Nakenbading. Analyse Russland. Konflikt Ukraina. Fremtidens Forsvar.

Fremtidens Heimevern. Nyhetslinker. WW2 70 år etter. Politinytt. Våpengren?

Kjøp bøker hos Haugen Bok
Viser resultatene 1 til 9 av 9
Kjøp bøker hos

Tråd: Bli soldat i utlandet.

1. Post ID# 1071404 #1

Bli soldat i utlandet.

Hei. Jeg er en gutt på 18 år som skal inn i militæret i januar og gleder meg veldig. Jeg har veldig lyst til å bli soldtat i utlandet, men jeg har en prikk på rullebladet for hasjrøyking. Har jeg sjangs for å bli soldtat i utlandet fordi om jeg har denne prikken på rullebladet eller skal jeg bare glemme det?
    Sist endret av AGR416; 03-04-12 kl 14:21

2. Post ID# 1072059 #2
    Noe sier meg at det ikke er en engangsforeteelse? -du bør huske på at folk testes...
    Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

3. Post ID# 1072858 #3
    Du må ha rent rulleblad for å få utenlandstjeneste.

Sånn kan det gå.

4. Post ID# 1072867 #4
    Narkotika er noe som Forsvaret ser meget strengt på (med god grunn). Er lite sannsynlig at du får lov til å tjenestegjøre. Sorry..

5. Post ID# 1072897 #5
    Nåvell, da jeg satt med en kar fra 2.bn under innrykket mitt (2007) på Sessvollmoen innrømmet jeg bruk (prøvd) av hasj i mine yngre og idiotiske dager. Jeg fikk ett blikk og ett skarpt spørsmål om hvorfor, hvor jeg trakk på skuldrene og forklarte at jeg var ong og dum(som var 100% rett), og at det ikke har gjentatt seg siden den ene episoden.

Forskjellen her blir vell kanskje at du er dømt, det ble aldri jeg. Vær 110% ærlig om det, forklar at du angrer så kan det være en sjanse. Og gjør det selv en tjeneste: Sørg for at det du sier er sant.

6. Post ID# 1073263 #6
    Senior medlem
    Ble medlem
    Jul 2011
    Slutt med hasjen, gjennomfør førstegangstjenesten med glimrende tjeneste uttalelse, søk grenaderstilling, og ta det deretter. Ikke gi opp før du har prøvd. Men vit det at hvis du slasker deg gjennom førstegangstjenesten, så er det lite sannsynlig å bli sendt ut på skarpe oppdrag. Hva du gjorde før militæret, vil ha liten påvirkning på videre tjeneste om du er for "verdifull" til å miste. Ha det i bakhodet, og ikke la fortiden din ødelegge for deg. Jobb for målet ditt!
    First to fire

7. Post ID# 1073342 #7
    Veteran
    Ble medlem
    Jun 2006
    Og for all del ikke lyv om bakgrunn og vandel... Da er det på hue og ræva ut før du har begynt...
    Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

8. Post ID# 1073714 #8
    Sitat Opprinnelig skrevet av Roleg Vis post
    Hva du gjorde før militæret, vil ha liten påvirkning på videre tjeneste om du er for "verdifull" til å miste.
    Ehm... nei?

9. Post ID# 1073716 #9
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2005

Sitat Opprinnelig skrevet av berlinerblaa Vis post
    Du må ha rent rulleblad for å få utenlandstjeneste.

Sånn kan det gå.
    Feil. Plettfritt rulleblad er intet krav, og det har tjenestegjort flere soldater og befal i Afghanistan som har hatt ting på rullebladet. Så lenge man kan få sikkerhetsklarering vil det foretas en konkret vurdering av om man skal sendes ut eller ikke. At man har noe på rullebladet er dermed overhodet ikke automatisk utelukkende - selv om det ikke akkurat trekker i positiv retning. Akkurat narko står riktignok i en særstilling her.
    Beidh a lá leo

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •