Milforum - discussion politics, security, military and conflicts around the world.

Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 36 til 61 av 61

Tråd: Mullah Krekar ikke pågrepet.

1. Post ID# 1026854 #36

Re: Mullah Krekar ikke pågrepet.

Sitat Opprinnelig skrevet av 02Surefire
    Fjorder, bunader, og rosemaling er snart synonymt med å være terrorist, raner, krigsforbryter eller noe annet pakk. Norge er i ferd med å bli en safe haven for idioter som ikke vet frem eller tilbake på folkeskikk.

Så, Mr. Storberget, når skal du få et par baller å gjøre noe med voldtekter, krigsforbrytere, og kriminelle generelt? Jeg venter ivrig. Og skal mer enn gjerne hjelpe til i prossessen.
    Dette ble vel relativt unyansert. Synes kan virke som du setter likhetstegn mellom personer med innvandrerbakgrunn og kriminalitet.

2. Post ID# 1026856 #37

Sitat Opprinnelig skrevet av Mike20
    Fjorder, bunader, og rosemaling er snart synonymt med å være terrorist, raner, krigsforbryter eller noe annet pakk. Norge er i ferd med å bli en safe haven for idioter som ikke vet frem eller tilbake på folkeskikk.

Så, Mr. Storberget, når skal du få et par baller å gjøre noe med voldtekter, krigsforbrytere, og kriminelle generelt? Jeg venter ivrig. Og skal mer enn gjerne hjelpe til i prossessen.
    Dette ble vel relativt unyansert. Kan virke som du setter likhetstegn mellom personer med innvandrerbakgrunn og kriminalitet.

Hvordan får du det til å bli at jeg sier innvandrere generelt er kriminelle?
    Jeg har rimelig spesifisert at det gjeder terrorister, ranere, krigsforbrytere.. - Så slik jeg ser det så er det du som drar parallelen mellom forbrytere og innvandrere?

Selv har jeg mange gode venner som er innvandrere, og jeg har aldri sagt at alle innvandrere er kriminelle.

Jeg sier at forbrytere uanett kjønn, etnisitet, legning, alder, etc. snart blir synonymt med fjord, bunad, rosemaling.

Så vennligt utdyp hvordan du har fått det til at jeg trekker likhetstegn mellom innvandrere og kriminelle. For det skal vi ikke ha noe av. Og da må jeg moderere meg selv. For det var ikke slik ment. Noen andre som ser innlegget på samme måte som Mike20?

3. Post ID# 1026857 #38

Nei.

4. Post ID# 1026858 #39
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2006

Ikke jeg heller. Man må få lov til å være imot kriminelle (uansett hudfarge) uten å bli kalt rasist.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

5. Post ID# 1026859 #40

Så vennligt utdyp hvordan du har fått det til at jeg trekker likhetstegn mellom innvandrere og kriminelle.
    I første setning trekker du bl.a fram terrorister og krigsforbrytere og antyder at Norge er et trygt sted for slike.

I neste åndedrag spør du når Storberget vil gjøre noe med voldtekter, krigsforbrytere og kriminelle.

Mon tro hvilke typer voldtekter du mente her.

Virker heller ikke som du har satt deg særlig inn i hva som eventuelt blir gjort, siden du spør når justisministeren skal gjøre noe. Du fremstiller det på en måte som at det er fritt fram for å voldta eller begå kriminelle handlinger.

Jeg sier at forbrytere uanett kjønn, etnisitet, legning, alder, etc. snart blir synonymt med fjord, bunad, rosemaling.
    Det var ikke det du sa. Men siden du sier det nå så vi kan nok allerede si at du har moderert deg.

6. Post ID# 1026862 #41

I første setning trekker du bl.a fram terrorister og krigsforbrytere og antyder at Norge er et trygt sted for slike.

I neste åndedrag spør du når Storberget vil gjøre noe med voldtekter, krigsforbrytere og kriminelle.
    Hva har det med utlendinger generelt å gjøre??
    Mon tro hvilke typer voldtekter du mente her.
    Spiller det noen rolle hvilken "type" voldtekt det er, eller hvem som gjør det? Det er du som tydelig henviser til overfallsvoldtektene i Oslo. Jeg siktet til generelle voldtekter utført i hele landet. Bla. min hjemby Trondheim. Hvorvidt de er utført av etnisk norske eller innvandrere betyr ingenting.

Virker heller ikke som du har satt deg særlig inn i hva som eventuelt blir gjort, siden du spør når justisministeren skal gjøre noe. Du fremstiller det på en måte som at det er fritt fram for å voldta eller begå kriminelle handlinger.
    Har aldri skryti på meg at jeg er noen ekspert på temaet. Jeg ytret min mening, som hvermansen i gata. Om jeg fremstilte det slik så var det uheldig. Det er selvsagt ikke fritt frem for å gjøre det. Men derimot hvis man gjør det, så får man ikke noe særlig for det heller.

Det som betyr noe for meg er:
    1. Mer politi i gatene
    2. Mindre kriminelle som forteller hvor ålreit det er i Norske fengsler, og at de heller vil sone her enn noen andre steder i verden.
    3. Ikke private vaktsselskaper som skal vokte grønnland. Men POLITI.
    4. Strengere straffer for vel en god del flere handlinger.

Så vil jeg nok en gang gjøre det klinkende klart at jeg ser ikke på alle innvandrere som kriminelle.

Det var ikke det du sa. Men siden du sier det nå så vi kan nok allerede si at du har moderert deg.
    Hva sa jeg, som gjorde at du fikk inntrykk av at jeg mente innvandrere generelt?

Men dette er helt på kanten av krekar, det har vel så og si ingenting å gjøre med det.
    Avslutningsvis:
    Men krekar er et eksempel på person som får bo i leilighet(som forøvrig koster 15000,- i mnd, når han strengt tatt burde hatt den innerste cella på Ullersmo, eller Ila.

7. Post ID# 1026896 #42

Hva har det med utlendinger generelt å gjøre??
    Hva sa jeg, som gjorde at du fikk inntrykk av at jeg mente innvandrere generelt??
    I dagens verden later det nå en gang til å være slik at svært få krigsforbrytere fra nyere tid, og personer som er villige til å begå terrorhandlinger i Norge, har etnisk norsk bakgrunn. Når du tegnet kriminalitetsbildet for her i landet trakk du imidlertid spesielt fram terrorister og krigsforbrytere, som nok må sies å utgjøre en forsvinnende liten andel av det totale bildet.

Dette satte du i sin tur opp mot fjorder, bunader og rosemaling, som mange vil forbinde med det etnisk norske.

Når du samtidig snakket om at de ovenfornevnte tingene var i ferd med å bli synonymt med bl.a krigsforbryterer og terroriser, og at Norge var en trygg tilholdshavn, så var det noe som skurret.

Spiller det noen rolle hvilken "type" voldtekt det er, eller hvem som gjør det? Det er du som tydelig henviser til overfallsvoldtektene i Oslo. Jeg siktet til generelle voldtekter utført i hele landet. Bla. min hjemby Trondheim. Hvorvidt de er utført av etnisk norske eller innvandrere betyr ingenting.
    Hva mener du bør gjøres for å komme festrelaterte voldtekter, hvor gjerningspersonene gjerne er etnisk norske, mer til livs? Er det utelukkende strengere straffer som er veien å gå?

2. Mindre kriminelle som forteller hvor ålreit det er i Norske fengsler, og at de heller vil sone her enn noen andre steder i verden.
    Nå er det nå en gang slik at det finnes en god del kriminelle her i landet som vel er nødt til å sone i norske fengsler. Vi har simpelthen ikke noe annet land å sende dem til.

3. Ikke private vaktsselskaper som skal vokte grønnland. Men POLITI.
    Grønland politistasjon i Oslo er vel en av hovedstadens største, om ikke den største, politistasjon. De har bl.a ansvaret for å vokte Grønland. Ingenting tyder på at politistasjonen skal bli nedlagt. Så hvor du har det fra at private vaktselskaper skal vokte Grønland må du gjerne utdype.

Men krekar er et eksempel på person som får bo i leilighet(som forøvrig koster 15000,- i mnd...

Har du en link som kan bekrefte dette?

8. Post ID# 1026900 #43

I dagens verden later det nå en gang til å være slik at svært få krigsforbrytere fra nyere tid, og personer som er villige til å begå terrorhandlinger i Norge, har etnisk norsk bakgrunn. Når du tegnet kriminalitetsbildet for her i landet trakk du imidlertid spesielt fram terrorister og krigsforbrytere, som nok må sies å utgjøre en forsvinnende liten andel av det totale bildet.

Dette satte du i sin tur opp mot fjorder, bunader og rosemaling, som mange vil forbinde med det etnisk norske.
    Det er vel ikke min skyld at det finnes flere utenlandske krigsforbrytere og terrorister enn av etniske nordmenn. Men som sagt, det er du som lager en sak ut av dette. Jeg gir blanke i om forbryteren er svart, gul, hvit, grønn eller hva det måtte være. En forbryter er en forbryter.

Hva mener du bør gjøres for å komme festrelaterte voldtekter, hvor gjerningspersonene gjerne er etnisk norske, mer til livs? Er det utelukkende strengere straffer som er veien å gå?
    Festrelaterte voldtekter så har venner, venninner, andre deltakere et spesielt ansvar for å sikre seg selv, og sine medborgere for å unngå dette. Voldtekter har skjedd så lenge mennesket har eksistert, og det vil det også fortsette å gjøre. Men hvis vi får et litt mer bevisst forhold til det her, så kan vi unngå at 18år gamle jenter(eller 50 år gamle mødre, eller noe midt i mellom) går dritings alene hjem fra byen, og setter seg i en posisjon man gjerne burde gjort mer for å unngå. Dette i kombinasjon med MER politi, STRENGERE straffer vil være avgjørende for å redusere antall voldtekter. Også kan man lage en masteroppgave om forebygging, men så mye peil har jeg ikke. Jeg diskuterer ikke faget i seg selv, jeg er ikke så "in" i temaet. nok en gang diskuterer jeg som hvermansen.

Grønland politistasjon i Oslo er vel en av hovedstadens største, om ikke den største, politistasjon. De har bl.a ansvaret for å vokte Grønland. Ingenting tyder på at politistasjonen skal bli nedlagt. Så hvor du har det fra at private vaktselskaper skal vokte Grønland må du gjerne utdype.
    Jeg er litt usikker på omstendighetene, har ikke lest hele dokumentet, jeg hørte det via media. VG lurer jeg på om det var.

Men 5 millioner skal visstnok være satt av for patruljering av utsatte områder i sommermånedene.

Sitat Opprinnelig skrevet av Mike20"
    Har du en link som kan bekrefte dette?
    http://www.finn.no/finn/realestate/lett ... eaId=20511

Genrelle priser i Oslo sentrum.

9. Post ID# 1026903 #44

Det er vel ikke min skyld at det finnes flere utenlandske krigsforbrytere og terrorister enn av etniske nordmenn. Men som sagt, det er du som lager en sak ut av dette. Jeg gir blanke i om forbryteren er svart, gul, hvit, grønn eller hva det måtte være. En forbryter er en forbryter. ?
    Det var du selv som valgte å trekke fram krigsforbrytere og terrorister, som vel utgjør et fåtall personer og en forsvinnende liten andel, da du snakket om kriminaliteten her i landet.

Ellers synes jeg nå forsåvidt det andre du sier her nå høres fornuftig ut, om jeg skal tillate meg å komme med en vurdering av det.

Jeg er litt usikker på omstendighetene, har ikke lest hele dokumentet, jeg hørte det via media. VG lurer jeg på om det var.

Men 5 millioner skal visstnok være satt av for patruljering av utsatte områder i sommermånedene.
    Er vel patruljering av vektere langs Akerselva for om mulig redusere narkosalg du tenker på. Dette er da slettes ikke noe nytt, men har vært et tiltak som har vært av og på i flere år. Og det gjelder ikke bare på Grønland, men i like stor grad nedre del av Grünerløkka og vel opp til Torshov.

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/result?areaId=20511

Genrelle priser i Oslo sentrum.
    Her varierte nå prisene mye, så hvordan du akkurat kom fram til 15.000 i måneden kan man lure på. Mullah Krekar bor vel også i indre øst, og der er vel prisene også noe rimeligere enn f.eks på Grünerløkka.

Etter drapsforsøket mot Krekar og familien hans i januar 2010 ønsket politiet, etter hva jeg har skjønt, å flytte Krear et godt stykke unna hans tidligere bopel i Heimdalsgata. Men Krekar ønsket vel selv fortsatt å bli boende i nærområdet.

10. Post ID# 1027603 #45

Statsadvokaten henlegger sak mot Krekar-siktet:

tv2.no/nyheter/innenriks/statsadvokaten ... 22677.html

11. Post ID# 1030706 #46
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2006

Og nå har han kommet med nye drapstrusler: Krekar blir anmeldt for nye drapstrusler.

I morgen tidlig klokken 06:35 flyr OS332 (Austrian Airlines) fra Oslo til Wien, med ankomst 09:15. Klokken 10:10 flyr OS829 fra Wien og ankommer kl. 14:50 i Erbil, hovedstaden i selvstyrte irakisk Kurdistan. Kan ikke vår kjære mulla være på det flyet? Billetten for i morgen en vei med Economy Flexible koster kr. 12.204. Vil noen Milforumister være med på å spleise (dvs. er jeg garantert at Krekar er på den reisen og at den er enveis, er jeg villig til å spandere hele billetten)?
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

12. Post ID# 1030713 #47

Jeg er mer enn gjerne med på spleiselag for denne billetten

13. Post ID# 1030715 #48

Har lenge foreslått at vi kan se andre veien og gi han til Mossad. De kan sikkert bruke han til noe..
    Dette er en irriterende signatur

14. Post ID# 1072418 #49

15. Post ID# 1072523 #50
    http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...m-3743445.html

Og der er han mest sannsynligvis bak lås og slå til en domfellelse er ferdigsonet. Det tok sin tid! Skål!

16. Post ID# 1072555 #51
    Senior medlem
    Ble medlem
    Mar 2012
    på tide !

17. Post ID# 1072556 #52
    For meg kunne han godt ha havnet på samme sted som bin laden...

18. Post ID# 1072666 #53
    Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2012
    Ser visst ut til at han er uskyldig, gitt.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...d-3744106.html

19. Post ID# 1072822 #54
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jørgen 280396 Vis post
    For meg kunne han godt ha havnet på samme sted som bin laden...
    På botnen av Det arabiske hav?

20. Post ID# 1072823 #55
    Hiv ut svineriet, eller gjør det samme som med bin laden... Uskyldig er han nå ikke når han angriper tv2, nei kast ham ut av landet.
    Sist endret av Sofakriger; 29-03-12 kl 15:56 Begrunnelse: Skjerp stor forbokstav og tegnsetting - slurv gir dårlig inntrykk både av forum og bruker.

21. Post ID# 1072825 #56
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mike20 Vis post
    På botnen av Det arabiske hav?
    Jepp, passer best der.
    Sist endret av Sofakriger; 29-03-12 kl 15:56 Begrunnelse: Rettet manglende stor forbokstav.

22. Post ID# 1072829 #57
    Uskyldig er han nå ikke når han angriper tv2.....
    Så handlinga der han slo til kameraet til TV2s fotograf var det som skulle til for å overbevise deg om at han var skuldig i det han var tiltalt for? Hm, interessant :-)

23. Post ID# 1072834 #58
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mike20 Vis post
    Så handlinga der han slo til kameraet til TV2s fotograf var det som skulle til for å overbevise deg om at han var skuldig i det han var tiltalt for? Hm, interessant :-)
    hehe, tviler egentlig på at han ikke vil drepe noen når han går på kamerafolk. Er jo ikke usansynlig at han kommer med drapstrusler da. Mener å ha hørt at islam ikke godtar drap av mennesker.

24. Post ID# 1072875 #59
    Mener å ha hørt at islam ikke godtar drap av mennesker.
    Det har eg ikkje noko fasitsvar på. Men dersom det er slik du seier, eller har høyrt, så kan nok ikkje Krekar seiast å vere nokon spesielt god muslim.

25. Post ID# 1072931 #60
    Det har du jammen meg rett i. Vet ikke om det stemmer, tror det var noen på tv som sa det.

26. Post ID# 1073259 #61
    Stemmer for Koteletter til middag og Bacon til frokost HVAER dag, saa blir det sultestreik paa den gode muslim Krekar...

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •