Side 3 av 3 FørsteFørste 123
Viser resultatene 71 til 103 av 103

Tråd: Opptak PHS '12

1. Post ID# 1049623 #71
    Jeg har vært :-)
    blåkledt

2. Post ID# 1049638 #72
    Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2011
    Artig vet du om hørselskravene som det opereres med er absolutte? Altså, om man ligger rett under grensa, går det da på skjønn/helhetsvurdering? Eller er det rett ut?

3. Post ID# 1049667 #73
    Sitat Opprinnelig skrevet av Willsk Vis post
    Artig vet du om hørselskravene som det opereres med er absolutte? Altså, om man ligger rett under grensa, går det da på skjønn/helhetsvurdering? Eller er det rett ut?
    det har jeg nok ikke peiling på, men det er jo slik at et krav er et krav. nå har det seg slik at phs unnviker krav ganske ofte, men jeg tviler på at hørsel er et av de.
    blåkledt

4. Post ID# 1049672 #74
    Nå fikk jeg bekreftelse at hørselen min ikke er diskvalifiserende for opptaket Så da kan folk med nedsatt hørsel søke seg inn så lenge man er innenfor kravet

Slik det stod på mailen: Vi ser kun på totalt tap over frekvensene, og at enkelte frekvenser ligger lavt går greit, så lenge det ikke kommer over de summerte verdiene som er grensa.

5. Post ID# 1050155 #75
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Kan forøvrig anbefale Stavern! Veldig fin beliggenhet, utrolig bra studentmiljø, egen bar, dyktige lærere og gode fasiliteter!
    "Bli det du kan bli"

6. Post ID# 1050158 #76
    Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2011
    Godt og høre, gleder meg mer og mer! Går nå å venter på svar fra legen om hørselen min er god nok Så forresten at stavern skal doble antall studenter til neste år, og blir med det nest største skolen

7. Post ID# 1050164 #77
    Dette blir bra

Noen som har hatt øyelaser? Skal ha det på torsdag, gruer meg litt Hvordan er det med nattsynet, er det problematisk å fungere i mørket (kjøring etc)?

8. Post ID# 1050167 #78
    Global moderator
    Ble medlem
    Mar 2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Zerocool Vis post
    Dette blir bra

Noen som har hatt øyelaser? Skal ha det på torsdag, gruer meg litt Hvordan er det med nattsynet, er det problematisk å fungere i mørket (kjøring etc)?
    Avhengig av metode (valg varierer hovedsaklig med tykkelse på hornhinnen) så er du raskt i full vigør eller har noe rekonvalesenttid. Selve operasjonen er fort gjort, men hvis du ligger og fantaserer mye om hva som skjer er det selvsagt mulig å få opp pulsen litt av at de skal inn på øyet ditt og brenne litt.
    Nattsynet er for min del blitt noe dårligere, og jeg slet de par første årene spesielt med litt tørre øyne (øyedråper fikser det).
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

9. Post ID# 1050169 #79
    Det blir intralaser hos Memira. Nå har jeg -2.00 i begge øyne, men har dessuten store pupiller.

Jeg er klar over at nattsynet kommer sannsynligvis til å bli dårligere etter operasjonen, men er dette problematisk når man kjører bil etc på kveldstid? Tenker ialfall i forhold til å fungere som politibetjent på kvelden

10. Post ID# 1050200 #80
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Skal de det? Interessant...
    Er ikke så veldig god plass her, men de har vel en plan på det!
    "Bli det du kan bli"

11. Post ID# 1050202 #81
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Dette blir bra

Jeg har, som Sofakriger, fått litt tørrere øyne. Tok det hos SynsLaser. Har ikke hatt noen problemer med nattesynet.
    "Bli det du kan bli"

12. Post ID# 1050221 #82
    Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2011
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jong Vis post
    Skal de det? Interessant...
    Er ikke så veldig god plass her, men de har vel en plan på det!
    i alle fall det det står på phs.no sine sider

Fikk akkurat svar fra legen, hørselen min er god nok!! motivert nå

13. Post ID# 1050228 #83
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Sitat Opprinnelig skrevet av Willsk Vis post
    i alle fall det det står på phs.no sine sider

Fikk akkurat svar fra legen, hørselen min er god nok!! motivert nå
    Det med antall studieplasser er ikke riktig. De mener at fra og med høsten 2012 vil det være studenter fra 1. året og 3. året på skolen, ca 168 pr kull. Det utgjør da 336 studenter totalt på skolen Så det vil nok ikke dobles antall førsteårsstudenter neste år.

Hold på motivasjonen og tren, men aller viktigst; tren hodet!
    "Bli det du kan bli"

14. Post ID# 1050311 #84
    Junior Member
    Ble medlem
    Sep 2011
    Nei, fant ut det jeg og

15. Post ID# 1050357 #85
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    I mine øyne så er jeg glad for at det ikke blir nesten like mange som i Oslo. Studiemiljøet på de tre andre skolene er tettere og du har en følelse av at alle "kjenner" alle. Det hjelper også på at Stavern er et lite lokalsamfunn, hvor det ikke er så utrolig mye å finne på. På den måten så har vi kun hverandre.
    "Bli det du kan bli"

16. Post ID# 1068099 #86
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Har alle husket å søke nå?
    "Bli det du kan bli"

17. Post ID# 1068745 #87

18. Post ID# 1069147 #88
    er bare å gi gass!!
    blåkledt

19. Post ID# 1069164 #89
    Yes Jeg glede meg å printe ut følgeskjemaet denne uken, og sende alt av dokumentasjonen.

Ellers går treningen bra. Jeg klarte å forstuet ankelen min i februar; det ble brudd og en ligament ble rupturert. Heldigvis trenger jeg ingen operasjon, men jeg må være forsiktige med jogging/løping

Svømmingen: Jeg har gått svømming før, så dette skal jeg klare det lett. Jeg trener 1 gang i svømmebassenget.
    Hangups: Jeg slet med den før, men pr idag (på en god dag) klarer jeg ca 7-8 stk.
    Benkpress: Dette skal gå i boks (18stk)
    Løpetesten: Dette har jeg ikke prøvd enda. Akkurat nå løper jeg 30 min den ene dagen og intervall 4x4 den andre dagen.

Jeg skal teste meg i alt på en dag slik som på opptaket i løpet av mars/april, så ser jeg hvordan jeg ligger ann

Dette blir bra, jeg stor gleder meg Jeg venter spent også på antall søkere i år

20. Post ID# 1069343 #90
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Ja, det er lurt å teste alt på en og samme dag slik at det blir så tett opp til testen som mulig!
    Antall søkere var vel noe over 3600 i år, 46% har søkt Oslo! Oppfordrer alle til å søke Stavern
    "Bli det du kan bli"

21. Post ID# 1069344 #91
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Og gutta (og evt jenter), gjør som jro sier; gi gass!!
    "Bli det du kan bli"

22. Post ID# 1070296 #92
    Det er mange søkere, men over halvparten sender vel ikke inn følgeskjemaet engang? Sitter de ikke igjen med 1000 og noe kvalifiserte søkere før de fysiske testene? Og der er det vel også mange som ryker fordi de ikke har tatt det på alvor.

23. Post ID# 1070375 #93
    Søkerantallet var like i fjor (+73søkere i år), og hvis jeg husker riktig, så var det 1400-1500 som ble innkalt til opptaksprøvene.
    Sannsynligvis det samme vil skje i år, og det betyr 50% sjanse å komme inn

24. Post ID# 1078142 #94
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Har alle blitt innkalt til opptak nå?
    "Bli det du kan bli"

25. Post ID# 1078419 #95
    Jupp, jeg er har blitt innkalt

Sjekk PM Jong

26. Post ID# 1087435 #96
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Kan tenke meg at folk er spente nå?

Hører rykter - og ser forsåvidt på diskusjon.no - at svarene kommer idag!
    "Bli det du kan bli"

27. Post ID# 1087459 #97
    Fikk følgende mail fra SO:

Ved en feil var kvalifikasjon, poengsum og ventelistestatus for studier du har
    søkt gjennom Samordna opptak 2012 synlige i nettsøknaden i en periode tidligere
    i dag, 16. juli. Dette var foreløpige saksbehandlingskonklusjoner, som kan bli
    endret igjen før hovedopptaket. Vi ber deg se bort fra den informasjonen som
    var lagt ut. Hovedopptaket vil bli kjørt en av de nærmeste dagene, og du vil
    få en epost fra oss når det er klart og du kan finne endelig informasjon om
    kvalifikasjon, poengsummer og eventuelle tilbud om studieplass eller
    ventelisteplass.

Vi beklager feilen.

Med hilsen
    Samordna opptak

Nesten alle som på venteliste i natt hehe

28. Post ID# 1087564 #98
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Nå er ihvertfall svarene kommet.
    "Bli det du kan bli"

29. Post ID# 1087588 #99
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010
    Til de av dere som har fått tilbud; bare send meg en PM om spørsmål, og jeg vil prøve å svare så godt som mulig
    "Bli det du kan bli"

30. Post ID# 1087596 #100
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jong Vis post
    Til de av dere som har fått tilbud; bare send meg en PM om spørsmål, og jeg vil prøve å svare så godt som mulig
    veldig bra! håper folk har kommet inn og er fornøyde :-) jeg er også åpen for spørsmål, men vet lite om studieorganiseringen per nå, da den ble endret året etter jeg gikk ut.
    blåkledt

31. Post ID# 1087609 #101
    Kom inn i Oslo;D

32. Post ID# 1087613 #102
    Kom inn i Oslo;D
    gratulerer! husk at det er nå jobben begynner :-)
    blåkledt

33. Post ID# 1087624 #103
    Hehe jupp Er jo et krevende studie, så skal gi 200%;D

Side 3 av 3 FørsteFørste 123

Stikkord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •