Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Side 2 av 8 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Viser resultatene 36 til 70 av 247

Tråd: 22. Juli Rettssaken

1. Post ID# 1073490 #36
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005
    Terroristen angriper "rapporten" tar den med her siden det kommer til å bli et viktig punkt under rettsaken, om han er gærn eller ei..

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8062142
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

2. Post ID# 1073511 #37
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2005
    Forøvrig innrømmer han nå at tempelridderne hans er fjas og fanteri: http://www.dagbladet.no/2012/04/04/n...epet/20985913/
    Beidh a lá leo

3. Post ID# 1073533 #38
    Global moderator
    Ble medlem
    Oct 2006
    Quelle surprise...
    He who peeps at the neighbor's window may chance to lose his eyes

4. Post ID# 1073538 #39
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005
    Er vel ikke så veldig mange bortsett fra terroristen og media som ble overrasket over dette.

5. Post ID# 1073565 #40
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005
    Man kan vel trygt si at dette går mer og mer i retning av noe annet enn en rettsak

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.T31PEhBhiK0

sirkus, revy, freakshow, dårlig tvdebatt, parodi, farse, er noen av ordene som kan passe...

6. Post ID# 1073765 #41
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005
    Kan være greit å lese denne før rettsaken starter http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.T4AJdxBhiSM gir vel kanskje en pekepinne på hvordan de fem første dagene blir.

7. Post ID# 1074169 #42
    Svart belte
    Ble medlem
    Nov 2010
    VG mener å vite(hvordan i all verden de kan vite alt er nå en annen sak) at ABB blir kjent tilrengelig i den siste rapporten. Da begynner vel virkelig sirkuset, med demonstrasjoner og paroler og sånt som man ser i andre mindre utviklede land.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10057049
    The intelligence of the creature known as a crowd, is the square root of the number of people in it.
    Terry Pratchett

8. Post ID# 1074180 #43
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006
    Det er vel ikke så vanskelig, selv for en VG-journalist, å kjenne innholdet til den siste rapporten, all den stund den ble offentliggjort i dag?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...g-6801718.html

Dette er hovedpunktene i konklusjonen i den nye rapporten:

• Observanden var ikke psykotisk, bevisstløs eller psykisk utviklingshemmet i høy grad på tiden for de påklagede handlinger.
    • Observanden har ikke alvorlig psykisk lidelse med betydelig svekket evne til realistisk vurdering av sitt forhold til omverdenen, og han handlet ikke under en sterk bevissthetsforstyrrelse på tiden for de påklagede handlinger. Observanden er ikke lettere psykisk utviklingshemmet.
    • Observanden var ikke psykotisk på tiden for undersøkelsene.
    • Det er høy risiko for gjentatte voldelige handlinger.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

9. Post ID# 1074181 #44
    Svart belte
    Ble medlem
    Nov 2010
    Nja, mitt poeng var vel at de viste det før den ble offentliggjort, såvidt jeg registerte.
    The intelligence of the creature known as a crowd, is the square root of the number of people in it.
    Terry Pratchett

10. Post ID# 1074185 #45
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006
    OK.

Uansett, jeg deler ikke medias bekymring for at rettssaken skal bli et sirkus.

At de to rapportene er motstridende er ikke verre enn at retten får flere bevis å forholde seg til. De er uansett suverene i å avgjøre både skyldsspørsmål og straffeutmåling innenfor de rammene loven setter.

Når det gjelder det store medieoppbudet og innkallelsen av blant andre mullah Krekar som vitne, tror jeg heller ikke vi skal være redd for at ikke rettens administrator klarer å holde orden. Regien i en norsk rettssak er en ganske annen enn den vi kan se på dramatiseringer av amerikanske rettssaker.

11. Post ID# 1074186 #46
    Svart belte
    Ble medlem
    Nov 2010
    Men bare for å få klarlagt det, denne rapporten må vel godkjennes, eller i det minste behandles av den rettsmedisinske kommisjonen, og det er vel strengt tatt samme gjengen som godtok den forrige rapporten?

Og mens man nå er inne på saken, hva vil skje om kommisjonen underkjenner rapporten?
    Terry Pratchett

12. Post ID# 1074188 #47
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006
    Juristene på forumet får svare mer presist, men jeg vil anta at en underkjennelse bare gjør at rapporten ikke vil bli lagt frem for retten. Dog er vi alle på det rene med at psykiatri ikke er en eksakt vitenskap, og at det er fullt mulig å komme frem til forskjellige konklusjoner når det er flere sakkyndige inne i bildet, og de har hatt tilgang til observanden i en annen situasjon enn de første sakkyndige. Så lenge ikke kommisjonen kan peke på direkte metodefeil tviler jeg på at de har kompetanse til å underkjenne.

13. Post ID# 1074617 #48
    Svart belte
    Ble medlem
    Nov 2010
    Mange S2 som vil like denne saken....

Onsdag og torsdag kunne alle journalister og medarbeidere i norske medier som har søkt og fått tillatelse til å følge Behring Breivik-rettssaken, hente sine adgangskort til Oslo tingrett.

Adgangskortet er personlig, med bilde og en egen såkalt QR-kode, som scannes av sikkerhetsvaktene ved inngangen til tingretten.
    På Facebook og nettsider

Flere norske journalister valgte torsdag å ta bilde av adgangskortet - og legge det ut på sine egne Facebook-sider.

«Klar til innsats!», skriver en journalist og viser frem adgangskortet sitt.
    og videre:
    Undres over problematikken

- Det står ikke omtalt i papiret som følger med adgangskortet at man ikke skal mangfoldiggjøre disse, sier redaktør Helge Øgrim i fagbladet Journalisten til Aftenposten.no.

- Kortene vil heller ikke være så vanskelige å avbilde for andre. Så det undrer meg litt om dette er et alvorlig sikkerhetsproblem. Men dersom det stemmer at det er et sikkerhetsproblem, slik Aftenposten antyder, så vil vi selvsagt ta hensyn til det, legger han til.

Etter at Aftenposten var i kontakt med Øgrim, valgte han å fjerne bildet av adgangskortene fra nettsiden.
    mens politiet sier følgende:
    - Vi ønsker ikke sikkerhetsbrudd

Med litt kjennskap til et redigeringsprogram for bilder, er det en smal sak å laste ned bildet av adgangskortet, bytte ut bildet, skrive det ut i god kvalitet - og laminere det. Og vips så har man ulovlig tilgang til Oslo tingrett under 22. juli-rettssaken.

- Dette vitner om liten forståelse for det sikkerhetsregimet som det er lagt opp til, sier stabssjef Johan Fredriksen i Oslo politidistrikt til Aftenposten.no torsdag kveld.
    og følgende:
    - Beklagelig, uprofesjonelt og uønsket

- Dette er noe av problemet med sosiale medier. Enkelte ser ikke helheten i hva de gjør, og hva det i verste fall kan føre til for seg selv og andre. Jeg synes det som er gjort er beklagelig, uprofesjonelt og uønsket, sier stabssjef Fredriksen.
    http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...t-6803784.html
    Terry Pratchett

14. Post ID# 1074781 #49
    Svart belte
    Ble medlem
    Nov 2004
    Ref vitnelisten. "Å unndra seg vitneplikten er mangel på respekt for rettsvesenet". Kan man respektere retten hvis de kaller inn alle mulige personer til vitneboksen på vegne av forsvaret?
    Hørte en reportasje på radio i går, fikk dessverre ikke tak i navn/stilling på vedkommende men hun mente at hele samfunnet var på motorvei til anarki dersom noen hadde motsigelser ifm vitneinnkalling til denne saken.
    Turbo bullshit...No real power.

15. Post ID# 1075653 #50
    Jeg finner dette innslaget verdt å diskutere:

http://www.aftenposten.no/webtv/--Sa...=#.T5AW4RwSF_c

Den rettspsykiatriske eksperten og andre kommentatorer, finner språkbruken ABB benytter teknisk og frastøtende. Eksperten mener at den tekniske, rasjonelle forklaringen på hvordan han ønsker å ta flest mulig liv kan innebære at han ikke kan regnes som tilregnelig.

Personlig ser jeg språkbruken mer som et forsøk på en slags militærfaglig tilnærming, enn et psykologisk symptom.

16. Post ID# 1075657 #51
    Veteran
    Ble medlem
    Apr 2011
    Jeg vet ikke om jeg vil si militærfaglig tilnærming, jeg kan ikke se noen spesielle paralleller til noe militært fag når det kommer til språket han benytter. Mitt inntrykk er at det kan være et forsøk på å fremstå som sofistikert, kanskje spesielt i forhold til hans inntrykk av at retten mener han har manglende faglige kvalifikasjoner og dermed lekforståelse av elementene han bringer inn i forklaringen sin, som f.eks. politisk "utdannelse" mm. han selv hevder han har utdannelse innenfor.

17. Post ID# 1075661 #52
    Global moderator
    Ble medlem
    Mar 2005
    Han har vel en typisk parallell i Erasmus Montanus - som slenger om seg med kvasiintelektuelle begreper som han selv ikke forstår - for å fremstå som noe han ikke er.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

18. Post ID# 1075764 #53
    Spent på om mediene tar tak i det at Breivik nevner mentale forberedelse av Afghanistan-soldater, tenker da spesielt på videoen om det mentale avtrekket som var oppe i mediene for en tid siden.

19. Post ID# 1075788 #54
    Veteran
    Ble medlem
    Jun 2006
    fra retten nå:
    kl. 13.09
    Breivik: - Jeg ga meg selv, og vi har gitt oss selv det mandatet.
    kl. 13.09
    Elgesem: .- Når fikk du den tillatelsen som står på merket?

kl. 13.08
    Breivik: - Det er et såkalt moral-badge som også brukes av soldater i Afghanistan.
    kl. 13.08
    Foran Breivik i vitneboksen er det satt opp en dataskjerm. Ifølge aktoratet skal Breivik kunne bruke denne skjermen til å peke på kart og annet som vises til retten.
    kl. 13.08
    Elgesem viser til et jakkemerke som er avbildet i kompendiet.
    *smerte er midlertidig, ære varer evig*

20. Post ID# 1075813 #55
    Her er reportasje fra ABBs forklaring for de som har tid og ork en fredags ettermiddag:

http://ekstrabladet.dk/112/breivik/article1745833.ece

21. Post ID# 1076195 #56
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005
    Tirsdag starter den delen av saken som omhandler Regjeringskvartalet, den varer t.o.m 30 april. Når vi skriver mai og starten på juni er det Utøya. Før den går over i en teknisk fase ( bevis og sakkyndige rapporter).

22. Post ID# 1076289 #57
    Veteran
    Ble medlem
    Jun 2006
    kl. 09.53 Breivik: - Hvis de hadde fått ordre om det av en emosjonelt ustabil statsminister, var sannsynligheten der.

kl. 09.52 Engh: - Trodde du politiet ville ta livet av deg?

kl. 09.52 Breivik: - Mange av de mektigste menneskene i Norge ville bli emosjonelt ustabile. De kunne bedt betrodde mennesker i politiet gjøre hva de ville med meg.

kl. 09.52 Breivik sier også at han fryktet at Ap hadde gitt beskjed til politiet om at han kunne drepes.

kl. 10.02 Flere av tilhørerne ler lavt av Holdens spørsmål.

kl. 10.02 Holden: - Du ser hva jeg tenker, ikke sant?

kl. 10.02 Holden: - Må man være ekspert for å sette en Crafter i revers?

kl. 10.02 Breivik: - Jeg sjekket manualen, det sto ingen indikasjon der om hvordan det skulle gjøres. Det er en helt spesiell bilmodell.

kl. 10.02 Breivik avbryter Holden og sier det ikke har relevans.

kl. 10.01 Holden: - Du klarte altså ikke å sette bilen i revers, men å fly et småfly..

kl. 10.01 Breivik: - Neeiii..... det var vel at.. at jeg hadde problemer med å sette bilen i revers. Det var ganske enkelt å gjøre noe med det.

kl. 10.01 Årsaken var at Breivik ikke klarte å få bilen i revers.

kl. 10.01 Holden referer til at Breivik tilkalte Viking redningstjeneste den 15. juli, etter at tiltalte hadde leid bombebilen.

kl. 10.00 Breivik: - Jeg er flink til å sette meg inn i alt jeg er interessert i å sette meg inn i.

kl. 10.00 Aktor Holden: - Anser du deg som teknisk begavet, Breivik?

kl. 09.59 Flere av tilhørerne ler.

kl. 09.59 Engh spør om Breivik kan å fly, og han svarer at han har sett videoer om det på YouTube.

kl. 09.57 Breivik: - Jeg har studert hvordan man flyr småfly, små Cessna-fly. Jeg vurderte å ekspropiere et fly på Fornebu.

http://nrk.no/227/
    Sist endret av Simplex; 23-04-12 kl 12:31
    Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

23. Post ID# 1076292 #58
    Veteran
    Ble medlem
    Jun 2006
    Breivik: - I omstendigheter hvor jeg er i ferd med å bli sendt på galehus.

kl. 11.48 Aktor Engh bryter inn og vil vite under hvilke andre omstendigheter Breivik ville ha brukt denne uniformen sin.

kl. 11.46 Breivik sier at det kanskje er «like greit» at han ikke bruker uniformen, nå som fire sakkyndige rettspsykiatere følger rettssaken. Flere i salen humrer av denne kommentaren.
    http://nrk.no/227/
    Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

24. Post ID# 1076407 #59
    En av de desidert beste kronikkene jeg har lest om rettsaken, anbefales:
    http://www.aftenposten.no/meninger/-...l#.T5Zk7NnRXZ8

25. Post ID# 1076423 #60
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006
    Historien til en av dem som var nærmest da bomben i regjeringskvartalet gikk av. (Omvendt kronologisk rekkefølge).

Kl. 09:30 Tor Inge Kristoffersen er med dette ferdig med sin forklaring.
    Kl. 09:29

Kristoffersen beskriver Regjeringskvartalet som en krigssone etter at bomben gikk av.
    Kl. 09:29

Bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen spør Kristoffersen om hans tanker om at Regjeringskvartalet er tilgjengelig fra Grubbegata.
    - Hadde han kommet en måned senere, hadde han aldri kommet opp dit, sier Kristoffersen, og viser til at Grubbegata skulle stenges.
    Kl. 09:27

Anders Behring Breivik smiler når bistandsadvokaten spør Kristoffersen hva han tenker om at tiltalte i går sa at alle som jobber i Regjeringskvartalet bør "si unnskyld til mine søstre som har blitt voldtatt".
    - Det er helt absurd, sier Kristoffersen.
    Kl. 09:27

Kristoffersen forteller at han har erfaring fra forsvaret. Både fra Midt-Østen og Bosnia. Der hadde han samme type jobb og opplevde også å miste en kollega i et angrep. Han beskriver området utenfor Regjeringskvartalet som en krigssone etter eksplosjonen.
    - Det gjør inntrykk å se ødeleggelsene, sier han.
    Kl. 09:26

Bistandsadvokaten spør om hvordan Kristoffersen har hatt det etter 22. juli.
    - Der har gått greit med meg, men kona mi har tatt det litt tungt, med tanke på at hun og ungene var så nær til å være der da bomben gikk av.
    Han forteller også at andre kolleger har hatt det tøffere og har vært ute av stand til å gjøre jobben sin.
    Kl. 09:25

Bistandsavdokat Siv Hallgren spør om politiet fikk registreringsnummeret på bombebilen.
    Det bekrefter Kristoffersen, som anslår at politiet fikk nummeret på bilen circa 20 minutter etter at bomben gikk av.
    Kl. 09:23

Forsvarer Vibeke Hein Bæra spør nå ut Kristoffersen om direktelinjen til politiet og muligheten til å overføre overvåkningsbilder direkte til politiet.
    Kl. 09:22

Kristoffersen forteller om at han jobbet på vaktsentralen hele kvelden, til 22.30 den kvelden. Han forsikret seg om at rømningsveiene var åpne og hentet skuddsikker vest og brannvernsutstyr til bruk i tilfelle bygget skulle kollapse.
    - Rett etter den første samtalen med politiet, ringte jeg familien min for å sjekke at de var i live og ba dem holde seg langt unna regjeringskvartalet, sier han.
    Klokken 22.30 satte Kristoffersen seg i bilen og kjørte hjem til familien sin.
    - Å dra hjem om kvelden var godt. Det var godt å treffe barna etter at de hadde ringt mange ganger og spurt "pappa, lever du fortsatt".
    Kl. 09:21

Aktor Svein Holden spør om hvordan arbeidet utover ettermiddagen forløp.
    - Det ringte hele tiden. Fra folk som satt fast i bygget, fra folk som lurte på hva som hadde skjedd.
    Kl. 09:19

Aktor spør om kontakten med politiet. Kristoffersen forteller utfyllende om hvordan de jobbet for å sikre overvåkningsbilder.
    - Vi tenkte at han må tas, så disse opptakene må være intakte.
    Kl. 09:18

Han sier at han har vært på jobb hele tiden siden 22. juli. Han har ikke vært sykemeldt, men mistet en kollega som satt i resepsjonen i Høyblokka og en annen kollega ble skadet.
    Kl. 09:18

Kristoffersen forteller at han kom sammen med barna sine til jobben denne dagen. De skulle etter planen komme tilbake, men endret planer og ble dermed ikke rammet av bombeekplosjonen direkte.
    Kl. 09:16

Tor Inge Kristoffersen forteller at sambandet til vaktene i Regjeringskvartalet ble satt ut av spill av eksplosjonen. Vaktene var derfor uten samband i 30-40 minutter og måtte kommunisere ved hjelp av private mobiltelefoner.
    Kl. 09:16

Tor Inge Kristoffersen
    Kl. 09:15

- Vi så at det var normal trafikk inn og ut av Høyblokka. Jeg så blant annet en mann som sto og røykte utenfor. Jeg vet ikke helt hvordan det gikk med han, sier Kristoffersen.
    Kl. 09:14

- Vi jobbet hele kvelden med å sikre bevis, forteller Kristoffersen.
    Han fikk informasjon om at mannen som hadde parkert bilen var en mann i politiuniform, med våpen, i halv fem-tiden om ettermiddagen fredag 22. juli.
    Kl. 09:13

- Nei, vi fant alle de opplysningene vi trengte via kameraene, forteller Kristoffersen.
    Å jage feilparkerte biler fra dette området er en vanlig oppgave for vaktene i Departementets servicesenter, ifølge vitnet. Han forteller at de gjør dette daglig.

Kl. 09:12

Vi sender forklaringen til Svein Olav Christensen (forsvarsbygg) direkte kl 09.30. Forklaringen til innsatsleder i Oslo politi, Thor Langli, sendes ca 12.45.
    Kl. 09:12

Aktor Engh spør om hvordan de studerte bilen Anders Behring Breivik hadde parkert ved inngangen ved Regjeringskvartalet.
    - Var det noen som gikk ut til bilen, spør Engh?
    Kl. 09:11

- Vi så at det var døde folk og at det var store ødeleggelser i Regjeringskvartalet, sier Kristoffersen. Han holder blikket festet på aktor når han snakker, og ser ikke i den tiltaltes retning.
    Kl. 09:10

Kristoffersen fortalte politiet om at det hadde vært en stor eksplosjon og ga signalement på sjåføren som de hadde sett på overvåkningskameraene. Han ble etter hvert klar over at det var en politiuniform, og ikke en vekteruniform sjåføren hadde på seg.

Kl. 09:09

- Hva gjorde du da, spør Engh.
    - Vi så på skjermene våre, vi hørte ikke noe særlig smell, men et dypt drønn, men det ristet i hele høyblokka, det ramlet ned takplater og begynte å renne vann. Brannalarmen hadde gått og det begynte å pipe i alt vi har av systemer.
    - Da var det bare å løfte av direktelinjen til politiet, sier Kristoffersen. Han forteller at de så bilder på noen av overvåkningskameraene, men at bildet forsvant på flere av dem.
    Kl. 09:09

Den tiltalte ser på Kristoffersen når han snakker.
    Kl. 09:08

Da de to vaktene hadde zoomet inn på skiltene på bilen, gikk bilen i lufta. Planen var egentlig å kontakte det de trodde var en vekter for å få ham til å fjerne bilen.
    Kl. 09:07

Kristoffersen forteller detaljert om hvordan han og hans kollega ble oppmerskom på den hvite varebilen, bombebilen. De fant overvåkningsbilder av bilen og føreren, som de trodde var en vekter.
    Kl. 09:06

- Jeg begynte på jobb klokken to den 22. Litt etter klokken tre ble jeg oppmerksom på at min kollega fikk en telefon fra resepsjonen i Høyblokka.
    Kl. 09:05

Aktor Inga Bejer Engh starter utspørringen av Kristoffersen.
    Kl. 09:05

Kristoffersen jobber som vaktførstebetjent i Departementenes servicesenter (DSS) i Regjeringskvartalet. Han forsikrer å snakke sant for retten.
    Kl. 09:03

Første vitne i rettsaken, Tor Inge Kristoffersen tar nå plass i vitneboksen

26. Post ID# 1076668 #61
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005
    Veldig sterkt å høre vitnemål til de som ble hardt skadd og som kjemper seg tilbake, det kommer vi til å få høre mye av framover, nå først fra Oslo så Utøya.

27. Post ID# 1076700 #62
    Stanghelle skriver klokt om tilregnelighet etter min mening:

http://www.aftenposten.no/meninger/k...l#.T5kQLhwSF_c

28. Post ID# 1076702 #63
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006
    Enig.

Og i den anledning: Det heter seg jo at enhver rimelig tvil skal falle tiltalte til gode. Vanligvis er jo tiltalte interessert i å bli frifunnet, sekundært få en kortest mulig straff, men her har vi jo en situasjon hvor tiltalte går inn for fengsel/forvaring, selv om dette måtte føre til at han blir sittende lengre og under strengere forhold enn om han hadde blitt funnet utilregnelig. Tiltaltes 'gode' er altså å bli funnet tilregnelig. Burde ikke da all tvilen som er sådd til syvende og sist føre til nettopp dette?

29. Post ID# 1076705 #64
    Sitat Opprinnelig skrevet av isak Vis post
    Veldig sterkt å høre vitnemål til de som ble hardt skadd og som kjemper seg tilbake, det kommer vi til å få høre mye av framover, nå først fra Oslo så Utøya.
    Media har ikke omtalt det i særlig detaljert grad, men AUF-ere som blogget i dagene etter Utøya beskrev akkurat de typer skader man kan forvente når folk blir truffet av sånn ammunisjon. Mye elendighet i vente.

30. Post ID# 1076708 #65
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Enig.

Og i den anledning: Det heter seg jo at enhver rimelig tvil skal falle tiltalte til gode. Vanligvis er jo tiltalte interessert i å bli frifunnet, sekundært få en kortest mulig straff, men her har vi jo en situasjon hvor tiltalte går inn for fengsel/forvaring, selv om dette måtte føre til at han blir sittende lengre og under strengere forhold enn om han hadde blitt funnet utilregnelig. Tiltaltes 'gode' er altså å bli funnet tilregnelig. Burde ikke da all tvilen som er sådd til syvende og sist føre til nettopp dette?
    Jo, det er et besnærende resonnement, men det vil nok sannsynligvis vendes til noe slikt: Det beste for psykisk syke personer er behandling. Ved tvil vil altså behandling være den tiltalte til gode.

Dette tror jeg blir et sentralt punkt rettens vurdering:

Sitat Opprinnelig skrevet av Stanghelle
    Et av spørsmålene blir derfor om det kan settes likhetstegn mellom politiske og medisinske vrangforestillinger.

31. Post ID# 1076709 #66
    Svart belte
    Ble medlem
    Mar 2007
    Det er en slippery slope dersom domstolen skal definere hva som er korrekt syn på politikk og verden.
    Ferdig

32. Post ID# 1076712 #67
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006
    For eksempel: Hvordan ville Hitler ha blitt vurdert av de psykiatrisk sakkyndige?

33. Post ID# 1076714 #68
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2006
    Akkurat det er spørmålet jeg også gjerne ville ha svar på, hva med Hitler? Stalin? Mao? Pol Pot? Napoleon? Hva mener Torgeir Husby og Synne Sørheim om dem?
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

34. Post ID# 1076716 #69
    Svart belte
    Ble medlem
    Nov 2010
    Htiler i 45 var vel moden for Gaustad.

Jeg tør vel forøvrig påstå at de fleste diktatorer verden har sett ikke har vært rett skrudd sammen i toppetasjen.
    Terry Pratchett

35. Post ID# 1076720 #70
    Svart belte
    Ble medlem
    Mar 2007
    Dersom han kjennes utilregnelig for dette legger de listen utrolig lavt for senere anledninger. Med mindre et drap er begått i affekt vil gjerningsmannen være sinnsyk og utilregnelig.
    Ferdig

Side 2 av 8 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •