Milforum - discussion politics, security, military and conflicts around the world.

Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Sesjonsresultater og fallskjermjeger

1. Post ID# 1065631 #1

Sesjonsresultater og fallskjermjeger

Hei, jeg var på sesjon del 2 på hamar denne uken. Jeg har lenge villet prøve meg til fallskjermjegeropptaket i juli, og søkte dette for ca 1 måned siden. Altså, da jeg var på sesjon fikk jeg 5 på evnetesten(offiseren sa resultatet mitt var VELDIG nærme karakter 6) fikk 9 på syn,hørsel, ingen allergier osv.

Problemet mitt er at jeg hadde lungebetennelse de 3 ukene før sesjonsdagen (var sengeliggende 2 dager før sesjon) Så jeg hadde mistet en del vekt de siste ukene, så jeg hadde en BMI på 19. Jeg strevde meg til 12.min på mølla mens jeg hostet og harket(Hadde fint klart rundt 14 minutter hvis jeg hadde vært frisk.

Spørsmålet mitt er som følger: Vil jeg bli kalt inn til grovuttaket til HjK/FSK nå til sommeren ? - hvis dette er mulig å svare på såklart (med tanke på relativt lav bmi og ikke den beste tiden på mølla(syk) - har allerede gått opp nesten 2 kilo etter sesjonen, og det fortsetter oppover mot "normalvekten" min vil jeg tippe i løpet av et par måneder.

MvH Lars

2. Post ID# 1065650 #2
    Ser ingen grunn til at du ikke skal bli kalt inn, da den fysiske delen så vidt jeg vet ikke teller så veldig mye. Dessuten er 12 minutter over gjennomsnittet

3. Post ID# 1065694 #3
    For en timing. Fikk akkurat brev fra Forsvaret om at jeg ikke tilfredsstilte minimumskravene for å bli fallskjermjeger Dette er noe jeg stiller spørsmål ved fordi: sterk femmer på evnetest - nesten 6 i følge offiser(minimum 5 er kravet?) 9 på hørsel og syn, bestod legetesten med glans. Husker ikke hvilken klassifisering jeg fikk, men jeg husker at den stod for at jeg var veldig motivert og i god fysisk form. Jeg tror ikke jeg har noe på vandel. Det eneste jeg har vært i kontakt med politiet med er at jeg lå litt for nærme en bil forran meg i en 50-sone (fikk ingen skriv på dette, bare en muntlig advarsel på at det kan være farlig - altså ingen prikker eller bot)

Denne beskjeden på at jeg fikk avslag på grunnlag av minimumskravene får meg til å undre; er det noe jeg har oversett angående minimumskravene? Og/eller kan/bør jeg klage på avgjørelsen?

4. Post ID# 1065697 #4
    Hm. Du kan vel ringe eller sende mail til VPV/HJK for å spør hva grunnlaget for at du ikke tilferdsstilte kravene var. Du er helt sikker på at du ikke har noe på vandel?

5. Post ID# 1065699 #5
    Hei, jo skal gjøre det. Så det ikke før nå, men det stod at det brever ble sent ut den 06.02.12 og jeg var på sesjon 08.02.12 ! Tror du dette kan være feilen?
    Mener jeg har 110% clean vandel. Har aldri gjot noe straffbart. som sagt, det eneste var at jeg lå litt nærme en bil forran meg(var kontroll) men jeg fikk bare beskjed om at jeg må ha litt mer avstand, fikk ingen bot, skriv, prikker eller noe av det, bare en liten beskjed så fikk jeg kjøre videre.
    Takk for svar uansett, men håper dette ordner seg nå, med tanke på at de sendte ut avlsaget før jeg i det hele tatt har vært på sesjon

6. Post ID# 1065831 #6
    Det ordnet seg nå : ) Fikk svar på at de hadde vurdert søknaden etter sesjon del 1 ( siden jeg egentlig ikke ble innkalt til sesjon del 2 pga kneskade - sendte klage med legemelding og alt ble godkjent) Så fikk beskjed om at jeg tilfredstiller minimumskravene og blir vurdert som søker på nytt.

7. Post ID# 1088374 #7

Lengden på opptak.. Noen som vet ca?

Er det noen som vet hvor lenge fallskjermjeger opptaket pleier og vare? Er det 3 dager grovuttak så rekrutt også en uke med opptak?? Og pleier lengden på dette å vare 3-4 uker, eller 5-6 uker?? Veldig mye forskjellig informasjon hadde satt pris på svar! ..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •