PDA

Vis full versjon : Vannkrig i østen

Hauken
25-09-12, 08:43
Japan, Taiwan og Kina er nå i full vannkrig med vannpistoler og vannbalonger i sør-kina havet. La oss håpe at det ikke eskalerer lengre enn til putekrig....

Rittmester
25-09-12, 11:44
Luftputer? Amatører der borte i Østen. Når vi har fiskerikriger i vår del av verden, f eks Island vs UK, Norge vs Greenpeace, bruker vi skikkelige kanoner.

onkel smerte
25-09-12, 13:16
Kanskje ikke lenge før Paul Watson og gjengen dukker opp der da? De har jo lang kompetanse i vannkrig med Japanerene...

Men fra spøk til alvor, hvor mye større kan dette reellt bli nå da? Jeg for min del vil tippe på at dette var toppen, også kulminerer det i at det blir en lang periode med handelskrig der begge parter taper uten å egentlig komme til enighet.

Safariland
25-09-12, 14:00
Her er jo potensialet for en strategisk korporal relativt stort..

onkel smerte
25-09-12, 14:25

Høh? Den forstod jeg ikke helt?

BOFG
25-09-12, 15:38
Høh? Den forstod jeg ikke helt?

Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_Corporal

Kort oppsummert beslutninger gjort av sjef på aller laveste nivå kan få store følger...

onkel smerte
25-09-12, 18:14
Se der ja, selv en gammel krok kan lære noe nytt. Takk for oppklaringen :)

Hauken
26-09-12, 08:31

Tja der var vell en Korporal en gang for lenge siden som tok sakene i egne hender... Det gikk jo ikke så bra for resten av verden....

dobrodan
26-09-12, 18:58
Tja der var vell en Korporal en gang for lenge siden som tok sakene i egne hender... Det gikk jo ikke så bra for resten av verden....

Ikke for landet som korporalen tok makten i heller.