Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Viser resultatene 1 til 2 av 2

Tråd: Gi avslag på befalskole? Karakterer for å komme på BS?

1. Post ID# 1072430 #1

Gi avslag på befalskole? Karakterer for å komme på BS?

Hei.

Jeg har søkt meg til FOS i sommer med førstevalg som 'Alle befalskoler' i Hæren. Men jeg vil kanskje vente til neste sommer istedenfor pga skole. Dersom jeg får innkalling til FOS, hva gjør jeg for å si nei? Sender jeg brev/mail til noen eller bare er det å ikke komme?

Jeg har 3,8 i snitt fra vgs. Jeg mener å huske at vgs ikke var et krav for befalskole men jeg har lest en tråd hvor en person ikke kom inn pga skolesnittet og fraværet. Er Vgs plutselig et krav? (Tenkte meg på BS for panserbataljonen, ikke teknisk bs e.l)

2. Post ID# 1072432 #2
    Veteran
    Ble medlem
    Apr 2011
    Generell studiekompetanse er et krav for å gå befalsskole. Dog kan sjef for Hærens befalsskole på særskilt grunnlag gi unntak fra denne regelen, men da skal det ligge et særskilt grunnlag bak avgjørelsen. Noe sånt kan være at du innehar nøkkelkompetanse eller at de har et prekært behov de ikke kan fylle uten å ta deg inn. Jeg tviler på at det er noe du blir vurdert for. Du sier du har 3,8 i snitt fra vgs, da bør jo ikke generell studiekompetanse bekymre deg? Har du yrkesfaglig utdanning?

Forøvrig: Jeg anbefaler deg virkelig å gå befalsskolen. Mang en kar har angret på at de ikke har gjort det, og de som har gjort det, angrer ikke. Om du utsetter det et år, så gi Vernepliktsverket beskjed om at du ikke stiller til opptak, slik at de kan kalle inn en annen som ikke fikk din plass.
    Sist endret av 9echo; 27-03-12 kl 00:35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •