Nakenbading. Analyse Russland. Konflikt Ukraina. Fremtidens Forsvar.

Fremtidens Heimevern. Nyhetslinker. WW2 70 år etter. Politinytt. Våpengren?

Kjøp bøker hos Haugen Bok
Viser resultatene 1 til 5 av 5
Kjøp bøker hos

Tråd: Forberedelses hjelp

1. Post ID# 1022347 #1

Forberedelses hjelp

Hei, jeg har to spørsmål.

Jeg vil fullføre førstegangstjenesten i HJK, altså som en fallskjermjeger. Jeg vil stille med det beste fysiske utgangspunktet jeg kan ha. Når jeg går turer med sekk så ligger de oftest på rundt 30kg, det er for holde en kg på sekken jeg vet jeg kan gå langt med.

spørsmål 1.

Når jeg er på HVU øvelser så skjer det ofte at utstyr blir på rundt 30kg (jeg pleier vanligvis å melde meg frivillig til å bære samband, og vi bruker en gammel type jeg ikke husker navnet på men som er litt tyngre enn det som vanligvis blir brukt, har jeg hørt)

Hva veier vanligvis sekkene til en soldat når han/hun skal gå flere dager i felt? I hæren så har man kanskje med seg litt mer utstyr enn i HVU.

spørsmål 2.

Mine beste egenskaper er å takle disse psykiske påkjennelsene: søvnmangel, sult, kulde og stressende situasjoner. Jeg er i over gjennomsnittlig god fysisk form.

Hva kan eller er den største årsaken til at en som vil bli en fallskjermjeger slutter?
    When i was at your age, i totally used to pee in my closet.

2. Post ID# 1022358 #2

Re: Forberedelses hjelp

Sitat Opprinnelig skrevet av EchoLima

spørsmål 1.

Hva veier vanligvis sekkene til en soldat når han/hun skal gå flere dager i felt?
    spørsmål 2.

Hva kan eller er den største årsaken til at en som vil bli en fallskjermjeger slutter?
    1. Vanskelig å si, har vært på øvelse der vi velger selv, og da er det ofte ikke rare vekta (alt i fra 15kg og opp til 35). I forhold til jegertjeneste så forvent tyngre pakninger.

2.Han vil si at han er en fallskjermjeger, ikke være det.

3. Post ID# 1022363 #3

Your signature cannot be longer than 70 characters long.

4. Post ID# 1022411 #4

Sitat Opprinnelig skrevet av NC89

spørsmål 1.

Hva veier vanligvis sekkene til en soldat når han/hun skal gå flere dager i felt?
    spørsmål 2.

1. Vanskelig å si, har vært på øvelse der vi velger selv, og da er det ofte ikke rare vekta (alt i fra 15kg og opp til 35). I forhold til jegertjeneste så forvent tyngre pakninger.

2.Han vil si at han er en fallskjermjeger, ikke være det.

Takk for svar
    When i was at your age, i totally used to pee in my closet.

5. Post ID# 1022448 #5

Mangel på motivasjon og vilje til å fortsette når ting stritter i mot over lengre tid.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •