Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Kan man handle på Forsvarets Uniformsutsalg

1. Post ID# 1064512 #1

Kan man handle på Forsvarets Uniformsutsalg

Lurer på om man kan handle på Forsvarets Uniformsutsalg som sivil. Var ferdig med førstegangstjenesten for noen år siden, og har nå blitt en samler av norske militær effekter. Så går det da ann å handle det der som sivil , eller må man være militær?

2. Post ID# 1064515 #2
    Senior medlem
    Ble medlem
    Jun 2011

3. Post ID# 1064938 #3
    Sitat Opprinnelig skrevet av Fightstar88 Vis post
    Lurer på om man kan handle på Forsvarets Uniformsutsalg som sivil. Var ferdig med førstegangstjenesten for noen år siden, og har nå blitt en samler av norske militær effekter. Så går det da ann å handle det der som sivil , eller må man være militær?
    Du kan handle som sivil (er mange sivilansatte i Forsvaret...), men det er begrenset hva du får kjøpt. Begrensinger gjelder for øvrig også militære - du får ikke kjøpt artikler som du ikke er autorisert for (hvem som helst kan ikke handle fallskjermvinger f.eks.).

Et annet problem er jo at for å handle må du ha fysisk adkomst til utsalget (eller FISBasis for å bruke webshop).
    If you take responsibility for yourself you will develop a hunger to accomplish your dreams.

4. Post ID# 1064978 #4
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2006
    Nå har jeg ikke handlet der siden ca. 2005, men da og tidligere var regelen at du måtte ha tilknyting til Forsvaret, enten som stadig tjenestegjørende/ansatt, som reservebefal eller som HV-soldat. Det ble ofte (men ikke alltid) spurt etter bevis for slik tilknytning (militært ID-kort, medlemskort i NROF og Vernepliktsbok som viste at du var HV-soldat virlet i hvert fall da fint).
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

5. Post ID# 1065034 #5
    Senior medlem
    Ble medlem
    Jun 2011
    Tror nok ikke det er sånn lengre. Her jeg bor er det ei som driver en sånn ute-barnehage, og hun handler ullfrotter, sko, fotposer etc. der..

6. Post ID# 1065039 #6
    AGR416
    Guest
    Visse ting krever fremvising av FD ID eller annen ID som kan verifisere tilknytning til Forsvaret.

7. Post ID# 1065044 #7
    Svart belte
    Ble medlem
    May 2004
    Kjapt søk på Google på funif, og milforum ligger som nr 2. Good shit.
    Odd objects attract fire. You are odd.

8. Post ID# 1065049 #8
    Sitat Opprinnelig skrevet av Voodoo Vis post
    Tror nok ikke det er sånn lengre. Her jeg bor er det ei som driver en sånn ute-barnehage, og hun handler ullfrotter, sko, fotposer etc. der..
    Ullfrotte og fotposer på FUNIF? Det tror jeg ikke de fører, gitt...
    Si vis pacem, para bellum.

9. Post ID# 1065053 #9
    Svart belte
    Ble medlem
    May 2004
    Sitat Opprinnelig skrevet av Voodoo Vis post
    Du tenker kanskje på forsvarsbrukt.no?
    Odd objects attract fire. You are odd.

10. Post ID# 1065055 #10
    Senior medlem
    Ble medlem
    Jun 2011
    Det er det jeg har hørt hvertfall. Mne jeg kan jo ikke si det altfor sikkert.

11. Post ID# 1135189 #11
    Senior medlem
    Ble medlem
    Jan 2011
    Tar opp denne litt etter no usikkerhet...

Må du ha militær id?

Ja eller nei, for noen sier ja, å noen sier nei, å sier det går strålende å handle der uten id.

Må det være norsk Id eller er det samma fan om du e ola nordmann, svensken eller dansken som er å handler der. Samme om det er bereter eller fallskjermvinger det nå sku stå på.
    Sist endret av oreo_kjeks^^; 05-08-13 kl 19:19
    9/11 FDNY 343 - WE WILL NEVER FORGET

12. Post ID# 1135205 #12
    Svart belte
    Ble medlem
    Feb 2008
    Hva skal man si til slikt. Jeg handler stadig vekk på FUNIF i Oslo. Innenfor døra står det skilt om legitimasjonsplikt. Jeg har riktignok aldri vist fram noe ID der, men det kan muligens skyldes at jeg fremstår i all min prakt i Hærens sommerkolleksjon, eller kanskje at jeg kjenner flere av de ansatte der. Hadde jeg stått der i sivil, eller ikke hatt slik fantastisk ekstrovert personlighet ville trolig saken vært en annen...

Mitt stalltips er dermed at det ikke er fritt fram for samlere eller andre med syltynn tilknytning til Forsvaret å troppe opp på utsalget og peke på de blanke greiene bak disken.
    Supply or Die

13. Post ID# 1135576 #13
    Veteran
    Ble medlem
    Jun 2006
    Om du kvalifiserer for å kjøpe tror jeg avhenger mest av hva du ønsker å kjøpe og hvem bak disken som behandler forespørselen din.
    Jeg har ikke tilgang på FISBasis, men har sendt e-post en som jobber der og fått kjøpt alt jeg så langt har bestilt.
    Kan ha vært at de har sjekket meg opp mot personnummer, men jeg har bare oppgitt HV-tilknytning og det har vært godt nok.
    Det er bedre å ta toget med NSB enn å fly med LSD.

14. Post ID# 1135580 #14
    Senior Member
    Ble medlem
    Jun 2007
    Jeg har handlet for brukere her på bruket og ikke vist id når jeg var innom. Selv om jeg har vært i sivil. Men nå har jo jeg et veldig tillitsvekkende utseende...
    Heavy is good, heavy is reliable. If it doesn't work... you can always hit them with it.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •