PDA

Vis full versjon : Ledig stillinger: Redningsmann - Helikopter

NK Milforum
05-04-05, 06:42
http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=98336

Robin Røkke Johansen, 2005-04-04

Helsepersonell kan bli redningen
SOLA: Nå har du sjansen til å bli del av et helikopterteam. Luftforsvaret trenger fem nye redningsmenn og de kan med fordel være sivile kvinner eller menn fra ambulansetjeneste eller sykepleie.

Av Robin Røkke Johansen, Forsvarets mediesenter

http://www.mil.no/multimedia/archive/00058/370-1_58045a.jpg

KREVENDE: Det kreves god fysisk form når du skal fires ned eller klatre i fjell og breer for å hjelpe personer i nød. Foto: 330-skvadronen

barbaren
05-04-05, 07:19
dette er no jeg godt kunne tenkt meg, men jeg er både for gammel og mangler medisinsk utdanning som samsvarer med kravene.

har jobbet med seaking under flere rednigsoperasjoner, klatreulykker og under førstegangstjenesten på Ørlandet, tiden har nok desverre løpt fra meg, faen også!

ikke la det skje deg!

OneShotOneKill
05-04-05, 07:50
Dæven, det så interessant ut!

De fysiske kravene er jaggu høye, er imponert over hvilken fysisk form det personellet har! Nesten godt at jeg er for gammel, så det er jo uaktuellt uansett.

Dessuten foretrekker de jo folk med div. erfaring.

Navy Seal
07-04-05, 19:35
Jeg kan skryte av å ha vært hospitant hos 330-skv. i Banak, Lakselv i 11 dager i 2002. Hadde en fantastisk periode der oppe, med masse flyging, pick-up trening i Tromsfjorden(-15 grader i lufta, snødekket landskap, og flåte med 8 fiskere i sjøen:P). Det var en sinnsyk opplevelse å henge i winch'n i overlevelsesdrakten og kjenne rotorvinden piske mot ansiktet ditt. Hadde fullt opplegg alle dager, med rå flyging, treninger av forskjellige slag(både redningsteknisk og flyteknisk), og til slutt et minneverdig besøk av HKH Prinsesse Märtha Louise. Fløy Prinsessen og hennes følge fra Banak til Hammerfest, flott tur:)

Noen her som er interessert i redningsmannstjeneste? Min far har i mange år jobbet som redningsmann i Norsk Luftambulanse, med ansvaret for alle redningsmennene i hele landet(også kalt Redningsteknisk Sjef). Han har ingen ting annet enn alt positivt å si om jobben, med nye utfordringer ved hver utrykning. Et mer variert arbeid skal man lete lenge etter, tro meg!! Har fløyet en del ganger med Luftambulansen, og det er en ubeskrivelig følelse å sitte i en EC 135 i maksfart, i taktisk flyging over Østmarka!!! Har til og med fått fly denne maskinen selv, uten hjelp av pilot(må skryte litt, er jævlig stolt!!!). Noen som lurer på noe om helikoptere eller Luftambulanse-tjenesten i Norge: SPØR MEG!!

Jeg har søkt Flyger- og navigatørutdanning ved Luftforsvarets Flygerskole - noen andre som har søkt det samme??

Navy Seal

No guts, no glory