Jadda. Da er det kanskje på tide at jeg gjør et forsøk med en treningslogg her på forumet. Jeg vil ikke garantere for varighet og frekvens i føringa...
Om meg:
Orienteringsløper. Noe mindre aktiv nå pga. bosted, men har løpt flere NM i år med middels reusltat.
Jobber i politiet på et lensmannskontor i en del av landet som har mørketid, ikke forferdelig langt fra jro.
Trener for å bli i bedre form, og for å ha noe å gjøre. Målet er at jeg skal fortsette å prestere på stafetter for orienteringsklubben min. I tillegg vil jeg bli bedre rusta fysisk til å utføre jobben min.
Er mest gla i utholdenshetstrening, men har fått litt sansen for crossfit-type trening som en form for styrketrening jeg gidder å holde på med. Prøver være litt allsidig og prøve nye ting, men i hovedsak blir det nok mye av det samme.
Høyde: 192
Vekt: +/- 85 kg
Har ikke noen oppdatterte testresultater men sånn ca.
10 hangups
40 pushups
Tror jeg skal klare mellom 10 og 11 på 3000m. Har aldri vært noen kløpper på 3000, men løper forholdsvis fort i terrenget...
Det var vel det grøvste.
Og så til loggføringa:
Søndag 20.11.11:
Løpetur i snøen (15-20 cm), mest på utråkka sti, og litt i terrenget. Tid 1:40
Veit ikke hvor langt det ble, GPSen er i uorden. Gikk engentlig ganske greit.
Mandag 21.11.11:
Oppvarming:
1000m på mølle 4% stigning, 10-12 km/t
2 runder: 10 pushups, 15 situps, 10 nedtrekk 45 kg, 10 knebøy med stang over hodet.
(dette er standard oppvarming for styrke innendørs)
Hovedøkt:
4 runder: 1000m løp på mølle, 4% 16 km/t (3:45 min/km), 20 (pause 1), 25(pause 2), 30, 30 pushups, 50 situps.
Jogga ned 4 minutter.
7, 6, og 5 hangups.

Svar med sitat
Terskelfart med dette oppsettet er nok ganske nært 12 km/t med 4% stigning.