legesjekk innrykk

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Legesjekk innrykk

Hei, jeg har innrykk til artilleribataljonen og er litt engstelig angående legesjekken.
    Jeg er i fysisk god form og kom meg fint gjennom sesjon uten problemer. Men noen måneder etter sesjon fikk jeg noen problemer med ryggen. Dette viste seg å være en cyste som førte til delvis lammelse i et ben (droppfot). Etter rundt en måned ble funksjonen i benet bedre, og like etter var det så og si helt fint igjen. Jeg har vært under grundig behandling hos leger (røntgen, MR og CT) og de har gitt med klar beskjed om at jeg er helt frisk og kan fint gjennomføre førstegangstjeneste.
    Nå er jeg bare engstelig for hva de vil si under legesjekken i forsvaret. Vil de se bort fra evalueringen fra mine leger, siden forsvaret er såpass fysisk tøft for kroppen? Eller er jeg da garantert å komme inn? Litt engstelig siden jeg har gledet meg til dette i flere år.

Har lest på forsvaret nettside om helse krav at "plager med knær/ eller rygg" kan vurderes mindre strengt, så håper dette gjelder min situasjon også.

Takk for alle svar

Hei!
    Vil anbefale at du er ærlig, tar med en attest fra lege om at du ikke har varige mén og vektlegger at du er veldig motivert.
    Antar du har synlige arr etter at de fjernet cysten, så å lyve vil være lite hensiktsmessig. Lykke til!
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Kommentér

Opprinnelig skrevet av Einherjar Vis post
      Antar du har synlige arr etter at de fjernet cysten, så å lyve vil være lite hensiktsmessig. Lykke til!
      Gikk ikke gjennom noen form for operasjon. Det hele hendte i en veldig hektisk periode, så vi ble enige med legen om å droppe operasjon for å se om det ville forbedres over tid. Bedre ble det og cysten er i dag borte uten noen form for arr eller arrvev på/ i ryggen.

Kommentér

Men ja, tenker uansett å ta med alle brev fra legen som vektlegger at jeg er i fysisk god nok form/ frisk nok til å delta. Var bare usikker på om dette holdt med tanke på "skaden".

Kommentér

Hvis du har en evaluering fra lege som sier at du er "helt frisk" så burde det holde, i og med at man kun tar en generell sjekk på innrykksdagen(mulig dette har endret seg siden jeg var der?). Bare vær ærlig.
          Dona Ferrea

Kommentér

Annonse i emne

Collapse

Donasjoner

Collapse
          Working...
          X