Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Fått piping i øret

1. Post ID# 1068841 #1

Fått piping i øret

Hei

For noen uker siden satt jeg på huk og holdt på med noe greier og ved siden av meg stod en palle på høykant, denne pallen veltet rett attmed meg med et stort smell. jeg fikk veldig vondt i øret og det verket noen timer, men tenkte ikke så mye over det resten. Nå nylig var vi og skøt med 12-7. Jeg skulle klargjøre ammo bak. Det blåste ganske mye og jeg hørte ikke at skytelederen sa hørselsvern på osv. Jeg styrte med mitt også begynte de og skyte. De ble vel en sikkert 10-20 skudd tilsammen før jeg rakk å ta på hørselsvernet. Nå merker jeg at jeg har fått en pipelyd i øret som er konstant.

Hva vil skje viss jeg går til legen med det og finner ut at jeg har fått nedsatt hørsel? Hørt rykter om at jeg vil bli dimmitert eller nektet mer skyting. Er dette virkelig tilfellet?

2. Post ID# 1068842 #2
    Du kan ha Tinitus, snakk med legen. Tro meg, du vil ikke ha Tinitus resten av livet om du kan forhindre det.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

3. Post ID# 1068844 #3
    Global moderator
    Ble medlem
    Mar 2005
    Tinnitus kan være for livet og er ikke kurerbart. Av og til går det over. Ja, du kan bli dimmitert på dette, men uavhengig av det vil svekkelse av hørsel medføre ikke godkjent helseprofil. Gå til legen, husk at livet er lenger enn førstegangstjenesten.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

4. Post ID# 1068950 #4
    Hm ok, skjønner. Skal til lege på tirsdag.

5. Post ID# 1068962 #5
    Ikke glem å få det dokumentert som yrkesskade hvis det blir permanent.

6. Post ID# 1069010 #6
    Global moderator
    Ble medlem
    Jan 2010
    Dette kan godt bare være noe så enkelt som en hangover (kortvarig øresus). Glemte hørselvern ved sprenging, og fikk piping i venstreøret for alle penga.Denne pipingen vedvarte i godt over en måned, men avtok. Jeg fikk 9 ved dimisjon, og hadde ingen permanente hørselsskader.
    MEN, gå til legen, få henvisning til øre-nese-hals spesialist og for alt i verden, IKKE utsett ørene for mer støy enn absolutt nødvendig. Ikke kjør full pupp på headset,plugger osv. Vil du virkelig overdrive, så har du ørepropp i øret bare for å minimere risikoen for andre smell osv.

For alt i verden, få det registrert som yrkesskade om det ikke avtar.

Jeg forstår du frykter å bli dimitert pga dette, men hva er viktigst? Risikere kronisk øresus for resten av ditt liv, eller redde hørselen`? Gå til spesialist, få evt hvitlapp som fritar deg fra skyting/tyngre kjøretøy/sprengning, og følg rådene fra legen slavisk !
    "Så sa d plutseligt bang..du kan tro eg sprang"!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •