PDA

Vis full versjon : Afghanistan og konspirasjonsteorier.(ja...igjen!)

Vernet_Bedrift
26-10-09, 18:02
Ok,vi alle vet det er utrolig slitsomt å diskutere med konspirasjonsteorister,men jeg nekter å la dem vinne i denne saken.
Det nye nå er at vår og ISAF/OEF for øvrig sin tilstedeværelse i A-stan er en konspirasjon..
for *trommevirvel* ...å oprette en oljerørledning (TAPI pipeline) igjennom A-stan ,nærmere bestemt gjennom RC (N) i sin helhet i det siste utkast de legger fram som "bevis"..
Det andre "utkastet" og dokumentet som gir dem vann på mølla ligger her: http://www.nato.int/cps/en/natolive/topics_8189.htm#mandate..
Dette er "absolutt bevis" for "the new world order" sin storkonspirasjon for verdensherredømme i deres øyne(!) ..selektiv hukkomeslse?..ja(dette er vel å merke fra den samme crowden som mener 9/11 var en kontrollert demolisjon osv).
Jeg vet jeg ikke burde diskutere med disse tullingene ,men jeg nekter å gi dem siste ordet,dat det er i mine øyner et hån mot alle som legger blod svette og tårer inn i å bygge dette landets fremtid..
Hva sier man i grunn til slike folk?

Herr Brun
26-10-09, 18:16
Ingenting, man ignorerer dem.

Vernet_Bedrift
26-10-09, 18:33
[quote="Vernet_Bedrift":34d9kz2u]
Ingenting, man ignorerer dem.[/quote:34d9kz2u]
Greit nok,men som sagt jeg nekter som sagt å la dem få siste ordet..kall det stahet om du vil:P
Pluss det utrolig mange,særlig i USA som tror på dette tullet,og de blir ikke mindre av at vi holder kjeft.

Lucas
26-10-09, 18:38
Det er vanskelig å argumentere sak mot folk som oppkonstruerer "beviser" i hytt og gevær, og ser spøkelser på høylys dag.

Det kan i noen grad bekjempes ved solid dokumentasjon av faktisk hendelsesforløp. F.eks. har det blitt laget et program som motbeviser konspirasjonsteorier om terroraksjonene i London-05. Tror det var BBC som laget dette. De mest innbitte vil da likevel vende det døve øret til og fortsette med sine fabler.

TheCripple
26-10-09, 20:51
Det er vanskelig å argumentere sak mot folk som oppkonstruerer "beviser" i hytt og gevær, og ser spøkelser på høylys dag.

Det kan i noen grad bekjempes ved solid dokumentasjon av faktisk hendelsesforløp. F.eks. har det blitt laget et program som motbeviser konspirasjonsteorier om terroraksjonene i London-05. Tror det var BBC som laget dette. De mest innbitte vil da likevel vende det døve øret til og fortsette med sine fabler.

De[BBC] har også laget en dokumentar om 9/11. De begravde en rekke av de fremsatte konspirasjonsteoriene ganske enkelt.

Når det gjelder konspirasjonsteorien i denne tråden så ser jeg ikke helt grunnen til at USA skulle gå til krig med Taliban for at Turkmenistan skulle få sende gass til India. Høres ut som en kostbar, og dårlig idè...

Gaman
26-10-09, 21:27
Å diskutere med konspirasjonsteoretikere er oppimot en umulig oppgave, for når de først har fått noe for seg nytter det ikke med hvor mye fakta og referanser man slenger i fjeset på dem, da slenger de bare tilbake en link, med ja, netopp en konspirasjonsteori...

Men for guds skyld, ikke si et ord til dem om du ikke har en nettside(helst flere) og referere til.

Ca alle sakene DB.no har om Afghanistan ender opp med å bli en krangel om konspirasjonsteoriene rundt 9/11. Har lest forferdelig mange som har noen gode ide'er om hva som skjedde der som de linker til, bla en som går ut på at det ikke engang var fly som fløy inn i tårna...

Men det beste er rett og slett ikke begynne å diskutere med dem, for når du starter, som du har gjort, kan man heller ikke gi seg, for da ender man jo egentlig opp som "taperen". Og om man plutselig slutter å diskutere slenger de nok noen kommentarer som... ja går ut på at du ikke har noe mere og komme med og at jeg har rett... og det er jævlig bittert.

Men tipset jeg har til deg er rett og slett og fortsette og referere til fakta om det du skriver, som jeg forstår du har gjort til nå. Og når det gjelder krigen om olje, som de mener det er, syns jeg Irak er foreløpig et godt eksempel på at det ikke handler om olje, nå som USA har trukket seg litt tilbake, "men men for all del, det kan være de fortsatt er der for faktisk å få oljen de visstnok er ute etter.."

Kan fort bli litt rotete når jeg skriver mye så sorry om det ble det... og ja jeg HATER konspirasjonsteoretikere som ikke har noen form for grunnlag på hvorfor de påstår dette er sannheten, som bla. at det ikke var fly innvolvert... faen jeg blir forbanna bare når jeg skriver det her..

Rittmester
26-10-09, 21:50
Det finnes konspirasjonsteoretikere som mener månelandingene bare var en iscenesatt bløff, for å oppfylle Kennedys mål om å komme til månen innen utgangen av 60-årene.

Man skulle jo tro at de ville holdt kjeft når det for et par måneder siden var satelitter som fotograferte månelandingsmodulene og fot- og hjulspor. Nei da. Disse fotografiene var bare en del av konspirasjonen, må vite.

Jeg tror det beste er å bare tie dem i hjel. Det finnes X% uhelbredelige idioter på denne planeten, hvor X er et tall større enn null, og (forhåpentligvis) mindre enn 100, og slike nytter det ikke å diskutere med, om du har aldri så mye rett.

M6A2
26-10-09, 22:26
Men det beste er rett og slett ikke begynne å diskutere med dem, for når du starter, som du har gjort, kan man heller ikke gi seg, for da ender man jo egentlig opp som "taperen". Og om man plutselig slutter å diskutere slenger de nok noen kommentarer som... ja går ut på at du ikke har noe mere og komme med og at jeg har rett... og det er jævlig bittert.

Nei, det er ikke bittert å gi seg og nei, du har ikke tapt. Dette er personer som lever for å kverulere og kverulere og kverulere. Det beste er jo som du sier å ikke starte opp kverna og bare ignorere dem, men av og til kommer du ut for en slik. Diskuter gjerne, men bedre å stoppe og så ignorere tullingen fremfor å bli tullete selv fordi du ikke ville gi deg.

Vernet_Bedrift
26-10-09, 23:33
Det som skremmer vannet av meg i dette tilfellet,er at de på overflaten virker utrolig intelligent og hadde jeg ikke vært den jeg er,og litt mer blåøyd hadde jeg gjerne trodd på dem..dette er bekymringsverdig i.e. at f.eks 1/4 del av USA sin befolkning faktisk tror på disse konspirasjonsteoriene..
Og da er det lett for at det sprer seg til flere av befolkningen og støtten til oppdraget synker ytterligere osv(trenger vel ikke utdype mer,går ut ifra de fleste her vet hvor jeg vil med dette).
En ting er 9/11 teoriene,de er rett og slett latterlige og jeg gidder ikke bruke tid på dem,men når de begynner slik med A-stan og oljeledning osv..det treffer litt for nærmt hjem..
Når de faktisk beskylder veteraner for å ikke kjenne til "krigens realiteter",da må jeg inrømme at blodet begynner å koke hos meg..og det tror jeg det jammen hadde gjort hos de fleste her..

SWATII
27-10-09, 00:45
Ohh boy, man finner disse over alt. Selv der jeg jobber, hvor rundt 70% har en Master eller Phd, så treffer man på de som mener at de sitter på den hele og fulle sannhet, noe som har gjort sitt til, til en del fjott diskusjoner i lunch pausen.....

hvlt
27-10-09, 09:42
For 11 år siden ble jeg faktisk intervjuet av TV2-Nyhetene om denne saken (http://dudeman.net/siriusly/0/sup/twa800.html). Her har virkelig fantasien vært i fullstendig fritt spill. Og så ville de involvere fredelige EISCAT på Ramfjordmoen som viktig spiller i tidenes største konspirasjon.

Rittmester
27-10-09, 09:57
"Let the truth be known," avslutter han.

Amen til det.

Lille Arne
28-10-09, 11:01
For noen år siden hørte jeg en prisbelønt tysk journalist hevde at kuppet mot Ceauscescu i desember 1989 var en konspirasjon mellom deler av det rumenske partiet og Sovjetunionen ved KGB. At det var snakk om et internt kupp fra noen luringer i det rumenske kommunistpartiet er de fleste ganske så enige om i dag. Og det er ikke umulig at kuppmakerne hadde følere ut til Sovjetunionen på forhånd.

Men da hun hevdet at det hadde vært 60 000 (seksti tusen) sovjetiske spetsnaz inne i Romania, alle rekruttert og trent spesielt for formålet i sovjetrepublikken Moldova, ga jeg litt opp...

(Skulle dette forresten ha vært i tråden om udugelige journalister?)

Vernet_Bedrift
29-10-09, 01:46
For 11 år siden ble jeg faktisk intervjuet av TV2-Nyhetene om denne saken (http://dudeman.net/siriusly/0/sup/twa800.html). Her har virkelig fantasien vært i fullstendig fritt spill. Og så ville de involvere fredelige EISCAT på Ramfjordmoen som viktig spiller i tidenes største konspirasjon.

Oi den var dæven drøy!