Hæren + Heimevernet = sant? . Analyse Russland Konflikt Ukraina. Fremtidens Forsvar Bør politiet bli bevæpnet?

Fremtidens Heimevern. Nyhetslinker. WW2 70 år etter. Politinytt. Våpengren? Slik angriper generalen vernepliktsforsvaret

Kjøp bøker hos Haugen Bok
Side 2 av 7 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Viser resultatene 21 til 40 av 134
Kjøp bøker hos

Tråd: Den Store Skyteteknikk Tråden

1. Post ID# 977102 #21

Re: Art of The Tactical Carbine

Jeg har festet tapeswitchen ca. under tommelen (bruker tumb break grep), og da klarer jeg å presse den inn med det innerste leddet på tommelen når jeg må ha det på. Har ikke opplevd vådelys under trening, og jeg får alltid lyset på når jeg vil. Skal nevnes at dette bare er ved tørr trening, men skal teste det neste gang jeg er på skytebanen og det vil gjøre noe annerledes.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

2. Post ID# 977104 #22
    AGR416
    Guest

Sitat Opprinnelig skrevet av essal
    Jeg har festet tapeswitchen ca. under tommelen (bruker tumb break grep), og da klarer jeg å presse den inn med det innerste leddet på tommelen når jeg må ha det på. Har ikke opplevd vådelys under trening, og jeg får alltid lyset på når jeg vil. Skal nevnes at dette bare er ved tørr trening, men skal teste det neste gang jeg er på skytebanen og det vil gjøre noe annerledes.

Vådelys er kun en bekymring når tape switch'en sitter på vertikal grepet, og for de som holder i det med stokkgrepet.

3. Post ID# 977116 #23

Takker AGR!
    Hatten av for at du tar deg tid til å "enlighten the un-enlighted" so to speak =)
    Nå har vi ikke utlevert AN/PEQ-2A i HV-I, men det ryktes at den eller annen type IR-Laser finnes i troppsatsen.
    Får trikse å mikse litt mer med mx3lykta på det med bruk av tapeswitch eller tommelmanipulering og finne en løsning som funker.
    Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a
    year, but eventually it will subside and something else will take its
    place. If I quit, however, it lasts forever. - Lance Armstrong

4. Post ID# 977171 #24

Sitat Opprinnelig skrevet av AGR416
    Hmmmm....lykt ja. Hvordan gjør jeg det....?

Jeg bruker ikke tape-switch, men har satt på bakstykket fra M6X lykta til pistolen. Jeg mener at jeg kan slå på midlertidig lys med venstre tommel, og klarer å vri lykta på kontinuerlig lys med venstre pekefinger.

Må sjekke når jeg er tilbake på jobb på tirsdag....tenker liksom ikke så mye på det lenger, bare gjør det.

Har lykta plassert helt framme, på høyre side (3 o'clock railen).

Planen er uansett å ha M6X lykta på børsa, med M3X bakstykket, når den bli lov å bruke igjen, sammen med AN/PEQ-2A når vi får den ut. Der følger det med en double pressure pad som kobles opp til både lykt og IR peker (ikke mitt våpen, viser bare konseptet):

Blir å ha pressure pad'en på samme plass.

Har testskutt AN/PEQ-2A, så dette funker helt brille, den bryteren er gull.

Insight sin M3X lykt, og de andre forøvrig, er gode lykter med tilstrekkelig lys for vårt bruk. Derimot er de ikke spesielt godt egnet ergonomisk sett for riflebruk. Ja, man har tape switch, men det er ikke en god løsning mener jeg. Det er nå uansett det vi har, og jeg er ikke avhengig av lykta, så er ikke en stor bekymring.

Eneste anbefalingen min er at dere har tape switch'en på railen en plass, ikke på vertikalgrepet; det er et vådelys som venter på å skje. Dere bør også kunne aktivere lyset uten å skifte eller forandre på grepet.
    Jeg bruker ikke press-bryter pga av mikk med ledning og vådelys-fare. Problemet er at AFG tar en del rail plass og i og med at jeg har montert grepet så langt frem railen tillater blir det vanskelig å få montert noe på sidene som enkelt kan brukes. Norsklæreren hadde vært stolt av den siste setningen.....
    It's not the critic who counts....

5. Post ID# 977172 #25
    AGR416
    Guest

Jeg har ikke noe problem med å feste tilbehør på sidene av forskjeftet.....

6. Post ID# 979087 #26

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester
    AGR416s (lange) innlegg over her nomineres herved til ukas innlegg! Veldig informativt.

Det er et slikt forskjefte du har? Holder du tommelen sånn som han på bildet?
    Da har jeg prøvd dette frontgrepet.og det passer meg perfekt!

7. Post ID# 979176 #27

Sitat Opprinnelig skrevet av tomroger
    AGR416s (lange) innlegg over her nomineres herved til ukas innlegg! Veldig informativt.

Bra det var flere her inne som har testet dette grepet og er fornøyd med det. Lettet straks litt på samvitigheten min ettersom jeg akkurat ha bestilt et slikt selv.
    30,5 USD m/ frakt på Ebay.
    Noe som på det tidspunktet ble 194,67 Kr da jeg betalte med Paypal, så jeg slipper tollen også gitt =)
    Ebay is your friend....

8. Post ID# 979181 #28

Satser på at du ikke kjøpte PTS versjonen (airsoft deler, av dårligere kvalitet)? Fordi normalt er AFG "restricted" og kan ikke sendes ut fra USA.. Selger fra Asia selger nok mest sannsynlig PTS versjonen.

Om ikke, gjerne legg ut link til selger ;)
    - Don't confuse enthusiasm with capability

9. Post ID# 979182 #29

Sitat Opprinnelig skrevet av essal
    Satser på at du ikke kjøpte PTS versjonen (airsoft deler, av dårligere kvalitet)? Fordi normalt er AFG "restricted" og kan ikke sendes ut fra USA.. Selger fra Asia selger nok mest sannsynlig PTS versjonen.

Om ikke, gjerne legg ut link til selger ;)
    Det var det første som slo meg da jeg kom over det. Men kontaktet selger(som hadde svært bra rating forøvrig) og han bekreftet at det ikke var PTS-versjonen. Denne fyren legger ut en hel del magpul-produkter både pts og vanlig.
    Han hadde to vanlige AFG-grep ute da jeg bydde, ett i flat dark eart og det andre i sort(som jeg kjøpte). Uvisst om det er flere igjen. Sender deg med pm med selger-info jeg Essal, siden du spurte først ;)

10. Post ID# 979274 #30

195.18.224.241/F0216/main.aspx?page=art ... MAG411-BLK
    Capsicum selger.
    Prøvd grepet selv, og anbefaler det. Personlig bruker jeg det pga. utfordringer vedrørende liggende skyting med utlevert vertikalgrep.
    Praege!

11. Post ID# 979316 #31

Sitat Opprinnelig skrevet av RogerW
    Personlig bruker jeg det pga. utfordringer vedrørende liggende skyting med utlevert vertikalgrep.
    Har bestilt grepet av samme grunn.

12. Post ID# 979344 #32
    Global moderator
    Ble medlem
    Mar 2008

Sitat Opprinnelig skrevet av Hkmd

Bra det var flere her inne som har testet dette grepet og er fornøyd med det. Lettet straks litt på samvitigheten min ettersom jeg akkurat ha bestilt et slikt selv.
    Noe som på det tidspunktet ble 194,67 Kr da jeg betalte med Paypal, så jeg slipper tollen også gitt =)
    Ebay is your friend....
    Bare så du er klar over det, så er det verdien på innføringstidspunktet som betyr noe. Og det er slik at det er varens verdi minus frakt som teller på 200kroners-grensa, men om varen koster over 200 så
    Så om selger har skrevet 30,5$USD for varen m/frakt så er det mulig du sliter, men om han har skrevet verdien på varen for seg, og frakten for seg, så slipper du unna. Tollvesenets vekslingskurs finner du her:
    http://www.toll.no/templates_tad/tollta ... aspx?id=98
    Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

13. Post ID# 979356 #33

Sitat Opprinnelig skrevet av Herr Brun
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hkmd

Ebay is your friend....
    Bare så du er klar over det, så er det verdien på innføringstidspunktet som betyr noe. Og det er slik at det er varens verdi minus frakt som teller på 200kroners-grensa, men om varen koster over 200 så
    Så om selger har skrevet 30,5$USD for varen m/frakt så er det mulig du sliter, men om han har skrevet verdien på varen for seg, og frakten for seg, så slipper du unna. Tollvesenets vekslingskurs finner du her:
    http://www.toll.no/templates_tad/tollta ... aspx?id=98
    Takker for advarselen Brun, dette var jeg ikke klar over.
    Men, ser ut til at kursen faktisk har gått ned, så får krysse fingrene å håpe på det beste =)

14. Post ID# 979607 #34

Hepphepp!
    Var på postkontoret å hentet ut grepet i dag, og ingen lapp fra tollen ang. avgift, så dette har ordnet seg fint!
    Grepet var akkurat like bra å ha på våpenet som jeg så for meg, tørt iallefall, vi får se neste helg hvordan jeg liker å skyte med det =)

15. Post ID# 983494 #35
    AGR416
    Guest

Har nettopp bestilt VTAC Rifle Drills DVD #1 og #2 fra Capsicum. Kan anbefales.

Ikke så fancy filming osv som i AOTTC, men Kyle Lamb kan faen meg sakene sine:

http://www.youtube.com/watch?v=FaCpOt9xVy4

16. Post ID# 983538 #36

Kjøpte og leste boka hans nylig. Enkelt, konsist, praktisk. Liker det.

17. Post ID# 1038191 #37
    AGR416
    Guest
    Ny DVD snart ute med Magpul gutta; Art of the Precision Rifle:

http://www.youtube.com/watch?v=WKP5h...re=uploademail

Tror den kommer til å inneholde mange gode momenter om skyting generelt.

Videre vil jeg og anbefale Art of the Dynamic Handgun, for de som er interessert i pistolskyting. Godt supplement.

18. Post ID# 1038206 #38
    King kong tråd! Her stod det mye fint og ekstra kudos til AGR416 med sitt lange innlegg. Bra å få dette med plassering av fremre hånd banka inn, kan ikke huske at dette ble forklart godt i min førstegangstjeneste. Jeg vente meg på å holde inn mot overgangen mellom magasinbrønn og forskjefte (AG-3) fordi jeg syntes det var behagelig og følte at det ga meg god og "tight" kontroll over våpenet. Så feil kan man ta. Mener faktisk å huske at det til tider føltes litt vinglete under stående skyting uten at jeg kom frem til hva det kunne skyldes. Har så vidt prøvd å holde/bære HK med Magpul AFG - kjentes bra ut og ved helt riktig håndplassering kan jeg tenke meg at det funker fjell. Tror jeg blir å kjøpe dette om det blir mer tjeneste på meg.

Er valg og bruk av våpenreim et belyst tema i disse filmene? Har selv bare hatt standard tre-punkts til AG, men såvidt vært bortpå standard HK-reim i tre-punkts- og ett-punktskonfigurasjon samt ikke-standard ett-punkts. Jeg må si at ett-punkts føles veldig fritt og fint kontra tre-punkts, men ut i fra Youtube-videoene jeg har satt fra Magpul, VTAC/Kyle Lamb + div. tacticoole dudes er det tydeligvis to-punkts som er tingen. Har bitt meg spesielt merke i VTAC sin to-punkts med hurtigjustering. Forøvrig ser det ut som to-punkts er utbredt i USA...
    "Gammel" grensejeger

19. Post ID# 1038211 #39
    AGR416
    Guest
    Magpul gutta er ikke spes store fans av to-punkts under skyting, da mener de at det er ett punkts som funker (enklere bytte mellom primær-sekundær osv). Jeg synes to-punkts er det beste, for meg.....bruker VTAC sin, som kan justeres enkelt.

20. Post ID# 1038457 #40

Ja, må vel nesten se gjennom denne også. Etter å ha sett de andre Magpul-filmene (samt lest AGRs innlegg) har jeg hentet ut en og annen ting og, tør jeg påstå, blitt en bedre skytter av det. Har vel sett lyset, kan man si, og gått bort fra løsninger jeg tidligere mente fungerte bra for meg. Får se om man ikke kan få ut en del fornuftig av denne også.

De grunnleggende prinsippene gjelder jo ikke bare for skyting med ninjafisert HK416 med AFG og hva-har-man-ikke, selv om det er det jeg har skutt med frem til nå. Overføres fint til andre våpen. Skal se om jeg ikke får testet hvor mye bedre rekylopptaket blir med AG3 også etterhvert. Repent ye, and believe the gospel!
    Sist endret av kilopapa; 28-08-11 kl 17:58

Side 2 av 7 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •