Milforum - discussion politics, security, military and conflicts around the world.

Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Militær rebreather?

1. Post ID# 1073802 #1

Militær rebreather?

Har lest boken norges hemmelige krigere, der fant jeg et par bilder av noen marinejegere på vei ut fra en ubåt. La merke til at rebreatheren de brukte så utrolig gammeldags ut, den var jo til og med frontmontert, SÅ det jeg mener å ha hørt, er at spesialstyrker har tilgang til det aller nyeste av matriell. Stusset litt over dette og tenkte at siden boken er fra rundt 2007 så kanskje de har byttet de ut, er det noen som kan bekrefte hvilken type og model som brukes den dag i dag? gjerne også produsent.

http://toyhaven.blogspot.com/2008/10...ay-by-bbi.html
    Siden jeg ikke vet hva denne heter så var dette det nermeste jeg kunne komme, tror den ser omtrent slik ut.

2. Post ID# 1073901 #2
    Sist jeg så noen bilder av MJK, så det ut til at de brukte "Dräger LAR VI". Men det var noen få år siden, så de kan ha byttet til noe nyere.
    Hallingen....

3. Post ID# 1074210 #3

4. Post ID# 1074228 #4
    Global moderator
    Ble medlem
    Oct 2004
    Er det veldig viktig å få vite hvilken type rebreather som benyttes da?
    The older i get, the better i was..

5. Post ID# 1074236 #5
    Tja.. Kan prøve på dykkesiden istedet. Er ikke veldig viktig, men er interesert i å vite det...

6. Post ID# 1074502 #6
    Veteran
    Ble medlem
    Jun 2004
    Usikker paa hvorfor du synes det er rart at den er frontmontert. Ogsaa at den ser gammeldags ut. Hvis bildet er fra 2007, vil jeg tro det er en Kanadisk sak som heter SIVA. Disse kan brukes med blandingsgass for stoerre svoemmedybde, men er primaert tenkt brukt med ren O2.

7. Post ID# 1074512 #7
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006
    Generelt: Hvilket utstyr spesialstyrkene bruker skal ikke offentliggjøres, så fremt det ikke allerede er publisert på en av Forsvarets offisielle sider. Annen info blir i beste fall bare spekulasjoner, som er ganske verdiløse dersom man søker et autorativt svar, eller i verste fall røping av gradert informasjon, som er straffbart. Hvis bror din kjenner en som jobber i MJK, og han har fortalt at de bruker den-og-den typen utstyr, skal dette ikke ut på milforum eller noen andre steder.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

8. Post ID# 1074554 #8
    Den infoen om rebreatheren SIVA ligger allerede ute på wikipedia eller noe sånt.
    http://www.dykkesiden.com/forum/index.php?topic=73505.0
    PS. Takk for tipset om at info som ikke ligger ute hva de bruker er ulovlig å dele, jeg visste ikke dette.
    EDIT: frontmontert dykkerutstyr er ikke akkurat så vanlig i dag, derfor syntes jeg det var litt rart om de brukte så gammelt utstyr.
    Sist endret av Jørgen 280396; 12-04-12 kl 15:51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •