Nakenbading. Analyse Russland. Konflikt Ukraina. Fremtidens Forsvar.

Fremtidens Heimevern. Nyhetslinker. WW2 70 år etter. Politinytt. Våpengren?

Kjøp bøker hos Haugen Bok
Viser resultatene 1 til 9 av 9
Kjøp bøker hos

Tråd: I Skauen

1. Post ID# 1065820 #1

I Skauen

Bare en sånn liten ting jeg har tenkt på i lang tid. som de fleste vet, så kryper jo spesialstyrkene våre rundt i skogen og lumsker meeen også at norge har et rikt dyreliv. Hvis jeg skulle vært marinejeger(typen spesialstyrke som driver med mest "grønn" trening) og skulle snike meg inn på et mål for å drive observasjon eller sabotasje, da ville det vart et jævla dilemma og møte tryne til tryne med en bjørn eller en ulv. vet ikke om folka får opplæring i hvordan håndtere slike situasjoner, sannsynligvis får de kanskje det? det er liksom ikke at de lager mye lyd når de er ute å går, sånn at bjørnen kan høre de og vite at det er andre i nærheten. og når de eventuelt allerede støtt på en bjørn som stirrer de rett i øyene så ville det katastrofalt for operasjon sin side, folka bære jo våpen men avfyrer ikke når de vet det gjør at de blir avslørt tvert og avbryte.

vet jo om når de skal på utenlandstrening så får de opplæring om hvordan håndtere et eksempel som en KongeKobra når de vandrer i jungelen.

Vedder rævva mi på at om en feks vanlig fottropp skal snike seg inn på målet og møtt på en ulv eller bjørn, så ville de avbrutt med engang, men folka i MJK, FSK/HJK og KJK er dog meget mer ekstreme under slike øvelser og treninger.

noen som har tenkt på det samme?

2. Post ID# 1065823 #2
    AGR416
    Guest
    Hehehe......

3. Post ID# 1065825 #3
    Global moderator
    Ble medlem
    Nov 2006
    Hehe.. MJK har nok å tenkte på med den økende bestanden av kongekrabben i nord vettu.

4. Post ID# 1065833 #4
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006
    Det er en grunn til at styrkekravene i FSK er så høye som de er: FSK-operatørene er trent opp til å knekke nakken til en bjørn om de møter på en - det blir jo alt for mye støy om de skyter den.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

5. Post ID# 1065838 #5
    Foreslå at jegersoldatene settes opp med pil og bue. Sjekk dette elgfallet: http://www.youtube.com/watch?v=v9WxkfAUSEQ
    everybody is somebodys fool

6. Post ID# 1065840 #6
    Min onkel fortalte meg om en gammel blekke fra begynnelsen av 70-tallet som het UD-69 som vistnok handlet om hvordan drepe dyr med hendene, kniv og sånt.
    skulle likt å hatt en kopi av den, var vist ganske ninja..
    Dette er en irriterende signatur

7. Post ID# 1065866 #7
    Global moderator
    Ble medlem
    Oct 2006
    FSK! Rittmester, du vet bedre
    “Battles are won by slaughter and maneuver. The greater the general, the more he contributes in maneuver, the less he demands in slaughter.”
    ― Winston S. Churchill

8. Post ID# 1065939 #8
    Ingen har tenkt det samme.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

9. Post ID# 1067702 #9

njetnjet: Hahaha... meeget

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •