Hmmmm....lykt ja. Hvordan gjør jeg det....?
Jeg bruker ikke tape-switch, men har satt på bakstykket fra M6X lykta til pistolen. Jeg mener at jeg kan slå på midlertidig lys med venstre tommel, og klarer å vri lykta på kontinuerlig lys med venstre pekefinger.
Må sjekke når jeg er tilbake på jobb på tirsdag....tenker liksom ikke så mye på det lenger, bare gjør det.
Har lykta plassert helt framme, på høyre side (3 o'clock railen).
Planen er uansett å ha M6X lykta på børsa, med M3X bakstykket, når den bli lov å bruke igjen, sammen med AN/PEQ-2A når vi får den ut. Der følger det med en double pressure pad som kobles opp til både lykt og IR peker (ikke mitt våpen, viser bare konseptet):
Blir å ha pressure pad'en på samme plass.
Har testskutt AN/PEQ-2A, så dette funker helt brille, den bryteren er gull.
Insight sin M3X lykt, og de andre forøvrig, er gode lykter med tilstrekkelig lys for vårt bruk. Derimot er de ikke spesielt godt egnet ergonomisk sett for riflebruk. Ja, man har tape switch, men det er ikke en god løsning mener jeg. Det er nå uansett det vi har, og jeg er ikke avhengig av lykta, så er ikke en stor bekymring.
Eneste anbefalingen min er at dere har tape switch'en på railen en plass, ikke på vertikalgrepet; det er et vådelys som venter på å skje. Dere bør også kunne aktivere lyset uten å skifte eller forandre på grepet.